ISÄN SYÖPÄ

TURTA OLO

Sain juuri tiedo että isälläni on selkäranka
syöpä, joutuu vielä tarkempiin tutkimuksiin,
(toivottavasti se hoitajien lakko ei ala).
Mutta se on jo selvää että leikata ei voida ja hän on muutenkin fyysisesti huonossa kunnossa,
joten en sitten tiedä aloitetaanko solusalpaaja- sädetys hoitoja
Vaikka hän on jo 80 vuotias ja kuoleman mahdollinen lähestyminen pitäisi olla ns.hyväksyttävä asia,niin kuitenkin minulla on tällä hetkellä semmoinen turta olo ja en haluaisi ajatella koko asiaa.
En tiedä miten tulen kestämään mahdolliset tulevat hautajaiset, kun nyt on meinaa itkettää.Sekin huolestuttaa että miten nykyään lääkärit antaa kipulääkkeitä,isällä on nyt jo kipuja, mutta ei ole saanut mitään vahvempia kipulääkkeitä, ennen kuin kaikki tutkimukset on tehty.Pitäisi kai olla onnellinen että on ollut hyvä isä ja lapsuus,mutta siksi tämä oma tuska onkin niin kamala.Kokemuksia ?

9

7182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo vuonna 2000

      ja vieläkin on välillä tosituskainen olo ja ikävä. Kyllä se olo ajan kanssa paranee pikkuisen, mutta helppoa se ei ole.

      Nyt sisareni sairastaa myös syöpää ja elinaikaa ei ole mahdollisesti paljoakaan jäljellä.
      Ei meinaa enään jaksaa tätä sulattaa.
      On myös hirveä huoli äidistäni, miten hän jaksaa tämän ei ole vielä toipunut isänkään lähdöstä.

      Toivotan sinulle ja isällesi jaksamista.
      Niin kauan kuin on elämää on toivoa!
      Toivo on tärkeää, että syövästä selviää.

      • aika hyvin

        löytyy hoitoja nykyään itse sairastan syöpää ja
        en vielä kuolemassa ole,kuitenkin toivon ettei
        jäljelle jäävät kovin surisi aikanaan.


      • teille molemmille
        aika hyvin kirjoitti:

        löytyy hoitoja nykyään itse sairastan syöpää ja
        en vielä kuolemassa ole,kuitenkin toivon ettei
        jäljelle jäävät kovin surisi aikanaan.

        Jos syöpä on selkärangassa ja noinkin vanha ihminen,ei varmaan aleta antaan mitään hoitoja.Joten varaudu pahimpaan ja yritä olla isäsi tukena hänen sairautensa aikana.
        Itselläni on ollut syöpä,mutta siitä olen toipunut,kaikkiin syöpiin ei ole hoitoja nykyäänkään. Voimia sinulle ja isällesi.


    • Tyttö tuollainen

      Usko pois,tiedän miltä sinusta tuntuu,vaikka olenkin nuori. Oma isäni kuoli kun olin vasta yhdeksän. Maksasyöpä ei antanut armoa. Mutta jos isäsi kuolee,niin ajattele kaikkia hyviä asioita,mitä olet hänen kanssaan kokenut. Itkeä saa ja pitää,se auttaa. Juttele vaikka muiden samaa kokeneiden kanssa. Sinulle oikein paljon jaksamista ja kaikille muillekin jotka ovat samassa tilanteessa!

    • Orpo45

      Ihan ekana haluan toivottaa sulle VOIMIA. Minä sain tämä vuoden tammikuussa lääkäriltä tiedon, että äitini on parantumattomasti sairas. Se, että elääkö hän päiviä, viikkoja ... ei osattu sanoa. Se oli hirveä shokki. Äitini oli yli 80 vuotta, mutta ei se sitä tilannetta helpottanut. Hän oli minun rakas äitini ja hänen menettäminen tuntui tosi kauhealle. Äitini eli 3 kk:tta lääkärin 'tuomion' jälkeen. Ja näin jälkeen päin olen siitä onnellinen, että me kerettiin jättää hyvästit ja minä kerkesin kertoa hänelle, että miten tärkeä hän on minulle.

