Katselin juuri hiljattain jotain dokkaria telkkarista, jossa todistettiin kännykän aiheuttamat turvallisuusriskit. Yksittäinen puhelin aiheuttaa auki ollessaan turvallisuusriskin, koska se se voi vaikuttaa koneen mittareihin puhelun tai viestin saapuessa ja lähtiessä. Riski on myös puhelinta avattaessa, jolloin puhelin etsii verkon. Lähellä ohjaaamoa vaikutus voi olla todella suuri. (Offline/lentokonetilassa riskiä ei tietenkään ole.)
Itse toimin ainakin näin:
Koneeseen mennessä laitan puhelimen offlineen. Nousun ja laskun ajaksi sammutan sen kokonaan, kuten elektroniset laitteet tuleekin. Kokemattomille tiedoksi, että jos puhelimeen sammuttaa offline/lentokonetilassa, niin se myös aukeaaa siinä tilassa seuraavaksi avattaessa. Tällä on oleellinen vaikutus, koska puhellin pitää nimenomaan laitaa tuohon offline/lentokonetilaan ennen sammuttamista. Muutoin sitä ei voi enää avata lennon aikana.
Kännykkä lentokoneessa
6
2303
Vastaukset
- ei ymmärrä
siinä lentokonetilassa on, kun sillä luurilla ei kuitenkaan saa puhua? Itse laitan kiinni kokonaan ja avaan sitten, kun olen poistunut koneesta. Ei ole vaikeaa. Saadut puhelut tai viestit tulee kuitenkin näkyviin, kun toosan panee taas päälle. Kurjaa on, jos koneessa saa pian alkaa käyttämään kännykkää, olisi kiva olla maailmassa yksi paikka, jossa ei kuule jatkuvaa piipitystä ja "missä sä oot" -paskanjauhantaa.
- järkevän känny
Aika monilla on nykyään se kännykkä semmoinen monitoimilaite. Kalenteri, mp3-soitin, kamera ja vanhoja kuviakin voi katsella. Yksinkertaisemmin sanottuna offline-tila sammuttaa vain ne puhelinominaisuudet ja muuttaa laitteen mp3-soittimeksi. Itse en ainakaan viitsi raahata, enkä hankkia erillistä m3-soitinta jos minulla kerran on sellainen puhelimessa jo olemassa.
- aaassfffasgwgwew
...jos vaikka käyttää iPhonea tai muuta vastaavaa älypuhelinta, onhan sillä ihan kiva pelailla ja käyttää sovelluksia ajan kuluksi, ettei tarvitse toljottaa koko matkan ajan edessä istuvan selkänojaa..
- keiz0r.sr
Millä paskalennoilla lennätte? Kaikissa vähänkin nykyaikaisimmissa koneissa on omat näytöt jokaisella, josta löytyy kymmeniä elokuvia, tuhansia kappaleita musiikkia,pelejä ja jostain jopa netti.
- sä olet häirikkö
Ja se neljänkymmenen aterian menu! Älä sitä unohda..! Sulta pääsi vessasana, hyh hyh.
- DoomDoom?!
Kymenlaakson nuuskatietäjä nautiskelee 20" kromivanteista, tilaa kimppana öljyjä autoon, piipahtelee Karhu-motellissa naisia morjestamassa, raahaa Viipurista viinaa, röökiä ja viikon ruoat. Ja sitten lentelee Emeratesilla popsimassa "40 aterian menuja" "eikä millään romulennoilla"? Ei oikein mene läpi.
(http://keskustelu.suomi24.fi/node/10366531)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503904
- 1053435
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342851Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262498- 201899
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51859- 1861777
- 331735
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871478Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91258