Aselakiuudistus on ihan hyvä. Poliisien valtuudet ovat kuitenkin liian tiukat, koska tieto aseista yleensä tuntuu melko hataralta.
Miulta evättiin haulikon lupa, syynä se että miulla sattuu olemaan toinen haulikko. Metsä ja urheiluampujilla kun sattuu useampi monesti olemaan. Metsästyskortti kuten ampumaseuran jäsenyyskin on. Kuitenkin keskusteluun pyydettiin kun mulla oli nk. "teräaserikos". Ko. rikos oli se, että avasin kaupasta ostamaani pakettia kaupan pihalla taskuveitsellä. Paikalle sattui poliisit ja vaativat veistä itselleen. En suostunut heti, koska luulin heidän pelleilevän. Tästä johtuen sain päiväsakot ja teräaseen menetyksen (7cm terä- taskuveitsi). Ja tästä tapauksesta johtuen jouduin komisaarion kuulusteluun uuden halulikon luvasta ja ilmeisesti rangaistukseksi he epäsivät uuden lupani. Antoivat ymmärtää, että mikäli valitan, niin jo hallussa oleva haulikkoni menee valtiolle. Vituttaa suunnattomasti, en kuitenkaan nelikymppisenä ihmisenä ole ikinä tehnyt mitään varsinaista rikosta. Näin täällä suomessa...herää kysymys aselupien myöntämisien perusteista.
Aselupien oikeutus
28
3698
Vastaukset
- kaikki mennyt
mielivaltaiseksi, ensin potkitaan rupusakkia, sitten saavat kunnon kansalaiset huutia. Tuohon juttuusi eivät mitkään lakiuudistukset auta, sillä viranomaisten toiminta oli tapauksessasi lainvastaista. Olisit vain riitauttanut ne sakot, olisi kyllä peruttu ilman oikeudenkäyntiä.
- ei ole muutettu
sitten vuoden 2001 jälkeen. Mitään esitystä ampuma-aselain muutokseksi ei myöskään vielä ole. Hankkimislupa myönnetään lupaviranomaisen harkinnan mukaan. Tätä harkintaa lupaviranomainen on voinut itse muuttaa tiukemmaksi tai löysemmäksi. On pyritty siihen, että käytännöt olisivat yhtenäiset joka puolella maatamme.
Tässä tapauksessa lupa on hylätty käyttäytymisen vuoksi. Aika kevyet on poliisin perusteet. Kannattaisi kyllä valittaa hallinto-oikeuteen. Tuollaisesta asiattomasta uhkailusta, että otetaan olemassa olevatkin luvat pois voisi kannella vaikka eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Hallituksen esityksen perusteluissa mainitaan:
HE 183/1997
Hallituksen esitys Eduskunnalle ampuma-aselaiksi ja laiksi poliisilain 23 §:n sekä laiksi poliisin henkilörekistereistä annetun lain 19 ja 20 §:n muuttamisesta
"Luvan hakijan käyttäytymistä arvioitaessa tulisi pyrkiä selvittämään hänen kykynsä ja halunsa täyttää asetetut velvollisuudet. Harkinnassa olisi otettava huomioon ainakin rikokset, joihin henkilö mahdollisesti on syyllistynyt. Huomioon otettavia olisivat niin ikään alkoholin tai muiden huumaavien aineiden väärinkäyttö, väkivaltaisuus sekä muu vaarallinen ja epäsosiaalinen käyttäytyminen." - Norman Bates
Jos sitä pakettia puukotettiin oikein kunnolla raivopäisesti auki sielä kaupanpihalla ja polliisit siitä pelästy, luulis että jos fiksusti pakettia linkkarilla aukoo, niin ei niitä kiinnosta.
- poliisivaltioko?
Terve,
Eka kommentti oli hyvä, mukava tietää tuosta mahdollisesta valitusoikeudesta. Tavallaan "ostivat"tuosta pois lunastamalla tuon 32 eur takaisin, niinkuin lupahakemusta ei olisi edes jätetty. Kait tuossa jotain henkilökohtaista oli. Hesarin kertomus aselain uusimisesta oli että esim. rattijuoppoudesta voi kaikki luvat mennä tulevaisuudessa. Tähän toiseen ylä vai alakautta - niin empä ole ikinä mitenkään raivokkaasti käyttäytynyt veitsen kanssa - normaalia aukasemista, satuin käänytmään taskuveitsi avoimena kädessä ja tiukan laintulkinnan mukaan se on "laiton terä-aseen hallussapito julkisella paikalla" Tutkin lakia ja laitonta se on vaikka kanniskelet taskuveistä taskussa kaupassa -ilman että sitä sieltä pois otat- samat sakot tulisi. Näin siis suomen laki - tulkinnat on monesti poliisella erillaiset. 260 eur sain sakkoa ja menetin kalliin taskuveitsen valtiolle (tai poliisin taskuun?) ja kaupanpäälle menetin haulikon uuden luvan. En tosiaan riehunut - ikinän en ole esim. lyönyt ketään ja olen nelikymppinen.
- päätöksen
Saitko poliisin päätöksen kirjallisena? Jos et, sellainen tulisi hankkia ko. lupahakemukseen liittyvänä. Siinä tulisi ilmetä kaikki luvan epäämiseen liittyvät perustelut!
OIkeusasimiehelle ei kannata kannella se on turhaa touhua.
Liity mieluummin NRA:n jäseneksi ja pyydä heiltä lakiapua.- Poliisivaltio
Terve,
Kiitos viestistä - NRA olisi varmaan hyvä. Res. au seuraan ja metsästyssellaiseen kuulunkin - eikä rikosrekisteriä, kuin tuo "teräaserikos" eli taskuveitsi mukana paketin aukaisemiseen.
Pyysin päätöstä kirjallisena. Sanoivat, että mikäli en kirjallisena ota niin saan rahat takaisin, ja jos otan kirjallisena niin seurauksia mm. aseen säilytyspaikan tutkiminen ym. (olin kuulusteluissa reilu puolituntia). Päätin ottaa rahat (32e lupahakemus) ja lähteä. Vituttaa silti - oliskohan tosta NRA:sta apua. - tapaus ja kertomus
Poliisivaltio kirjoitti:
Terve,
Kiitos viestistä - NRA olisi varmaan hyvä. Res. au seuraan ja metsästyssellaiseen kuulunkin - eikä rikosrekisteriä, kuin tuo "teräaserikos" eli taskuveitsi mukana paketin aukaisemiseen.
Pyysin päätöstä kirjallisena. Sanoivat, että mikäli en kirjallisena ota niin saan rahat takaisin, ja jos otan kirjallisena niin seurauksia mm. aseen säilytyspaikan tutkiminen ym. (olin kuulusteluissa reilu puolituntia). Päätin ottaa rahat (32e lupahakemus) ja lähteä. Vituttaa silti - oliskohan tosta NRA:sta apua.Ei luulisi enää nykyään olevan mahdollista. Ilmeisesti hakemus on kuitenkin nyt vedetty pois käsittelystä ja mitään päätöstä ei ole edes tehty. Valittaa ei voi kun ei ole päätöstä mistä valittaa. Kuitenkin voi aina tehdä uuden hankkimislupahakemuksen. Aseet on aivan helppo säilyttää lain edellyttämällä tavalla. Vaatekomeroon vain ja ovi lukkoon. Tulkoon poliisi sitten vain tarkastukselle. Tuo lupamaksun palautus ei taida olla edes mahdollista kun hakemus oli jo käsittelyvaiheessa. Noista suullisista "kuulusteluista" eli haastatteluista on myös hallintolain mukaan tehtävä muistiinpanot kirjallisesti jos niillä on merkitystä asian ratkaisuun. Siis ainakin jos tulee hylkäävä päätös.
Ei muuta kuin uutta hakemusta tekemään ja sitten valitus hallinto-oikeudelle, jos ei mene läpi.
- valittelija.
Valita rohkeasti. Ei ole mitään syytä pelätä aseen menettämistä, sillä siihen ei ole perusteita. Jos vanha syntisi olisi katsottu aseen menettämisen arvoiseksi, niin luvat olisivat jo menneet. Liitä valitukseesi hyvät perustelut ammunnan harjoituksesta, kopiot korteista ja muutaman seurakaverin todistus harrastuksesta.
Taskuveitsen kanniskelu mukana on normaalisti tarpeetonta, joten vähän pitäisi ajatella mitä tekee. Tässä se taas nähdään.
Mielivaltaa on enemmän kuin järkeä.
Älä vaan sano, että tämä tapahtui Varkaudessa?
Mielestäni jokaiselta lupa-asioista päättävältä konttorilta pitäisi löytyä vähintään yksi pitkän linjan aseharrastaja tukihenkilöksi päätöksiin.- Tapahtumasta
Kannattaako pakettia alkaa avaamaan kaupan ulkopuolella veitsen kanssa.Ei tosiaankaan kannata se kun on laitonta kun tuo veitsen teräkin on liian pitkä taskuveitseen jota saa kaikki mukana kantaa.
Veitsen mallistasi en tiedä ja se ei paljoa kiinnostakaan mutta omaa järkeä ei kannata pipon mukana jättää naulakon päälle varsinkin jos ja kun on aselupien haltija.
Vahingosta viisastuu ja nyt kun lupien saanti loppui näin typerään virheeseen voi sillä olla kauaskantoiset vaikutukset. - A.Rannanjärvi
Tapahtumasta kirjoitti:
Kannattaako pakettia alkaa avaamaan kaupan ulkopuolella veitsen kanssa.Ei tosiaankaan kannata se kun on laitonta kun tuo veitsen teräkin on liian pitkä taskuveitseen jota saa kaikki mukana kantaa.
Veitsen mallistasi en tiedä ja se ei paljoa kiinnostakaan mutta omaa järkeä ei kannata pipon mukana jättää naulakon päälle varsinkin jos ja kun on aselupien haltija.
Vahingosta viisastuu ja nyt kun lupien saanti loppui näin typerään virheeseen voi sillä olla kauaskantoiset vaikutukset....perseelleen mennyt meininki, kun ei miehellä saa puukkoa olla.
Itse kannan aina työaikana tukevaa kääntöveistä ja nahkamiestä lisäksi. Ne ovat työkaluja, eivät muuta.
Autostakin löytyy ainakin yksi teräase, joten voin hyvin kuvitella itseni aukomaan isohkoa pakettia kaupan parkkiksella saadakseni sen esim. mahtumaan paremmin autoon. Näin olen joskus ainakin tv:n oston yhteydessä joutunut menettelemäänkin. Mutta en voi kuvitellakaan, että kenelläkään olisi pokkaa tulla kyseenalaistamaan touhun laillisuutta.
Aloittajan tarina kuulostaa kyllä aivan absurdilta, eikä mielestäni tilanteeseen sovi missään nimessä tyytyä. - saa olla mukana jos on tarvis
Tapahtumasta kirjoitti:
Vahingosta viisastuu ja nyt kun lupien saanti loppui näin typerään virheeseen voi sillä olla kauaskantoiset vaikutukset.Tuollainen "Ei tosiaankaan kannata se kun on laitonta kun tuo veitsen teräkin on liian pitkä taskuveitseen jota saa kaikki mukana kantaa"-jutut on ihan paskajuttua. Jos on hyvä syy (=esim. menee hakemaan pakettia, jonka avaamisessa tarvitaan veistä) veitsi todellakin saa olla mukana.
Veitsen kuljettaminen mukana ihan selkeän ja todistettavan käyttötarpeen vuoksi on täysin laillista.
Huvikseen ei sen sijaan saa kanniskella edes mitään "taskuveistä". Terän pituudelle ei ole laissa mitään rajoituksia. Jos poliisi päättää, että sentin pituisella terällä varustettu taskuveitsi on vaarallinen teräase, se myös sitä on, joten noiltakin osin tuo postaus oli täyttä paskaa. Mitä tahansa taskuveistä ei meistä kuka tahansa saa jatkuvasti kuljetella mukanaan jos ei ole osoittaa käyttötarkoitusta. - minä taas
saa olla mukana jos on tarvis kirjoitti:
Tuollainen "Ei tosiaankaan kannata se kun on laitonta kun tuo veitsen teräkin on liian pitkä taskuveitseen jota saa kaikki mukana kantaa"-jutut on ihan paskajuttua. Jos on hyvä syy (=esim. menee hakemaan pakettia, jonka avaamisessa tarvitaan veistä) veitsi todellakin saa olla mukana.
Veitsen kuljettaminen mukana ihan selkeän ja todistettavan käyttötarpeen vuoksi on täysin laillista.
Huvikseen ei sen sijaan saa kanniskella edes mitään "taskuveistä". Terän pituudelle ei ole laissa mitään rajoituksia. Jos poliisi päättää, että sentin pituisella terällä varustettu taskuveitsi on vaarallinen teräase, se myös sitä on, joten noiltakin osin tuo postaus oli täyttä paskaa. Mitä tahansa taskuveistä ei meistä kuka tahansa saa jatkuvasti kuljetella mukanaan jos ei ole osoittaa käyttötarkoitusta.Näinkin voi olla,
Mulla ei ollut osoittaa laillista käyttötarkoitusta veitselle - vaikka paketin aukaisu kyllä oli sitä. Taskuveistä pidin mukanani ilman erityistä käyttötarkoitusta- tottahan paketin tai kirjekuoren aukaisen, mutta oikeasti ei ollut käyttötarkoitusta. Joten 260e sakkoa ja aseluvan epääminen seurauksena.
Todellakaan ei kannata taskuveistä, edes sveitsin armeijan 2cm teräistä pitää taskussaan, jos ei ole erityistä käyttötarkoitusta. Päiväsakot tupsahtaa. Nimimerkillä kokemusta on. - keksa
Tapahtumasta kirjoitti:
Vahingosta viisastuu ja nyt kun lupien saanti loppui näin typerään virheeseen voi sillä olla kauaskantoiset vaikutukset.Ainakin Helsingissä lupien poisto on ollut tulosvastuullista toimintaa jo 2 vuotta. Tämä ei tarkoita ainoastaan eväämistä vaan olemassaolevien lupien poistamista.
Tämä varmaan toimii sen 2 ekaa vuotta ihan ok, kun kaiken maailman juopoilla punaniskoilla on tykkejä talot täynnä. Ne on ennen saaneet varoituksia vaimon ampumisesta nilkkaan ja naapurin uhkailuista, mutta nyt otetaan aseet pois.
Nyt alkaa jo näkyä se, että alkaa kelpaamaan aina vaan pienemmät syyt. Kaveria lyötiin tuopilla ravintolassa. Hän löi nyrkillä takas. Aseet pois.
Itsensä puolustaminen hyökkäystä vastaavalla voimalla pitäis olla sallittua, mutta ei se ole jos sulla on aseita kotona.
Poliisilla on valtaa käyttäytyä mielivaltaisesti ja keksiä sille jokin hieno peruste. Pitääkö niille antaa siihen sitten väen väkisin syitä? Jos heilut puukon kanssa kaupan pihalla ja poliisi pyytää sitä veistä pois, niin et anna?!? Ihme ettei lähtenyt se ensimmäinen haulikkokin. - Gonamies
minä taas kirjoitti:
Näinkin voi olla,
Mulla ei ollut osoittaa laillista käyttötarkoitusta veitselle - vaikka paketin aukaisu kyllä oli sitä. Taskuveistä pidin mukanani ilman erityistä käyttötarkoitusta- tottahan paketin tai kirjekuoren aukaisen, mutta oikeasti ei ollut käyttötarkoitusta. Joten 260e sakkoa ja aseluvan epääminen seurauksena.
Todellakaan ei kannata taskuveistä, edes sveitsin armeijan 2cm teräistä pitää taskussaan, jos ei ole erityistä käyttötarkoitusta. Päiväsakot tupsahtaa. Nimimerkillä kokemusta on.On tulkinnanvaraista, voiko tuon paketin aukaisun laskea sellaiseksi käyttötarkoitukseksi, josta laissa säädetään.
Itse olen teknisen työn opettaja ja minulla on aina työfarkkujen taskussa Sveitsin armeijan linkkari. Tarvitsen sitä käytännössä päivittäin työaikana ja sen ulkopuolella. Joskus olen pohtinut tuota lainsäädäntöä asian osalta ja kunnes toisin sanotaan, katson, että minulla on kyseiselle esineelle käyttötarkoitus.
Matkoilla pidän mukana monitoimityökalua ja siinäkin kyllä on veitsen terä. Aika usein tuollekin on ollut tarvetta, kerran jopa niin, että olisin ollut kusessa ilman sitä. Matkalaukusta näet irtosi pyörä Virosta palatessa ja kantamuksia oli aika tavalla. Ruuvarilla ja siihen sopivalla irtokärjellä sain laukun fiksattua laivan käytävällä.
Viranomaisen soisi käyttävän harkintakykyään tuollaisessa tapauksessa, sillä toisten henkeä ja terveyttä uhkaavat tyypit eivät aseistaudu millään pienellä linkkarilla tai leathermanilla. En usko, että ihmisten arkiturvallisuus vaarantuu, vaikka näitä käteviä apuvälineitä katsottaisiinkin käpi sormien. Päinvastoin. - Nimeni ei ole Erkki
Gonamies kirjoitti:
On tulkinnanvaraista, voiko tuon paketin aukaisun laskea sellaiseksi käyttötarkoitukseksi, josta laissa säädetään.
Itse olen teknisen työn opettaja ja minulla on aina työfarkkujen taskussa Sveitsin armeijan linkkari. Tarvitsen sitä käytännössä päivittäin työaikana ja sen ulkopuolella. Joskus olen pohtinut tuota lainsäädäntöä asian osalta ja kunnes toisin sanotaan, katson, että minulla on kyseiselle esineelle käyttötarkoitus.
Matkoilla pidän mukana monitoimityökalua ja siinäkin kyllä on veitsen terä. Aika usein tuollekin on ollut tarvetta, kerran jopa niin, että olisin ollut kusessa ilman sitä. Matkalaukusta näet irtosi pyörä Virosta palatessa ja kantamuksia oli aika tavalla. Ruuvarilla ja siihen sopivalla irtokärjellä sain laukun fiksattua laivan käytävällä.
Viranomaisen soisi käyttävän harkintakykyään tuollaisessa tapauksessa, sillä toisten henkeä ja terveyttä uhkaavat tyypit eivät aseistaudu millään pienellä linkkarilla tai leathermanilla. En usko, että ihmisten arkiturvallisuus vaarantuu, vaikka näitä käteviä apuvälineitä katsottaisiinkin käpi sormien. Päinvastoin.Oikein! Eiköhän se riitä jos viranomaiset kantavat murhetta laista ja lain tulkinnasta.
Ei meidän kannata toimia omia etujamme vastaan. 'Suomettuminen' ei edelleenkään ole hyvä asia, joten älkäämme oma-aloitteisesti rajoittako omaa liikunta- ja toimintavapauttamme.
Me olemme vapaan maan vapaita kansalaisia ja meillä on omia etujamme valvottavana. Viranomaisen etu saattaa olla erilainen. Tämä kannattaa pitää kristallinkirkkaana mielessä aina kun on kyse esim. terä- tai ampuma-aseista.
Oikeuksien puolesta täytyy olla valmis taistelemaan, ja niistä täytyy pitää kiinni, sillä niitä ei saa lahjaksi.
- ihan vituiksi...
Nimittäin tuon jutun mukaan ei enää uskalla purkaa tavaraeriä julkisella paikalla! Meikäläinen tekee sitä päivittäin vetsi komeasti kädessä jatkossakin. Jos poliisi tulee vittuilemaan, vittuilkoon pomolleni.
Kerran sain sakot päin punaisia ajosta. Partio antoi sakot "tappiin asti". Valitin vedoten vastaaviin ennakkotilanteisiin, jotka minulla oli tiedossa. Sakot pienennettiin kolmasosaan ilman oikeudenkäytiä. Ja aseen olen ostanut tapauksen jälkeenkin, eikä lupaviranomaisten kanssa ole ollut ongelmia. Eikä muuten muidenkaan viranomaisten.- poliisivaltio
Juu, näin kävi miulle. Perkele että harmittaa, nuoria virkaintoisia poliiseja - lakitekstissä kyllä lukee teräaseiden kohdalla aika tiukasti. Myös nk. sveitsin linkkarin pitäminen taskussa vaikka 2cm terällä on laitonta ja siitä pitäisi antaa sakot. Kysyin ko.asiaa syyttäjältä. Näin suomen laki - poliisivaltio tää on- lakia luetaan pärstäkertoimen mukaan. Toiset saa sakot, toiset ei ja samasta teosta. Vaikka ei edes ymmärtäisi tehneensä mitään. Sori vieläkin oon katkera.
- Taas nähdään
Taas se nähdään, että aseharrastus tekee ihmisestä väkisin mallikansalaisen. Ei uskalla mitään tehdä, jos aikoo harrastustaan jatkaa. Sitten vielä yleisönosastoilla aseharrastajia pidetään jonain potentiaalisina Auvisina kaikkia, vaikka tosielämässä pitää aseen takia olla tavallista mölliäistä skarpinpana.
Ainakin meilläpäin nämä Varkauden mallin mukaiset jolpit, joiden kaapista löytyy 12/76 päällekkäispiippuinen haulikko ja .308Win pulttilukkoinen yleiskivääri, saavat remuta ihan rauhassa pitkin kyliä.
Toista se on, jos lupia on semmoisille vehkeille, mille nämä hippaheikit eivät tule edes niitä ikinä saamaan. Matalaa profiilia kannattaa todella pitää.
Järjen käyttökin tosin on sallittua esim. tälläisissa paketinavauskysymyksissä. Perustelut voi esittää tuossa tapauksessa jo suoraan, eikä ruveta alistumaan. Myöskin valittaa kannattaa jos on itse tilanteessa perustelunsa esittänyt.
Kansalliselta kivääriyhdistykseltä saa jopa lakiapua.
Kannan teräasetta 100% ajasta, minkä liikun ihmisten ilmoilla, eikä yksikään teräaseeni ole ikinä ollut sillä tarkoituksella mukana, että siitä ihmiselle olisi jotain haittaa, vaan aina sillä on jokin tarkoitus. Mikäli aselupani teräaseen takia lakkautetaan tai semmoista ei myönnetä, näen itseni väärän maan kansalaiseksi ja voin etsiä erilaisen asuinpaikan.
Kansalaisluottamusta pitäisi olla molemmin puolin, eikä mielivaltaa pitäisi ikinä päästää kehittymään.- Joni, iisalmi
k0rh0nen kirjoitti:
Ainakin meilläpäin nämä Varkauden mallin mukaiset jolpit, joiden kaapista löytyy 12/76 päällekkäispiippuinen haulikko ja .308Win pulttilukkoinen yleiskivääri, saavat remuta ihan rauhassa pitkin kyliä.
Toista se on, jos lupia on semmoisille vehkeille, mille nämä hippaheikit eivät tule edes niitä ikinä saamaan. Matalaa profiilia kannattaa todella pitää.
Järjen käyttökin tosin on sallittua esim. tälläisissa paketinavauskysymyksissä. Perustelut voi esittää tuossa tapauksessa jo suoraan, eikä ruveta alistumaan. Myöskin valittaa kannattaa jos on itse tilanteessa perustelunsa esittänyt.
Kannan teräasetta 100% ajasta, minkä liikun ihmisten ilmoilla, eikä yksikään teräaseeni ole ikinä ollut sillä tarkoituksella mukana, että siitä ihmiselle olisi jotain haittaa, vaan aina sillä on jokin tarkoitus. Mikäli aselupani teräaseen takia lakkautetaan tai semmoista ei myönnetä, näen itseni väärän maan kansalaiseksi ja voin etsiä erilaisen asuinpaikan.
Kansalaisluottamusta pitäisi olla molemmin puolin, eikä mielivaltaa pitäisi ikinä päästää kehittymään."Kansalliselta kivääriyhdistykseltä saa jopa lakiapua."
Oletko tuosta aivan varma? Joni, iisalmi kirjoitti:
"Kansalliselta kivääriyhdistykseltä saa jopa lakiapua."
Oletko tuosta aivan varma?No en ole varma, mutta niinhän nuo lupaavat.
- vaikka....
k0rh0nen kirjoitti:
Kansalaisluottamusta pitäisi olla molemmin puolin, eikä mielivaltaa pitäisi ikinä päästää kehittymään.Ei tämä ole poliisivaltio vaikka välillä tuntuisikin... Jouduin kerran Venäjällä mielivaltaisesti miliisin tutkittavaksi. Taskusta löytyi linkkari, sweitsiläinen. Terän mittä noin 5 senttiä. Tuli putkareissu, 20 tuntia. Sakkoja 2500 ruplaa ja veitsi valtiolle. Uhkasivat vielä kahden viikon vankilareissulla, mutta kerroin haluavani soittaa konsulaattiin. Päästivät ulos..
Yritin kyllä kertoa, että metsästysretkeltä olemme tulossa ja aina pitää olla teräase metsässä mukana, mutta eivät keleet uskoneet.
Alkolla ei ollut osuutta jne.... Ollaan vaan onnellisia täällä kotosuomessa viranomaisten "pienistä" kömmähdyksistä. - keksa
vaikka.... kirjoitti:
Ei tämä ole poliisivaltio vaikka välillä tuntuisikin... Jouduin kerran Venäjällä mielivaltaisesti miliisin tutkittavaksi. Taskusta löytyi linkkari, sweitsiläinen. Terän mittä noin 5 senttiä. Tuli putkareissu, 20 tuntia. Sakkoja 2500 ruplaa ja veitsi valtiolle. Uhkasivat vielä kahden viikon vankilareissulla, mutta kerroin haluavani soittaa konsulaattiin. Päästivät ulos..
Yritin kyllä kertoa, että metsästysretkeltä olemme tulossa ja aina pitää olla teräase metsässä mukana, mutta eivät keleet uskoneet.
Alkolla ei ollut osuutta jne.... Ollaan vaan onnellisia täällä kotosuomessa viranomaisten "pienistä" kömmähdyksistä.että olet turisti ja rahaa taskussa. Se linkkari oli vain bonus. Ne kerää ihan normaalisti rahaa tolla tavalla. Miliisi vie putkaan ja pääset pois, kun on päästy sakoista sopimukseen...
- Lasse, klapimies
keksa kirjoitti:
että olet turisti ja rahaa taskussa. Se linkkari oli vain bonus. Ne kerää ihan normaalisti rahaa tolla tavalla. Miliisi vie putkaan ja pääset pois, kun on päästy sakoista sopimukseen...
Saanko pitää autoni takakontissa suojaamattomana fiskarsin halkaisukirvestä ilman että tarvitsee pelätä aselupien menetystä. Milloinkaan en ole kirveellä ketään lyönyt. Kirves on mukana siksi että olen klapi-addikti ja jos näen jossain kasan puita on minulla pakonomainen tarve ryhtyä tekemään klapeja. Kannattaisiko hankkia lääkärintodistus addiktoitumisestani, jotta voisin näyttää sitä viranomaiselle mikäli tämä näkee kirveeni esim. kaupan parkkipaikalla avatessani hutlaaria.
- konstanpolku
Lasse, klapimies kirjoitti:
Saanko pitää autoni takakontissa suojaamattomana fiskarsin halkaisukirvestä ilman että tarvitsee pelätä aselupien menetystä. Milloinkaan en ole kirveellä ketään lyönyt. Kirves on mukana siksi että olen klapi-addikti ja jos näen jossain kasan puita on minulla pakonomainen tarve ryhtyä tekemään klapeja. Kannattaisiko hankkia lääkärintodistus addiktoitumisestani, jotta voisin näyttää sitä viranomaiselle mikäli tämä näkee kirveeni esim. kaupan parkkipaikalla avatessani hutlaaria.
Aitoon Amerikkalaiseen malliin,leikitään pyssyleikkejä.Jos tämä niin kiehtoo,menkää Irakkiin.Siellä saatte toteuttaa fantssiotasi,ihan oikeasti.Hakitaan käsiaseita,ja monituli aseita "muka" metsästykseen.Aseita jotka on tarkoitettu,tämän jalosukuisen apinan surmaamiseen,lähietäisyydellä.Miksi näitä aseita on kaupassa myytävänä.On suuri riski,että nämä aseet ovat väärissä käsissä.Ei oikea metsästäjä osta tällaisia aseita.Hän ei tarvitse näitä leikkipyssyjä???!!
- Jesse......
konstanpolku kirjoitti:
Aitoon Amerikkalaiseen malliin,leikitään pyssyleikkejä.Jos tämä niin kiehtoo,menkää Irakkiin.Siellä saatte toteuttaa fantssiotasi,ihan oikeasti.Hakitaan käsiaseita,ja monituli aseita "muka" metsästykseen.Aseita jotka on tarkoitettu,tämän jalosukuisen apinan surmaamiseen,lähietäisyydellä.Miksi näitä aseita on kaupassa myytävänä.On suuri riski,että nämä aseet ovat väärissä käsissä.Ei oikea metsästäjä osta tällaisia aseita.Hän ei tarvitse näitä leikkipyssyjä???!!
Mikä Vjitun "monituli"??
Kaiva ny pääs pois persseestäs ja älä vedä herneitä nekkuun, vaikka hirvikokeessa seuratoveris pieksi sut mennen tullen ja viel palatessa arskan kolmenollakasilla.
Perkeleen mehtätalipaani! konstanpolku kirjoitti:
Helposti kätkettävä rambotyylinen melkein sarjatulta ampuva übertarkka ARska olisi ihan hyvä aihio lintukivääriksi.
Poliisille tosin on vaikea uskotella aseen hyviä puolia ja lupa täytyykin hakea muunlaisin perustein kuin metsästys.
Itse aion ulkoiluttaa ARskaani oikein sumuisella ilmalla teerimetillä, koska sen pystyammuntaominaisuudet ovat T3 varminttia huomattavasti paremmat. 2 lipasta tuossa odottelee asesepälle menoa, joka muuttaa ne 2 ptr vetoisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul3362064Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v131829Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."
Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se61134It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st10944En voi oikein lähestyä sinua nainen
koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???45917PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,
Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli29905- 49886
- 62845
Sydän on niin rikki
Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso47837Kohuopettaja työntää videolla asioita peräaukkoonsa nuorten edessä, mutta Jeesus-musiikki on liikaa
IL - Sanna Ukkolan kolumni "Opettaja masturboi videolla oppilaiden edessä, oppikirja kertoo, että mieskin voi synnyttää154825