AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Volvo V40 tyyppiviat?

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Volvo V40 tyyppiviat?

4 Vastausta 9 611 Lukukertaa
Eli minkälaisia tyyppivikoja näistä V40-volvoista löytyy? Jotain vakavaa? Vuosimalleissa eroja? Itse olen katsellut jotain hieman vanhempia (<- 00)

S40 -96 tyyppiviat

Pikkuvikoja...

- Lambda-anturi tämän ikäisessä autossa nokeentunut/vaihdon tarpeessa:

Tämä nostaa auton kulutusta, oma Volvo söi bensaa noin 14 litraa/100km lähes ajotyylistä riippumatta. Uusi lambda maksaa noin 95 euroa (Bosch).

- ”Ilmapumpun” laakerit tämän ikäisessä autossa kuluneet:

Vika ilmenee äänekkäänä hurinana moottorissa muutama minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Yleinen ongelma vanhassa S/V40:ssä. Ongelmaan auttaa ilmapumpun johtojen katkaiseminen tylysti, sillä laite on sinällään aivan turha. Sen tarjoituksena on rikastaa polttoaineseosta moottorin ollessa kylmänä.

- Alusta natisee:

Ensimmäiset S40:set on rakennettu Mitsubishi Carisman pohjalle, joten pienoista natinaa ja kitinää voi olla luvassa varsinkin kuumilla kesäkeleillä. Itseäni pieni kitinä ei kuitenkaan haittaa ja jousien rasvaus yleensä auttaa.

- Jarrusatulat usein tukossa/ruosteessa/jumissa:

Jarrupalat voivat tämänikäisessä Volvossa kulua epätasaisesti ja jarrut voivat pahimmillaan jopa olla juuttuneina pohjaan. Jarrut kannattaa puhdistaa ja öljytä, tai ainakin tarkastaa. Omassa Volvossani oli ostohetkestä lähtien molemmissa takajarruissa palat juuttuneet jarrulevyjä vasten ja kuluivat samantien. Yleinen S40:n ja Carisman vika.

- Vaihdekeppi jäykkä:

Tämän ikäisessä autossa ovat jo vaihdekepin alla olevat muoviholkit melko väljiä, mikä voi tehdä vaihdekepin raskaaksi. Omassa Volvossani ykkösvaihde oli vaikea saada päälle. Uudet holkit saa merkkiliikkeestä, ne maksavat alle kolmekymppiä, mutta ovat melko työläät vaihtaa.

Otsikko

Quote:

- Vaihdekeppi jäykkä:

Tämän ikäisessä autossa ovat jo vaihdekepin alla olevat muoviholkit melko väljiä, mikä voi tehdä vaihdekepin raskaaksi. Omassa Volvossani ykkösvaihde oli vaikea saada päälle. Uudet holkit saa merkkiliikkeestä, ne maksavat alle kolmekymppiä, mutta ovat melko työläät vaihtaa.

End quote.

Tuo ominaisuus koskee vain tätä renaultin valmistamaa vaihdelaatikkoa ei volvon omaa laatikkoa. Renaultin vaihdelaatinkon tunnistaa siitä, että peruutusvaihde on 1. vaihteen vieressä.
huoltoliike vaihtoi jakopään hihnan mutta ei vaihtanut apuhihnaa apuhihna rispaantui 3tkm ajon jälkeen saattaen jakopään sekaisin ja seurauksena kansiremontti yms oliko vika korjaamon asentajalla kun ei vaihtanut hihnaa
Mikä on apuhihna?
 /   /  /  /  /  / Volvo V40 tyyppiviat?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta