Miksi mies satuttaa?

Kipu*

Mies sanoo rakastavansa ja silti satuttaa teoillaan jatkuvasti. On itsekäs ja tunteeton silloin eikä silloin ole mitään väliä mitä minä sanon, teen tai tunnen. En voi kun ottaa kaiken taas vastaan ja sen pahan olon myös...
Miten voi tehdä näin ja sanoa rakastavansa?????

11

1690

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omista tunteista

      Kukaan ei aiheuta sinun tunteitasi. Sinä itse olet mielesi omistaja.

      Onhan esimerkiksi niin, että sama vitsikään ei naurata kaikkia kuulijoita. Ei siis ole kertojan vika, että jotkut nauraa ja jotkut pitää vitsiä tyhmänä. Vitsi on kuulijan omien korvien välissä joko naurattava tai ärsyttävä.

      Voit valita vapaasti, mitä tunteita tunnet.

      Voit valita vapaasti, kenen kanssa olet.

      Voit itse määrätä rajat, miten sinua saa kohdella.

      Voit jatkaa suhteessa tai olla jatkamatta.

      Ihmisiä on monenlaisia. Ethän vain salaa sisimmässäsi kerjääkin juuri huonoa kohtelua, kun annat jatkua entiseen malliin? Silloin saat syyttää toista ihmistä omasta pahasta olostasi, etkä ole itse vastuussa elämäsi onnistumisesta.

      Ovela keino paeta vastuuta omasta elämästä, mutta ei mene ainakaan minulla läpi.

      • -ap-

        Helppo sanoa, helppo puhua, helppo neuvoa!! Tiedän kyllä tuon kaiken mutta kun ihmisellä on olemassa sekä järki että tunteet! Ei kaikki aina mene pelkän kylmän teorian mukaan!

        Tottakai kerjään huonoa kohtelua, siitähän oikein unelmoin! Ihanaa kerrassaan!! Elämä on ihanaa!!


      • kohtalosi
        -ap- kirjoitti:

        Helppo sanoa, helppo puhua, helppo neuvoa!! Tiedän kyllä tuon kaiken mutta kun ihmisellä on olemassa sekä järki että tunteet! Ei kaikki aina mene pelkän kylmän teorian mukaan!

        Tottakai kerjään huonoa kohtelua, siitähän oikein unelmoin! Ihanaa kerrassaan!! Elämä on ihanaa!!

        Valitset siis ihan itse kohtalosi olemalla sellaisissa suhteissa, joissa on paha olla.

        Ei ennustamalla voi muuttaa sinua itseäsi, vaan se on oma kasvamistehtäväsi - ottaa vastuu itsestä, omista tekemisistä, omista tunteista, omista valinnoista. Et voi syyttää muita ihmisiä, jotka yrittävät elää omien tarpeittensa mukaan ja saada elämältä sitä, mitä he itse siltä haluavat.

        Jos suostut olemaan jonkun toisen ihmisen käytettävänä tämän omien tarpeitten tyydyttämiseksi, niin onko tämä sen toisen ihmisen vika? Minun mielestäni ei ole.

        Viidellä sentillä ei saa kuin rupia perseeseensä, jos vain joku jaksaa hakata.


      • -ap-
        kohtalosi kirjoitti:

        Valitset siis ihan itse kohtalosi olemalla sellaisissa suhteissa, joissa on paha olla.

        Ei ennustamalla voi muuttaa sinua itseäsi, vaan se on oma kasvamistehtäväsi - ottaa vastuu itsestä, omista tekemisistä, omista tunteista, omista valinnoista. Et voi syyttää muita ihmisiä, jotka yrittävät elää omien tarpeittensa mukaan ja saada elämältä sitä, mitä he itse siltä haluavat.

        Jos suostut olemaan jonkun toisen ihmisen käytettävänä tämän omien tarpeitten tyydyttämiseksi, niin onko tämä sen toisen ihmisen vika? Minun mielestäni ei ole.

        Viidellä sentillä ei saa kuin rupia perseeseensä, jos vain joku jaksaa hakata.

        Olet kyllä oikeassa, en kiellä sitä. Vastuu on minulla siitä mitä suostun ottamaan vastaan ja mitä en. Tunnen tosiaan olevani käytettävänä toisen ihmisen tarpeiden tyydyttämiseen monellakin tapaa enkä saa itse mitään takaisin.

        Ei se ole sen toisen vika, mutta hänen vikansa on se että ei ymmärrä edes tekevänsä mitään väärin. Hänen vikansa on ummistaa asialta silmänsä ja kuvitella että ongelmat johtuvat muista kuin hänestä.

        Ennustamalla ei voi muuttaa itseään, mutta voi saada toivoa paremmasta huomisesta, apua, lohtua. Sitä minä sillä haen, kun on paha olo tarttuu kaikkiin oljenkorsiin mitä on käytettävissä.


      • jos ei ymmärrä
        -ap- kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa, en kiellä sitä. Vastuu on minulla siitä mitä suostun ottamaan vastaan ja mitä en. Tunnen tosiaan olevani käytettävänä toisen ihmisen tarpeiden tyydyttämiseen monellakin tapaa enkä saa itse mitään takaisin.

        Ei se ole sen toisen vika, mutta hänen vikansa on se että ei ymmärrä edes tekevänsä mitään väärin. Hänen vikansa on ummistaa asialta silmänsä ja kuvitella että ongelmat johtuvat muista kuin hänestä.

        Ennustamalla ei voi muuttaa itseään, mutta voi saada toivoa paremmasta huomisesta, apua, lohtua. Sitä minä sillä haen, kun on paha olo tarttuu kaikkiin oljenkorsiin mitä on käytettävissä.

        Jos toinen ei ymmärrä tekevänsä sinun mielestäsi pahaa tai väärin sinua kohtaan, niin sitten ei ymmärrä.

        Kukaan tässä maailmassa ei ymmärrä kaikkea.

        Erityisen vaikea ihmisen on ymmärtää itseään, kun sitä katselee omia toimiaan oman pienen pääkoppansa vinkkelistä ja jokaisella on taipumus selittää itselleen omat tekemisensä parhain päin.

        Hyväksi ovat monet myös keksineet sen, että syyttävät muita omista tekemisistään. Se juttu otti niin raskaasti päähän, että oli pakko juoda kaatokännit. Mitäs jätti ne kamansa siihen toisten pöllittäväksi. Se soitti suutaan, oli pakko vetää sitä turpiin.


      • -ap-
        jos ei ymmärrä kirjoitti:

        Jos toinen ei ymmärrä tekevänsä sinun mielestäsi pahaa tai väärin sinua kohtaan, niin sitten ei ymmärrä.

        Kukaan tässä maailmassa ei ymmärrä kaikkea.

        Erityisen vaikea ihmisen on ymmärtää itseään, kun sitä katselee omia toimiaan oman pienen pääkoppansa vinkkelistä ja jokaisella on taipumus selittää itselleen omat tekemisensä parhain päin.

        Hyväksi ovat monet myös keksineet sen, että syyttävät muita omista tekemisistään. Se juttu otti niin raskaasti päähän, että oli pakko juoda kaatokännit. Mitäs jätti ne kamansa siihen toisten pöllittäväksi. Se soitti suutaan, oli pakko vetää sitä turpiin.

        Noin juuri, pakko oli vetää kaatokännit kun taas niin vituttu kaikki ja sinäkin vittuilit. Tätä rataa menee meillä, ei ole vika itsessä vaan kaikissa muissa ja kun vituttaa niin vituttaa ja sitten tehdään mitä lystää.

        Alkoipa taas keittää.


      • sairaus
        -ap- kirjoitti:

        Noin juuri, pakko oli vetää kaatokännit kun taas niin vituttu kaikki ja sinäkin vittuilit. Tätä rataa menee meillä, ei ole vika itsessä vaan kaikissa muissa ja kun vituttaa niin vituttaa ja sitten tehdään mitä lystää.

        Alkoipa taas keittää.

