OMATEKOISET JOULUTORTUT

joulutyttö

Kaipaan aitoa, todella herkullista, joulutorttutaikina -ohjetta. Löytyisikö ?

11

11925

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulutortut

      Mielestäni tämä on ehdottomasti paras joulutorttutaikina resepti. Tämän jälkeen ei maistu pakasteallastaikinat!
      Niin ja kalorien nipottajat olkoot hiljaa... ; ) Jouluna saa syödä hyvin! Ovat myös hyviä pakastamisen jälkeen.

      Joulutortut
      200 gr voita
      n. 4,5 - 5 dl vehnäjauhoja
      0,5 tl leivinjauhetta
      2 dl kermaa (kuohukermaa)

      Pehmennyt voi ja melkein kaikki vehnäjauhot ( leivinjauho) nypitään. Lisätään vatkattu kerma. Lisätään siivilöiden loput jauhoista ja sekoitetaan. Annetaan kovettu jääkaapissa. Kaaviloidaan 3-4 kertaa. Paistetaan 200 asteessa.

      Ja parasta on käyttää täytteenä itse keitettyä luumuhilloa. PUssillinen luumuja ja tilkka vettä keitetään pehmeäksi, (maun mukaan sokeria) ja sauvasekoittimella soseeksi.

      • Kaarina Karkkilasta

        Ihanaa kun löysin tämän OIKEAN joulutortun ohjeen, olin hukannut anopiltani saamani ohjeen, joulu on pelastettu, kaunis kiitos.


      • paula lontoosta

        hei kiitos hirveesti, minakin halusin OIKEAN joulutorttu receptin, asun lontoossa ja ei taalla mitaan joulutorttuja saa jos ei itse tee....hyvaa joulua ja kiitos kiitos kiitos/paula


      • Ulla Tukholmasta

        Kiitos oikeasta joulutorttureseptistä! Tällä Tukholmassa ei ole myytävänä joulutorttuja ja ne ovat ett måste meidän joulussa! Joulutunnelma om pilasterburet! Kiitos


      • Tiedoton Tampereelta

        Montako joulutorttua tuosta tulisi?


    • mummun typykkä

      meidän mummu teki aina tällä reseptillä. Niin hyvää. Lapseni myös rakastavat näitä torttuja. Ei tuu joulu ilman tätä reseptiä.

    • Maritta47

      Sukumme tortrtutaikinaresepti:
      ½ kg voita
      ½ kg kermaa
      1 litra jauhoja
      Ja hyvää tulee!

    • PIRJO 51

      Kiitos! HYVÄÄ jOULUA

    • vanha emäntä

      1kg voita
      1kg kuohukermaa
      2 litraa vehnäjauhoa

      Torttujen paistumista odotellessa voi kulauttaa kurkusta alas PARI LITRAA siirappia tai kinuskia! Jouluna ei lasketa kaloreita!

    • omattortut

      minä kanssa, mikä näist on paras ja kuinka monta torttua tulee ? miten tuo kauliminen tapahtuu? haittaako jos kaulii enemmän ? olen niin epävarma tuon voitaikinan kanssa, luulen sitä ehkä vaikeammaksi kuin se on.
      en halua mitään ostettua taikinaa kerta se ei edes sisällä voita.

    • taitellen

      Kaulit levyksi ja taittelet kolmasosan keskelle ja toiselta puolelta samoin. Sitten taas kaulit ja taittelet. Näin tulee sitä lehtevyyttä torttuihin. Kokeilemaan rohkeesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe