porin hirvein liikunnanope?

vm -69

itselle jäänyt erittäin pahat muistot helvi wallista, uhkasi mm. reputtaa minut yo-kirjoituksissa kun olin huono liikunnassa, muutenkin oli hyvin ilkeä meille "huonommille" liikkujille

27

6526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 545454

      hän olisi voinut reputtaa yo-kirjoituksissa?
      Muistan itsekin hänet erittäin ilkeänä opettajana, joka hyväksyi vain liikunnalliset oppilaat ja muut olivat pohjasakkaa.
      Opettajan ei kuuluisi olla tuollainen.

    • sitten taas

      on porin musikaalisin musiikin opettaja

      • liikunnanopen_kiusaama

        Olihan niitä kiusaajaopettajia muissakin kouluissa. Koska voi olla vanha ja sairas nykyisin, niin en lähde tarkemmin kertomaan ja muistelemaan. Mutta kyllä ikävästi kohteli heikoimpia lapsia erään suuren yläasteen ope. Hyvin tässä on kuitenkin pärjätty niiden ivailujen jälkeenkin, ja kuntokin on erinomainen näin keski-ikäiseksi. Henkiset arvet kyllä jäi.


    • yhtä paha kuin

      rantas....anit.... joka oli luonteeltaan ilkeä. todelliselta luonteeltaan siis, tapasin hänet 15 vuotta valmistumiseni jälkeen ja sama noita-akka kuin aina.

      • 70-luvulta

        NE ei ymmärtänyt muita kuin pieniä siroja voimistelijoita. Köyhästä perheestä olevalla nuorella kun ei ollut hienoja välineitä ja liikunta-asusteita, halveksittiin sekä open että muiden taholta. Katse oli pistävä ja sanat piikikkäitä. Toivottavasti teillä naurajilla on ollut hieno elämä.


      • Eri kokemus

        Sen sijaan minulla jäi mainitsemastasi positiiviset muistot, mutta I. Koskisesta negatiiviset. Fyysiset lajit olivat yläasteella vahvuuksiani, eivät tanssit. H.W:sta minulla ei ole kokemusta.


    • hoopo-

      rantas...... et varmaan vieläkään usko, että menkkani alkoivat juuri ennen uintitunteja :D:DD:

    • samassa koulussa ollut

      Niin pääsee elämässä eteenpäin

    • hyvät muistot

      Tykkäsin HW:stä hirveesti! Tosi ihana opettaja, ammennan näitä oppeejaan vieläkin! On oikea teräsmummo - vauhti ei ole hidastunut yhtään!

    • liikanope

      Kuten jo pari muutakin tuossa aikaisemmin sanoi, hyvin moni nykyään pari-kolmekymppinen on traumatisoitunut eräästä A.R: stä. Kaikella kunnioituksella hänen omaa liikunnallista valaistumistaan kohtaan, hän kyllä onnistui saamaan useimmat oppilaistaan suorastaan vihaamaan ja kammoamaan liikuntaa omalla käyttäytymisellään.

      Mutta toisaalta kuten jo joku muukin sanoi - kannattaa koittaa antaa vanhojen asioiden olla. Vanhemmalla iällä moni meistä A:n terrorisoimista epäurheilijamaisista tytöistä on löytänyt liikunnan ilon uudelleen :)

    • ytktydktyky

      yhtä vit..maisia olivat molemmat ,,,,poikien puolella täysin päinvastoin....siellä keltaisessa koulussa....

    • -K-

      Vaikka olen miespuolinen niin ei minullakaan ole positiivista sanottavaa Hellvistä. Pojatkin joutuivat kärsimään hänestä mm. pakkotanssittamisella ja varsin moni luokaltani vihasi tanssimista yli kaiken kiitos rva Wallin. Kuninkaanhaan perinteinen poloneesi olikin sitten allekirjoittaneen osalta täysin boikotissa. Istuin portailla ja join viinaa kun muut tanssivat.

      • äippä

        Tyttäreni oli SM-tason yleisurheilija. HW antoi todistukseen nron 8, koska tytär ei harrastanut voimistelua..... ETTÄ SILLEEN.


    • mallatush

      Mielestäni k-haan kaikki tyttöjen liikunnan opet on ollut kamalia... mä harrastin kilpatanssia sm-tasolla, mutta eihän kilpatanssi ole urheilua... mutta eipä mua silti paljon haitannut, mitä ne sano... kaiken lisäks nostan kyllä hattua hw:lle, koska hän toipui pahasta syövästä... pohjimmiltaan varmasti hyviä tyyppejä ;)

      • entinen oppilas

        Tottakai on hienoa, että HW toipui syövästä, mutta se nyt ei mitenkään vaikuta hänen törkeään puolueellisuuteensa. Vain urheiluliukiolaiset olivat hänelle jotain ja kaikki muut olivat pohjasakkaa jos ei sattunut harrastamaan juuri hänen suosimaansa lajia. Ei hyvällä kunnolla tai taidoilla ollut hänelle oikeasti merkitystä. Sama meno oli jo yläasteen puolella.Jos muistan oikein niin HW on kunnallisvaali kampanjassaan käyttänyt iskulausetta "Helvi Walli, vääryyttä en salli". Tämä oli minusta jo melko ironista. Lisäksi jos siis muistini oikein pelaa niin HW on joskus valittu jopa vuoden liikunnan opettajaksi. Että sellasta. Toisaalta varmasti niillä Helvin suosikeilla on ymmärrettävästi hänestä todella positiivinen kuva.


      • ent oppilas

        Todellakin on hienoa, että HW toipui syövästä, mutta se nyt ei mitenkään vaikuta hänen törkeään puolueellisuuteensa. Vain urheiluliukiolaiset olivat hänelle jotain ja kaikki muut olivat pohjasakkaa jos ei sattunut harrastamaan juuri hänen suosimaansa lajia. Ei hyvällä kunnolla tai taidoilla ollut hänelle oikeasti merkitystä. Sama meno oli jo yläasteen puolella.Jos muistan oikein niin HW on kunnallisvaali kampanjassaan käyttänyt iskulausetta "Helvi Walli, vääryyttä en salli". Tämä oli minusta jo melko ironista. Lisäksi jos siis muistini oikein pelaa niin HW on joskus valittu jopa vuoden liikunnan opettajaksi. Että sellasta. Toisaalta varmasti niillä Helvin suosikeilla on ymmärrettävästi hänestä todella positiivinen kuva.


    • puhetta

      opettajasta M.M. Yläasteen liikuntaope.

    • opetti 1983-1985

      Itä-Porin koulussa liikuntaa.Eli ainakin meitä 1968-1970 syntyneitä. Ja käsittääkseni oli pitkään Itä-Porin koulussa opettajana.

      Asui Enäjärvellä, nyt vissiinkin Tiilimäellä.

      • sepä se

        P**** P vähärauman ala-asteelta, aikoinaa.


    • vm -69 myös

      walli uhkasi reputtaa minut samasta syystä :D ihanaa löytää kohtalotoveri ja vielä samaa vuosimallia... luultavimmin tunnemme livenäkin siis :) :) t. puhutteluun joutunut myös

    • olinsielläminäkin

      Helvi Walli oli kunnallisvaaliehdokkaana ja samoihin aikoihin oli hieno pelimannikonsertti Pori Folkin merkeissä. Helvi purjehti sisään urheilutamineissa ja väliajalla luipahti hienosti pois salista. Näin hän kampanjoi itseään sillä missään muussa vastaavanlaisessa konsertissa rouvaa ei näy -eihän silti ole vaalejakaan lähellä. Kampanjointia tämäkin.

    • Mummotaati

      Korvaushoito auttaisi montaa lahopäistä opettajaa.

    • 7+7

      PSYL:issä oli eräs hirveä liikunnan opettaja aikanaan. Nimi oli Anita, sukunimeä en tähän viitsi kirjoittaa. Mutta hänen muistavat varmasti tietävät, kuka on kyseessä...

      • rääkätty oppilas

        Rantarääkkä oli sukunimi.


      • 18+13
        rääkätty oppilas kirjoitti:

        Rantarääkkä oli sukunimi.

        Oli tosiaan rääkkääjä vailla vertaa


    • Saisa

      Poikien liikunnanopettaja Herralahden ala-asteella, Jouko Färd. Haukkui erästä luokan hiljaisinta ja ujointa poikaa, ja keksi tästä "lällätyslauluja" ja teki pilkkalauluja. Minun kanssani oli kerran eräissä koulujen välisissä kisoissa "tukihenkilönä". Jättä minut täysin oman onneni nojaan ja viihdytti itseään vaan keskustelemalla muiden kanssa. Kun hävisin, sain huudot kaikkien kesken ja kuulla kunniani. Vieläkin kylmää kun kuulen äijän kamalan äänen radiosta.

      • Äimistynyt

        Oletpa "nopea" arvostelemaan itseäni. Olen jäänyt jo 12 vuotta sitten opettajan hommista eläkkeelle. Itse en osaa edes laulaa. Puhun edelleen radiossa. Jos ääneni on kamalan äijän, niin vaihda kanavaa. Valitettavasti en tiedosta kuka sinä Saisa olet. Löysin tämän ihan sattumalta. Jos sinua kylmää kuullessasi ääneni, niin tarkasta tietosi omista saamistani palkinnoista koko Suomen valtakunnassa nimenomaan radioäänenä. Ota iisisti. Relax in english.
        Otahan yhteyttä: 040 5323 055. Jouko.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe