Kirjoitan tän viestin itselleni. Vaikka kaikki näkeekin tämän. 15 vuotiaana ensimmäinen rattituomio. 18 vuotiaana ajokortti oli 5 kuukautta, sen jälkeen kaksi rattia viikon sisällä. Varkauksia, pahoinpitelyjä, huumeita, lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä. Kummisen varastettu haulikko joutui vääriin käsiin...minun käsiin. Välissä armeijassa, alikersanttina pois. Ainoa AUK:ssa jolla oli rik. rekisteri. Sen jälkeen työttömyyttä, yksinäsyyttä, ja yllätys yllätys, reippaasti viinaa!! 22 vuootiaana poliisin auton varastaminen, rattituomio, varkaustuomio, ehdollista. 23 vuotiaana viinakaupan murto, rattijuopumus, ja kiinteä tuomio, joka muutettiin yhdyskuntapalveluksi. 19 vuotiaana puukko omaan vatsaan katutappelun seurauksena. 23-26 vuotiaana elämän opettelua, hidasta kehitystä, ja nyt, juomassa. Tappamassa kaikkea hyvää, mitä elämässä on. Henkinen itsemurha.
Pitäkää lapsistanne huolta!
Henkinen kuolema
19
1460
Vastaukset
- haluaisin auttaa
Haluaisin niin ottaa sinua kädestä ja puristaa syliini. haluaisin niin auttaa sinut kuiville. jos vaan antaisit auttaa...olen 25-vuotias tyttö, joka kasvanut perheessä, jossa äiti juo liikaa. olen kärsinyt siitä ja kärsin tällä hetkellä poikaystäväni juomisesta. hän aina lähtee pois kun juo, ei minun seura miellytä. saisin voimia siitä, kun joku antaisi auttaa. laita viestiä, haluan tosissani olla tukena! tuntuu etten itse selviä muuten : (
- luki
Juki kirjoitti:
Jas jos joku, jos sinä haluat auttaa minua, otan avun vastaan.
T. Juki
[email protected]kehitä itsekuria!
- Tapsa K
Et sä sitä pysty raitistaan. Pidä vaan huoli ittestäs.
Muakin yritti kolme naista raitistaa onnistumatta. Ensin äiti-vainaa, mutta voimat loppu kesken ja kuoli sydäriin ex-vaimo N:ro 1:en pihalla käytään katsomassa "isänsä hylkäämiä lapsia"; sitten 2 ex-vaimoa. Ne oli molemmat holistiperheistä.
- Johanna*
Tää kuulostaa ehkä tylyltä, mutta omapahan on ongelmas!! Mitä sä sitä paskaa elämääs tänne tuut itkee, itehän sä oot asias sotkenu!.. Joka tapauksessa kaikkea hyvää sulle, toivottavasti osaat lopettaa noi hommat ajoissa tai joku päivä sä huomaat istuvas kiven sisässä ihmettelemässä julmaa kohtaloas, kelaa sitä.
- Isosisko
Kova on nuori menneisyytesi ja voisi kuvitella ettei lapsenakaan kaikkia ole ollut hyvin?! Turvattomuutta ja ehkä lapsen laiminlyöntiä???
Mutta kun kuitenkin kelaat elämääsi ja tavoitteesi on valoisamman elämän opettelu ei kannattane hirveästi taaksepäin vilkuilla vaan eteenpäin. Siellä se on se tulevaisuus, edessä päin eikä takana. Se saattaa olla valoisampi kuin nykytilasi.
Tähtää edelleen siihen vaikka välillä tulee takaiskuja. Niitähän tulee kaikille, älä niistä langistu, äläkä heitä hanskoja tiskiin.
Äläkä välitä kanssaihmisten lyönneistä vaan käännä toinenkin poski. Ainahan on niitä, tunneköyhiä, joilta puuttuu kokonaan empatia kun kuvittelevat itse olevansa niin erinomaisia kaikessa.
Tsemppiä!- Juki
Todellakin, elämä on vasta edessä. Mennyttä en voi muuttaa, huomisesta en tiedä, elän vain tässä ja nyt.
Ymmärrän hyvin empatiakyvyttömiä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että tälle palstalle pitäisi vain kirjoittaa hauskanpidosta viinan kanssa.Ja vastaavat kommentein: vittuako täällä ruikutat!
Kuitenkaan en kadu sitä, että viime viikolla tekstin tänne laitoin. Silloin vieressäni oli pullo viskiä, käsiase ja tietokone.
Alkoholin vaikutuksen alaisena en ole ollut viime lauantaista, mutta koen, että todellinen hetki, jolloin tajusin, etten ole yksin, oli maanantai 21.7.2003 Olen käynyt nyt kolme kertaa aa-ryhmässä, ja menen tänäänkin. Olen alkoholisti, ja tunnevammainen ihminen, jonkalaista lääketiede ei voi parantaa.
Älkää suuttuko, mutta haistatan vitut niille ihmisille, jotka varmasti minulle vastaavat, että: Pian sää jätkä oot taas juomassa, ja tuhoamassa omaasi ja lähimmäistesi elämää. Elän vain tässä hetkessä, hoidan tänään velvollisuuteni kuten MIEHEN pitääkin, (jollainen en tosin vielä ole, siis vastuunsa itsestä ja muista kantava mies) Illalla minua odottaa aa-palaveri. Siellä minua ei tuomita. Saan istua, kuunnella, juoda kahvia, ja poltella tupakkaa. Tuo hetki tulee olemaan päiväni kohokohta.
Lapsuudestani en muista kuin välähdyksiä sieltä täältä, enkä tosin haluakkaan muistaa. Kummastelin aikanaan, kun tyttöystäväni kertoili paljon lapsuudestaan, iloisia ja mukavia asioita. Miten joku voi muistaa asioita lapsuudesta? En minä ainakaan.
Kiitos Isosisko rohkaisevista sanoista. Ja erityiskiitos Elinalle. Uskon että jonain päivänä oikea Elämä alkaa.
Ja jos ei ala, niin ainahan voin losauttaa itseni helvettiin. ;) - tsemppiä
Juki kirjoitti:
Todellakin, elämä on vasta edessä. Mennyttä en voi muuttaa, huomisesta en tiedä, elän vain tässä ja nyt.
Ymmärrän hyvin empatiakyvyttömiä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että tälle palstalle pitäisi vain kirjoittaa hauskanpidosta viinan kanssa.Ja vastaavat kommentein: vittuako täällä ruikutat!
Kuitenkaan en kadu sitä, että viime viikolla tekstin tänne laitoin. Silloin vieressäni oli pullo viskiä, käsiase ja tietokone.
Alkoholin vaikutuksen alaisena en ole ollut viime lauantaista, mutta koen, että todellinen hetki, jolloin tajusin, etten ole yksin, oli maanantai 21.7.2003 Olen käynyt nyt kolme kertaa aa-ryhmässä, ja menen tänäänkin. Olen alkoholisti, ja tunnevammainen ihminen, jonkalaista lääketiede ei voi parantaa.
Älkää suuttuko, mutta haistatan vitut niille ihmisille, jotka varmasti minulle vastaavat, että: Pian sää jätkä oot taas juomassa, ja tuhoamassa omaasi ja lähimmäistesi elämää. Elän vain tässä hetkessä, hoidan tänään velvollisuuteni kuten MIEHEN pitääkin, (jollainen en tosin vielä ole, siis vastuunsa itsestä ja muista kantava mies) Illalla minua odottaa aa-palaveri. Siellä minua ei tuomita. Saan istua, kuunnella, juoda kahvia, ja poltella tupakkaa. Tuo hetki tulee olemaan päiväni kohokohta.
Lapsuudestani en muista kuin välähdyksiä sieltä täältä, enkä tosin haluakkaan muistaa. Kummastelin aikanaan, kun tyttöystäväni kertoili paljon lapsuudestaan, iloisia ja mukavia asioita. Miten joku voi muistaa asioita lapsuudesta? En minä ainakaan.
Kiitos Isosisko rohkaisevista sanoista. Ja erityiskiitos Elinalle. Uskon että jonain päivänä oikea Elämä alkaa.
Ja jos ei ala, niin ainahan voin losauttaa itseni helvettiin. ;)Alkoholistin, jokaisen on juotava se viimeinen pisara, pohja on nähtävä ennekuin halu todelliseen elämänsä muuttamiseen löytyy. Uskon että olet pohjasi löytänyt. Suurin osa alkoholisteista kun ei löydä elämäntavastaan mitään vikaa, vaan enneminkin kehuskelee. Henkinen kehitys on jäänyt yläasteikäisen tasolle, jolloin dokaaminen on "hieno asia". Repsahduksia sattuu, varmasti sinullekin, mutta älä anna niiden haitata tavoitettasi. Huomaat varmasti jonain päivänä raittiin elämän olevan hauskempaa ja antoisampaa, ihmisen ajatusmaailma kun saattaa yhtäkkiä heittää ympyrää ja löytyy uusia mielnkiintoisempia asioita. Helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta Onnea vielä kerran yritykselle.
- Tapsa K
Juki kirjoitti:
Ja jos ei ala, niin ainahan voin losauttaa itseni helvettiin. ;)Käy vaan ryhmissä, päivittäin. On se Jeesus sielläkin.
Tai Shiva.
Tai Krishna.
Allahkin mahtuu sekaan, sehän ei dokaa. - Wilhelmiina
Tapsa K kirjoitti:
Käy vaan ryhmissä, päivittäin. On se Jeesus sielläkin.
Tai Shiva.
Tai Krishna.
Allahkin mahtuu sekaan, sehän ei dokaa.Älä Tapsa pura katkeruuttas muihin. Sinulle pohja ei vielä ole tullut vastaan, ehkä kuitenkin Jukille ja monelle muullekin. Siinä olet oikeassa, että kukaan muu kuin alkoholisti itse ei pysty itseään raitistamaan mutta tukea voi aina silloin kun yritys on vilpitön (aina se ei ole, useimmiten vain auttajien hyväksikäyttämistä minkä varsin hyvin tietänet).
Isäsi tuskin oli perimmiltään paha, ei vain selvinnyt sodan kauhuista ilman viinaa. Anna levätä rauhassa, eiköhän lie hänkin tarpeeksi elämänsä aikana kärsinyt ja sen kärsimyksen keskellä niitä läheisilleenkin paljon aiheuttanut. Syyllistäminen, syyttäminen, viha ja katkeruus on kuitenkin turhaa, sinä olet aikuinen ainakin iältäsi ja oman onnesi seppä. Ja vain ja ainoastaan itse vastuussa nykyisestä elämäntilanteestasi. Kukaanhan ei sinua juomasta kiellä mutta anna heidän, jotka viinasta irti haluavat, se rauhassa tehdä. Ainakin yrittää ja toivottavasti myös onnistua! - Tapsa K
Wilhelmiina kirjoitti:
Älä Tapsa pura katkeruuttas muihin. Sinulle pohja ei vielä ole tullut vastaan, ehkä kuitenkin Jukille ja monelle muullekin. Siinä olet oikeassa, että kukaan muu kuin alkoholisti itse ei pysty itseään raitistamaan mutta tukea voi aina silloin kun yritys on vilpitön (aina se ei ole, useimmiten vain auttajien hyväksikäyttämistä minkä varsin hyvin tietänet).
Isäsi tuskin oli perimmiltään paha, ei vain selvinnyt sodan kauhuista ilman viinaa. Anna levätä rauhassa, eiköhän lie hänkin tarpeeksi elämänsä aikana kärsinyt ja sen kärsimyksen keskellä niitä läheisilleenkin paljon aiheuttanut. Syyllistäminen, syyttäminen, viha ja katkeruus on kuitenkin turhaa, sinä olet aikuinen ainakin iältäsi ja oman onnesi seppä. Ja vain ja ainoastaan itse vastuussa nykyisestä elämäntilanteestasi. Kukaanhan ei sinua juomasta kiellä mutta anna heidän, jotka viinasta irti haluavat, se rauhassa tehdä. Ainakin yrittää ja toivottavasti myös onnistua!ymmärtää mitä kirjoitin.
Kirjoitin, että yritin raitistaa isääni onnistumatta siinä. Se kuoli viinaan.
Minä en ole kuollut viinaan, vaan olen ollut jo 25 suvee irti viinasta.
Että se siitä katkeruudesta. - Wilhelmiina
Tapsa K kirjoitti:
ymmärtää mitä kirjoitin.
Kirjoitin, että yritin raitistaa isääni onnistumatta siinä. Se kuoli viinaan.
Minä en ole kuollut viinaan, vaan olen ollut jo 25 suvee irti viinasta.
Että se siitä katkeruudesta.Anteeksi, Tapsa! Sen kohdan ymmärsin mutta kerroit myös, että muakin yritti kolme naista raitistaa onnistumatta. Se, että olet raitistunut, ei missään noista viesteistäsi näkynyt.
Hieno juttu, olen toki onnellinen puolestasi koska tiedän tasan tarkkaan, mitä alkoholismi ja sen seuraukset ovat. Jokainen, joka huomaamattaan alkoholisoituu, voi asian todettuaan sanoa, että hyvästi hyvä elämä - tästä eteenpäin on vain vaikeaa ja vieläkin vaikeampaa. Aikuiset ympärillä kestävät jotenkin mutta lasten osa asiaan syyttöminä on kohtuuton. Tiedät, mistä puhun, näin se on ollut kautta vuosikymmenten ja näin se on yhä enenevässä määrin tänäkin päivänä.
On tässä elämässä kaikilla ihmisillä karikkoa ylitettäväksi ihan tarpeeksi muutenkin, ei siihen enää alkoholismista johtuvia lisäpaineita ja kärsimyksiä tarvittais. - Tapsa K
Wilhelmiina kirjoitti:
Anteeksi, Tapsa! Sen kohdan ymmärsin mutta kerroit myös, että muakin yritti kolme naista raitistaa onnistumatta. Se, että olet raitistunut, ei missään noista viesteistäsi näkynyt.
Hieno juttu, olen toki onnellinen puolestasi koska tiedän tasan tarkkaan, mitä alkoholismi ja sen seuraukset ovat. Jokainen, joka huomaamattaan alkoholisoituu, voi asian todettuaan sanoa, että hyvästi hyvä elämä - tästä eteenpäin on vain vaikeaa ja vieläkin vaikeampaa. Aikuiset ympärillä kestävät jotenkin mutta lasten osa asiaan syyttöminä on kohtuuton. Tiedät, mistä puhun, näin se on ollut kautta vuosikymmenten ja näin se on yhä enenevässä määrin tänäkin päivänä.
On tässä elämässä kaikilla ihmisillä karikkoa ylitettäväksi ihan tarpeeksi muutenkin, ei siihen enää alkoholismista johtuvia lisäpaineita ja kärsimyksiä tarvittais.että esitin asiani muille palstalla olijoille vähemmin ymmärrettävästi, mutta viestini oli tarkoitettu Jukille, ja tytölle joka tarjoutui raitistamaan häntä.
Olen kolmattakymmentä vuotta katseluut sellasia sotkuja, ja aina ne ovat johtaneet molemmat vielä pahempaan jamaan. Siksi vastasin erittäin tiukasti.
Ps: Lähden tästä taas metsään Itä-Suomeen. Mustikat odottavat malttamattomina.
Onneksi Juki ymmärsi varsin pian mistä on kysymys ja teki OIKEAN ratkaisun. Siitä olen iloinen.
Lyhyissä viesteissä ei aina voi kaikkea kertoa, mutta seuraavan haluaisin jakaa Sinulle koskien isääni.
Oltuani raittiina joku 6 - 7 vuotta, olin vienyt isääni useamman kerran AA:n avoryhmiin, josko ottaisi kipinää. Ei ottanut, mutta vieraillessani kerran hänen luonaan (hän oli tapansa mukaan vähintään pienessä sievässä) hän totesi katsoen minua silmiin tavalla, jota en ollut ennen nähnyt: " On se hyvä Tapsa, että sinä olet raitistunut, mutta minä en pysty siihen."
Myöhemmin ymmärsin, että se oli hänen viimeinen viestinsä, sillä sittemmin hän poistui oman käden kautta.
Sodan runtelema mies.
Ps: Lähden tästä taas metsään Itä-Suomeen. Mustikat odottavat malttamattomina.
- Heh
KYLLÄ NE JOTKUT SITTEN SAATANA OSAA OLLA PERKELE TYHMIÄ. VITUN TOOPE!!!
- juli@
mun iso veljellä on aika samanlainen tausta joka sitten kerran kauniina päivänä meni kavereiden kanssa murhaamaan ihmisin, nyt istunut tuomiotaan kaiken kaikkiaan 10 vuotta vielä olisi 2,5 vuotta jälellä. eikä ole ns. lomille päässyt 5 vuoteen käytöksen ym. takia.
aina ei voi vanhempia/perhettä syyttää, meitäkin on kolmelasta joista yksin lähti väärälle polulle...
toivottavasti sulle ei käy samoin.
on todella vaikea sanoa että teet näin, koska se ei kuitenkaan ole helppoa. tai että muuttaisi toiselle paaikkakunnalle ja olisi siellä yksin...
kaikki muutos tämän jälkeen tarvitsee paljon sisua ja tukea.
toivotan sulle PALJON onnea ja menestystä elämässäsi. - Jeesus
Ei tommosia pelasta muu ku Jesse - mee kirkkoon. Jos ei kolise niin etsi jotain hihhulimpaa seurakuntaa, siihen asti kunnes löydät tarpeeksi pimeän porukan. Tommoset venkulat joko kuolee tai tulee uskoon. Muuttuvat kyllä äärimmäisen rasittaviksi ihmisiksi, mutta pysyypähän hengissä.
- Tapsa K
Sinutkin. Vaikka panisit hanttiinkin.
sano - Heh..
Tapsa K kirjoitti:
Sinutkin. Vaikka panisit hanttiinkin.
sanoOtas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/
- rt th
erh et hteh rht
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?60855Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8771- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734