        Alkoholismi on sairaus, jossa sairas viimeiseen asti yrittää pitää kiinni siitä, että ei ole sairas.

        Tässä tietoa siitä, miten kieltomekanismi toimii alkoholismisairaudessa:

        http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/kielto.htm

        Sivun päävalikko on vasemmalla ylhäällä, siitä alas rullaamalla löytyy paljon muutakin lukemisen arvoista.

        Voimia, ystävyydellä. Joskus on vaan pakko hieman ravistella. Kaikkea hyvää sinulle toivon elämässä.


      • -ap-
        sairaus kirjoitti:

        Alkoholismi on sairaus, jossa sairas viimeiseen asti yrittää pitää kiinni siitä, että ei ole sairas.

        Tässä tietoa siitä, miten kieltomekanismi toimii alkoholismisairaudessa:

        http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/kielto.htm

        Sivun päävalikko on vasemmalla ylhäällä, siitä alas rullaamalla löytyy paljon muutakin lukemisen arvoista.

        Voimia, ystävyydellä. Joskus on vaan pakko hieman ravistella. Kaikkea hyvää sinulle toivon elämässä.

        Huomaan että olen ajautumassa alkoholistin tekojen sovittelijaksi, en halua sitä roolia ottaa. Olemme "seurustelleet" vajaat kaksi vuotta ja tämä alkaa mennä pahemmaksi koko ajan. Miehellä on ennenkin ollut ongelmia alkoholin kanssa ja yksi avioliitto tuhoutui sen seurauksena jo. Väliin tuli rauhoittumisjakso kun kukaan ei tosiaan mahdollistanut juomista enää, mutta nyt näyttää taas lähtevän hanskasta....

        Olen katkera ja vihainen siitä että mies itsekkäästi tuhoaa meiltä mahdollisuuden onnelliseen tulevaisuuteen. Kaikki haaveet mitä minulla joskus oli ovat haihtuneet taivaan tuuliin ja se satuttaa.


      • Aito häpeä
        -ap- kirjoitti:

        Huomaan että olen ajautumassa alkoholistin tekojen sovittelijaksi, en halua sitä roolia ottaa. Olemme "seurustelleet" vajaat kaksi vuotta ja tämä alkaa mennä pahemmaksi koko ajan. Miehellä on ennenkin ollut ongelmia alkoholin kanssa ja yksi avioliitto tuhoutui sen seurauksena jo. Väliin tuli rauhoittumisjakso kun kukaan ei tosiaan mahdollistanut juomista enää, mutta nyt näyttää taas lähtevän hanskasta....

        Olen katkera ja vihainen siitä että mies itsekkäästi tuhoaa meiltä mahdollisuuden onnelliseen tulevaisuuteen. Kaikki haaveet mitä minulla joskus oli ovat haihtuneet taivaan tuuliin ja se satuttaa.

        Vanha ketju mutta pakko jatkaa, kun aihe kiinnostaa. Olen rakastunut yhteen mieheen. Tiedän, että hänellä on ongelmia. Hän ei ole alkoholisti sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta käy silti aa-ryhmässä. Problematiikka siis sopii silti häneen.
        Hän ei ymmärrä myöskään satuttavansa minua, vaikka ilmeisesti pitää minusta.
        En ole vielä edes maininnut hänelle asiasta, olen vanha nalkuttaja, ja sehän ei toimi tämän ihmistyypin kanssa alkuunkaan. Eli en tiedä mitä sanoisin, kun koen hänen satuttaaneen minua.
        En edes tiedä, välittääkö hän miltä minusta tuntuu, koska en tiedä, olenko tärkeä hänelle laisinkaan, vai ainoa ihminen maailmassa, joka puhuu hänelle.

        Hänellä on ollut elämänsä aikana yksi naissuhde, sekin 13 vuotta sitten. Minusta jonkun olisi jo aika saada hänet ymmärtämään asioita. Hän on ollut lapsena kodissa, jossa ei ole kerrottu näitä asioita. Minun mielestäni se on hylkäämistä, jos edelleenkään hänen lähelleentulleet eivät auta häntä ymmärtämään niitä. Moni ei edes halua yrittää, ymmärrän heitä. Oma elämähän siinä menee ikään kuin hukkaan.
        Mutta en oikein ymmärrä sitäkään, että sanotaan, että "ihmisen pitää ymmärtää itse" eikä sitten kukaan auta ja jos joku, kuten ap haluaisi, koska rakastaa tätä ihmistä, niin ap:tä ei tueta miten miehen saisi ymmärtämään, vaan sanotaan, että älä anna kohdella itseäsi huonosti, mikä on sekin tärkeä neuvo, mutta ei ole jutun pointti, miksi ap aloituksen teki.

        Onko niin, että käytännöllisesti katsoen kukaan ei osaa auttaa aikuisikään asti ehtinyttä, ymmärtämätöntä ihmistä, jolla on vaurioita sielussaan usein lapsuudesta johtuen. Meitä sellaisiin rakastuvia on paljon, joiden kädessä ne avaimet auttaa voisivat olla, jos me osaisimme auttaa tai meitä osattaisiin auttaa auttamaan. Koska hylätä joku sen takia, että tämä ei ymmärrä tekevänsä väärin, eikä toinen saa sitä viestiä perille, on lohdutonta. Sama kuin katsoisi näitä Supernanny-perheitä sun muita mutta niin, että se Supernanny ei koskaan saavu paikalle.


      • vertaistukea
        Aito häpeä kirjoitti:

        Vanha ketju mutta pakko jatkaa, kun aihe kiinnostaa. Olen rakastunut yhteen mieheen. Tiedän, että hänellä on ongelmia. Hän ei ole alkoholisti sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta käy silti aa-ryhmässä. Problematiikka siis sopii silti häneen.
        Hän ei ymmärrä myöskään satuttavansa minua, vaikka ilmeisesti pitää minusta.
        En ole vielä edes maininnut hänelle asiasta, olen vanha nalkuttaja, ja sehän ei toimi tämän ihmistyypin kanssa alkuunkaan. Eli en tiedä mitä sanoisin, kun koen hänen satuttaaneen minua.
        En edes tiedä, välittääkö hän miltä minusta tuntuu, koska en tiedä, olenko tärkeä hänelle laisinkaan, vai ainoa ihminen maailmassa, joka puhuu hänelle.

        Hänellä on ollut elämänsä aikana yksi naissuhde, sekin 13 vuotta sitten. Minusta jonkun olisi jo aika saada hänet ymmärtämään asioita. Hän on ollut lapsena kodissa, jossa ei ole kerrottu näitä asioita. Minun mielestäni se on hylkäämistä, jos edelleenkään hänen lähelleentulleet eivät auta häntä ymmärtämään niitä. Moni ei edes halua yrittää, ymmärrän heitä. Oma elämähän siinä menee ikään kuin hukkaan.
        Mutta en oikein ymmärrä sitäkään, että sanotaan, että "ihmisen pitää ymmärtää itse" eikä sitten kukaan auta ja jos joku, kuten ap haluaisi, koska rakastaa tätä ihmistä, niin ap:tä ei tueta miten miehen saisi ymmärtämään, vaan sanotaan, että älä anna kohdella itseäsi huonosti, mikä on sekin tärkeä neuvo, mutta ei ole jutun pointti, miksi ap aloituksen teki.

        Onko niin, että käytännöllisesti katsoen kukaan ei osaa auttaa aikuisikään asti ehtinyttä, ymmärtämätöntä ihmistä, jolla on vaurioita sielussaan usein lapsuudesta johtuen. Meitä sellaisiin rakastuvia on paljon, joiden kädessä ne avaimet auttaa voisivat olla, jos me osaisimme auttaa tai meitä osattaisiin auttaa auttamaan. Koska hylätä joku sen takia, että tämä ei ymmärrä tekevänsä väärin, eikä toinen saa sitä viestiä perille, on lohdutonta. Sama kuin katsoisi näitä Supernanny-perheitä sun muita mutta niin, että se Supernanny ei koskaan saavu paikalle.

        Kyllä apua ja vertaistukea on saatavilla alkoholistien läheisille, alkoholisti on aina alkoholisti vaikka olisi raitistunutkin.

        Al Anon vertaistukitapaamisia järjestetään tueksi.

        Kokemukset ovat vaihtelevia ja yksilöllisiä, voit lukea niistä esimerkiksi tästä linkistä
        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=28386


        Alkoholismi vaikuttaa ihmisen luonteeseen ja tunne-elämään monin eri tavoin.

        Toivottavsti sait edes jotain käyttökelpoista itsellesi tilanteeseesi tästä vastauksestani, oikein hyvää ja kaunista kesää sinulle toivotan jokatapauksessa!


      • lähdepois
        -ap- kirjoitti:

        Huomaan että olen ajautumassa alkoholistin tekojen sovittelijaksi, en halua sitä roolia ottaa. Olemme "seurustelleet" vajaat kaksi vuotta ja tämä alkaa mennä pahemmaksi koko ajan. Miehellä on ennenkin ollut ongelmia alkoholin kanssa ja yksi avioliitto tuhoutui sen seurauksena jo. Väliin tuli rauhoittumisjakso kun kukaan ei tosiaan mahdollistanut juomista enää, mutta nyt näyttää taas lähtevän hanskasta....

        Olen katkera ja vihainen siitä että mies itsekkäästi tuhoaa meiltä mahdollisuuden onnelliseen tulevaisuuteen. Kaikki haaveet mitä minulla joskus oli ovat haihtuneet taivaan tuuliin ja se satuttaa.

        En lohduta sinua, mutta tiedän tuntemuksesi- liian hyvin. Kerron vain, että toista ihmistä ei voi muuttaa, saa rakastaa. Ja joissain tapauksissa ainoa oikea rakkaus tilanteessa on jättää toinen yksin, selviytymään ongelmansa kanssa.

        Voit tehdä selväksi, että olet tukena kun hakee apua ongelmaansa. Voit kertoa että elämäsi ei ole juopon touhun hyysäämistä varten, ja muistakkin kertoa nuo jutut, kun on selvä.
        Mustasukkaisuus pullolle joka on toisen kulta, ei auta- suotta siinä tunget väliin. Joko Hän ihan itse valitsee sen, tai vaihtoehtoisesti muuta- mutta: anna tehdä se valinta itsensä.

        Kun pidät omasta itsetunnostasi huolta, etkä alistu pullotouhun kynnysmatoksi- se kantaa. Toisen puolesta ei saa elää elämää, ne unelmat joita sinulla- sinun unelmiasi. Kun et yhtäältä niitä löydä, katselet suuntiin mistä löytyy.
        minä olen muutaman vuoden sisällä(4 vuotta) törmännyt kahteen alkoholistiin. Toinen oletti että olen ryyppyremmin jälkien siistijä, itse isäntä ei pystynyt edes autoaan ajamaan viikkokausiin. Muusta puhumattakaan... toinen on ollut niinkuin normi-ihminen muuten, mutta alkoholihaitat on ilmeisiä jo. luonteen muuttumista, kiukuttelua ja aleksityymistä puhumattomuutta. yleistä "väsymystä", silkkaa tiedon panttaamista kysyttäessä miten paljon ainetta menee. Puskajuopottelua.
        Duunissa olen yhä- senkin takia kiukkuaa ajottain, vaikka jollainhan minun on oma asumiseni ja elämiseni maksettava!(eri asunnot) En voi kuvitella että koskaan olisimme yhdessä perinteisesti. Ei ole syytä, kun toinen juo... vrt kohtuus. Alkkis juo kun toleranssi kasvanut, saman verran päivään kuin ei-alkkis 3-4 kuukauteen. Ainakin meillä noin, en ymmärrä miksi sitä ei voi toinen edes vähentää- rahaa palaa niinollen toisella runsaasti. ja mistähankittua? Ihmetellä joskus voi-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe