OMATEKOISET JOULUTORTUT

joulutyttö

Kaipaan aitoa, todella herkullista, joulutorttutaikina -ohjetta. Löytyisikö ?

11

12136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulutortut

Mielestäni tämä on ehdottomasti paras joulutorttutaikina resepti. Tämän jälkeen ei maistu pakasteallastaikinat!
      Niin ja kalorien nipottajat olkoot hiljaa... ; ) Jouluna saa syödä hyvin! Ovat myös hyviä pakastamisen jälkeen.

Joulutortut
      200 gr voita
      n. 4,5 - 5 dl vehnäjauhoja
      0,5 tl leivinjauhetta
      2 dl kermaa (kuohukermaa)

Pehmennyt voi ja melkein kaikki vehnäjauhot ( leivinjauho) nypitään. Lisätään vatkattu kerma. Lisätään siivilöiden loput jauhoista ja sekoitetaan. Annetaan kovettu jääkaapissa. Kaaviloidaan 3-4 kertaa. Paistetaan 200 asteessa.

Ja parasta on käyttää täytteenä itse keitettyä luumuhilloa. PUssillinen luumuja ja tilkka vettä keitetään pehmeäksi, (maun mukaan sokeria) ja sauvasekoittimella soseeksi.

• Kaarina Karkkilasta

Ihanaa kun löysin tämän OIKEAN joulutortun ohjeen, olin hukannut anopiltani saamani ohjeen, joulu on pelastettu, kaunis kiitos.

• paula lontoosta

hei kiitos hirveesti, minakin halusin OIKEAN joulutorttu receptin, asun lontoossa ja ei taalla mitaan joulutorttuja saa jos ei itse tee....hyvaa joulua ja kiitos kiitos kiitos/paula

• Ulla Tukholmasta

Kiitos oikeasta joulutorttureseptistä! Tällä Tukholmassa ei ole myytävänä joulutorttuja ja ne ovat ett måste meidän joulussa! Joulutunnelma om pilasterburet! Kiitos

• Tiedoton Tampereelta

Montako joulutorttua tuosta tulisi?

• mummun typykkä

meidän mummu teki aina tällä reseptillä. Niin hyvää. Lapseni myös rakastavat näitä torttuja. Ei tuu joulu ilman tätä reseptiä.

• Maritta47

Sukumme tortrtutaikinaresepti:
      ½ kg voita
      ½ kg kermaa
      1 litra jauhoja
      Ja hyvää tulee!

• PIRJO 51

Kiitos! HYVÄÄ jOULUA

• vanha emäntä

1kg voita
      1kg kuohukermaa
      2 litraa vehnäjauhoa

Torttujen paistumista odotellessa voi kulauttaa kurkusta alas PARI LITRAA siirappia tai kinuskia! Jouluna ei lasketa kaloreita!

• omattortut

minä kanssa, mikä näist on paras ja kuinka monta torttua tulee ? miten tuo kauliminen tapahtuu? haittaako jos kaulii enemmän ? olen niin epävarma tuon voitaikinan kanssa, luulen sitä ehkä vaikeammaksi kuin se on.
      en halua mitään ostettua taikinaa kerta se ei edes sisällä voita.

• taitellen

Kaulit levyksi ja taittelet kolmasosan keskelle ja toiselta puolelta samoin. Sitten taas kaulit ja taittelet. Näin tulee sitä lehtevyyttä torttuihin. Kokeilemaan rohkeesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3487
    2. 35
      2978
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      144
      2836
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      70
      2317
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1782
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1555
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1084
    8. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1036
    9. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      77
      1017
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      847
    Aihe