Järkyt hinnat

huh huh...

Just tulin takas Dublinista ja ei voinnu muuta kun haukkoa henkeään...esim 8 euroa röökiaski.Big Mac ateria 8 euroa.Limupullo,-pieni 2,49 kaupassa.Spagettibolo ravintolassa (tavallisessa) 16,80.Pizza normikoko 15 euroa...
Että näin....

17

6566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilmuska

      Mutta kannattaa kävellä vähän matkaa etiäpäin vaikka vain 500m :)Löytyy pienempiä kauppoja mistä ostaa limunsa jopa hintaan 50snt ja ruokailu kannattaa toteuttaa pubissa. Hinnat on siellä alle kympin satsi useimmissa.
      Turistialueilla tietty kääritään voittoa jos pystytään kuten kaikkialla muuallakii.
      McDonalds ei ole ainoa vaihtoehto jos haluaa syödä hampurilaisen, btw....

      • taidat olla varsinainen irk...

        Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...


      • juujuu
        taidat olla varsinainen irk... kirjoitti:

        Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...

        itse 4 vuotta dublinin keskustassa asuneena en oo ikina maksanu tollasia summia kyseisista tuotteista, siis jos ihan perusmestoissa kay syomassa ja ostoksilla, harvemmin edes "kunnon" rafloissa pasta-annos ylittaa 15e... tupakan hintaan vaikuttaa verotus, yrittavat korkeella hinnalla saada ihmiset vahentaa rookaamista. anyway, better luck next time.


      • Wilmuska
        taidat olla varsinainen irk... kirjoitti:

        Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...

        useita kertoja siellä käyneenä ja muutaman kuukauden päästä siellä pysyvästi asuva....


    • Gamburger Tours

      En tiedä juuri ketään joka lähtisi röökiä polttamaan Irlantiin saakka ?

      Voitko kertoa mikä oli ideana ?

      • kuin kotonaan

        Tyypillinen suomalainen on kuin kotonaan myös Irlannissa ?


      • Airport gates
        kuin kotonaan kirjoitti:

        Tyypillinen suomalainen on kuin kotonaan myös Irlannissa ?

        Ei varmaa ollut lukenut maasta ennen lentokenttää ?


      • Clondalkin

        Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?


      • askeissa myös tekstiä
        Clondalkin kirjoitti:

        Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?

        Suomessa on tupakki paljon halvempaa, kun täällä ei saa ravintoloissa enään polttaa.

        Parvekkeilla saa taas polttaa mitä ei saa Irlannissa !


      • ole...
        askeissa myös tekstiä kirjoitti:

        Suomessa on tupakki paljon halvempaa, kun täällä ei saa ravintoloissa enään polttaa.

        Parvekkeilla saa taas polttaa mitä ei saa Irlannissa !

        saanut Irlannissakaan ravintoloissa vuosiin enää polttaa


      • miten siellä
        ole... kirjoitti:

        saanut Irlannissakaan ravintoloissa vuosiin enää polttaa

        Saako parvekkeilla polttaa Irlannissa ?


      • polttaa ravintoloita
        Clondalkin kirjoitti:

        Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?

        Ei kun tuli sinne koettamaan kun kotona on polttelu kielletty !


    • .......

      Kylläpäs olet kovia hintoja kohdannut. Itse en ole moisiin törmännyt. Tosin hampurilaisia en syö ja tupakkaa en polta. Mutta kyllä tosta sun kirjoituksesta saa vähän väärän kuvan hinnoista, ei se Dublin sentäs noin kallis paikka ole kuin annat ymmärtää.

    • huh huh

      taas näitä... mitä iloa mennä vieraisiin maihin, kun ei halua tutustua paikallisiin ruokiin yms. vaan pitää mennä vetään jotain big maccia. syö kotonas nii ei tarvii vinkuu hinnoista.

      • Clublandia

        Ei varmaa tullut edes mieleen että Big Mac on tuontiruokaa Irlantiin ?


    • Irlanti on ihana maa!

      Onhan se totta että irlanti on kallis maa. Mutta dublinissa on varmaan turisteille dublin lisä, kuten helsingissäkin helsinki lisä.

      Monet unohtaa että irlantiin kuuluu muutakin kuin itse dublin! Paljon enemmän saa kun lähtee kaupungista ulos.

      Samaan raahaan minä täällä ravintolassa syön kuin suomessakin. Annokset ovat maittavia ja yleensä isompiakin.

    • ...turisti ostaa muutakin

      No olihan sulla aika järkyt vertailukohdatkin. Nuo saattavat kalliita olla, mutta lomareissun siellä tarkkaan kolunneena olen kyllä sitä mieltä, että kotimaassa oli moni asia jopa kalliimpaa kuin siellä ja siellä taas moni juttu halvempaakin kuin kotona. Mutta en ostellutkaan limuja ja röökejä vaan ruokaa ja vaatteita, kulttuuriakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe