Moi kaikki!
Mä oon huomannu, ett jos on edellisenä iltana ottanu vähän reippaammin alkomahoolia, niin seuraavana päivänä kädet ja jalat, takamus, kyljet ja kaikki on vähän kipeet. Silleen ku painaa ni sattuu. Onko kukaan muu huomannu samaa? Tietääkö kukaan mistä se johtuu? Se ei sii ole mitään "riehumisesta" johtuvaa lihaskipua, vaan sellanen koko kropan "arkuus". Olisin tosi kiitollinen jos jollain olis tarkempaa tietoa. Oon pohtinu tuota pitkään.
Krapulasta
6
1203
Vastaukset
- pete
Nestehukasta, eli siitä kun alkoholi poistaa elimistöstä nestettä - kiihdyttämällä aineenvaihduntaa ja näin lisäämällä virtsaamisen tarvetta. Tästä ainakin johtuu osittain pään kivistys (aivokalvo kutistuu kun se "kuivuu"). Miksei siis lihaksetkin kipeytyis kun nestetasapaino järkkyy. Tämä on mun arvaus.
Koita juoda illalla muutakin nestettä kun viinaa aina välillä. Ja kato että saat sokeria ja suoloja myös näiden muiden nesteiden kanssa. Kun rupee ryyppäämään niin alkoholi nostaa ensin veren sokeria, mut taso laskee loppujen lopuksi lähtötason alapuolelle (->heikotus seuraavana aamuna). Ennen nukkumaan menoa vielä lasi pelkkää vettä, niin vähän estää pahaa oloa aamulta (ei tosin poista sitä...)- Wanha Winetto
on toi aivokalvo kutistunu. Sen verran usein se on kastunu ja kuivunu, että se on kuin wanha kutistunu nahkarukkanen, jota on wuosikaudet heitetty aina yöksi uunin päälle kuivumaan. Sellanen kurttunen kuiva käppyrä, kovettunutkin.
Mut siittä on seurannu, että toi BBB (blood-brain-barrier) veri-aivoeste on tullu niin kovaks, ettei wiina nouse enää nuppiin.
Voin huitasta 3 varttia Kossu Light'ia huikalla tai kahella naamaan, eikä tunnu missään.
Wähän posket vain pullistelee, kun se viina pyrkii sinne aivoon, muttei pääse.
Sitte se luovutta kohta ja valahtaa tonne wirtsarakkoon. Ja haisee niin että, kun menee pisulle.
- Meikä
Tuo olisi lievää viinahalvausta.
Itselläni varsinkin kädet ja jalat tuppaa painaan ja niitä pistelee sekä kivistää ja pari kertaa on kädet "halvaantuneet" parix minuutix ettei niitä ole tuntenut eikä pystynyt liikuttamaan.
Sun kannattais vähentää juomista tai ainakin huolehtia siitä ettet seinään lopeta, vaan varaat aina seuraavalle päivälle noin kolmasosan juopottelupäivän juomista ja niitä juot pitkin päivää pikkuhiljaa.
Hyvä on myös huolehtia siitä nestetasapainosta, jotakuinkin se menee näin, että yhden juodun kaljapullon lisäkisi pitäisi juoda saman verran vettä.
Sit kannattaa huolehtia, että syö terveellisesti ja monipuolisesti juopottelu päivänäkin, ettei vaan jotain grilliruokaa tai ei yhtikäs mitään.- Jeppe
>"Sun kannattais vähentää juomista tai ainakin huolehtia siitä ettet seinään lopeta, vaan varaat aina seuraavalle päivälle noin kolmasosan juopottelupäivän juomista ja niitä juot pitkin päivää pikkuhiljaa."
Omituinen neuvo. Tuo alkuosa oli ok, mutta että pitäisi ottaa seuraavana päivänä korjaussarja? Minä en ainakaan pysty ottamaan krapularyyppyjä, eikä tarvitse olla mikään "perseet olalla"-yön jälkeinen krapula. Kun on kohlemoinen olo niin ei pariin päivään tee alkoholia mieli, pelkkä ajatuskin puistattaa. - Nitta
Jeppe kirjoitti:
>"Sun kannattais vähentää juomista tai ainakin huolehtia siitä ettet seinään lopeta, vaan varaat aina seuraavalle päivälle noin kolmasosan juopottelupäivän juomista ja niitä juot pitkin päivää pikkuhiljaa."
Omituinen neuvo. Tuo alkuosa oli ok, mutta että pitäisi ottaa seuraavana päivänä korjaussarja? Minä en ainakaan pysty ottamaan krapularyyppyjä, eikä tarvitse olla mikään "perseet olalla"-yön jälkeinen krapula. Kun on kohlemoinen olo niin ei pariin päivään tee alkoholia mieli, pelkkä ajatuskin puistattaa.Monille on elämisen ehto, että on saatavilla krapularyyppy, sillä jos verestä lähtee liian nopeata alkoholi pois on siinä sisäkalut todella kovilla ja varsinkin sydän.
Tietenkään, jos on juonut abaut.10 keskarii edellis iltana se tuskin aiheuttaa "kuoleman vaaraa" krapulassa, mut jos on taas vetänyt ne kymmenen kaljaa ja pari pulloa kossua sekä ottanut epämääräisiä huikkia sieltä täältä ei missään nimessä kannata pistää parhaassa kännissä juomista poikki vaan vähitellen vähentää sitä juomista niin, että humala laskee varmasti, mutta tasaisesti, ilman pahempia vieroitusoireita.
PS.Kokemusta on - julpukka
Jeppe kirjoitti:
Omituinen neuvo. Tuo alkuosa oli ok, mutta että pitäisi ottaa seuraavana päivänä korjaussarja? Minä en ainakaan pysty ottamaan krapularyyppyjä, eikä tarvitse olla mikään "perseet olalla"-yön jälkeinen krapula. Kun on kohlemoinen olo niin ei pariin päivään tee alkoholia mieli, pelkkä ajatuskin puistattaa.Meikäläisellä tuo alkoholiin tympääntyminen tuli yleensä vasta tuossa kolmannen päivän illan paikkeilla, tosin silloin oli liian myöhäistä lopettaa siltä päivältä ja neljänneksi aamuksi oli syytä varata jotain muuten henkinen ja fyysinen olo oli sitä luokkaa että ainoastaan kuolemantoivo piti hengissä.
Enää en juo pisaraakaan mutta se on jo sitten toinen juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k673745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.301667Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?571047Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909