Taidemalliksi

mallikundi

Jos joku kuvataiteilija, valokuvataiteilija taideopiskelija tai taideryhmä tarvitsee elävää mallia, niin 25v ihan hyvävartaloinen mies olisi kiinnostunut tulemaan malliksi. Ei ole aikaisempaa kokemusta, joten olisi kiva kokeilla. Asun Oulun seudulla.

10

1139

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Printwhat

Tiedän ainakin, että Helsingin Taiteilijaseura etsii taidemalleja kursseilleen, jos se paikka kiinnostaa (jos olet valmis matkustamaan näin kauas Oulusta). Heihin saa yhteyttä vaikkapa sähköpostitse: [email protected]

• EDLA WISS

Olen kuvataiteilija(tar) Keminmaalta ja kiinnostunut kovasti ihmiskehosta ja varsinkin tuon ikäisestä salskeasta mieskehosta jossa kaikki lihasten "risteyskohdat" näkyy luonnollisesti.
      Olen 56-vuotias ja lukuisia taidenäyttelyitä pitänyt taiteilija ja teen paljon muotokuvia, mutta usein mallieni "rajoittuneisuus" on esteenä kokonaisvaltaisen muotokuvan syntymiselle. Sinulta odottaisin sitoutumista kulloiseenkin teokseen niin että olet käytettävissäni siihen saakka kunnes teos on täysin valmis. Olisin jopa valmis maksamaankin "poseerauksistasi" sopimuksemme puitteissa. Luonnollisesti edellytyksenä on "kestäsvyys" joka yleensä on se tärkein ominaisuus malleille jotka lähtevät mukaan tällaiseen.
      Voin tarjota sinulle asunnon niin kauaksi aikaa kun projekti kestää ja siihen kuuluu luonnollisesti myös täysi ylöspito kaikkine "luontais etuineen".
      Anna vaikkapa puhelinnumerosi tähän. Mutta jos tuntuu uskaliaalta niin anna e-mailisi niin voidaan sopia yksityiskohdista.

• toinen ilmoittaja

En ole tuo alkuperäinen ilmoittaja, anteeksi että liityn tähän samaan ketjuun.

Olen itse harrastellut öljyvärimaalausta ja mallin saaminen oli vaikeaa mutta löytyi kuitenkin. Jospa nyt itse olisin mallina jollekin toiselle etsiskelijälle, ammattilaiselle tai harrastelijalle.

Olen mieshenkilö, 50 v., aktiivisesti liikuntaa harrastava ja vartalo on urheilullinen, pituutta yli 180 senttiä ja painoa tuohon sopusuhtaisesti. Oulun seutu.

Voin toimia mallina, myös nudemallina, mutta joitakin reunaehtoja toki on:
      - mahdollinen matkakustannus on korvattava ja lisäksi tulee jokin palkkio mallina olosta, jonka voimme neuvotella
      - yhtäjaksoinen aika voi olla vaikka koko viikonloppu. Käytännössä ei onnistu tuo "siihen saakka kun projekti valmis" sillä sehän voi olla vaikka kolme viikkoa
      - maalauksen/piirrosten/valokuvien käytöstä teemme kirjallisen ja selkeän sopimuksen
      - olisi kiva saada itselle muistoksi sessiosta vaikka luonnos tai valmis tuloskin
      - ammattimainen suhtautuminen työskentelyyn, molemmin puolin, mutta eihän se tarkoita otsa rypyssä vääntämistä vaan mukavaa yhdessäoloa session aikana.

Tuossapa siis pohjaa jatkolle. Sähköpostitse yhteys:

taidemalliMies(at)windowslive.com

kivaa kevään jatkoa kaikille, nythän on ulkosesonki ovella ja se kannattaa hyödyntää.

• Malliksi?

Olisin myös kiinnostunut elävänä mallina olemisesta! Asun Jyväskylässä, voin matkata 50-100 km, jos sitä enemmän, kuluista neuvotellaan. En ole ennen ollut mallina, mutta kokemus olis mielenkiintoinen.

Olen 24 vuotias, urheilua sopivasti monessa muodossa harrastava iloinen ja ulospäinsuuntautunut nuorinainen. Laita postia jos kiinnostaa, niin mietitään lisää! :)

• malliksi taiteilijoi
        Malliksi? kirjoitti:

Olisin myös kiinnostunut elävänä mallina olemisesta! Asun Jyväskylässä, voin matkata 50-100 km, jos sitä enemmän, kuluista neuvotellaan. En ole ennen ollut mallina, mutta kokemus olis mielenkiintoinen.

Olen 24 vuotias, urheilua sopivasti monessa muodossa harrastava iloinen ja ulospäinsuuntautunut nuorinainen. Laita postia jos kiinnostaa, niin mietitään lisää! :)

Moikka!
        Olen itse urheilullinen mieshenkilö Jyväskylästä. Löysitkö ketään taiteilijaa jolla olisi ollut tarvis mallia töihinsä?

• vastauksia mallaamisesta

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä kesäkursseille yms. ja syksyn myötä oppilaitoksiin, kaikki menee kiinni ihan justiin...

• Henri-Sakari

Hei Edla Wiss,

Voisin toimia Sinulle mallina pidemmänkin aikaa, ainakin jos poseerausta voi kohtuullisesti jaksottaa. Olen tosin vanhempi kuin aloittaja, 37-vuotias, mutta solakka ja nuorekas. Harrastan liikuntalajeja ja uskoisin että ne ”risteyskohdatkin” vielä näkyvät ”luonnollisesti”.

Enkä ole ”rajoittunut”, joten alastonposeerauskin käy.

Jos vielä tarvitset mallia, ota yhteyttä.

[email protected]

041-741 8054

• tässä_pari_vinkkiä

Ota yhteyttä kansanopistoihin ja työväenopistoihin, malleista on huutava pula. Oulussa ei ole ammatillista taideopetusta, mutta Limingassahan on se taidekoulu, kysy sieltä.

Työ on raskasta. Saatat joutua olemaan samassa asennossa, esim. seisoen jopa kahdeksan tuntia. Aika jaottuu yleensä niin, että 20 minuutin välein on pieni tauko. Pitkään samassa asennossa ollessasi, et yleensä näillä tauoilla pysty esim. kävelemään, jalat ovat niin puutuneet. Useimmat lopettavat työt lyhyeen, on muuten myös aika tylsää. Palkka n.20 e / h joten ihan ok jos teet vähän pidempää, kuin kahden tunnin settiä.

Olen itse ollut mallina, että tekijänä (olen ammattitaitielija). Mallin ulkoinen komeus / kauneus ei ole oleellinen, kaikenlaisia malleja kaivataan. Malli on kuin esine jota tutkitaan joten älä loukkaannu jos joskus kuulet vähän outoja kommentteja vartalostasi.

Toivottavasti tästä oli hyötyä.

• naurunpaikka

Kyllä on äijä ku äijä heti tulossa EDLA WISS luontaisetuja hakemaan, ootte kyllä pöljää porukkaa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2470
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      25
      1837
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe