Apuvaa

Kalja-juoppo

Juon tällä hetkellä tasan 12 pulloa keppanaa päivässä.Tämä on aika paha tilanne (jatkunut jo n.1/2 v).Herää kysymys: Koska kuolen,mitkä ovat ensimmäiset oireet lääkärin mielestä että onko mennyt "överiksi"?Haluan/tahdon lopettaa jos vaan mahdollista.Pelkään että olen entinen ihminen ennen kun minulle tarjotaan vastausta tähän.Please,olen perheellinen,vaimo ja kaksi suloista aikuista lasta.En halua kuolla 47-vuotiaana ja vielä alkoholistina,mutta minusta vaan tuntuu tällä hetkellä siltä että näin se vaan on.Minulla on tällä hetkellä niin paha masennus että päiväni huippuhetki on sanomalehtien lukeminen suht.koht selvin päin.

9

1024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmittaa

Tulipahan todella pahaolo tuosta kirjoituksestasi koska löysin siitä itseni aivan täysin.En tiedä miksi juon ilman mitään järkevää syytä.Minulla menee jokapäivä noin viisitoista olutta,jo on mennyt monta vuotta.Lapsista kaksi ovat aikuisia ja asuvat muualla, nuorimmainen asuu kotona,14v. Hyvä mieskin on mutta en kyllä ymmärrä itseäni että miksi juon.Masentaa,mutta niihin syön lääkkeitä ja toivon että kaljankittaus mun osalta loppuisi mahdollisimman nopeasti ennenkuin terveys pettää ja saisin olla se äiti joka joskus aikoinaan inhosi kaljanhajua ylikaiken ja oli raitis hyvä äiti!Mitään syytä ei ole juomiseen koska se tuhoo aivan kaiken.TSEMPPIÄ.

• elettäväksi annettu

Ei se harmittelemalla parane vaan tekemällä jotakin asioiden korjaamiseksi! Ja se, että mitään syytä ei ole, ei pidä paikkaansa. Alkoholisti ei juo huvikseen vaan pakosta. Jospa ensin tunnustaisit edes itsellesi sen tosiasian, että olet alkoholisti ja toiseksi sen, että haluat tehdä asialle jotakin (jos todella haluat). Vain siitä lähtee toipuminen, oman pääsi sisällä tapahtuvasta muutoksesta ja halusta muuttua. Apua kyllä löytyy vaikka mistä mutta jos oma tahto puuttuu niin kädet ristissä istuminen tai sängynjalkaan kiinni köyttäminenkään ei auta. Niitäkään kun ei voi loppuikäänsä tehdä.

Asiat pitää ensin saada sun omassa pääkopassas järjestykseen. Oikeaan järjestykseen. Pelastusarmeijan yömajassa tai pultsarimajoissa lopulta asuvana (ja kaikkien äijien hyväksikäytettävänä) on turha enää itkeä mennyttä elämää. Eikä sinusta paljon apua ja tukea ole 14-vuotiaalle lapsellesikaan joka omassa aikuistumisvaiheessaan äidin apua ja tukea tarvitsee enemmän kuin ehkä koko elämässään muulloin.

Älä turhaan loukkaannu tästä kipakasta kirjoituksesta! Hymisteleminen ja hyssytteleminen ei vain auta tippaakaan. Ei myöskään itsesääli. Sen lienet jo elämäsi aikana huomannut.

• tytär

Mix juotte kaljaa?

Epäilen, että teillä on tekemisenpuutetta.

12-15 kaljaa päivässä eli, jos tasaisesti juotte ne päivän mittaan on teillä jatkuvasti tekemistä.

Joisitte viinaa tulisi halvemmax ;)

Ei vaan, keksikää joku mieluisa harrastus ja ainakaan te ette voi vedota siihen etteikö teillä olisi aikaa tai rahaa!!!

Ps. Ei sitä viinaan noin vaan kuole.
      Kaljasta kuitenkin herkemmin menee haima tai maksa sököksi, jos sitä säännöllisesti juo vuodesta toiseen.

• Avun saanut

Laittaa kädet ristiin ja katse ylöspäin

• tyhmäkö
        Avun saanut kirjoitti:

Laittaa kädet ristiin ja katse ylöspäin

Meteoriittiko iskeytyy suoraan päähän ja pää halki ja the end?

Vai oliko teoriasi se, että kun kädet ovat ristissä ei saa otettua pulloa kouraan ja, kun katse on ylöspäin ei edes nää pulloa vaan voi tuijottaa "hyvin" maalattua kattoa?

• Avun saanut
        tyhmäkö kirjoitti:

Meteoriittiko iskeytyy suoraan päähän ja pää halki ja the end?

Vai oliko teoriasi se, että kun kädet ovat ristissä ei saa otettua pulloa kouraan ja, kun katse on ylöspäin ei edes nää pulloa vaan voi tuijottaa "hyvin" maalattua kattoa?

Ihan hyvä, että olet laittanut mietintämyssyn päähäsi ja alkanut järkeilemään eri vaihtoehtoja.Et sinä ihan tyhmä ole, sillä parempiahan vaihtoehtoja nuo sinun päätelmäsi ovat, kuin se, että ei pistä käsiään ristiin ja näin ollen pullon sisältö menee suuhun ja vielä pahempaa, kun ei katso ylöspäin, niin näkee,mitä siinä pullossa on,ja näin ollen aivan tietoisesti aiheuttaa pahaa oloa itselleen, perheelleen,ym

• Avun saanut
        Avun saanut kirjoitti:

Ihan hyvä, että olet laittanut mietintämyssyn päähäsi ja alkanut järkeilemään eri vaihtoehtoja.Et sinä ihan tyhmä ole, sillä parempiahan vaihtoehtoja nuo sinun päätelmäsi ovat, kuin se, että ei pistä käsiään ristiin ja näin ollen pullon sisältö menee suuhun ja vielä pahempaa, kun ei katso ylöspäin, niin näkee,mitä siinä pullossa on,ja näin ollen aivan tietoisesti aiheuttaa pahaa oloa itselleen, perheelleen,ym

Kalja-juopolle sanoisin, että en ole mikään ns. "hihhuli" vaan ihan tavallinen Matti Meikäläinen edelleenkin. Toivon, että sinä saat saman mahdollisuuden, kuin minä sain, tavalla tai toisella. Toivon todella voimia sinulle ja perheellesi.

• Isosisko

"Haluan/tahdon lopettaa jos vaan mahdollista."

* Mikä on mahdollisuutesi esteenä, mikä tekosyy? Hakeudu hoitoon sillä käsittääkseni alkoholisti ei muuten parane paitsi jotkut uksoontulolla tai hirveän voimakkaalla halulla raitistua. Halu lopettaa juominen on onnistuneen hoidon edellytys.

"Pelkään että olen entinen ihminen ennen kun minulle tarjotaan vastausta tähän."

* Etkä pelkää aiheetta. Kukaan ei sinulle tule mitään tarjoomaan vaan raitistumisen halun pitää lähteä sinusta itsestäsi. Siis ihan oma visio pitää olla ja voimakas tahto. Ota siis vuoteesi ja käy eli ota heti yhteyttä lääkäriin ja tehkää raitistumissuunnilma.

"En halua kuolla 47-vuotiaana ja vielä alkoholistina,mutta minusta vaan tuntuu tällä hetkellä siltä että näin se vaan on.Minulla on tällä hetkellä niin paha masennus että päiväni huippuhetki on sanomalehtien lukeminen suht.koht selvin päin."

* Olet oivaltanut avainsanan, MASENNUS. Se mielentila saa näyttämään kaikki niin synkältä, mustalta, toivottomalta, että hyväksyt jotenkin oman tilasi. Se on tutkittua faktaa (vast'ikään oli taas muistaakseni HS:ssä iso artikkeli), että juominen syventää masennusta. Pikkuriikkiseksi hetkeksi voi sitä helpottaa, mutta heti kohta olet taas entistä syvemmän masennuksen pauloissa.

Masennus ei lopu ellei juominen lopu, eivät lääkkeetkään välttämättä enää auta, koska juomari joutuu noidan kehään: aiheuttaa itselleen masennusta juomalla.

Jos kiinnostaa, tässä muutama linkki auttavista numeroista, tärkeimpinä varmaan AA:n puhelinpäivystys ja A-klinikat:

http://www.tukiasema.net/auttajat.asp

• Nuori_urologi

17 alkoholiannosta päivässä on vielä kohtuukäytön rajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2252
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      78
      2206
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      42
      2081
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      55
      1458
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1376
    6. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      65
      908
    7. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      903
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      791
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      763
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      34
      760
    Aihe