      Nyt siitä on 7,5 kk, kun äitini nukkui pois. Ja se myös lohduttaa minua, että hänen viimeiseen hengenvetoon asti olin hänen vierellään. Ikävä on suunnaton edelleen. Tänään osallistuin eka kerran seurakunnan järjestämään sururyhmään. Ja yhtä itkemistähän se oli, mutta se lohdutti, että me kaikki olimme samassa tilanteessa.

      En osaa oikeastaan muuta sanoa, kuin että yritä kertoa ja osoittaa isällesi, että miten tärkeä hän on sinulle. Ja siltikin, tuntuu että jotain jäi sanomatta tai tekemättä.

      Voimia sinulle.

    • 2 kertainen suru

      Minä menetin isäni 2kk päästä siitä, kun saimme tietä syövästä.Tänään aikaa on kulunut 2v 3kk, mutta silti tuntuu että kaikki tapahtui juuri äsken.Isäni oli 1kk vaille 70v.
      Kaikista eniten ottaa edelleen päähän se, kun sain tietää vasta 2pv aikasemmin(ennemkuin isäni kuoli)kuinka pitkällä syöpä on.Puhuin ja taas puhuin lääkäreiden kanssa, mutta eivät kertoneet totuutta.
      Asiat pidetiin meiltä omaisilta piilossa.Muutkin sairaudet ja sydänkohtaulksesta saimme tietää sattumalta.
      Yksi Keskussairaalan naislääkäri pamautti suoraan totuuden isälleni, että kuolet kohta.Mielestäni siinä ei tämä naislääkäri toiminut oikein.
      Varmasti siinä elämänusko ja kamppailu lopahti.
      Voimia sinulle ja nauti ajastasi isäsi seurassa niin kauan kun on mahdollista.Elä tätä päivää ja hetkeä ja ole vahva.

    • muistuttava pakurikääpä,siitä jauhamalla teetä,nii voi äijä parantuakki

    • seppo kinnunen

      Otapa yhteyttä Siikaisissa asuvaan Havupuu-uute juoman valmistajaan Kari Herttuaan. Hän voi kertoa valmisteensa vaikutuksista lisää. Netistäkin löytyy aikalailla. Itse lääkärinä olen tavannut henkilökohtaisesti osan hänen valmisteellaan parantuneista ihmisistä. Yhdellä oli niin suuri maksasyöpä, ettei sitä voitu leikata eikä muutenkaan hoitaa muuta kuin psyykeen lääkkeillä palliatiivisesti. Hän alkoi nauttia havupuu-uutetta ja jotain vitamiineja vaimonsa määräyksestä ja oli vielä hyvissä voinneissa kuukausi sitten kun hänet viimeksi tapasin. Diagnoosi tehtiin n. viisi vuotta sitten ja annettiin 3 kk. elinaikaa. Syöpäkasvain on pienentynyt alkuperäisestä koostaan ratkaisevasti murto-osaan alkuperäisestä, pienenee koko ajan hiljalleen ja "potilas" voi hyvin!Kaikki veriarvot ok. Ne olivat alussa niin huonot että sen vuoksi ,kasvaimen suuri koko huomioon ottaen, hoitoihin ei ryhdytty ennen kuin yli vuosi oli kulunut ja syöpäkasvaimen koko oli yllättäen pienentynyt ja veriarvot parantuneet. Silloin tehtiin hänelle nk. transkutaaninen tromboembolisaatio, jolla yritettiin sulkea se verisuoni, joka tuo verta ja ravinteita syöpäkasvaimelle. Kuinka paljon sillä on ollut vaikutusta hänen nykyiseen hyvinvointiinsa jää arvailujen varaan. Hän kuitenkin käyttää jatkuvasti ko. ainetta eikä muita hoitoja ole sairaalasta annettu.

      En tietenkään voi taata mitään parantumista, mutta mahdollisesti laadukkaampaa elämää pirteämpänä ja kivuttomampana. Kannattaa ottaa käyttöön. Itsekin teen näin, vaikka tunnen itseni täysin terveeksi.
      Sairauden esto on järkevämpää kuin sen hoito!

      • Seppo Kinnunen

        Annoin viestiini väärän sähköpostin loppuliitteen. Sen pitäisi olla [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe