Canon ixus -dixital ixus 75

onkos

Elikkäs onkos jollain kyseinen kamera? Onko hyvä ostos vai suositteletko jotain muuta? Olen etsimässä n.250€:n kameraa tuon vanhan romun Hp:n tilalle.

8

12911

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkos

Tuon kyseisen kameran hinta oli Mustassa pörssissä 259€...Onko hinta kohdallaan?

• vertailu

siinä kyseinen kamera on saanut täydet viisi tähteä ja muualtakin kuullut kehuja, et hyvä pokkari on kyseessä.

• ,.,.,.

,.,.,.

• Figlia

Ixus 75 ON hyvä kamera. Ei tietenkään superammattilaiselle, mutta aktiiviselle kuvaajalle (kuten esimerkiksi minulle...), joka halua "helposti" hyviä kuvia. Ennen otin kuvia Ixus 50 -kameralla ja silläkin olen saanut aivan loistavia kuvia.
      Olen näyttänyt kuviani ammattikuvaajille ja heidänkin mielestään kuvat ovat laadukkaita.

Nyt olen tutustunut tähän Ixus 75 –kameraan sukulaisteni kautta ja olen sitä mieltä, että osta pois! 75:ssa on parannuksena mm. kuvanvakain, kasvojentunnistus, ym. Ja lisäksi kuvan sommittelua helpottaa kolmen tuuman nestekidenäyttö. Useimmissa on 2,5 tuuman näyttö.

Käy katsomassa tuolta hintavertailuja. Hinta on luokkaa 245€ 13€ .
      http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/58963
      http://www.vertaa.fi/p/fi_camera_digitaalikamera.html

Itse olen aikonut vaihtaa erinomaisen viisikymppiseni Ixus 950 IS -kameraan.

Joten jos ostat 75:n ja käytät myös sitä aktiivisesti, niin et varmasti kadu!

• Ippe.

Eli siis mitä tuo kasvojentunnistus ominaisuun oikein tarkottaa?Olen saamassa joululahjaksi kameraa ja haluasin tietää että mikä tuo kasvojentunnistus ominaisuun oikeen on,sillä olen päätynyt canon ixus 75,mutta en tiedä vielä tuosta kasvojennuistukesesta,että haluaisko joku ystävällinen kertoa?:) Hyvää joulun odotusta kaikille!:P

• onkos

Mitä lisävarusteita kannattaa kameran mukana hankkia?Entäs kuinka paljon huonompi kamera on tuo canon ixus 70,onko muuta eroa kuin pienempi näyttö? Kiitokset jo vastanneille!

• Ixus 70

• Figlia

Normaalisti Canoneissa mukana tulee akku, laturi ja melko pienikapasiteettinen muistikortti.

Muistikortin ostin itse heti uuden, 2 GB, koska minulla on aina ja jokapaikassa kamera mukana ja kuvaan heti, jos on sellainen tilanne tai maisema, että tunnen saavani hyvän otoksen. Tietenkin hyvän maun rajoissa ja hyviä tapoja noudattaen.

Siispä muistikortin joutunet ainakin hankkimaan, jos et aina heti ole lataamassa kuvia tietsikalle tai teettämässä paperikuviksi. Miten sitten otoksia käsitteletkin.

Lisäksi hankin sellaisen pienen jalustan, kolmijalan, jota voi käyttää sisä- ja ulkokuvauksessa tukena. Maksoin ehkä 19 euroa. Todella kätevä. Suosittelen!

Katsele noilta sivuilta, mitä mahdollisuuksia varusteisiin on. Peruspaketilla pääset erinomaisen hyvin alkuun (kamera akku laturi muistikortti). Hankit sitten tarpeen mukaan lisää varusteita, jos itsestäsi siltä tuntuu, että niitä tarvitset. Ei kannata ostaa suin päin kaikkea, jota ei ehkä sitten tarvitsekaan.
        Tosin sitä suurempikapasiteettista muistikorttia suosittelen ostettavaksi heti. Mutta katso, mistä ostat. Aivan samanlaisen (sama koko, sama valmistaja) kortin hintahaitari saattaa olla melko suuri.

En ole kokeillut Ixus 70:ä, mutta jo aikanaan yhden megapikselin kamerani (Canon) tuotti minulle iloa erinomaisilla kuvilla. Siitäkin oli jo vaikea luopua juuri sen kuvalaadun takia takia. Ja aiemmin kerroin jo Ixus 50:stä.

On noiden 70 ja 75 välillä joitakin pieniä teknisiä eroja, muutakin kuin sen näytön suuruus, joka ei ole oleellinen kuitenkaan. Mutta miksi 70 olisi jotenkin "huono", kun nuo aiemmat (1.0, ja 50) ovat erittäin hyviä. Siis "oikean" asiantuntijankin, ammattikuvaajan, mielestä...

http://www.pixmania.com/fi/fi/534560/art/canon/digital-ixus-75-musta.html#accessoires

http://www.pixmania.com/fi/fi/r/ixus 70?srcid=211&mctag=fi_17748

http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/ixus/digital_ixus_70/index.asp

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/ixus/

Ja kuten sanoin, minulla on kokemusta viime vuosilta vain Canonin kameroista, jotka ovat palvelleet erinomaisesti. Joku toinen vannoo taas aivan toisen merkin nimeen ja teilannee Canonin kokonaan... ;). Niinhän se on autojenkin kanssa.

Onnea kuitenkin kameran ostoon. Sinuna ostaisin tuon seiskavitosen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2136
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      2016
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1889
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1347
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      71
      1267
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      853
    7. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      711
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      49
      700
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      49
      651
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      648
    Aihe