Miten valmistetaan 850g härän pihvifilee?Voiko kypsentää kokonaisena uunissa vai pitääkö pistää pihveiks,paljon uuniin asteita jos voi,kauan aikaa ym?
Härän pihvifilee
15
6538
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
Piffifilee??? onko kyseessä kentis uusi nimitus ulkofilepalalle???
No kummiskin... paista se liha kokonaisena kuumalla pannulla ja reippaassa määrässä voita.
MAUSTA.
Laita pannu uuniin jossa lämpöä sellset 100-120 ja anna olla siellä, halutusta kypsyydestä ja lihan paksuudesta riippuen, 20-40 min.
Kaada lopuksi pannuun purkki kermaa ja kuumenna liedellä, tarkista maku ja nauti.- Kalixin Kalle
brasilialainen paistista leikattu, muotoiltu lihanpala, jolle on keksitty raflaava nimi paistifile, tai piffifile. Paisti on paisti ja elukasta ei ole uusia ruhonosia löydetty.
- hirvi auto-onnettomuudessa
Kalixin Kalle kirjoitti:
brasilialainen paistista leikattu, muotoiltu lihanpala, jolle on keksitty raflaava nimi paistifile, tai piffifile. Paisti on paisti ja elukasta ei ole uusia ruhonosia löydetty.
kerran oli hirvi menehtynyt auto-onnettomuudessa. Paikalle kutsuttiin ammatti-lihanleikkaaja, jotta sitten huutokaupassa olisi tullut oikea hinta. Hän soitti poliisiasemalle ja kertoi, että kyseessä on ainutlaatuinen hirvi, joka pitäisi toimittaa eläinmuseoon; nimittäin siltä puuttuivat kokonaan sisäfileet.
- tarkemmin
minkälaisesta lihanpalasta on kyse, sillä "härän pihvifilee" ei tarkoita mitään, tai korkeintaan se on jokin "fantasianimitys".
- hyvä tulee?
Se on härän ulkofileeköntti.
- itse teen
hyvä tulee? kirjoitti:
Se on härän ulkofileeköntti.
näin:
- putsaan fileen turhista kalvoista.
- marinoin fileen punaviinissä ja mausteissa, 1-2 vrk jääkaapissa.
- pyyhin filee kuivaksi ja annan lämmetä 15-20°C lämpöiseksi.
- paistan filee pinnan aika kuumalla pannulla, voissa
- laitan lihamittarin fileeseen ja file uuniin jonka lämpötila on noin 125 °C. Fileen mukana uuniin menee paistettuja sipuleita ja juureksia
- kun mittari näyttää noin 57-59°C on liha valmista
- liha uunista ja hieman suolaa pintaan ja folioon lepäämään noin 15-20 min ajaksi
- huuhdotaan uunivuoka punaviinillä ja vedellä, suurustetaan ja valmista tuli.
- filee siivuiksi ja soosi kulhoon. Lautaselle fileen viereen keitettyjä tai valkosipulipottuja, oman maun mukaan lisukkeita.
Ainakin minä ja tytöt olemme tykänneet. - hyvältä kuulostaa..
itse teen kirjoitti:
näin:
- putsaan fileen turhista kalvoista.
- marinoin fileen punaviinissä ja mausteissa, 1-2 vrk jääkaapissa.
- pyyhin filee kuivaksi ja annan lämmetä 15-20°C lämpöiseksi.
- paistan filee pinnan aika kuumalla pannulla, voissa
- laitan lihamittarin fileeseen ja file uuniin jonka lämpötila on noin 125 °C. Fileen mukana uuniin menee paistettuja sipuleita ja juureksia
- kun mittari näyttää noin 57-59°C on liha valmista
- liha uunista ja hieman suolaa pintaan ja folioon lepäämään noin 15-20 min ajaksi
- huuhdotaan uunivuoka punaviinillä ja vedellä, suurustetaan ja valmista tuli.
- filee siivuiksi ja soosi kulhoon. Lautaselle fileen viereen keitettyjä tai valkosipulipottuja, oman maun mukaan lisukkeita.
Ainakin minä ja tytöt olemme tykänneet.Jossain sanottiin, että tie miehen sydämeen vie alaonttolaskimon kautta, sinä näköjään tainnutat "tytöt" herkuilla.
Kiitos hienosta ohjeesta, lupaan kokeilla. - wow wow sinullekin
hyvältä kuulostaa.. kirjoitti:
Jossain sanottiin, että tie miehen sydämeen vie alaonttolaskimon kautta, sinä näköjään tainnutat "tytöt" herkuilla.
Kiitos hienosta ohjeesta, lupaan kokeilla.mul oli tunne että siinä laittoi joko yksinhuoltajaisä /viikonloppuisä lapsilleen todella hyvää ruokaa, enkä sinuna höpisisi hassuja. voin tietenkin olla ihan väärässäkin se minulle suotakoon, sopiiko.
- kuuluu monen
wow wow sinullekin kirjoitti:
mul oli tunne että siinä laittoi joko yksinhuoltajaisä /viikonloppuisä lapsilleen todella hyvää ruokaa, enkä sinuna höpisisi hassuja. voin tietenkin olla ihan väärässäkin se minulle suotakoon, sopiiko.
ikäisiä tyttöjä, vanhin on ikioma vaimo, joka myös pitää hyvästä ruuasta.
Se on totta, hyvä ruoka auttaa monessa asiassa... - edellinen
wow wow sinullekin kirjoitti:
mul oli tunne että siinä laittoi joko yksinhuoltajaisä /viikonloppuisä lapsilleen todella hyvää ruokaa, enkä sinuna höpisisi hassuja. voin tietenkin olla ihan väärässäkin se minulle suotakoon, sopiiko.
Mitäs hassuja nämä, hjmööriä olla pitää.. Onneksi pihvinpaistajalla oli meininkiä pelissä.
Mukavia pihvihetkiä meille kaikille!
- paistaja
minä valmistan fileen näin
fileen paistaminen:
• sulata 100 grammaa voita paistinpannulla
• kuumenna voi kunnes se on 1800 C; valkoinen leipäpala ruskistuu 2:ssa minuutissa
• pistä filee pannuun ja vähennä heti lämpöä; peitä kannella, jotta rasva ei roiskuisi
• käännä filee 1800 noin viiden (5) minuutin jälkeen
• käännä muutaman minuutin jälkeen 900, jotta ”sivut” paistuisivat
• kokeile painaa filettä ja jos se tuntuu pehmeältä paista muutamia minuutteja välillä kääntäen.
• fileen tulee olla vaaleanpunainen sisältä; jos se on läpiharmaa se muuttuu kuivaksi ja sitkeäksi
• ota pois pannulta ja ripottele suolaa ehdottomasti vasta paistamisen jälkeen
• leikkaa noin 1 ½ cm siivuiksi ja pane tarjottimelle. Tarjoile metsäsienikastikkeen kera
• tähteeksi jääneet fileet voidaan käyttää kylmien tanskalaisten voileipien päällysteenä piparjuurikastikkeen kanssa- Kaaleppi
Tulloo palokunta kyllään.
- paistaja
korjaus edelliseen: lämpötilan tulee olla 180 astetta ei siis 1800. Siis satakahdeksankymmentä.
Samoin käännettävä 180 astetta, ei siis 1800. Ja vielä 90 astetta kääännettävä. - paistaja
Kaaleppi kirjoitti:
Tulloo palokunta kyllään.
kyllä tuolla tavalla valmistettu filee maistuu palosotilaillekin
- ohjeita
paistaja kirjoitti:
korjaus edelliseen: lämpötilan tulee olla 180 astetta ei siis 1800. Siis satakahdeksankymmentä.
Samoin käännettävä 180 astetta, ei siis 1800. Ja vielä 90 astetta kääännettävä.ainaskin minä sain itsekseni tosi hyvät naurut, tarkoitan näitä paistolämpöjä, ensin katsoin silmät suurina että huh,joten painovirhepaholaisia sattuu, mutta sainpas lauantaiaamun aluksi hyvän mielen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821635- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87976Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja201936- 53862
- 61853
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68852Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34784
- 37779