santa fe diesel aut vm 2007

80000 km

ajettu huollettu vain kirjan mukaisesti 15tkm
välein...ei takuukorjauksia..ja mulla pöllöllä
oli tätä ennen v-70 d-5 vm-05 kyllästyin käyttöauton huoltoon kun volvo oli siellä noin joka toinen viikko hyväkin puoli volvossa toki
oli vei n.2 litraa vähempi ainetta mutta ei ollut toki xc.

18

4356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

Kulutus noin 7,5 l/100 km. Muita huolia ei ole ollut. Muutama sirinä ja nitinä on kuulunut, mutta takuuseen ovat menneet. Valitin vain riittävästi huollossa. Talvifillareina on nastalliset Misukat. Nastat lienee ainoat oikeat nelivetoon...liikkeelle kyllä pääsee, mutta se pysähtyminen.

Missä huollatat tuon autosi? Minua kun hieman hirvittää nuo pk-seudun ME-Auton hirveät huoltohinnat. Onko jossain lähistöllä edullisempaa paikka. Tuo 5 vuoden takuu kun tuntuu olevan sidottu merkkihuoltoon. Lyhyempi takuu toki säilyy vaikka huollattaisi Makkosen Essolla.

- J -

• 2- vuotta takana

Osaatko kertoa tarkemmin siitä nitinästä ja sirinästä? Mistä se oli peräisin ja miten korjattiin. Itsellä takana pian 2- vuotta ilman ongelmia. Toisinaan kuuluu nitinää mittaritaulun ympärillä kiertävästä muovikuoresta. Häviää kun painaa hetken kädellä. Muutoin OK ja jos vielä olisi seuraavat parannukset niin avot.
        - kiinteät pituussuuntaset kattokiskot
        - radiossa RDS, soittimessa USB- liitäntä
        - alennusvaihde
        - hieman pehmeämpi vaihdelaatikko

• lähes vastaava
        2- vuotta takana kirjoitti:

Osaatko kertoa tarkemmin siitä nitinästä ja sirinästä? Mistä se oli peräisin ja miten korjattiin. Itsellä takana pian 2- vuotta ilman ongelmia. Toisinaan kuuluu nitinää mittaritaulun ympärillä kiertävästä muovikuoresta. Häviää kun painaa hetken kädellä. Muutoin OK ja jos vielä olisi seuraavat parannukset niin avot.
        - kiinteät pituussuuntaset kattokiskot
        - radiossa RDS, soittimessa USB- liitäntä
        - alennusvaihde
        - hieman pehmeämpi vaihdelaatikko

Siis minulla tuollainen uudenkarhea manuaali. Siinäkin on outo sirinä vaihdekepin vieressä kun vedättää kolmosella tai viitosella. Häviää, kun tönäisee hieman keppiä. Auto menossa kohta huoltoon, joten saavat käydä läpi takuuna. Samoin kojetaulu hieman joskus nitisee. Saavat purkaa sitäkin.

Puutteita toki autossa on. RDS puuttuu radiosta...Radio vaihttu ensi viikolla RDS:n sisältävään tuolla AutoHifiStudiossa - ainakin seuraava sopii: JVC:n KW-XG701 : JVC - 2DIN - USB - AUX IN , hintaa noin 300 euroa. Lisäksi kunnon päätevahvistimet ja uudet kajarit. Tavaratilan alla oleviin lokeroihin saa subbarit.

Lampunpesimet puuttuu...olen harkinnut Hellan jälkiasennussarjaa.

Normaalivalot hieman alkeelliset....joko paremmat halogen-polttimot tai jälkiasennus xenonit sakkoriskillä. Lisäksi olen rakentamassa xenon-lisäpitkiä katolle kattokaiteiden etupäähän. Tämä lienee nyt mahdollista, kun X-Trailissakin on moiset.

Sumarit tullaan vaihtamaan xenoneiksi...siihen löytyy heittämällä sopivat.

Takalasit on jo kalvotettu.

Kattoon on asennuksen alla takapenkkiläisille näyttö, johon kuuluu Pleikan PS 2 ja DVD.

Etupankkiläisille on jo asennettu kojelaudan päällilokeron kannen tilalle monitoiminäyttö, jota käyttää navigaattori ja DVD.

Kone on jo lastutettu ja boxilla varustettu...tehoa noin 200 hp ja vääntöä hieman yli 400 newtonia. Lähtee ihan riittävästi eli nollasta sataan reilusti alle 9 s.

Talvifillarit vakiovanteilla olevat Nokialaiset.

Kesäfillarit 20 tuuman vanteilla ja renkaina Pirellit.

Siis lähes vakioauto......

Hmmmmmmm.......no melkein

• pk-seudulla
        lähes vastaava kirjoitti:

Siis minulla tuollainen uudenkarhea manuaali. Siinäkin on outo sirinä vaihdekepin vieressä kun vedättää kolmosella tai viitosella. Häviää, kun tönäisee hieman keppiä. Auto menossa kohta huoltoon, joten saavat käydä läpi takuuna. Samoin kojetaulu hieman joskus nitisee. Saavat purkaa sitäkin.

Puutteita toki autossa on. RDS puuttuu radiosta...Radio vaihttu ensi viikolla RDS:n sisältävään tuolla AutoHifiStudiossa - ainakin seuraava sopii: JVC:n KW-XG701 : JVC - 2DIN - USB - AUX IN , hintaa noin 300 euroa. Lisäksi kunnon päätevahvistimet ja uudet kajarit. Tavaratilan alla oleviin lokeroihin saa subbarit.

Normaalivalot hieman alkeelliset....joko paremmat halogen-polttimot tai jälkiasennus xenonit sakkoriskillä. Lisäksi olen rakentamassa xenon-lisäpitkiä katolle kattokaiteiden etupäähän. Tämä lienee nyt mahdollista, kun X-Trailissakin on moiset.

Kattoon on asennuksen alla takapenkkiläisille näyttö, johon kuuluu Pleikan PS 2 ja DVD.

Etupankkiläisille on jo asennettu kojelaudan päällilokeron kannen tilalle monitoiminäyttö, jota käyttää navigaattori ja DVD.

Kone on jo lastutettu ja boxilla varustettu...tehoa noin 200 hp ja vääntöä hieman yli 400 newtonia. Lähtee ihan riittävästi eli nollasta sataan reilusti alle 9 s.

oman Hyundainne. Olisin kiinnostunut tietämään edullisia huoltopisteitä.

Kyselee epätietoinen

• Huoltopaikan rajaus

• Tosiaanko

"Samoin kojetaulu hieman joskus nitisee. Saavat purkaa sitäkin."

Rohkenen epäillä takuuhuollon halukkuutta tuollaiseen. Taitaa mennä paremminkin ominaisuuden piikkiin. Eri asia tietysti jos itse kustannat. Mutta tämä on toki vain arvailua.

• Miksi?

Xenon-sumarit? Miksi? Eihän sumareita edes tarvitse käytännössä koskaan mihinkään.

• lienee
        Huoltopaikan rajaus kirjoitti:

Luepa tuo Tuulilasin juttu. Huoltopaikkaa EI SAA RAJOITTAA edes viiden vuoden takuun yhteydessä:

http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=&article=147327

ainakin Vehon omistama HuoltoPlus Konalassa, jonka hinnoittelu on noin 40 % alle ME-Auton hintojen. Samoin AD lienee mukana. Ja ehkä myös Bosch. Lauttasaaressa oleva Huolto-Rep Oy ei halunnut ryhtyä huoltamaan Santa Fe:ta lainkaan takuuongelmiin vedoten.

Ajattelin jatkossa ottaa huoltotarjouksen tuolta HuoltoPlussasta ja mennä sen kanssa ME-Autoon tai Munkkiniemen TB:lle, joka on myös valtuutettu huolto. Katsotaan, saanko tingittyä tuota huoltohintaa järkevämmäksi.

• siksi
        Miksi? kirjoitti:

Xenon-sumarit? Miksi? Eihän sumareita edes tarvitse käytännössä koskaan mihinkään.

Ne alkuperäiset sumarit ovat teholtaan noin huomiovalojen luokkaa. Mikäli sumareilla aikoo jotain nähdä todellisessa lumipyryssä, on niissä syytä olla kunnolla valotehoa. Ei niitä toki ole tarkoitus kaupungissa huvin vuoksi polttaa.

• Santa Fe:n omistaja
        pk-seudulla kirjoitti:

oman Hyundainne. Olisin kiinnostunut tietämään edullisia huoltopisteitä.

Kyselee epätietoinen

Minä huollatan Santa Fe:ni Nurmeksessa, jossa on merkkihuoltoliike. Pieni ja asiallinen korjaamo, jonka veloitushinta vuosihuollosta oli 90 € öljyjen hinta päälle. Huoltoaika reilu 2h, joten minusta kohtuullisen edullinen. Sama huolto suuremmassa kaupungissa olisi maksanut 280 €. Minä suosin pieniä liikkeitä ja pieniä huoltopaikkoja, koska niissä asiakas palvellaan, enkä näe tarpeellisena prameita tiloja.

• orivesi

no niin huollatan santa fe:n orivedellä autohuolto lahtisella joka löytyy myös huoltokirjan huotopiste luettelosta.
        75000 km huolto maksoi 120 euroa ja kesti n 45 min

• vastauksesta
        orivesi kirjoitti:

no niin huollatan santa fe:n orivedellä autohuolto lahtisella joka löytyy myös huoltokirjan huotopiste luettelosta.
        75000 km huolto maksoi 120 euroa ja kesti n 45 min

Näitä tällä keskustelupalstalla todella kaivataan. Hyviä esimerkkejä paikoista, joissa voi aidosti hieman säästää näiden kalliiden huoltojen aikaan. Eihän se ole keneltäkään pois, jos antaa kaverille vinkin, että tuolla löytyy kohtuuhintainen huoltopiste. Valitettavasti pääosin vain ruoditaan ongelmia ja soitetaan suuta.

Toivottavasti löytyisi muitakin vastaavia esimerkkejä ihan hyvän automerkin omistajille.

terveisin

- Santa Fe -

• Santa fe -07

Miten onnistui soittimen vaihto? Löytyikö valmiita johtosarjoja, kehyksiä vai tarvittiinko niitä? Mitenkäs rattisäätimet?

Vastaavan tyyppinen din 2 - soitin on pixmaniassa (Kenwood)hintaan 285,- 12,90.

Merkkiliikkeestäkin löytyy rds / mp3 soitin, joka käy täysin (myös rattisäätimet) vanhan tilalle. Hinta muistaakseni jotakin hiukan alle 400 euroa. (valmistajaa en tiedä, jos joku tietää, voisi kertoa..)

Mutta mikäli nämä jvc tai Kenwood käy heittämällä, kallistuisin itse niihin.

ps.

Muuten autossa ei ole ollut mitään vikaa paitsi kartaanin tukilaakeri ja oikea tapyöränlaakeri piti vaihtaa 45 000 km kohdalla takuuseen tietenkin.

• kali kali

hyvä ja esimerkillinen autoilija
      et sitten ole vielä kyllästynyt iskareiden lumpsutukseen joka tule viemärikaivon kansien päältä ajettaessa tai mukulakivikadulla ihan karmeena tässä hintaluokassa

• sulla

Onko sulla kokemuksia Santa feesta että kolisee ?
        Itsellä ei ainakaan Sonata kolise pahimissakaan
        paikoissa.

• kyllä kolisi

mutta tassä idän ihmeessä sitäkään murhetta ei ole.

• autovalinnat
        kyllä kolisi kirjoitti:

mutta tassä idän ihmeessä sitäkään murhetta ei ole.

Tervehdys

Minulla on noiden autojen valinta viime aikoina ollut hieman sattuman kauppaa.

Muutama vuosi sitten tuli alle kaikkien haukkuma iso Opelin Vectran farkku. Oli muuten todella äänetön auto ja erittäin hyvä ajettavana pitkän akselivälin takia. Myös luistonesto toimi hyvin ja pehmeästi. Eikä minun aikana (noin 100 tkm) yhtään isompaa vikaa.

Seuraavaksi nelivetoinen Volvon V70 Classic, 2,5 bensa Turbo ja automaatti. Paljon bensaa paloi ja soralla yllättävän ääbnekäs. Todella hyvä ajaa ja nahkasisustuksella ylellinen. Kuitenkin pienet takanaistuvien tilat. Tavaratilaa kohtuullisesti. Sen jälkeen oli muutamia lyhytaikaisia tuttavuuksia ja sitten citymaasturin etsintä.

Kokeilussa oli Mitsun Outlander ja Lantikan Freelander II. Lisäksi meillä kävi kylässä Kian Sorento. Jos Outlanderia olisi tuolloin saanut jo isommalla diesel koneella, voisi sellainen olla nyt pihassa. Mutta tästä joukosta kyllä ehdottamasti yli käveli Santa Fe. Hyvän äänetön auto...eikä muuten kolise. Volvon kolina oli ihan jotain muuta.

Santa Fe'n ongelma on tietty moottorin voimattomuus, mutta kun pudottaa hieman kiirettä, niin kyllä sillä ehtii. Kilpailijoiksi voisi hyvin mieltää Bemarin X 5:n ja Folkkarin Touaregin. Tuollainen Folkkari meille saattaa seuraavaksi kyllä tulla.

Katsotaan nyt myös, mikä onkaan autojaan se uusi Volvon XC 60. Kunhan sen nyt pääsee koeajamaan.

Mutta Santa Fe on nyt kyllä hinta/laatu ja käytettävyyssuhteiltaan aika omassa luokassaan.

- tyytyväinen -

• patanokka

niinhän ne vanhat mersut tuppaa koliseen.
        Tai eihän sun mersulla (97 220diesel väyrynen)ole ajettukaan kun 135tkm (mittarilukema)!

täydellinen huoltokirja (saksalainen)
        myyjäkin oli oikeen mukava ja luotettava,olihan sillä oikeen kultaketjuja käsissä ja kaulassa.
        Voit kehua ja suositella sitä myyjää siinä sataman lähellä Hampurissa..mikäs sen nimi olikaan??... ERDOKAN, se se oli! ERDOKAN!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5285
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1790
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      136
      1707
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1355
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1240
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      26
      1219
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe