Sain alkoholista kouristuksen työmatkalla.
Elikä vietin tavallista kosteamman loman ja ryypiskelin 3viikkoa yhtäsoittoa kunnes oli aika lähteä töihin.
Piti selvitä hetkessä työkuntoon ja parin päivän krapulan jälkeen tunsin voivani alkaa työt.
Olin täysin selvä 2päivää kunnes kotimatkalla naksahti. Seuraava muistikuva oli sitten ambulanssin sisältä kun ne kaverit jutteli mulle, sanoivat että olin kouristellu.
Myöhemmin kaikkien kokeiden jälkeen tuli epikriisi "alkoholikramppi".
Lääkäri kertoi kramppaamiseen johtuvista syistä.
Liian nopea selviäminen pakon edessä koska työt alkoi ja masennus, stressi ynm. seikat.
Otin opikseni ja dokaan vain harvakseltaan nyt. Kramppaaminen uusiutuu herkemmin kun sen kerran on saanut.
Kouristus
19
7905
Vastaukset
- miisa
Nyt sun todella kannattaa olla varovainen alkoholin suhteen sillä, jos kerran kramppaa, niin sen jälkeen voi krampata useesti ja muulloinkin, kun krapulassa ja joku niistä krampeista voi jäädä viimeiseksi kerraksi...
Parasta olisi, jos et joisi ollenkaan.
Mutta, jos juot älä missään nimessä lopeta seinään, vaan pidä muutama tissuttelu päivä esim. kalja/siideri on hyvä krapula juoma, kun sitä hiljakseen juo (1pullo/tunti).
Multa itseltäni on kuollut kaksi läheistä ihmistä viinakramppiin.
Toinen sai juuri, kun hälle tuli krapulan ensi oireet ja toinen oli ollut jo muutaman päivän ilman alkoholia.
Hyvä, että otit opiksesi krampista, mutta yritä myös pitää muistissa se oppi!- :))
..kun läträä viinan kanssa, ihan oikein, pitää olla joku tapa, millä alakulttuuri harvenee..
- mörkö
:)) kirjoitti:
..kun läträä viinan kanssa, ihan oikein, pitää olla joku tapa, millä alakulttuuri harvenee..
sitä juopotellaan ja juhannus on ohi
- utelias 1
kerro onko tullut lisää kouristuksia vuosien mittaan
- L.A.Law
Että jos vinnankäyttönsä haldaavia frendejä oli niinkään paljon, niin 1/4 ikäänkuin kaikkosi vähän taka-alalle jo nyt.
Seuraavasta kerrasta lähtee jo useampi, osa pysyvästi. Ovet lyödään naaman edestä kiinni.
Alkaa jäädä enää se pohjasakka jäljelle. Ja ne ei muuten kannusta lopettamaan, päinvastoin :D
Jos niin pitkään hengissä selviät, osa siitä pohjasakastakin tulee järkiinsä, ja laittaa ovet säppiin, mitä jää jäljelle?
Sitten syytetään muita että ei ne sua ymmärrä, sulla on ongelma ja sairaus, ja SINÄ mukamas potkit NE ulos. Se on yhteiskunnan vika yms, kaikki vaan haluaa hyötyä susta. Todellakin. Tossa vaiheessa saat luultavasti vielä rahaa jostain ja kyllä ne jäljelle jääneet rahamiestä paapoo.
Toka kerta on vika kerta, enempää en jaksa itse. Sitten loppui läheisen ymmärrys ja se on hyvästi forever. - katkaisun a-tuntija
on se, että päiväkausien ryyppäämisen lopettaminen kuin seinään aiheuttaa takuuvarmasti kaikenmoisia viekkareita ja krampinkin vaara on tarjolla. Vaan on myös yksilöllistä.
Itselläni on ollut kaikenlaiset vieroitusoireet viikon-lähes kolme viikkoa jatkuneiden putkien jälkeen, mutta kramppia ei ole tullut.
Olen myös pohdiskellut, olisiko pääkopan asioita. Jos on huonot fiilikset putken aikana/sen jälkeen, stressiä vaikka hoitamattomien asioiden takia, morkkista ynnä muuta, se lisää viekkareita. - yhtä soittoo
meinaat pitää juomisten välillä?
- tiedoksi :
Juokaa vaan mutta älkää rasittako julkista terveydenhoitoa tahallisesti hankituilla sairauksilla
- oi miksi?
Miksi ette ota pameja kankkuseen? Oletteko vähän tyhmiä?
- Maroolofi
Siksi, koska yksi lätkä maksaa 50 euroa. Ja muutenkin ne on luusereitten touhua. Tosimies juo vain viinaa, ei mitään pameja yms. hiphophomojen juttuja.
- markan possu
Mutta saahan pameja pahimpaan hätää a klinikalta ilmaiseksi.
- siba1960
Eipä saatu tänään, kun olin miesystäväni mukana A-klinikalla. Eivät anna, kun puhalsi 0,5. Ukko heiluu ja sätkii kun heikkopää. Millä sen voi lopettaa eli viinaa lisää et lähtee olo, jos niitä lääkkeitäkään ei saa.
- Maroolofi
Ei saa enää nykyään.
- ghjkl,
olet siis kokeillut.
- Maroolofi
Joo. Avokatko on nykyään terveysaseman heiniä.
- ratmond
Syo magnesiumtabletteja saannollisesti.Auttaa
- Maroolofi
Lopettakaa viinanjuonti. Se auttaa parhaiten.
- tampio
Eikös se juomisen lopettaminen sen krampin juuri aiheuta?
- reiskavaan
suunnilleen sama kokemus, paitsi, että poika oli kyydissä
siis selvinpäin en ollu etelässä mut ottanut ja sit 2 pv selvin
ajoin onneks lumipekkaan hesassa n. 40 km /h ja sit
heräsin ambulanssis, ois voinu käydä pahemminkin
hetki sit motarilla 100 km/h..... opin, toivottavasti (muutkin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760