MITEN KORPUT PAISTETAAN?

missä asteessa/aika?

Pulla menee vanhaksi, laittaisin korppuja.

8

27575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpuksi laitettava

      Äidin hyvä pullaleeta korpuksi: laitoin uuniin 125 astetta lämpöä, 1 tunti ja jätin yöksi jälkilämmölle. Hyviä tuli. Joten tässä resepti teille kaikille ei vastanneille!

    • viipaleita

      -3 cm paloiks ja ne vielä 3 osaan ja ei kun uuniin 150 astetta n 15 min. tai 50 astetta ja yön yli. Tarkista kun tulevat vaalena ruskeiksi, niin ulos.Korppuja säilytettiin lakanakankaisessa kangaspussissa, kuivassa ja huoneenlämpöisessä paikassa, säilyivät hyvin, Ennen sitä vanhasta mehusta mehukeitto. Ei parempaa välipalaa. Herkkua elähtäneestä leivästä.
      http://www.kolumbus.fi/rahola/sanastot/k.html#koyh

    • elivii

      Pitko viipaleiksi ja viipaleet puoliksi pitkittäin. Voitelu voilla ja päälle ripotellaan kanelia ja sokeria. Uuni 50 astetta, luukun väliin joku pönkkä että pysyy vähän raollaan. Vaikka puulasta taikka patalappu. Annetaan olla muutama tunti tai yön yli.

    • Korppunainen

      Hyvin yksinkertaista; siivutan pitkon tai viinerit. Laitan leivinpaperin pellille. Pullat siihen ilman mitään maitoja ja sutimisia. Uuni 75-100. Uuni raolleen. Reilu tunti. Tai vaikka 1.5. Valmista. Kovettuvat vielä jäähtyessään

    • Korppumies

      kyl maar määki korpui tehra tykkään. Mä viipaloitte pulla tai vaalialeip siivuiksi, ja mää laitta uuniin 150 raatii ja 20 min. sit vaan sokerii ja runsaasti kaneli pääl.Kyl maar tule parhait korpui mitä mää tierä.Ja aika pali mää tieränki.

    • Anonyymi

      Nisuletti siivuiksi, pari cm, ohuet kärähtää helposti. Oikeeta voita pintaan ja tökkää sokurilautaseen (kanelista en tykkää). Halkaise pitkittäin ja pellille. Uuni 175 ja n. 10 min uunissa. Kyttää ettei pääse kärähtämään. Sisusta jää vähän pehmeäksi, kuivaa sitten ajan kanssa, nimittäin jos et syö kaikkia sitä ennen, ovat niin hyviä. Jos jää niin säilytä ilmavassa rasiassa, kuivuvat ihaniksi ja keitä kaffia kyytipojaksi!

    • Anonyymi

      mihin ne sitten laittaisit??

    • Anonyymi

      Itse laitan kauppojen punalaputetut wienerpitkot . täytetyt pitkot, ja tavanpitkot
      parinsentin siivuna pellille , ensin sataastetta 1tunti sitten viiskymmentä astetta
      3 tuntia jätän vaikka yöksi jälkilämpöön . Aamulla rapeita korppuja . Saman voi tehdä munkeille ym . säilyy kunhan on kuivunut hyvin . Peltipurkki Best säilytykseen...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3430
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2780
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1952
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1817
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1723
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1582
    Aihe