mitä tarkoittaa kun hevonen ''ryöstää''?

Nimetön

Eli... Olen aloittelija (vasta alkeiskurssilla), ja tahtoisin tietää, mitä tarkoittaa tämä kun hevonen ''ryöstää''. En ikinä muista kysyä samalla tallilla kävijöiltä (niiltä kokeneilta tytöiltä), että mitä se ryöstäminen oikeen tarkottaa. Eli jos kukaan vaan sattuu tietämään, niin kertokaa pikaisesti!!! :) Olisin taas vähän viisaampi... ;)

KIITOS JO ETUKÄTEEN!!! :)

10

3945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemmo96

      Kun hevonen ryöstää, se lähtee ratsastettaessa vähän niinkuin pois alta. Eli kun ratsastat esim. ravia ja hevonen lähteekin laukkaan se ryösttää.

    • Hepparakas

      Tarkoittaa,kun sanotaan,lähtee viemään.Silloin voi käydä niin,että heppa vie ja sinä vikiset,,,.On ollut näitä ryöstäjiä jotka maastossa ottaa ja lähtee liika lujaa ja minne tahtoo.

      • Maiju10

        Se on sellasta, kun esim. ratsastamasi hevonen lähtee vähän, kuin altasi karkuun, etkä pysty pitämään sitä hallinnassa!


    • kiva kun uskallat kysyä

      elikkäs.. :D Ryöstäminen tarkoitta että hevonen lähtee hallinnasta '' ryöstää'' itsensä irti ratsastajan otteesta ja yleensä sseurauksena on ratsastajan tippuminen, hevonen lähtee laukkaamaan täysillä yhtäkkiä!

    • lolaful7

      Niinkuin muut on sanoneetkin ni hevonen karkaa hallinnasta joka todellakaan ei ole leikin asia, jos esim: maastossa menee jossa voi mennä autojakin. Hevonen jolla menen on ex-ravuri ja sellaisilla on päässä vikaa ei pahalla tavalla, mutta ne on opetettu menemään lujaa ja kun ne pääsevat hallinnasta ne eivät helposti pysähdy. Kokemusta on.

      • Järkee saa käyttää..