Vedän 40bissee..

Bisse

Viikossa.. onx se holistimaista?

14

1788

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

Mulla menee samanverran näin helteellä viikossa.

• jope

Se tekisi noin 5 ja puol bissee päivässä joten se on joka päivä juotuna aivan liikaa.
      Haimasi ja maksasi kyllä ennenpitkään kyllä voivat ruveta reistaan tuolla juomis määrällä.

En osaa sanoa oletko alkoholisti, mutta vähennä bissen juontia, jos vain kykenet ja kykenet, jos et ole alkoholisti.

• Kuuno

Juotko oluen lisäksi vielä viiniä tai väkeviä?

• Bisse

Muutaman desin kirkkaita et saa pään sekasin.

• Repe

Vaikea koskaan sanoa yksiselitteisesti mikä on jo ongelma ja mikä vielä hyvin monen esim. kesälomaan "kuuluvaa" tissuttelua, se on niin pitkälti jo luonteesta ja korvien välistä kiinni.

Eli jos nyt vain vaikkapa lomalaisena (max.noin kuukauden kupittelet niin eipä se nyt niin pahalta kuulosta, sixpäkki päivässä siis. Tosin on aika yksilöllistä mikä rasittaa mitenkinkin elimistöä, toisille voi jo tuokin määrä lyhyessä ajassa aiheuttaa häikkää. Haima nyt suurimmassa vaarassa on.

Jos nyt tuo on normaali päiväannoksesi ihan jokapäiväisessä elämässä ympäri vuoden niin se on jo kyllä niin tutkimusten/valistajien/maalaisjärjellä ajattelijoidenkin mittapuun mukaan aivan liikaa, eli jos tosiaan lipittelet samat jatkuvasti niin sitten suosittelisin kyllä vähentämään.

Vähän huvittavan pieniltä nuo "viralliset" viikoittaiset riskirajat kyllä tuntuvat, oliko se nyt niin että naisille yli 7 pulloa keskaria viikossa on jo liiallinen määrä, ja miehillä 9 tai 10...ne nyt kai lähinnä perustuvat siihen että on suuri riski joutua tapaturmiin kun kerralla juo.

Jos nyt ajatellaan keskiverto suomalaista joka sen kymmenen kepua kiskaisee perjantai-iltana niin tuskin se nyt mikään mullistava haitta terveelle ihmiselle on. Tosin yksilöllisyys tässäkin on kai se a ja o.

Tosin monissa tutkimuksissa myös sanotaan että n. 3 keskiolutta päivässä nautittuna tai siitä yli on jo pidemmällä juoksulla sitten hyvinkin haitallista.

No, tähän olen kyllä jo valmis uskomaankin siinä mielessä että alkoholihan on elimistölle "vieras aine", eli jos nyt muutamat kymmenet vuodet juot aina saman annoksen joka päivä eikä minkäänlaista puhdistautumis/hengähdystaukoa sisuskaluille tule niin pitkäaikaisena rasituksen jo helpostikin ajattelisi haittoja tuovan. Onhan alkoholi kummiskin myrkkyä sisuksille jos se sitä jatkuvasti joutuu käsittelemään.

Mutta eiköhän se maalaisjärki ole aina se kaikista oleellisin juttu tässäkin. Jokainen nyt kuitenkin varmaan osaa suhteuttaa oman käyttönsä niin että voi tehdä johtopäätöksen mikä on liikaa ja mikä ei. Ilmeisesti itsekin tätä asiaa olet pohtinut kun täältäkin asiaa kyselit.

Vai odotitko kuten useimmiten moni toivoo että tänne satelisi vastauksia: ei se ole haitallista, itse juon 80 pulloa viikossa eikä mitään ongelmia ole tullut:) Ei ollut kettuilua, realismia vaan siitä miten me olusen sun muun happaman ystävät usein haluaisimme ajatella.

• Y.B

suurkulutusta jos ei holismia sentään.

• Wanha Winetto

Sorry, mä luulin että illassa. Se ois varmaan jo lähellä Suomen ennätystä. Mulla menee 24 keppanaa sujuvasti. A-ta ei mene, rupee osuun jo ohi suun kopallisen jälkeen. Välillä tartee tietenkin käydä pisulla.

Nuorena opiskelijapoikana kisailtiin kinkereissä.
      Kori keppanaa meni alle 2:n tunnin. Ja ajoin vielä fillarilla kotiin. Wiikistä Kontulaan.
      En kertonu kavereille, että olin juonut pohjalle 4 A:ta, ettei mene humalat hukkaan. Olisin hävinnyt vedon.

Ehkä ei menny fillari ihan suorinta tietä. Oli takki aamulla aika kurassa. Mutta himasta heräsin.
      Ja se "aamuhuurteinen" ...maistui.... ah...niin...ihanalle.

Mutta enää ei maistu. Oon ollu jo 25 suvee ottamatta. Meinaan alkoa. Missään muodossa.
      Että sillee.
      Meilläpäin.
      sano

• tyrhdr

Toi 40 bissee ja pelkää olevansa alkoholi on vain yksi teinipoika muiden joukossa joka leikkii olevansa "cool". Säälittävää.

• Bisse
        tyrhdr kirjoitti:

Toi 40 bissee ja pelkää olevansa alkoholi on vain yksi teinipoika muiden joukossa joka leikkii olevansa "cool". Säälittävää.

Nyt meni menneellä viikol 48bissee.. eiku kasvaa vaan.

• heh

se on aika helvetin vähän ite juon noin 80-130 bissee viikossa että ;)

• Bisse

vedäs sitä bissee..

• blaablaa

niin niin, on tosi cool. Ei kuule kinnosta tippaakaan.

• pissattaa

hui paljonpa juot 5.5 pulloa päivässä miksi noin jano,syötkö liian suolapitoista ruokaa vai onko ihan vain huono tapa reagoida hyviin asioihin tai huonoihin asioihin minullekkin oli tulla pakkomilelle kirkkaisiin juomiin odotin ettö illalla pääsee juomaan mutta hoksasin että nyt se on loppu ja se on loppu

• Kumpu

Valtavan vatsan ainakin saat alta aikayksikön - jos muuten syöt normaalisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2335
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      81
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1427
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      837
    Aihe