Elämän eväät

Mies.Malmberg

Terveppä terve kaikki kanssaeläjäni,

Olen tässä krapula depressiossa mietiskellyt mitä me teemmekään elämillämme. Samaa vanhaa arkipäivästä toiseen, ja viikonloppuna päätäyteen. Milloin saa levätä ja palautua? Viikonlopun pämppäämisen jälkeenhän olemme alkuviikon vielä väsyneempiä kuin perjantaina. Entä työ. Onko mielekästä tehdä sellaista johon ei ole intohimoa, vaan joka on välttämätön paha?
Olisiko teillä tarjota parempia eväitä elämän hallintaa? Miten saada työstä mielekkäämpi? Miten pysyä selvillä vesillä? Miten, miten?
-M.M-

17

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista kiinnostuksen aihetta jota ei ole saanut aloitettua...Piirtäminen, liikunta yms. Mitäpä jos tekisit itsellesi päätöksen että nyt se alkaa. Päättäisit että tänä viikonloppuna aloitan uuden harrastuksen, ja myös toteuttasit päätöksesi. Uusi innostuksen kohde saattasisi saada unohtamaan normaalit viikonloppukuviot.

      Itse en pämppää viikonloppuja, en usko että terveytenikään sellaista kestäisi, mutta joskus satan toki muutaman kuposen kallistaa.

      Työ taass...monesti se on sitä pakkopullaa johon ei niinkään ole kiinnostusta mutta muutenkaan ei pärjää. Mielekästähän sellaista ei tietenkään olisi tehdä,mutta hyppy pois oravanpyörästä vaatii uskallusta ja luottamista siihen että elämä jaksaa kantaa.

    • Puhurix

      pää pystyyn sieltä. Lähde ulkoilemaan ja olo on kohta paljon parempi. Niskasta kiinni vaan sitä omaa itteä. Kyllä se siitä!

    • Yxitypy

      tuli heti yks laulu mieleen: Ei äitini neuvoja tarjonnut lain, poika kun maailmalle lähti..

      Kaikki on itsestä kiinni. Depressiosta on noustava itse. Niin julmalta kun se kuulostaakin.
      Työ on suurimmalle osalle ihmisistä välttämätön paha.. tai sanottaisko mieluummin pakko. Ainoastaan sellaiset ihmiset, joille työ on samalla harrastus ovat onnellisemmassa asemassa.
      Mutta.. moniko pystyy niitä unelmia täyttämään. Minä en ainakaan..tai ehkä oisin, jos ois tarpeeksi ollut rohkeutta.

      • työnharrastaja

        Työstään on nautittava, ettei siitä tule stressiä. Jossain paidassa luki kerran: onks pakko jos ei taho? Jos sellaisen asenteen ottaa työntekoon, ei ole ihme jos stressi iskee ja työ maistuu puulta.
        Minä en ainakaan - tyylillä ei unelmia täytetä ja ne voi täyttää jos vain tahtoa riittää.
        Minulle tuli mieleen laulu: nyt kaikki joukolla - unelmia täyttämään, unelmia täyttämään, unelmia täyttämään.


      • Mies.Malmberg
        työnharrastaja kirjoitti:

        Työstään on nautittava, ettei siitä tule stressiä. Jossain paidassa luki kerran: onks pakko jos ei taho? Jos sellaisen asenteen ottaa työntekoon, ei ole ihme jos stressi iskee ja työ maistuu puulta.
        Minä en ainakaan - tyylillä ei unelmia täytetä ja ne voi täyttää jos vain tahtoa riittää.
        Minulle tuli mieleen laulu: nyt kaikki joukolla - unelmia täyttämään, unelmia täyttämään, unelmia täyttämään.

        Kiitos kaikille todella mukavista vastauksista,

        Täytyy ilmeisesti todellakin alkaa katselemaan uutta harrastusta. Sen alkuhuuman avulla voisi irtautua tästä viikonloppujuopotelusta! Työstä pitäisi jotenkin saada mielekästä. Täytyy kai miettiä miksi se on hyödyllistä - miksi sitä kannattaa ylipäätään jonkun tehdä. Nyt olen hieman alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta ensiviikosta lähtien lupaan ryhdistäytyä! Saan voimaa teiltä!
        -M.M-


      • Yxitypy
        työnharrastaja kirjoitti:

        Työstään on nautittava, ettei siitä tule stressiä. Jossain paidassa luki kerran: onks pakko jos ei taho? Jos sellaisen asenteen ottaa työntekoon, ei ole ihme jos stressi iskee ja työ maistuu puulta.
        Minä en ainakaan - tyylillä ei unelmia täytetä ja ne voi täyttää jos vain tahtoa riittää.
        Minulle tuli mieleen laulu: nyt kaikki joukolla - unelmia täyttämään, unelmia täyttämään, unelmia täyttämään.

        se on.
        Jokaisen pitäis tuntea että oma työ on tärkeää, olipa työ sitten mitä hyvänsä. Ja kun työnsä tekee hyvin, siitä saa tyydytyksen.

        Mutta.. oli minullakin haaveita muusta työstä joskus. Olisin halunnut laulajaksi, mutta ei rohkeus riittänyt, vaikka ääntä olis ollut. No oma vika. Nyt raikaa laulut suihkussa, jossa aika hyvä akustiikka :=)))

        Unelmia.. mihin ihminen joutuiskaan, jos ei niitä olis :=))


      • Yxitypy kirjoitti:

        se on.
        Jokaisen pitäis tuntea että oma työ on tärkeää, olipa työ sitten mitä hyvänsä. Ja kun työnsä tekee hyvin, siitä saa tyydytyksen.

        Mutta.. oli minullakin haaveita muusta työstä joskus. Olisin halunnut laulajaksi, mutta ei rohkeus riittänyt, vaikka ääntä olis ollut. No oma vika. Nyt raikaa laulut suihkussa, jossa aika hyvä akustiikka :=)))

        Unelmia.. mihin ihminen joutuiskaan, jos ei niitä olis :=))

        todella onnellisessa asemassa, rakastan työtäni ja työni on harrastukseni. Vaikka kuinka elämä muuten päähän potkisi niin työ antaa sellaista tyydytystä että sen voimalla kestää melkein mitä vaan. Olen ollut 14v pienyrittäjänä, tein rakkaasta harrastuksestani ansiotyön itselleni. Työstäni saan lähes päivittäin palautetta asiakkailta ja palaute on pääasiassa positiivista.

        Kun tein päätökseni vieraan työstä ja uraputkesta poishyppäämisestä, pelkäsin kyllä kantaako elämä. On se kantanut :)


      • työnharrastaja
        Mies.Malmberg kirjoitti:

        Kiitos kaikille todella mukavista vastauksista,

        Täytyy ilmeisesti todellakin alkaa katselemaan uutta harrastusta. Sen alkuhuuman avulla voisi irtautua tästä viikonloppujuopotelusta! Työstä pitäisi jotenkin saada mielekästä. Täytyy kai miettiä miksi se on hyödyllistä - miksi sitä kannattaa ylipäätään jonkun tehdä. Nyt olen hieman alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta ensiviikosta lähtien lupaan ryhdistäytyä! Saan voimaa teiltä!
        -M.M-

        hyvästä päätöksestä. Muista pitää se kans. :)
        Tuo että muistat miettiä miksi työ on hyödyllistä, uskon myös olevan hyvinkin kannattavaa.


      • Mies.Malmberg kirjoitti:

        Kiitos kaikille todella mukavista vastauksista,

        Täytyy ilmeisesti todellakin alkaa katselemaan uutta harrastusta. Sen alkuhuuman avulla voisi irtautua tästä viikonloppujuopotelusta! Työstä pitäisi jotenkin saada mielekästä. Täytyy kai miettiä miksi se on hyödyllistä - miksi sitä kannattaa ylipäätään jonkun tehdä. Nyt olen hieman alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta ensiviikosta lähtien lupaan ryhdistäytyä! Saan voimaa teiltä!
        -M.M-

        Uuden harrastuksen alkuhuuman rajuus voisi oikeasti saada unohtamaan sen perjantaipullon :)

        Toivotan Sinulle tsemppiä !


      • työnharrastaja
        Yxitypy kirjoitti:

        se on.
        Jokaisen pitäis tuntea että oma työ on tärkeää, olipa työ sitten mitä hyvänsä. Ja kun työnsä tekee hyvin, siitä saa tyydytyksen.

        Mutta.. oli minullakin haaveita muusta työstä joskus. Olisin halunnut laulajaksi, mutta ei rohkeus riittänyt, vaikka ääntä olis ollut. No oma vika. Nyt raikaa laulut suihkussa, jossa aika hyvä akustiikka :=)))

        Unelmia.. mihin ihminen joutuiskaan, jos ei niitä olis :=))

        asennekysymys. Eikä unelmia ehdi täyttämään, saati pitämään yllä jo saavuttamaansa, palstailemalla suomi24:lla 18 tuntia päivässä. ;)
        Voithan sä vieläkin kokeilla, ilmoittaudu vaikka seuraaviin tangokuningatarkilpailuihin.


      • Yxitypy
        TaikisN kirjoitti:

        todella onnellisessa asemassa, rakastan työtäni ja työni on harrastukseni. Vaikka kuinka elämä muuten päähän potkisi niin työ antaa sellaista tyydytystä että sen voimalla kestää melkein mitä vaan. Olen ollut 14v pienyrittäjänä, tein rakkaasta harrastuksestani ansiotyön itselleni. Työstäni saan lähes päivittäin palautetta asiakkailta ja palaute on pääasiassa positiivista.

        Kun tein päätökseni vieraan työstä ja uraputkesta poishyppäämisestä, pelkäsin kyllä kantaako elämä. On se kantanut :)

        onnellisessa asemassa.
        Niin olen rivien välistä joskus lukenut, että olet yrittäjä, ja hyvä kun siitä tykkäät :=))

        Mulla on myös hyvä työ, ja kivat työkaverit, mutta mua ois kiinnostanut kuitenkin laulaminen.
        Ainoa asia, missä olisin voinut pärjätä, jos rohkeus olis riittänyt :=))
        Molemmat lapseni onneksi tekevät unelmistaan totta. Se tuo jonkilaista tyydytystä elämään.
        Sanotaanhan että pojasta.. tai tytöstä polvi paranee :=))


      • Yxitypy
        työnharrastaja kirjoitti:

        asennekysymys. Eikä unelmia ehdi täyttämään, saati pitämään yllä jo saavuttamaansa, palstailemalla suomi24:lla 18 tuntia päivässä. ;)
        Voithan sä vieläkin kokeilla, ilmoittaudu vaikka seuraaviin tangokuningatarkilpailuihin.

        Olet oikeassa. Jotain pitäis tehdä.
        Mun ikä taitaa olla vaan mennyt ohi tangokuningatarkilpailujen (oho, kun tuli pitkä sana) mutta seniorilaulukilpailuun ois vielä mahdollisuus :=))


      • työnharrastaja
        Yxitypy kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jotain pitäis tehdä.
        Mun ikä taitaa olla vaan mennyt ohi tangokuningatarkilpailujen (oho, kun tuli pitkä sana) mutta seniorilaulukilpailuun ois vielä mahdollisuus :=))

        kyllä noita kilpailuja tässä maassa riittää. Ties vaikka järjestäisivät seniori aidolssit? :)


      • Yxitypy
        työnharrastaja kirjoitti:

        kyllä noita kilpailuja tässä maassa riittää. Ties vaikka järjestäisivät seniori aidolssit? :)

        tuossa olis muuten ideaa :=))
        Itseasiassa se on käynyt mielessä. Mun mielestä ikärasismia harrastetaan tänä päivänä ihan liikaa :=))
        Hyvät yöt *jää suunnittelemaan seniori aidolssia*


      • työnharrastaja
        Yxitypy kirjoitti:

        tuossa olis muuten ideaa :=))
        Itseasiassa se on käynyt mielessä. Mun mielestä ikärasismia harrastetaan tänä päivänä ihan liikaa :=))
        Hyvät yöt *jää suunnittelemaan seniori aidolssia*

        jään pitämään sulle etukäteen peukkuja sinne aidolsseihin. :)


    • Teppo suosittelee Miehelle, että Mies siirtyisi alkoholin harrastelijasta ammattilaiseksi et sillei hei! Teppo on tehnyt sitä melko ammattimaisesti jo hyvän aikaa, tosin freelancerina et sillei hei!

      ps. ovat vanhempasi sua aikoinaan etunimellä paiskanneet et sillei hei!

      • Mies.Malmberg

        Kuuleppa Teppo,

        Miksi sinun piti tulla tuollaista tänne sanomaan. Tuo sattui kipeään paikkaan! Muuten hyvän tahtoiseen ketjuun tulet tuollaista irvailemaan. Olet onnistuja, mutta me kaikki emme onnistu heti. Vanhempani voit jättää ulos morkkauksestasi, minä kestän kyllä mutta, voi voi. Maanantaina alkaa Uusi Elämä, mutta tänään vielä vanhaan malliin - vanhan harrastuksen parissa :( Laula en, ja muut vikisee!
        -M.M-


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe