Kimchi

sdfsdsadd

Löytyykö muita kimchin ystäviä, jotka tuota herkkua kotona väsäävät ? Oon etnokaupoissa pyörinyt, mutta ei tahdo millään löytyä korealaisia tarvikkeita, lähinnä chiliä, jota tarvis tuon tekemiseen. Kuulemma Korea House -ravintolasta saa ostettua joitain korealaisia elintarvikkeita, mutta onkohan kenelläkään sen tarkempaa tietoa ?

Vähän ihmetyttää, että vaikka aasialaisia ruokakauppoja löytyy, niin Korea on jätetty aivan pimentoon.

10

8219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Helsingin sanomissa 30.8.2007 ruokatorstai-osastolla oli koko sivun kattava artikkeli juuri Kimchistä.

    • Kim Chi

      Ainakin ViiVoanissa on myynnissä kimchiä ja muitakin korealaisia tuotteita (mm. kochujang-chilitahnaa ja nuudeleita). Lisäksi ehkä vähän yllättäen kimchiä myydään myös Itäkeskuksen venäläisessä herkkukauppa Kalinkassa (tokassa kerroksessa Clas Ohlsonin lähellä).

      • dfad

        Tuo Viivoanin valmis kimchi on kyllä aika karmeeta tavaraa, joten se saa minun puolestani jäädä hyllylle. Kochujangia taas ei kimchiin käytetä, vaikka muuten ihan kelpo tavaraa on.
        Siis ihan perus chilia etin, mutta sen täytyisi olla juuri korealaista laatua, esim. http://www.koamart.com/shop/30-1300-hot_peppers_paste-crushed_red_pepper_16oz.asp
        Onkohan kenenkään eteen sattunut vastaavanlaista tuotetta Suomessa ?


      • kiva löytö

      • sinun olisi
        kiva löytö kirjoitti:

        Eurokankaan vieressä ja Stockaa vastapäätä kun suunnistat. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimchi

        pitänyt älytä kertoa, että puhut ensinnäkin Helsingistä (Stockmann löytyy myös viidestä muusta kaupungista Suomessa ja lisäksi neljästä ulkomaisesta kaupungista), ja toiseksikin että tarkoitat Itäkeskuksen Stockan vastapäätä. Helsingissä kun se ylivoimaisesti tunnetumpi Stocka eli pää-Stocka sijaitsee aivan muualla, eli itse kaupungin keskustassa (vuodesta 1862).
        Ei ole vielä joillekin näköjään mennyt perille, että Internet on maailmanlaajuinen media, ei vain omaa asuinkorttelia käsittävä.


    • kim dae jong

      hämeentie 3, helsinki, löytyy tuota
      herkkua kylmäkaapista.
      ehkä suomen vanhin etninen kauppa vii voan.

      • korealaistakin

        Helsingin Herttoniemen Megahertsi-ostoskeskuksen toiseen kerrokseen on helmikuussa 2009 avattu Kalinka-myymälä, josta myös saa (mielestäni hyvää) kimchiä purkitettuna.


    • korealaisittain

      Hyvät kimchin ystävät!

      Korealainen äiti 40 vuoden kokemuksella valmistaa kotonaan kimchiä perinteisillä raaka-aineilla. Uskon, että tätä parempaa kimchiä ei Suomessa ole saatavilla.

      Olen viimeisen neljän vuoden aikana saanut syödä anoppini kimchiä ja nyt muillakin on mahdollisuus saada tätä herkkua.

      Laittakaa viestiä jos haluatte makuelämyksiä. Sovitaan sitten asioista tarkemmin.

      Nicklas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe