Nokia E90-auttakaa

Rapsan

Otin kesäkuun lopussa saunalahden 3g liittymän nokian e90 puhelimella. Sain puhelimen muistaaksen heinäkuun noin 10 pv. Minulla on ollut nokia 9300 eli vanha communicator vuoden 2005 lokakuusta. Ei mitään ongelmia ja puhelin ei ole ollut kertaakaan huollossa. Käytin tuon kolmisen viikkoa vanhaa puhelintani koko ajan päivät töissä ja opettelin e90 käyttöä ainoastaan iltaisin. Puhelinta en pitäyt ikinä edes käsilaukussa kun ajattelin ettei se heti naarmuuntuisi. Se oli aina housujen etu- tai takataskussa.

4 pv elokuuta puhelin pulttasi totaalisesti. Heräsin yöllä kun puhelimessa paloi koko ajan valo, ja ajattelin ettei tuo nyt voi mahdollista olla ettö akkuhan siinä kuluu.. Aamulla koitin laittaa virtaa päälle, heitti siihen nokia tekstin mutta sitten sammui ja avasi automaattisesti uudellellee. Lopuksi se ei enää totellut mitään mitä mitä painoin, piipitteli vain yksinään. Vein sen samantien paikkaan, missä liittymäsopimuksen olin tehnyt. He epäilivt, että siihen olisi tullu virus, koska olin edellisenä iltana wapista tilannut soittoääniä, ja viruksentorjuntaa puhelimessa ei vielä ollut koska kukaan ei ollut maininnut, että se pitäsi ehdottomasti uudessa mallissa olla. No luuri lähti huoltoon ja parissa viikossa luvattiin takaisin.

Eilen soitettiin, että puhelimen voi noutaa, ja kysyin vaan että katsotko raportista oliko siinä virus, koska sitten joutuisin huollon itse maksamaan. Myyjä rupesi lukemaan että puhelin on tullut huoltamattomana takaisin, koska sitä ei voida kuulemma luotettavasti korjata. Liittenä raportissa on kuulemaa kuva, että jokin osa on syöpynyt, eli puhelin olisi saanut kosteutta.

En ole vielä ehtinyt puhelinta/raporttia hakemaan, mutta mitkä on oikeuteni kuluttajana. Puhelin ei ole voinut mistään saada kosteutta sen vähäisen käytön takia. Pitäisikö ottaa kuluttajasuojaviranomaisiin yhteyttä- vai olenko kaksi vuotta maksumiehenä kiinni puhelimessa joka toimisi kolme viikkoa. Tietysti voisin yrittää korjata sen ja maksaa itse huollon joka varmasti maksaisi omaisuuden kun kyseessä on kuitenkin melkein 1000 €:n puhelin.. Voiko näin huonoa tuuria olla?? Ja pystyykö huolto selvittämään mistä nesteestä voisi kysymys olla??

8

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nookkialainen

Paska rasti. Itselläni meni, tosin ihan omasta syystä kosteutta 9500 mallin puhelimeen. Ja tuli kanssa huollosta takaisin valokuvan kera. Puhelin toimi pari viikkoa sen jälkeen kun oli saanut vettä ja sitten alkoi ongelmat ja lopulta ei sitten enään käynnistynyt.
      Todistamisen taakka jää sinulle, vaikka kone olisikin saanut kosteutta jonkun räpyläkätisen myyjän sitä räpeltäessä kahvitunnilla... Mutta kysyähän voi tietysti kuluttajaviranomaiselta onko mitään tehtävissä. Ottaisihan se päähän maksella turhaan kovia maksuja.

• Rapsan

Juuri sitä pelkään, koska saunalahteen olin yhteydessä, mutta he sysäävät vastuun vain nokialle, ja sain sinne asiakaspalveluun nron mutta soitan vasta kun saan sen puhelin ja huoltoraportin käteeni..Mutta juuri tuo todistaminen, koska se ei vaan minun kohdallani yksinkertaisest voi olla mahdollista, mutta täytyy yrittää pysyä lujana..

• 10v commareita

Kirjoitit, että puhelin oli koko ajan housujen etu tai takataskussa?

Jos näin on, ei ihme vaikka olisi kosteutta saanutkin. Yleensäkin tasku on se viimeinen paikka puhelimen kuljettamiseen, puhun siis commareista

• Prööts,oho

PIERU ni se on siinä...

• Anteeksi kovin...
        Prööts,oho kirjoitti:

PIERU ni se on siinä...

Kaasupäästö kastikkeen kera...

• Rapsan

Luulen, että naiselle tasku on kymmenen kertaa parempi säilyttää puhelinta kuin esimerkiksi käsilaukku jossa päivittäin mukana liikkuu mm. hiuslakka, hajuvedet, joista voi valua jotain. Ja suomes kesässä puhelin ei taatusti ole ainakaan etutaskussani saanut kosteutta. Ja pointtini vaan on, että melkein 1000 € puhelin, päivittäin noin 3 h käytössä ja kolme viikkoa - ja rikki, niin kyllä rupeaa usko nokialaisiin pikku hiljaa menemään..

• reijos

Hyvä kohtalokaveri…
      Ostin kyseisen masiinan kesäkuun puolivälissä ja se toimi 3 viikkoa. Oli huollossa 3 viikkoa kunnes tuli uusi jossa oli sama vika jo tullessa eli ei voinut edes soittaa. Uudelleen huoltoon ja takaisin n. 3 viikkoa, toimi jotenkin puhelimena mutta GPS ei ollenkaan ja muuta ulkoista vikaa rikkaampana. Laitoin 23.8 huoltoon ja on edelleen sillä tiellä 25.10.07. Ellen luvattiin että uusi (ehkä) tulisi tällä viikolla joten saa nähdä.
      Eli jos on muita halukkaita VAHINGONKORVAUSKANTEEN vaatijaa niin pannaan hynttyyt yhteen, ellei muuten saada hyvitystä viallisen tuotteen myymisestä!

• PauliJuuDee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe