Just tulin takas Dublinista ja ei voinnu muuta kun haukkoa henkeään...esim 8 euroa röökiaski.Big Mac ateria 8 euroa.Limupullo,-pieni 2,49 kaupassa.Spagettibolo ravintolassa (tavallisessa) 16,80.Pizza normikoko 15 euroa...
Että näin....
Järkyt hinnat
17
6566
Vastaukset
- Wilmuska
Mutta kannattaa kävellä vähän matkaa etiäpäin vaikka vain 500m :)Löytyy pienempiä kauppoja mistä ostaa limunsa jopa hintaan 50snt ja ruokailu kannattaa toteuttaa pubissa. Hinnat on siellä alle kympin satsi useimmissa.
Turistialueilla tietty kääritään voittoa jos pystytään kuten kaikkialla muuallakii.
McDonalds ei ole ainoa vaihtoehto jos haluaa syödä hampurilaisen, btw....- taidat olla varsinainen irk...
Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...
- juujuu
taidat olla varsinainen irk... kirjoitti:
Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...
itse 4 vuotta dublinin keskustassa asuneena en oo ikina maksanu tollasia summia kyseisista tuotteista, siis jos ihan perusmestoissa kay syomassa ja ostoksilla, harvemmin edes "kunnon" rafloissa pasta-annos ylittaa 15e... tupakan hintaan vaikuttaa verotus, yrittavat korkeella hinnalla saada ihmiset vahentaa rookaamista. anyway, better luck next time.
- Wilmuska
taidat olla varsinainen irk... kirjoitti:
Ihan kuule oltiin kaukana keskustasta...ja toi röökikin makso saman verran joka paikassa...ihan tavallinen rafla oli missä syötiin...joss jotain paikallista spar limua haluaa niin joo varmaan saa...
useita kertoja siellä käyneenä ja muutaman kuukauden päästä siellä pysyvästi asuva....
- Gamburger Tours
En tiedä juuri ketään joka lähtisi röökiä polttamaan Irlantiin saakka ?
Voitko kertoa mikä oli ideana ?- kuin kotonaan
Tyypillinen suomalainen on kuin kotonaan myös Irlannissa ?
- Airport gates
kuin kotonaan kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen on kuin kotonaan myös Irlannissa ?
Ei varmaa ollut lukenut maasta ennen lentokenttää ?
- Clondalkin
Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?
- askeissa myös tekstiä
Clondalkin kirjoitti:
Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?
Suomessa on tupakki paljon halvempaa, kun täällä ei saa ravintoloissa enään polttaa.
Parvekkeilla saa taas polttaa mitä ei saa Irlannissa ! - ole...
askeissa myös tekstiä kirjoitti:
Suomessa on tupakki paljon halvempaa, kun täällä ei saa ravintoloissa enään polttaa.
Parvekkeilla saa taas polttaa mitä ei saa Irlannissa !saanut Irlannissakaan ravintoloissa vuosiin enää polttaa
- miten siellä
ole... kirjoitti:
saanut Irlannissakaan ravintoloissa vuosiin enää polttaa
Saako parvekkeilla polttaa Irlannissa ?
- polttaa ravintoloita
Clondalkin kirjoitti:
Olisiko niin että tämä kaveri oli tupakoitsija jo Suomessa ?
Ei kun tuli sinne koettamaan kun kotona on polttelu kielletty !
- .......
Kylläpäs olet kovia hintoja kohdannut. Itse en ole moisiin törmännyt. Tosin hampurilaisia en syö ja tupakkaa en polta. Mutta kyllä tosta sun kirjoituksesta saa vähän väärän kuvan hinnoista, ei se Dublin sentäs noin kallis paikka ole kuin annat ymmärtää.
- huh huh
taas näitä... mitä iloa mennä vieraisiin maihin, kun ei halua tutustua paikallisiin ruokiin yms. vaan pitää mennä vetään jotain big maccia. syö kotonas nii ei tarvii vinkuu hinnoista.
- Clublandia
Ei varmaa tullut edes mieleen että Big Mac on tuontiruokaa Irlantiin ?
- Irlanti on ihana maa!
Onhan se totta että irlanti on kallis maa. Mutta dublinissa on varmaan turisteille dublin lisä, kuten helsingissäkin helsinki lisä.
Monet unohtaa että irlantiin kuuluu muutakin kuin itse dublin! Paljon enemmän saa kun lähtee kaupungista ulos.
Samaan raahaan minä täällä ravintolassa syön kuin suomessakin. Annokset ovat maittavia ja yleensä isompiakin. - ...turisti ostaa muutakin
No olihan sulla aika järkyt vertailukohdatkin. Nuo saattavat kalliita olla, mutta lomareissun siellä tarkkaan kolunneena olen kyllä sitä mieltä, että kotimaassa oli moni asia jopa kalliimpaa kuin siellä ja siellä taas moni juttu halvempaakin kuin kotona. Mutta en ostellutkaan limuja ja röökejä vaan ruokaa ja vaatteita, kulttuuriakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473