Tapasin viime sunnuntaina ensimmäistä kertaa "anoppini". Ovella mies esitteli minut äidilleen, jonka ojensi kätensä kättelyyn ja totesi reippaasti ivallinen hymy naamallaan "hei, huora!".
Öh. Sinäänsä mielenkiintoinen tervetulotoivotus, että hänen poikansa oli ensimmäiseni ja toivon mukaan viimeiseni. Anoppi oli kovin mieltynyt edelliseen miniäkokelaaseen, mistä ehkä tämä katkera kommentti pulppusi, tiedä häntä... lieköhän anopille kukaan muistanut mainita että kyseinen neito levitteli ympäriä kyliä, minkä vuoksi hänen poikansa kyseisestä emännästä eroon hankkiutui.
Nooh. Katsotaan mitä tästä syntyy. Kenenkään kanssa en riitaa aio haastaa, vaan suunnitellaan tapaamiset sen mukaan kuka kestää ketä. Enhän minä hänen kanssaan seurustele.
Yllätti kyllä, kieltämättä...
"Hei, huora!"
36
8101
Vastaukset
- huonoa käytöstä
Kylläpä anoppikokelas käyttäytyi ala-arvoisesti. Mutta en ole huolissani sinusta, koskapa asenteesi on reipas ja kohdillaan. Kiehukoon omassa liemessään ja myrkyttäköön elämäänsä ja ihmissuhteitaan. Sinä varmasti osaat pitää puolesi, niin ettei hän pääse horjuttamaan sinun oloasi.
- olet luultavasti
pokannut vahingossa Pokkiksen pojan ... voi sinua raukkaa ... Pokkis riehuu parhaillaan tuolla avioehto sivulla.
- alkup.
Pitääpä käydä tutustumassa :D
- kavala mato
Olen luullut, että en kadehdi ketään koskaan. Mutta nyt tunnen kateuden tunnetta, koska minä en keksinyt tuota heittoa vaan sinä. No enivei nauratti kuitenkin.
- sulle
kavala mato kirjoitti:
Olen luullut, että en kadehdi ketään koskaan. Mutta nyt tunnen kateuden tunnetta, koska minä en keksinyt tuota heittoa vaan sinä. No enivei nauratti kuitenkin.
että aikanaan tätini, vastatessaan meillä puhelimeen, veljeni tyttöystävän soittaessa, huusi että:::: -> REIKÄ SOITTAA!!! TULE PUHELIMEEN.
- *reps*
*kierii naurusta lattialla*
- köpiläs
sulle kirjoitti:
että aikanaan tätini, vastatessaan meillä puhelimeen, veljeni tyttöystävän soittaessa, huusi että:::: -> REIKÄ SOITTAA!!! TULE PUHELIMEEN.
Jee, tää on relaa
- niin muista
muistuttaa että se oli edellinen miniä kun oli sitä, ja siksi se onkin nyt edellinen.
Tuommosta sanoessaan ihminen alentuu ite! Älä välitä tuommosesta typeryksestä. Hyvä asenne sulla, ite en ehkä pystyis samaan.
- karhunpesä!!!
-50 JA RISAT on ikäni,mutta enpä ole moista
tervetulo toivotusta kuullut,tai toivottanut??.Ei ole tavoiltaan pilattu.?-Poikakaverinasi olisin vienyt sinut oitis pois,
ja pistäny muijan seinää vasten,ja käskeny
perustella.??.vAI onko tuo"nimi"yleisnimi kaikista naisista?-Tai sitten on itse pahemman
luokan sellainen tai"sanottu"
-Ystäväni;jos aiot seurustella tämän pojan kanssa avoliitossa-avioliittoon asti!
-Ja jos saatte teette lapsia,miksihän mummo
näitä lapsianne nimittelee?
-jollei muijan luonne muutu?
Tulee pitkät itkut.ja lapsille pitkät itkut,tulet ehkä kuulemaan sanat:EN HALUA MUMMOLAAN!
