tutkimus eheytysterapian

tehosta

20

1226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha juttu jo
    • Lsb

En jaksa lukea sitä. Onko vastaan vai puolesta?
      Yleensä ottaen nuo eivät enää jaksa herättää mitään. Lesbo mikä lesbo, miksikäs se muuttuisi. Jossakin vaiheessa kyllä puheet eheytysterapioista ahdistivat.

• bit

Minä en ole koskaan jaksanut perehtyä näiden niinkutsuttujen terapioiden sisältöön, sillä koko viitekehys on mätä. Millainen on se "ehyt", joksi homoseksuaalin pitäisi muuttua? KUKA on ehyt? Jos ehyellä tarkoitetaan heteroseksuaalia, on määritelmä aikalailla pielessä, sillä seksuaalisuuden saralla (myös) useimmat heterot tarvitsisivat aikalailla eheytystä; niin paljon ongelmia, syyllisyyttä, häpeää, vääriä uskomuksia ja kovia kokemuksia tähän elämänalueeseen monilla liittyy.

Eheytyminen - sanan puhtaassa merkityksessä, uskonnolliseen propagandaan mitenkään viittamatta - lienee hyväksi ihan jokaiselle seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Mutta homo- tai bi-seksuaalin eheytyminen ei voi tarkoittaa heteron esittämistä tai sellaiseksi pyrkimistä. Valheessa eläminen on jotain aivan muuta kuin eheyttä!

• palvelee kieltämistä
        bit kirjoitti:

Minä en ole koskaan jaksanut perehtyä näiden niinkutsuttujen terapioiden sisältöön, sillä koko viitekehys on mätä. Millainen on se "ehyt", joksi homoseksuaalin pitäisi muuttua? KUKA on ehyt? Jos ehyellä tarkoitetaan heteroseksuaalia, on määritelmä aikalailla pielessä, sillä seksuaalisuuden saralla (myös) useimmat heterot tarvitsisivat aikalailla eheytystä; niin paljon ongelmia, syyllisyyttä, häpeää, vääriä uskomuksia ja kovia kokemuksia tähän elämänalueeseen monilla liittyy.

Eheytyminen - sanan puhtaassa merkityksessä, uskonnolliseen propagandaan mitenkään viittamatta - lienee hyväksi ihan jokaiselle seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Mutta homo- tai bi-seksuaalin eheytyminen ei voi tarkoittaa heteron esittämistä tai sellaiseksi pyrkimistä. Valheessa eläminen on jotain aivan muuta kuin eheyttä!

Niin, pää pensaaseen... tärkeintä on, että homoeroottiset tunteet voidaan toteuttaa hinnalla millä hyvänsä... ja Raamattu pistetään pelvelemaan tätä ajatusta... mustakin saadaan valkoiseksi...

• bit
        palvelee kieltämistä kirjoitti:

Niin, pää pensaaseen... tärkeintä on, että homoeroottiset tunteet voidaan toteuttaa hinnalla millä hyvänsä... ja Raamattu pistetään pelvelemaan tätä ajatusta... mustakin saadaan valkoiseksi...

Kun se pää on ollut pensaassa koko elämän ajan, niin tuntuu todella hyvältä vetää se sieltä pois. Näin monilla ikäisilläni, ja vanhemmillakin. Itselläni ei, sillä olen onnekas kun tunteeni voivat kohdistua molempiin sukupuoliin. Joskus vaan tuntuu, ettei tuota paranisi tunnustaa, sen kun voisi niin helposti piilottaakin - mutta asiasta kertominen tässä kamalassa maailmassa on ARVOvalinta.

PS. Käyn kirkossa miltei joka sunnuntai. Minut kastettiin sekä parin kuukauden että 13 vuoden ikäisenä. Arvostan totuutta - rehellisyys liittyy siihen. Nyt menen viimein nukkumaan (vaikka häiritsetkin untani).

...ja valkoinen on parempi kuin musta???

• Lsb
        palvelee kieltämistä kirjoitti:

"Niin, pää pensaaseen... tärkeintä on, että homoeroottiset tunteet voidaan toteuttaa hinnalla millä hyvänsä..."
        Kuka muka totettaa homoeroottisia tunteitaan hinnalla millä hyvänsä? Saako heteroeroottisia tunteita toteuttaa hinnalla millä hyvänsä?

Minä eheydyin jokin aika sitten, kun uskalsin vihdoin ja viimein myöntää itselleni, että olen lesbo. Sitä ennen kerran tein "parannuksen", jota kesti noin neljä vuotta. Rankkaa ja ahdistavaa aikaa. Vaikka fundamentalistinen vaiheeni meni ohi nopeasti (monista syistä), minulle jäi jostakin syystä sellainen kuvitelma, että lesbouteni oli vain jokin ohimenevä vaihe. Yritin parhaani mukaan ihastua miehiin. Sitten huomasin, että tunteet naisia kohtaan livat palanneet. Päättelin olevani biseksuaali (elättelin kai yhä toivetta perus heteroperheestä). Luulin jostakin syystä, että jos myöntäisin itselleni, että olen umpilesbo, menisin jollakin tapaa rikki. Jostain syystä homoseksuaalisuuteen tunnutaan liittävän monissa yhteyksissä nimenomaan rikkinäisyys ja vajaavaisuus. En mennyt rikki. Minusta tuli ehjempi kuin koskaan aikaisemmin.

• Myös maailmalla

• kehnoa
        Myös maailmalla kirjoitti:

Tässä sulle linkki Suomessa (suomeksi) äskettäin tehtyyn arvioon siitä tutkimuksesta. Ei ole pitkä juttu ja kertoo tutkimuksesta olennaisen.

http://www.yhteys.org/JonesYarhouse_Lumikallio_TA.pdf

Kritiikki ei ollut kovin ihmeellistä... eikä kyennyt tekemään tyhjäksi ko. tutkimusta... Kirjoittaja hehkutti valheenpaljastuskokeiden puolesta, mutta se on jo vanha juttu että valheenpaljastuskokeet ei todista mitään: ihminenhän voi uskoa omiin valheisiinsa. Näin varmasti sanoisi homofanaatikko jos eheyteet homot olisi passitettu valheenpaljastukseen. Ydinasia on se että homoliikkeelle ei kelpaa mikään tutkimus joka puhuisi eheytymisen puolesta... Homofanaatikkojen mieltä ei muuta kukaan tutkimuksilla ...

• lesboaktivistin kynästä
        kehnoa kirjoitti:

Kritiikki ei ollut kovin ihmeellistä... eikä kyennyt tekemään tyhjäksi ko. tutkimusta... Kirjoittaja hehkutti valheenpaljastuskokeiden puolesta, mutta se on jo vanha juttu että valheenpaljastuskokeet ei todista mitään: ihminenhän voi uskoa omiin valheisiinsa. Näin varmasti sanoisi homofanaatikko jos eheyteet homot olisi passitettu valheenpaljastukseen. Ydinasia on se että homoliikkeelle ei kelpaa mikään tutkimus joka puhuisi eheytymisen puolesta... Homofanaatikkojen mieltä ei muuta kukaan tutkimuksilla ...

Hmm... kannattaa lukea muutakin kun tuo kritiikki, jonka näkökulma oli jo ennalta valittu, koska Lumikallio on lesboaktivisti eikä mikään neutraali tarkkailija. Hän sai SETA:n apurahan graduaan varten.

• tuubaa tulee helposti
        lesboaktivistin kynästä kirjoitti:

Hmm... kannattaa lukea muutakin kun tuo kritiikki, jonka näkökulma oli jo ennalta valittu, koska Lumikallio on lesboaktivisti eikä mikään neutraali tarkkailija. Hän sai SETA:n apurahan graduaan varten.

Mistä luulet tietäväsi jonkun toisen seksuaalisen suuntautumisen, tai miten se liittyy mihinkään? Opiskelijat ja tutkijat käsittelevät lukuisia aiheita, jotka eivät varsinaisesti kosketa heitä itseään. Jotkut ilmiöt ovat älyllisesti kiinnostavia.

Tietääkseni Lumikallio ei ole lesbo, vaan tutustunut ex-gayaiheeseen sattuman kautta. Hän on kiinnostunut laajasti uskontojutuista ja törmäsi netissä itselleen ennestään ihan vieraaseen juttuun, joka herätti hänen huomionsa ja osoittautui älyllisesti kiinnostavaksi. Olen tuntenut hänet henk. koht. useamman vuoden ajan, joten tiedän mistä kirjoitan.

Tuohon Yhteysliikkeeseen kuuluvistakaan enemmistö ei kuulu itse seksuaalivähemmistöihin. Se on myös solidaarisuusryhmä. Jonkin ryhmän jäsenyydestä tai tutkimusaiheesta ei voi päätellä varmasti mitään itse henkilöstä. Ihan vain vinkkinä vastaisen varalle.

• mieltä muuta...
        kehnoa kirjoitti:

...mikään tutkimus, kritiikki tms, koska näkökulma on jo ennalta valittu. Niin se vain menee. Eikä exgayfanaatikkoja ole varmaan tarkoitustaan vakuuttaa yhtään mistään. Sehän olisi ihan sula mahdottomuus. Kohdeyleisö on ihan toisaalla.

Jos katsoitte ne englanniksi olevat linkit, sieltä selvisi että exgaytutkimuksen rahoitti Exodus International. Tutkijat tutkivat Exoduksen sponsoroimana Exoduksen asiakkaita. Voiko se olla puolueeton tutkimus ja kuka uskoo, ettei tulokset ole tilatut, sanoo tutkijat mitä sanoo? Yllätys yllätys myös, että tutkimuksen teki konservatiivisen uskonnollisesti sitoutuneen yliopiston tyypit. Herättääkö yhtään ihmetystä? Sitähän minäkin.

• taustoista
        mieltä muuta... kirjoitti:

...mikään tutkimus, kritiikki tms, koska näkökulma on jo ennalta valittu. Niin se vain menee. Eikä exgayfanaatikkoja ole varmaan tarkoitustaan vakuuttaa yhtään mistään. Sehän olisi ihan sula mahdottomuus. Kohdeyleisö on ihan toisaalla.

Jos katsoitte ne englanniksi olevat linkit, sieltä selvisi että exgaytutkimuksen rahoitti Exodus International. Tutkijat tutkivat Exoduksen sponsoroimana Exoduksen asiakkaita. Voiko se olla puolueeton tutkimus ja kuka uskoo, ettei tulokset ole tilatut, sanoo tutkijat mitä sanoo? Yllätys yllätys myös, että tutkimuksen teki konservatiivisen uskonnollisesti sitoutuneen yliopiston tyypit. Herättääkö yhtään ihmetystä? Sitähän minäkin.

Suurin osa ns. homotutkimusta on itsensä homojen ja lesbojen tekemää, tuolla periaatteella se on sen takia arvotonta koska heillä on oma lehmä ojassa.

Samoin rahoittajana homotutkimuksissa on tahot,jotka eivät rahoittaisi ex-gaytutkimuksia joten rahoittajat eivät ole puolueettomia.

Jos sovellan ed. kritiikin esittäjän argumentaatiota niin joudun deletoimaan suurimman osan akateemisesta homotutkimuksesta.

• tietoa?
        tuubaa tulee helposti kirjoitti:

Mistä luulet tietäväsi jonkun toisen seksuaalisen suuntautumisen, tai miten se liittyy mihinkään? Opiskelijat ja tutkijat käsittelevät lukuisia aiheita, jotka eivät varsinaisesti kosketa heitä itseään. Jotkut ilmiöt ovat älyllisesti kiinnostavia.

Tietääkseni Lumikallio ei ole lesbo, vaan tutustunut ex-gayaiheeseen sattuman kautta. Hän on kiinnostunut laajasti uskontojutuista ja törmäsi netissä itselleen ennestään ihan vieraaseen juttuun, joka herätti hänen huomionsa ja osoittautui älyllisesti kiinnostavaksi. Olen tuntenut hänet henk. koht. useamman vuoden ajan, joten tiedän mistä kirjoitan.

Tuohon Yhteysliikkeeseen kuuluvistakaan enemmistö ei kuulu itse seksuaalivähemmistöihin. Se on myös solidaarisuusryhmä. Jonkin ryhmän jäsenyydestä tai tutkimusaiheesta ei voi päätellä varmasti mitään itse henkilöstä. Ihan vain vinkkinä vastaisen varalle.

vai en tiedä Lumukallion suuntautumisesta?

Ranneliikkeen sivuilla seikkailee Karina77 eli Lumikallio, joka kirjoittaa siellä mm.

"Ja kyllä, omasta puolestani olen sekä uskovainen että en näe ongelmaa sen ja homoseksuaalisuuden hyväksymisen välillä."

• tutkimus
        taustoista kirjoitti:

Suurin osa ns. homotutkimusta on itsensä homojen ja lesbojen tekemää, tuolla periaatteella se on sen takia arvotonta koska heillä on oma lehmä ojassa.

Samoin rahoittajana homotutkimuksissa on tahot,jotka eivät rahoittaisi ex-gaytutkimuksia joten rahoittajat eivät ole puolueettomia.

Jos sovellan ed. kritiikin esittäjän argumentaatiota niin joudun deletoimaan suurimman osan akateemisesta homotutkimuksesta.

Suuri osa homotutkimusta on luonteeltaan akateemista ja se läpäisee tiedeyhteisön seulan. Suurin osa uskovaisten propagandasta ei tätä ehtoa täytä. Kuka tahansa ei voi tehdä tiedettä. En minäkään rahoittaisi exgay-spektaakkeleita sen enempää kuin astrologiaa, kreationismia tai parapsykologisia tutkimuksia.

• päättelet
        tietoa? kirjoitti:

vai en tiedä Lumukallion suuntautumisesta?

Ranneliikkeen sivuilla seikkailee Karina77 eli Lumikallio, joka kirjoittaa siellä mm.

"Ja kyllä, omasta puolestani olen sekä uskovainen että en näe ongelmaa sen ja homoseksuaalisuuden hyväksymisen välillä."

Yhteys-liikkeeseen kuuluvat ovat usein uskovia, koska se on kirkon liike. He ovat uskovia jotka eivät näe ristiriitaa sen ja homoseksuaalisuuden välillä. Eivät he muuten kuuluisi siihen liikkeeseen.

Suuri osa Yhteys-liikkeen jäsenistä ei kumminkaan kuulu itse sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöihin. Tuolla väitteellä voisi leimata kaikki Yhteys-liikkeen jäsenet homoiksi, mutta metsään menisi että rytisisi.

Kuulun itsekin Yhteys-liikkeeseen ja sen postilistalla oli kerran aikoja sitten viesti, jossa pyydettiin johonkin kandityöhön eheytysterapiassa olleita ihmisiä haastateltaviksi. Se viesti sai ärtynyttä palautetta siitä, että viestin kirjoittaja oletti liikaa liikkeen jäsenten suuntautumisesta. Kaikki kun eivät todellakaan kuulu niihin itse. Sehän on tuki ja solidaarisuusryhmä! Mieti siitä, mitä se tarkoittaa.

• peräkammarin pena

Voin hajottaa kaikki "eheyttäjät". Tulkaa tänne vaan. Parannan sinutkin käden käänteessä.

Jokaisessa asuu pieni bi. Ne (miehet) ketkä ei tiedä sitä ei ole vaan saaneet kunnon parantavaa peräpanoa.

• kielenkäyttöä...

Hyvä osoitus jälleen, että ns. "homokristityt" eivät ole kristittyjä olleenkaan...

• heitetyistä
        kielenkäyttöä... kirjoitti:

Hyvä osoitus jälleen, että ns. "homokristityt" eivät ole kristittyjä olleenkaan...

letkautuksista ei pidä vetää liian ptkälle menviä johtopäätöksiä. Tänne kun voi kirjoittaa kuka tahansa mitä vaan. Kirjoittajan ei tarvitse edustaa sen enempää homoja kun kristittyjäkään.

• peräkammarin pena

Kuka sanoi että mä olen kristitty? Tänne voi kirjottaa kuka vaan oli kristitty tai ei.

• on homoja

Myös ne jotka väittää ettei ole tai yrittää "käännyttää" muita pois homoudesta. Vähintään kaappihomoja, jotka on katkeria omasta elämästään ja siitä että kaikilla ei ole yhtä surkeeta kuin niillä. Ei tämmöisille sivuille heterot vaivaudu, turha luulla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      76
      2539
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      965
    Aihe