3 ruokalusikallista soodaa
1 ruokalusikallista suolaa
3 teelusikalllista glyseriiniä
10 tippaa maun mukaan joko:
piparminttua
anisöljy
kanelia
tai jotain muuta öljyä
ja vielä vettä seokseen tarpeen mukaan, jotta tahnasta tulee hammastahnamaista.
Ja on halpaa ja turvallista!
TeeSeItse Hammastahna
10
1058
Vastaukset
- Omark
Mistä ostat glyseriinin? Fluoria tuo ei sisällä. Itse käytän mieluiten ekokauppojen hammastahnoja.
Ootko kokeillut mitään ihovoiteita tehdä itse? - Elena
Tavallinen kiteinen ruokasuola hankaa kiillettä. Ennen sillä jynssättiin hampaita, kun ei muuta ollut. Yksi ent. hammaslääkärini kielsi multa sen käytön jo 70-luvun lopulla, kun faijan neuvosta varhaisteininä kokeilin. Samaten hampaita on yritetty valkaista vahvalla sitruunamehulla, joka sekin on vahingollista kiilteelle (liian hapokasta). Sitä paitsi omassa sekoituksessasi ei ole lainkaan fluoria! Kaupasta saat hyvää ja halpaakin hammastahnaa, josta hampaasi kiittävät sinua enemmän, kuin tuosta kotitekoisesta.
- onko hyväksi
Onko fluori sittenkään hyväksi. Ettekö ole lukeneet viimeisimmästä tutkimuksesta, jossa kerrottiin liina suurten fluorimäärien aiheuttavan ainakin lapsille syöpää?
- bhfuil.
onko hyväksi kirjoitti:
Onko fluori sittenkään hyväksi. Ettekö ole lukeneet viimeisimmästä tutkimuksesta, jossa kerrottiin liina suurten fluorimäärien aiheuttavan ainakin lapsille syöpää?
Joku vuosi sittenhän puhuttiin että myös sipsit aiheuttaa syöpää, niin jos niitä syö noin 10 kiloa päivässä, eihän fluoriakaan mene hampitahnan kans suuhun ku hyvin pieni määrä,,,herätkää vatipäät =)
- mä en jaksa
Miksiköhän hammastahnafirmat käyttävät miljoonia tuotekehittelyyn?
Ei mikä tahansa tahnamainen seos ole hampaille turvallinen. Esim. tuossa on ihan liikaa hankaavaa suolaa ja soodaa. Kaneli ja jotkut öljytkin voivat ärsyttää herkkiä limakalvoja.- 1NO
markkinointiin...Hammastahnan teko ei ole ydinfysiikkaa ja fluoria saa tabletteina apteekista.
Fluorin tarve aikuisiällä on käytännössä nolla.
- Vatipää nro 2
Miksiköhän koiran hampaat ovat terveet. Miksiköhän ihminen on viimeisen miljoonan vuoden urakkansa-aikana selviytynyt ilman hammasharjaa ja pepsotenttia ? KYSYMYSMERKKI
- shg
Koiran hampaat ovat terveet, koska koirilla on suussa täysin erilainen bakteerikanta kuin ihmisillä, eikä kariesbakteerilla ole siellä sijaa. Koirat eivät myöskään ole jatkuvasti napostelemassa jotakin.
Ja mitä tuohon ihmisen selviytymiseen tulee, jos ei hampaita puhdista säännöllisesti hammasharjalla ja mieluiten fluorihammastahnalla, niin ne ennemmin tai myöhemmin reikiintyvät ja mätänevät karieksen takia tai tippuvat parodontiitin takia. Että ei sitä nyt varsinaisesti selviytymiseksi voi kutsua.
Ja tottakai mikä tahansa aine liiallisesti käytettynä on myrkkyä, eihän sitä fluorihammastahnaa nyt koko tuubia kerralla kuulu käyttää. Alkoholi ja tupakkakin on myrkkyä, muttei se nyt ihmisiä tunnu hirveästi haittaavan. - Huuhaa_touhuja
Älkää nyt tämmöseen uskoko! Täähän sisältää hirveästi hankaavia ainesosia, hampaiden kiille "kiittää" pidemmällä aikavälillä...
- sunjärjenjuoksu
Kuka näitä ikivanhoja aloituksia tänne nostelee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673