-Onko nykyinen poikakaverisi lepsu vai tuleeko pitämään puoliasi(anne)
-Aluksi kun on vain te 2 on helpompaa.
-Myohem.alkaa henkinen nujertaminen ja saat miettiä minne lapsiesi kanssa muutat,muuttaisiko kaverisi mukanasi?
-KUKA KETKÄ OLISIVAT Hänelle ne tärkeimmät ihmiset..Kauaskantoinen ajattelija mummi-Siunausta ja voimia mieti tyttö tarkkaan moi?
- vai hetken päästä
minä olisin lähtenyt heti ja toivottanut hyvää loppu elämää
- alkup.
Kyllä myö siinä kahvit juotiin niin kuin tarkoitus olikin, joskin hiljaisemmissa tunnelmissa kuin etukäteen odotin =)
- mammili
Hirvittävää! Voiko olla totta, että vanhempi nainen käyttää noin ala-arvoista katukieltä.
Lähetä hänelle postissa "Käytöksen kultainen kirja".
Miten poikaystäväsi suhtautui asiaan. Se oli pojallekin suuri loukkaus, kuin räkäklimppi vasten kasvoja.
En enää menisi vierailulle... vain äärimmäisen pakollisissa tilanteissa. Oikeastaan en menisi ollenkaan.
Kutsuisin anopin häihin, se seuraava "vierailu" olisi kyseisen anopin hautajaisiin.
Olen itse anoppi, joten tajuan kuinka suuren törkeyden on miesystäväsi äiti päästänyt suustaan.
Älä mene vierailemaan enää sinne. Voithan silti jatkaa seurustelua ja katsoa, mihin se johtaa! - esitteli itsensä?
mistä ihmeestä pahastuit? Olisit vain sinäkin reippasti esitellyt itsesi.
Esim. Mari Savolainen, Opiskelija, mutta tittelit pois!- totta-
noin olisi pitänyt sanoa!
- alkup.
Kas kun ei päähän välähtänyt, hittolainen!!
- ?!!!!
No minkämaalainen anoppisi on?
- alkup.
Ihan supisuomalainen, täältä Savon syrämmestä.
- savolaisiin tutustunut
alkup. kirjoitti:
Ihan supisuomalainen, täältä Savon syrämmestä.
Itse olen naimisissa savolaisen suvun kanssa.
En ole itseriittoisempia ihmisiä tavannut.
Jos ovat jotain mieltä, on turhaa yrittää muuttaa sitä.
Vika on aina muualla, ja jos haluat asian hoituvan hyvin, niin teet kuten sulle sanotaan. Jos piät oman piäsi, niin elä tule kuule valittammaa, kun ei oo neuvot kelevanna.
Kekkosen jäläkeen ei sen puoleen oo mikkään enää mittää, joten kaekkihan on huonosti.
Miniätkin haetaan muualta kuin oikeitten immeisten joukosta.
Se on sitä EE UUta. - alkup.
savolaisiin tutustunut kirjoitti:
Vika on aina muualla, ja jos haluat asian hoituvan hyvin, niin teet kuten sulle sanotaan. Jos piät oman piäsi, niin elä tule kuule valittammaa, kun ei oo neuvot kelevanna.
Kekkosen jäläkeen ei sen puoleen oo mikkään enää mittää, joten kaekkihan on huonosti.
Se on sitä EE UUta.Kiitos varoituksesta, mutta enköhän minä itsekin perin juurin savolaisena savolaisuuden kanssa pärjää! :D
- possu***
savolaisiin tutustunut kirjoitti:
Se on sitä EE UUta.Heh, heh!
Pisti vähän hymyilyttään.
Ihan samanlainen myytti toi on kun "hämäläiset on hitaita" ja "poromiehet on kovia juomaan ja kuksimaan". Ja etelä-suomessa on ylpeetä ja pinnallista porukkkaa.
tullut joka puolella suomea asuttua, savossa, hämeessä, rannikolla ja myt etelä-suomessa ja kaikki omalla tavallaan samanlaisia. Samaan tahtiin niitä joka puolelta löytyy, hitaita, kieroja, itseriittoisia, puheliaita ja pinnallisia jne jne...
Eli ei tää suomenmaa nyt niin iso ole että meillä olis niin kauheen SUURIA kulttuurieroja.
Älä alkuperäinen välitä höynähtäneen ihmisen kommenteista, pidä vaan tuo positiivinen asenne. Sillä kyllä pärjää pitkälle.
Niin se on anopeissa, miniöissä, serkuissa ja kälyissäkin niitä ilkeitä ihmisiä. Ei se katso sitä että onko anoppi tai miniä. Ainahan me ollaan joka suuntaan jollekkin jotain... miniöitä, anoppeja, serkkuja, kälyjä, tätejä, siskoja, veljiä. Mutta noi henkilökemiat vaan ei aina täsmää. Ja parempi silloin on olla vaan ja olla kaivelematta tikulla "paskaa".
No mut joo, hyvää syksyn jatkoa. - se savolaisiin tutustunut
possu*** kirjoitti:
Heh, heh!
Ihan samanlainen myytti toi on kun "hämäläiset on hitaita" ja "poromiehet on kovia juomaan ja kuksimaan". Ja etelä-suomessa on ylpeetä ja pinnallista porukkkaa.
tullut joka puolella suomea asuttua, savossa, hämeessä, rannikolla ja myt etelä-suomessa ja kaikki omalla tavallaan samanlaisia. Samaan tahtiin niitä joka puolelta löytyy, hitaita, kieroja, itseriittoisia, puheliaita ja pinnallisia jne jne...
Eli ei tää suomenmaa nyt niin iso ole että meillä olis niin kauheen SUURIA kulttuurieroja.
Älä alkuperäinen välitä höynähtäneen ihmisen kommenteista, pidä vaan tuo positiivinen asenne. Sillä kyllä pärjää pitkälle.
Niin se on anopeissa, miniöissä, serkuissa ja kälyissäkin niitä ilkeitä ihmisiä. Ei se katso sitä että onko anoppi tai miniä. Ainahan me ollaan joka suuntaan jollekkin jotain... miniöitä, anoppeja, serkkuja, kälyjä, tätejä, siskoja, veljiä. Mutta noi henkilökemiat vaan ei aina täsmää. Ja parempi silloin on olla vaan ja olla kaivelematta tikulla "paskaa".
No mut joo, hyvää syksyn jatkoa.Ei tunnu olevan humorinkukkaa savoelsen rintapielessä.
Se on juuri sitä.
Arvostella muita voi, mutta itselle ei saa edes hymyillä. - possu***
se savolaisiin tutustunut kirjoitti:
Ei tunnu olevan humorinkukkaa savoelsen rintapielessä.
Se on juuri sitä.
Arvostella muita voi, mutta itselle ei saa edes hymyillä.Ja häpö höpö!
Aikanaan asuin itä-suomessa yhteensä 10 vuotta. Entäs jos sinä vaan et ymmärrä savolaista huumoria?
Ja noita arvostelijoita ja jaskanjauhajia on ihan joka puolella suomea. Ja me naiset sen parhaiten osaamme, kielihän on meidän aseemme.
Toi sun olettamus savolaisista on yhtä tyhmä kun että "ruotsissa kaikki on homoja". - savolaisiin tutustunut
possu*** kirjoitti:
Ja häpö höpö!
Aikanaan asuin itä-suomessa yhteensä 10 vuotta. Entäs jos sinä vaan et ymmärrä savolaista huumoria?
Ja noita arvostelijoita ja jaskanjauhajia on ihan joka puolella suomea. Ja me naiset sen parhaiten osaamme, kielihän on meidän aseemme.
Toi sun olettamus savolaisista on yhtä tyhmä kun että "ruotsissa kaikki on homoja".Viittaan edelliseen puheenvuorooni.
- Nimetön
possu*** kirjoitti:
Ja häpö höpö!
Toi sun olettamus savolaisista on yhtä tyhmä kun että "ruotsissa kaikki on homoja".Monet työpaikat ovat Joensuussakin yhdistyneet Kuopioon samoin minun duunipaikka. Juteltuani eri ihmisten kanssa, joiden duunit Kuopioon yhistetty, että savolaiset ja karjalaiset ovat ihan eri rotua !! Mie puhun suksen tervasta ja hyö aijan vitaksista ! Emme kohtaa, valitan. Päällepäsmäreitä ja jankkaajia ovat ja olevinaan NIIN huumori-ihmisä, mutta miksi naamat sitten kuin petolinnun perse ja itseen kohdistuvaa huumoria ei varmasti ymmärretä. Vaikeaa on ollut ja tulee olemaan "yhteistyö" (lue: meidän alamaisten). Myös urheilupiireistä olen kuullut savolaisista kaikenlaista - vika on aina karjalaisissa, vaikka todistettavasti itse mokanneet, mutta asia VIÄNNETTÄÄN aina toisten syyksi. Karmeaa, jos vielä puoliso olisi savolainen - huh, huh! T: karjalaistyttö 50 v.
- olen..
possu*** kirjoitti:
Heh, heh!
No mut joo, hyvää syksyn jatkoa...hattua nostamassa täällä sulle!
Tuollainen terve järki virkistää.
Osaat laittaa tärkeät asiat omaan askiinsa ja jonninjoutavat huithemmettiin.
Elämä olisi niin paljon helpompaa,kun osaisi asettaa asiat omaan arvoonsa.
Sun kirjotuksesta tuli ihan hyvä mieli.
Kiitos
- ...
No jopas!
Sinulla tulee varmaan olemaan tulevaisuudessakin vaikeuksia tämän anoppikokelaan kanssa, mutta reippaalla asenteellasi siitä toivottavasti selviät. Jaksamista sinulle! Toivottavasti miehesi pitää puoliasi myös.- alkup.
Kiitoksia kannustuksesta! Jos elämäni pahin vastoinkäyminen tulee olemaan outo anoppi, pääsen vähellä, ja jos ikävämpää on tiedossa, niin turha kai tuota anoppia on jäädä murehtimaan. Ja mies kyllä pitää puoliani.
Hyvät jatkot myös sinulle. - Järkyttynyt
alkup. kirjoitti:
Kiitoksia kannustuksesta! Jos elämäni pahin vastoinkäyminen tulee olemaan outo anoppi, pääsen vähellä, ja jos ikävämpää on tiedossa, niin turha kai tuota anoppia on jäädä murehtimaan. Ja mies kyllä pitää puoliani.
Hyvät jatkot myös sinulle.Juntti anoppisi on ilmeisesti Paris Hilton -wannabe.
Kauheata käytöstä, todella ala-arvoista.
- käytä asetta
Se oli hyvä se neuvo, että ottaisit huomautuksen esittelynä.
Voithan jatkaa sitä vastaisuudessa ja pitää ilman muuta asiaa selvänä, että anoppi oli ammattinsa heti alkuun ilmoittanut.
Onko poikaystävälläsi käytöstavat hallussa? Kotoa hän ei ainakaan ole niitä saanut, joten ole varovainen. Jospa koko perheellä on tapana töksäistä tahdittomuuksia uusissa tilanteissa.
Omille vanhemmillesi on parasta kertoa heti se tervetulotoivotus, että he eivät mene pahaa aavistamatta tilanteeseen, jossa poikaystäväsi äiti on paikalla. Tölväisy on varmasti tulossa heillekin. - on kokemusta
Minulla on samanlaista kokemusta. Anoppi yritti alusta asti saada poikansa jättämään minut. Ei onnistunut, pidettiin vain tiukemmin kädestä, mentiin naimisiin, nyt on mennyt 15 vuotta, anoppi kuoli 4 viikkoa sitten. Olin toivonut toisenlaista anoppisuhdetta, esim. hän olisi voinut kertoa minulle ruoanlaitosta, koska anoppi mieheni ovat saksalaisia ja me olisimme voineet ottaa hänet viikonloppuisin mukaan syömään ja automatkoille. Mistään ei tullut mitään, en käynyt hänen luonaan sitten enään ollenkaan, miehenikin kävi vain 1 kerran kuukaudessa, vaikka asumme samassa kaupungissa. En mene edes hautajaisiin, koska mielestäni se olisi teeskentelyä. Vaikken ole kyllä kuullut kenenkään surevan, vain perinnöstä ovat taistelleet.Olisi ollut hyvä, jos olisimme tulleet paremmin toimeen, koska sukulaisia ei enään paljoa ole. Tilanne aiheutti paineita miehellenikin, joka ei sitten enään usein tavannut äitiään, vaikka minä olisin tahtonut. Etsin hänelle kuitenkin joulu- ja syntymäpäivälahjat ja hän huomasi sen, koska miehelläni oli ollut tapana viedä rahaa, jota äitinsä ei tarvinnut. Anoppi valitti ympäriinsä yksinäisyyttään, mutta olipahan itse asian järjestänyt.
- Hyvät hyytelöt!
..ei ole mitään syytä parjata miehesi edellistä naisystävää.
Eikä myöskään sietää törkeyksiä keneltäkään.
Ei ole järkevää mennä paikkaan,jonne et ole tervetullut.
Sana,jolla rouva sinua nimitti on julkein ja törkein mitä naiselle voi sanoa.
Olisin kiinnostunut kuulemaan miesystäväsi reaktion asiaan
Kysehän on hänen äidistään.
Sinun asiasi ei ole alkaa puolustelemaan moraaliasi tai mitään henkilökohtaista asiaasi miehesi äidille.
Et ole selityksiä velkaa kenellekään.
Anopillasi sensijaan olisi se taakka.
Ihmiset tehkööt moraalinsa suhteen omat päätöksensä.
Toistemme moraaliin meillä ei ole asiaa puuttua.
Voimme päättää vaan omasta käytöksestämme.
Siitä ja ainoastaan siitä vastaamme.
Sinä tiedät,ettei sinulla ole hävettävää.
Sinun ei tarvitse todistaa sitä anopillesi.
Hävetköön rouva anoppisi jos osaa.
Epäilen.- Miniä minäkin
Huorittelu on vanhan naisen ainoa ase uhkaavassa tilanteessa. Hän varmaan pitää sinua hyvänä miniäkokelaana ja päätti varmistaa yhdellä iskevällä sanalla sen, että häivyt hänen elämästään. Huono itsetunto!
Olen kovasti ihmetellyt näiden 70-kymppisten ihmisten moraalikäsityksiä; monet kerrat olen kuullut saman ihmettelyn, että heidän kultapoikansa seurustelevat tai menevät naimisiin näiden "puhkinussittujen" yh-äitien kanssa. Miksi nämä vanhukset eivät voi hyväksyä poikansa uudeksi kumppaniksi muuta kuin ehtaa neitsyttä?
- huora_
kyllä huora huoran tuntee
- ikävä miniä
Sinä kuitenkin menit kylään? Minä olisn antanut tulla selväksi että minua ei puhutella ja syyttänyt kunnianloukkauksesta..Mikäli miesystävä ei olisi saanut suutaan auki-olisin hänellekkin tehnyt selväksi että tuollainen ei käy.Luultavasti olisin tämän jälkeen kääntynyt ja lähtenyt kotiini...:) Miehessä pitää olla sen verta "munaa" että uskaltaa sanoa äidileen miten tyttökavereita puhutellaan asiallisesti..
- Totuttelua sukuun
Joissakin piireissä alatyylinen kielenkäyttö on normaalia.
Jos aloittaja ei kääntynyt ovelta ikuisiksi ajoiksi, osoittaa hän, että on jo tottunut roisiin puheisiin.
Hän tietenkin ymmärtää, että vastaisuudessakin saa kuulla vastaavaa kielenkäyttöä.
Jos noin sivistymätön ihminen on kasvattanut sulhasen, tietää morsian varsin hyvin, että myös miehen käytöstavat ovat olemattomat.
Vakka on kantensa valinnut.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762539On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492536Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko241221Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965