Ampumaradalle mielii hän

miira.

Osaisko joku neuvoa. Tahtoisin kokeilla ampua aseella, ampumaradalla. Helsingissä lienee minua lähin, mutta voiko sinne vaan mennä ja sanoa että tahtoo kokea miltä tuntuu laukaista ase. Miten siellä suhtaudutaan naisiin?
Kiitos vastauksista.

12

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ampujiin

      Ota yhteyttä ampumaradan tai sillä toimivan seuran nokkahenkilöihin. Sähköpostilla tai puhelimitse. Pääset varmasti kuvioon mukaan. Netistä löytyy yhteystietoja.

    • kokeilu

      Ei Ei Ei!

      Älä mene tuntemattomien kanssa sekoilemaan aseiden kanssa. Jos halusi on vain kokeilla, niin varmasti tuttavapiiristäsi löytyy joku jolla on aseita ja voit niillä kokeilla ampumista.

      Ampumaradoilla suhtaudutaan erittäin kummeksuen johonkin outoon naiseen, joka haluaa kokeilla ampumista. Yleensä sellaiset kahelit ajetaan pois sieltä.

      • Miehetär

        Naisen ei ole hyvä mennä ampumaradalle ilman miespuolista seuralaista. Hsc:in tapahtumien jälkeen
        (naisen aiheuttamat) naisiin suhtaudutaan radoilla epäillen.


      • miira.
        Miehetär kirjoitti:

        Naisen ei ole hyvä mennä ampumaradalle ilman miespuolista seuralaista. Hsc:in tapahtumien jälkeen
        (naisen aiheuttamat) naisiin suhtaudutaan radoilla epäillen.

        Tarkoituksena on mennä miespuolisen ihmisen kanssa sinne, mutta itse olen enempi innoissani aiheesta. Jännitän, että miten siellä tosiaan mahdetaan suhtautua ihmiseen, joka tahtoo vain kokea aseella ampumisen eikä tahdo varsinaista harrastusta siitä.


      • Kertaaja
        miira. kirjoitti:

        Tarkoituksena on mennä miespuolisen ihmisen kanssa sinne, mutta itse olen enempi innoissani aiheesta. Jännitän, että miten siellä tosiaan mahdetaan suhtautua ihmiseen, joka tahtoo vain kokea aseella ampumisen eikä tahdo varsinaista harrastusta siitä.

        edelliset kirjoitukset niissä ei pidä mikään paikkaansa.

        Tässä on linkki HSC:n sivuille http://www.hsc.fi/

        Varaat vain ajan etukäteen ja ilmestyt paikalle sovittuun aikaan. Ohjeet saat kyllä puhelimessa ja mainitset että olet ensikertalainen. Hinta ensimmäisellä kerralla on 40€ ja ennen ampumista saat/saatte koulutukset turvalliseen aseenkäsittelyyn ja radalla toimimiseen. Ensimmäisen ratakäynnin aikana on myös kouluttaja kokoajan mukana.

        HSC:llä ei pidetä mitenkään erikoisena jos joku vain haluaa kokeilla ampumista, se on nykyään ihan normaalia. Ja myöskään naisiin ei suhtauduta mitenkään epäluuluisesti, HSC:n asiakasmäärästä suuri osa on naisia, tarkkaa prosenttia en enää muista.

        Eli rohkeasti kokeilemaan vaan.


      • Sillanpää asema
        Kertaaja kirjoitti:

        edelliset kirjoitukset niissä ei pidä mikään paikkaansa.

        Tässä on linkki HSC:n sivuille http://www.hsc.fi/

        Varaat vain ajan etukäteen ja ilmestyt paikalle sovittuun aikaan. Ohjeet saat kyllä puhelimessa ja mainitset että olet ensikertalainen. Hinta ensimmäisellä kerralla on 40€ ja ennen ampumista saat/saatte koulutukset turvalliseen aseenkäsittelyyn ja radalla toimimiseen. Ensimmäisen ratakäynnin aikana on myös kouluttaja kokoajan mukana.

        HSC:llä ei pidetä mitenkään erikoisena jos joku vain haluaa kokeilla ampumista, se on nykyään ihan normaalia. Ja myöskään naisiin ei suhtauduta mitenkään epäluuluisesti, HSC:n asiakasmäärästä suuri osa on naisia, tarkkaa prosenttia en enää muista.

        Eli rohkeasti kokeilemaan vaan.

        Joo kannattaa katsoa radalla ympärilleen mitä muut tekevät aseillaan.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanpää


      • kokeilu
        Sillanpää asema kirjoitti:

        Joo kannattaa katsoa radalla ympärilleen mitä muut tekevät aseillaan.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanpää

        On ampumaratoja ja sitten on myös kaupallisia ampumaratoja, joissa voi vuokrata aseen ja ampua, vaikka ei omaisi mitään aselupaa tai koulutusta ammuntaan. Näillä kaupallisilla radoilla on ns opastus ja rahastus.


      • Kertaaja
        Sillanpää asema kirjoitti:

        Joo kannattaa katsoa radalla ympärilleen mitä muut tekevät aseillaan.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanpää

        liittyy asiaan miten?

        Jos viittaat, että rata on sama niin ota huomioon, että sen jälkeen on vaihtunut omistaja ja toimintavat. Eli nykyisellä HSC:llä ei ole oikeastaan mitään muuta tekemistä tuon kanssa kuin sijainti ja tilat.


      • Hyvässä ja pahassa
        Kertaaja kirjoitti:

        liittyy asiaan miten?

        Jos viittaat, että rata on sama niin ota huomioon, että sen jälkeen on vaihtunut omistaja ja toimintavat. Eli nykyisellä HSC:llä ei ole oikeastaan mitään muuta tekemistä tuon kanssa kuin sijainti ja tilat.

        Melkoinen juttumagneetti tuo hsc ja sen kuuluisat asiakkaat.


      • Cat64
        Miehetär kirjoitti:

        Naisen ei ole hyvä mennä ampumaradalle ilman miespuolista seuralaista. Hsc:in tapahtumien jälkeen
        (naisen aiheuttamat) naisiin suhtaudutaan radoilla epäillen.

        Höpö höpö. Mistä moinen antiikkinen ajatus? Tottakai voi ampumaradalle mennä kuka vain, sukupuolesta ja iästä riippumatta, jos on asiallisella mielellä liikkeellä


    • Cat64

      Itse aloitin rata-ammunnan Helsinki Shooting Clubilla muutama viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen ja innostunut. Ohjaajat radalla ovat asiantuntevia, on turvallinen olo. Naisia on ollut mukana itseni lisäksi joka kerta kun olen ollut ampumassa eikä radalla ole mielestäni mitään ärsyttävää macho-meininkiä. Huolimatta Jokelan tapauksesta ja siihen liittyneestä ampumaharrastajien syyllstämisestä olen jatkanut uutta harrastustani enkä aio lopettaa yhden hullun takia. HSC on helpoin paikka aloittaa. Toinen ns. kaupallinen rata Helsingissä on West Shooters mutta se on paljon kalliimpi.

    • patrike

      Joko kävit ampumassa ja millaisella aseella ? Olisi kiva kuulla mitä mieltä olit....

      mailaa [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe