Psykiatrinen päiväosasto

jännitäjä

Heips,

onko kellään kokemusta psykiatrisesta päiväosasto hoidosta (päiväsairaala), kärsin keskivaikeasta masennuksesta ja minulle on ehdotettu päiväosastoa...

Jännittää koko homma... sitten sitä leimataan viimeistään täysin hullux, ku oikeen sairaalaan joutuu.. joopa joo..

52

14301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelättävää.

      Nyt vihdoin on ajateltava omaa itseä, eikä sitä mitä LUULTAVASTI muut VOI ajatella. ?

      Siellä pääsee masennuksesta IRTI, kun hyväksyy muut ja ennenkaikkea itsensä.
      Menee avoimin mielin ja siinä mielentilassa, että nyt vihdoinkin saan apua/ helpotusta tilanteeseeni. Voi keskustella toisten kanssa ja kysyä vapaasti ilman jännityksiä.
      Tämä on mahdollisuus, eikä lopullinen paikka.

      ONNEA MATKAAN: .....Tervehtynyt..vertaistuella.

    • Ota asia sillei

      että se ensinnäkin on sinulle mahdollisuus ja sitten ota se niin, että käyt kuin töissä ! Työtehtävänäsi sinulla on työskennellä itsesi eteen niiden sinulle ohjautuvien terapeuttien, hoitsujen, lääkäreiden kanssa. Käyt töissä ja työsi kohde on rakastettava sinä itse.
      Eihän sinun sitä välttämättä koko maailmalle tartte kertoo, missä kuljet. Työ kuin työ. Sinulla on nyt tämä projekti! Kaikki ihmiset eivät tajuu, se on totta, mutta vältä semmoisia. Sinä (ja me tällä palstalla) eletään maailmassa, jonka ulottuvuuksista ihan kaikki eivät mittään tiiä.

      • jännittäjä

        Oman itsensä hoitaminenki tuntuu raskaalta, koko elämä tuntuu raskaalta, mutta kiitos teille ihanille ihmisille.. tuntuu vaan että on niin yksin ja väsynyt, ehkä tuo vertaistuki olis paikallaan...


      • Anonyymi
        jännittäjä kirjoitti:

        Oman itsensä hoitaminenki tuntuu raskaalta, koko elämä tuntuu raskaalta, mutta kiitos teille ihanille ihmisille.. tuntuu vaan että on niin yksin ja väsynyt, ehkä tuo vertaistuki olis paikallaan...

        Kannattaa


    • -
      Nimimerkki "jänittäjä" kyseli päiväsairaalakokemuksia.

      Voi olla, että päiväsairaaloissa on eroja, mutta oman kokemukseni mukaan ainakin Jorvin päiväsairaala Espoon keskuksessa on pelkkä hoidon pahvikulissi, mitään hoitoa siellä ei tarjota - pelkkää sohvallaistuskelua vain.

      Muistavat siellä kyllä joka käänteessä mainostaa "kuinka hyvää ruokaa ruokalassa tarjotaan", mutten minä ainakaan ymmärrä, että päiväsairaalan tehtävä olisi toimia ravintolana.

      Älä siis pety jos päiväsairaala osoittautuu pelkäksi hoidon irvikuvaksi.

      • Anonyymi

        No mitä siellä piyäisi olla?

        Mikä auttaisi esim. sinua paranemaan psykiatrisella?


    • Ei enää koskaan!

      Olin päiväosastolla noin vuosi sitten eikä kokemus ollut mitenkään hyvä. Lähinnähän siellä istuttiin olohuoneessa tyhjän panttina, joka jo sinänsä tuntui ahdistavalta. Omahoitajan kanssa oli sessio pari kertaa viikossa- siellä maalattiin lähinnä uhkakuvia mitä tapahtuu jos en "ryhdistäydy". Tiistaisin oli musaryhmä, jossa mm. kuunneltiin Katri Helenaa ja muuta humppaa ja sitten piti kommentoida, mitä ajatuksia kappaleet herätti. Torstain kuvataideryhmässä pelattiin mm. alphabetiä ja aliasta. Voi, kylläpä se tosiaan edesauttoi paranemista! Perjantain rentotutusryhmässä joku hoitsu kävi laittamassa rentoutuslevyn pyörimään ja sitten sitä kuunneltiin pimeässä huoneessa 45 min. Päällimmäisenä jäi mieleen pakottaminen tekemään kaikkia epämiellyttäviä asioita ja osa hoitohenkilökunnasta kohteli tosi epäarvostavasti. Ensimmäistä kertaa sairauteni aikana tiedostin vahvasti, että nyt olen enää mielisairas b-luokan kansalainen, jonka mielipiteitä ei arvosteta millään muotoa. Vointini meni tuon kuuden viikon aikana vain huonompaan suuntaan ja toisinaan näen vieläkin painajaisia päiväosaston tapahtumista.

      • Aronianmarja

        Huh, olipa sulla "hoitokokemus". Minä olen eläkkeellä keskivaikean takia. Työkyky ja paljon muuta meni 6-7v. sitten. Aluksi söin lääkkeitä, en huomannut niistä muuta kuin sivuvaikutuksia. Olen ollut ihan oman onneni nojassa vuosia. Viime syksynä hain apua mtk.sta..no kävin 2 krtaa kuussa psykologilla ja taannuin helvetisti...vaikka hän siinä tuolillaan istuu ja minä puhun asioita joita olen yksinäni jo vuosikausia puhunut seinille...hän ei kommentoi , on pahempi kuin seinä koska optimistina kuitenkin odotan jotain ihmismäistä reaktiota asioistani kertoessani!!!!! Tällanen "hoitokokemus" minulla. Enpä usko, että kestäisin kuunnella Katrihelenaa millään helvetin päiväosastolla! Ja sitte tuo B-luokitus, joka annetaan ymmärtää joka käänteessä ja asiassa ja terv.kesk. lääkäri ei kirjota remissiä neurologille, KAIKKI pistetään liian hepposesti Masennuksen piikkiin. Toivon että pääset niistä päiväosastopainajaisista!!!!


    • f32.2

      itse olin tampereen päiväsairaala 1. olin siellä tämän vuoden keväällä. kokemus oli positiivinen ja hoito ja lääkitys saatiin käyntiin. ja tärkeintä on että päiväsairaala piti mut hengissä. olin siellä 8vko. omahoitaja oli tosi mahtava. ainoa miinus oli, se että lääkäriä näki melko harvoin. joka päivälle oli jotain ohjelmaa. keskusteluryhmiä, musiikkiryhmiä, kirjoitusryhmiä, kuvataideryhmiä, liikuntaryhmiä jne. itse olin aluksi erittäin epävarma kannattaako päiväsairaalaan mennä mutta, siellä sovittiin ensin viikon koejakso ja sain sen jälkeen päättää jäänkö hoitoon sinne. itselläni oli diagnoosina vaikea-asteinen masennus ilman psykoottista häiriötä. päiväsairaalasta sain myös kelalle lausunnot joilla pystyin hakemaan kelan tukemaan psykoterapiaa ja muita etuuksia. jos on kysyttävää laita e-mail osoitteesi niin annan lisätietoja.

      • syvältä

        meni tosi huonolle tolalle asiat siellä.eli voin paljon paremmin sinne mennessäni kuin sieltä tullessani.lääkäri ei kuuntele.sivuvaikutuksia aiheuttavaa lääkitystä lisättiin ja lisättiin.ahdistus meni hirveäksi.psyykelääkettä vain lisättiin,ja olo siitä huononi.olin täysin kädet nyrkissä kulkeva zombie heidän "hyvässä"hoidossaan.lääkäri manipuloi syömään kyseistä lääkettä sanomalla että se kohta auttaa ahdistukseen vaikka se lisäsi sitä.harmittaa todella ,että suostuin menemään ko.paikkaan.en edes ollut psykoosissa silloin.olisi pitänyt olla menemättä.ei kenenkään masennus luulisi paranevan jos tollasessa paikassa pitää kököttää.rytmihäiriötkin loppui kun ei sopiva lääke vaihdettiin toisessa paikassa pois.he arvioivat väärin tilanteeni.ainakin heillä on helppo työ,ei tarvitse tehdä mitään!


      • eräs kysyjä.
        syvältä kirjoitti:

        meni tosi huonolle tolalle asiat siellä.eli voin paljon paremmin sinne mennessäni kuin sieltä tullessani.lääkäri ei kuuntele.sivuvaikutuksia aiheuttavaa lääkitystä lisättiin ja lisättiin.ahdistus meni hirveäksi.psyykelääkettä vain lisättiin,ja olo siitä huononi.olin täysin kädet nyrkissä kulkeva zombie heidän "hyvässä"hoidossaan.lääkäri manipuloi syömään kyseistä lääkettä sanomalla että se kohta auttaa ahdistukseen vaikka se lisäsi sitä.harmittaa todella ,että suostuin menemään ko.paikkaan.en edes ollut psykoosissa silloin.olisi pitänyt olla menemättä.ei kenenkään masennus luulisi paranevan jos tollasessa paikassa pitää kököttää.rytmihäiriötkin loppui kun ei sopiva lääke vaihdettiin toisessa paikassa pois.he arvioivat väärin tilanteeni.ainakin heillä on helppo työ,ei tarvitse tehdä mitään!

        Mitä tarkoittaa päiväsairaala?


      • tätämieltäolen
        syvältä kirjoitti:

        meni tosi huonolle tolalle asiat siellä.eli voin paljon paremmin sinne mennessäni kuin sieltä tullessani.lääkäri ei kuuntele.sivuvaikutuksia aiheuttavaa lääkitystä lisättiin ja lisättiin.ahdistus meni hirveäksi.psyykelääkettä vain lisättiin,ja olo siitä huononi.olin täysin kädet nyrkissä kulkeva zombie heidän "hyvässä"hoidossaan.lääkäri manipuloi syömään kyseistä lääkettä sanomalla että se kohta auttaa ahdistukseen vaikka se lisäsi sitä.harmittaa todella ,että suostuin menemään ko.paikkaan.en edes ollut psykoosissa silloin.olisi pitänyt olla menemättä.ei kenenkään masennus luulisi paranevan jos tollasessa paikassa pitää kököttää.rytmihäiriötkin loppui kun ei sopiva lääke vaihdettiin toisessa paikassa pois.he arvioivat väärin tilanteeni.ainakin heillä on helppo työ,ei tarvitse tehdä mitään!

        mikähän lääke sulla oli kyseessä? lääkäri sanoi mulle eräästä lääkkeestä, että pienellä annoksella se aiheuttaa sivuvaikutuksia. ja kun sitä nautitaan isompi annos, sen sivuvaikutukset vähenevät. toi on totta. mutta ehkei se sulle sopinut ollenkaan se lääke.


      • .
        eräs kysyjä. kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa päiväsairaala?

        jossa ollaan vain päivisin, kg


    • entinen potilas

      sivuvaikutukset voimistuvat lääkitystä nostamalla ja jos neurolepteja lisätään turhaan,olo tietenkin huononee.mutta eihän heidän sitä pidä tajuta.itse jos sanoo
      sitä ei tarvitse kuunnella.suomessa pitäisi kaikki masennuspotilaatkin pumpata täyteen neuroleptejä.en ole missään nähnyt yhtä apaattista väkeä kuin nämä likaa
      lääkityt.jos jollain on oikeasti pahoja harhoja se on ymmärrettävää.mutta ainahan näin ei .

    • elämä kahleissa

      Paskalaitoksia nuo on, ei siellä oikeasti masentunut saa mitään apua. Piirrustustunnilla teet tikku-ukon paperille niin kuuluu "Ai että on hieno, näetkös että sinä OSAAT?"

      Siis kaikki ovat siellä niin TEENNÄISIÄ, potilasta kohdellaan kuin IQ 50 kehitysvammaista. Luullaan että kehumalla ja juttelemalla "kauniista asioista" maailmasta (lue: peitetään ruma todellisuus) paranee työkelpoiseksi, kunnon kansalaiseksi (lue: valtion orjaksi)

      Rahastusta se vain on, humpuukkia pahimmoillaan. Maksaakin vielä.

      Välttäkää hyvät ihmiset kaikkia mahd. osastoja. Menkää mieluummin luontoon kalaan, ihailemaan metsää tai patikoimaan, se tekee jo hyvää.

      • Aronianmarja

        Tosi on, metsässä ramuaminen tekee gudaa!


      • sapsap

        hei tästä viestistä tuli hyvä mieli, oikeesti!


    • ex ex ex

      Itse kävin eräässä päiväsairaalassa puolisen vuotta. Ei jäänyt pahaa sanottavaa. Hoitajat olivat mukavia, kohtelivat asiakkaita ihmisinä. Ihan mielenkiintoinen kokemus, leppoisaa menoa. Piirrustelu ja askartelu oli hauskaa. Muut asiakkaat olivat myös ihan ok, eivät mitenkään sekavia tai epämiellyttäviä, ihan mukavia normaaleja ihmisiä. Ainut, että ei siitä puolesta vuodesta juuri mitään hyötyä ollut.

    • Uuteen lentoon

      Minulla on kokemusta päiväsairaalasta noin kuudelta kuukaudelta. Olin uupunut ja erittäin masentunut aloittaessani siellä käynnit. Sain olla siellä oman tahtiini, levätä välillä, jos väsytti. Mutta vähitellen jaksoin olla koko päivän muiden mukana ryhmissä askartelemassa, musiikkiterapiassa, liikuntaryhmissä ja muissa. Lääkärin tapasin usein ja sain keskustella psykologin kanssa. Musiikkiterapiasta sain suurimman avun, se auttoi minua oppimaan täydellisen rentoutumisen taidon. Muiden kävijöiden kanssa koin tunteen, etten ole ainoa, jolla on vaikeaa. Sekin oli hienoa, että siellä tuli syötyä terveellisesti sinä aikana. Sairaanhoitajat olivat uskomattoman ystävällisiä ja todella tunsin, että minusta ihmisenä ja yksilönä huolehdittiin hyvin. Kun lopetin käyntini siellä, aloitin psykoterapian, jota jatkan vieläkin. Voin nyt hyvin.

    • Kulikov

      Laaksoa en voi suositella. Siellä lähinnä Istutaan tyhjänpanttina ja odotetaan, että päivä loppuisi. Jotain mielenkiinnottomia ryhmäjuttuja sielläkin oli.

    • Kaitzu Lahti

      Juu,olin laaksossa joskus 3 vuotta sitten..Lahdessa ja se oli tosiaankin vain odottamista,että päivä loppuisi..no telkkaria tuli kateltua. Keskiviikkosin ja tais olla vielä lauantaisinkin,niin pääsi juomaan kahvia potilaitten omaan kahvihuoneeseen..:)Mut kyllä siellä aika kävi pitkäksi.Korttia lätkin kohtalotovereiden kanssa ja telkkua tuijoteltiin,mutta ei se sen pahempi paikka ollu:) Ainakaan täällä Lahdessa.
      Tsemppiä ja voimia teille.

    • laventelityttö

      Mene ihmeessä jos vaan pääset!!!! Itse olin 6 kk Kys in päiväosastolla. 5 vuotta unettomuutta ja vakavaa masennusta.Asiat alkoivat selvitä ja vähitten pääkin!!!! Suosittelen lämpimästi!!!

    • never ever

      Niin sain siellä 3x4 rispedalia meidän huippupätevältä lääkäriltä.Luin juuri äsken,että 8 oli taulukoissa korkein annos.Minulla piti olla hurja psykoosi...Kiitos vaan Lääkäri ja hoitaja.Ajattelin jo että pitäisikö vetää muovipussi päähän.Olin kädet nyrkissä kulkeva zombie.Ahdistus ja tuskatilat voimakkaat,tästä lääkkeestä.
      Älkää menkö sinne!Kiertäkää kaukaa.Siellä harrastetaan hirveää ylilääkintää,sinun sanomisesi ei merkitse mitään...Muut tietää paremmin...

    • ciccie

      oon 14-vuotta nyt ja pääsin torstaina pitkästäniemestä olin siellä 24/7 osastolal ja maanantaina alkaa päiväosasto. tärkeintä ´saada pää kuntoo!

    • tai..

      Noh, saman asian ajaisi varmasti jokin vertaistukea tarjoava toiminta tai käyntipaikka. Suomessa on myös klubitaloja, joissa on erilaista toimintaa. muttei mitään pakkoa mihinkään. Idea on se, että potilaan tulisi lähdettyä neljän seinän sisästä ulos ja että olisi jotain vuorovaikutusta muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Klubitaloilla voi osallistua kykyjensä ja halujensa mukaan toimintaan (ruuanlaittoon ym.), mutta mitään pakkoa ei ole mihinkään. Näissä paikoissa syntyy tasavertaisuuden pohjalta tuttavuus- ja ystävyyssuhteita, joilla on iso merkitys muuten vetäytyville ihmiselle.

    • Ei Zombienne

      Olen varmasti omissa asioissani asiantuntija paremmin,kuin joku minua tärkeämpi ja korkea-arvoisempi henkilö.Minut ssyötettiin yliannoksilla huonompaan kuntoon.Olen voinut hyvin vasta kun pääsin itse vaikuttamaan asioihini,luin lääkkeistä,muuntotaulukoista.Siis vasta kun olin alkanut puolittaa lääkärin määräämää ylilääkitystä.Minulle selvisi,että minulle on pieneen vaivaan syötetty
      3`-4 kertaisia lääkeannoksia.Minun asioitani ei tule kukaan kokemaan enää ikinä.Psyykelääkkeen aiheuttamat sydänoireetkin voivat olla vaarallisia.(wikipedia)Muistikin saattaa heikentyä pysyvästi.Tarkistakaa lääkityksenne.Montako pysyvää eläkettä poistuisi?No jotkut tarvitsevat kovat lääkkeensä,mutta haitta/hyötysuhde kannattaa miettiä tarkkaan.Paloniemen sairaala on myös yliannostelun pyhä paikka.Voit ihan turhaan odottaa,että lääkäri huomaa sen.7=30 heille.Paljonko oli liikaa?Onkohan muut kokeneet tällaista?Ihmisen aivot eivät ole uusiutuva luonnonvara.Älä hoituli minulle väitä,että se johtuu vain sairaudesta.Kuten sanoin
      voin nyt erittäin hyvin.En todellakaan kulje kädet nyrkissä zombiena...

    • 13131313131334

      Päivä-osastosta en tiedä, mutta olen itse nyt viettänyt 2 kuukautta suljetulla osastolla ja itsetuhoiset ajatukset ja uniongelmat vain kasvavat.

    • ujonenpujonen

      Itselläni on ihan positiivisia kokemuksia päiväsairaalasta.

      Olin aluksi pari päivää vuodeosastolla ja siirryin siitä neljäksi viikoksi päiväsairaalaan.

      Joka päivä tuli keskusteltua omahoitajan kanssa voinnista. Tuntui hyvältä, että ihmiset ottivat huomioon ja kuuntelivat.

      Päivittäin oli myös keskustelu- ja rentoutusryhmiä eikä mihinkään ollut pakko osallistua. Kaikki oli vapaaehtoista.

      Kyllä siellä välillä tylsää oli, kun ihmiset istuivat hiljaa olohuoneessa, mutta joskus oli ihan mielenkiintoisia päiviä, kun tuli juteltua enemmän tai pelattua pelejä.

      Mutta ihan tavallisia ja kaiken ikäisiä tyyppejä siellä oli. Siellä sai olla ihan oma itsensä. Ei tarvinnut puhua, jos ei huvittanut eikä tarvinnut esittää mitään.

      Henkilökunta oli mainio.

      Tämä siis Laakson psyk. päiväsairaalassa.

      Suosittelen lämpimästi, jos vähänkin epäilyttää.

    • joku

      Itse olen käynnyt 10 viikon päiväsairaala jaksoa läpi ja voin pelkästään kehua paikkaa. Henkilökunta oli mahtava, ja muut potilaat 'asiakkaat' vain voimavaroja. Ensimmäisenä viikkona en puhunut sanaakaan missään ryhmässä ja hoitajat antoivat olla. Pikkuhiljaa hoitajat haastoivat ja lisäsivät paineet, eli kerroppas meille jotain, niin siitä se lähti mun vointi kohoamaan hitaasti, mutta varmasti. Eihän se päiväsairaala ole mikään ihme paikka, eikä sieltä lähdetä täysinparantuneena, mutta apua siitä kyllä oli!! Sain päivärytmiini kuntoon, opin olemaan toisten ihmisten kanssa ja jouduin kohtaamaan osa minun ongelmista hoitohenkilökunnan tuen kanssa. Suurin asia mihin itse voi vain vaikuttaa on oma motivaatio, itsensä kanssa työskentelyy ja se on oltava olemassa. Voin vain kiittää ja kumartua ja suositella ainakin kyseistä päiväsairaalaa kaikille jotka haluaavat lähteä matkalle joka vie eteenpäin!!!

    • 2268475

      Päiväsairaaloiden taso vaihtelee tosi paljon. Jotkin ovat lähinnä säilytyspaikkoja, mutta minä sain avun omaan vakavaan masennukseeni Mikkelin päiväsairaalassa. Voin suositella kyseistä paikkaa todella lämpimästi, ja onhan se pulju saanut jotain "diplomejakin" ammattitaitoisesta ja omistautuvasta työstään.

    • Laakso ei turvalline

      Älä ainakaan Laaksoon Helsingissä mene, ihana osasto muuten, mutta juuri voimaan astuneet kaikista tehdään ilman mitään harkintaa lastensuojeluilmoitus ja se on osa hoitoa ja jos vastustat vain todistat, että on syytä hoitoon- asenteen kanssa on hiukkasen haastavaa asettua hoitoon, kertoa huolistaan jne...

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11746628

      http://jormaheikkinen.wordpress.com/

    • voimistunut

      Hämeenlinnan kaupungin psykiatrinen päiväosasto. Pelkästään hyvää sanottavaa.
      Koko henkilökunta on tosi mukavaa porukkaa. Lämmin kiitos heille.
      Yhdyn edellisten kirjoittajien sanoihin, että siellä sai olla ihan oma itsensä. Paljon saa olla omissakin oloissaan, mutta ohjattuakin toimintaa oli.
      Se miten ryhmä muotoutuu riippuu paljolti siitä millainen porukka asiakkaita on sattumalta koolla.
      Itse koin tulleeni paljon parempaan kuntoon siellä ollessani. Minäkään en täysin parantunut eikä se ole varmaan odotettavissakaan. Aika siihen on liian lyhyt. Itse olin 6 vk. Kaikille jotka epäröivät mennäkkö kokeilemaan millaista siellä olisi sanoisin; "kannattaa kokeilla".

      • gryhfe

        Mihin sen hoitava vaikutus perustuu?


    • eitietenkään

      taitaa olla osastoa avoimempi vaihtoehto joka on vaihtoehto väh. viikko
      voisi hakeutua pienissäkin ongelmissa
      paras mesta

      • ffxfc

        Mikä siinä on niin hyvää?


    • eleonora_l

      Siis joo.. Olen juuri valmistunut sairaanhoitaja, ja opinnoissani olin nimeltä mainitsemattomassa päiväsairaalassa työharjoittelun. Voi hyvänen aika sentään, hoitajilla tapana laittaa ovi kiinni ja ringissä kutoa sukkia toimistossa. Opiskelijoillekin olisi ollut kovin suotavaa opetella sukkien tekoa. Eipä kiinnostanut. Muodon vuoksi laittoivat opiskelijat hengailemaan yhteisiin tiloihin potilaiden kanssa, vaikka anteeksi nyt vain, olisi kyllä hoitajien tehtävä olla saatavilla.
      Mutta opiskelijana koin antoisammaksi viettää aikani potilaiden kanssa ja pakko myöntää että jos itse olisin tuolla potilaana, niin kyllä sapettaisi tuo, että hoitajat ovat lukitun oven takana sukkia kutomassa. Että voin kyllä sanoa tuon harjoittelujakson verukkeella että ei ollut kovin motivoituneita hoitajia töissä, vähän ihmettelen että kuinka ovat hakeutuneet tuonne töihin.

      Se, onko päiväsairaalasta hyötyä - en ehkä ole oikea ihminen kertomaan. Omalla harjoittelujaksolla näin hoitoon motivoituneita, jotka toivat esille kuinka paljon päiväsairaala (etenkin pienryhmät ja vertaistuki) on auttanut. Tosin oli joukossa harva, joka ei ollut motivoitunut ja ilmeisesti vähän painostettu päiväosastolle, jolloin kyllä hoito katkesi esim. poissaolojen vuoksi.

      Ainakin se kasvatti itseäni antamaan omille asiakkailleni aikani. Vaikkakin puhtaasti psykiatrialla en olekaan töissä.

    • manteli__

      Päiväsairaala on muuten ihan ok paikka, mutta siellä oli aivan liikaa pelkkää istuskelua ja joutenoloa. Musiikkiryhmä oli myös aivan käsittämätön, kun musaa piti soittaa nupit kaakossa niin että korviin sattui. Sama juttu tosin oli avo-osaston musiikkiryhmän kanssa, käsittämätöntä... Luulisi tuollaiseen ympäristöön sopivan paremmin jokin rauhallinen ja hiljainen musiikki.

    • iso_taakka

      Kerran böbilässä käynyt on böbilässä käynyt loppuikänsä. Jos ei ole leimautunut ja traumatisoitunut ennen, niin tuon keikan jälkeen varmasti.

      Mieti tarkkaan menetkö.

    • Joskus_voi_kannattaa

      Sain sieltä kerran avun ja olin sen jälkeen kolme vuotta työ elämässä. Parannuin siellä vaikeasta masennuksesta. Kylkiäisinä tuli pari suhde ja pari vauvaa.

    • drugsdontwork

      Nykyinen moderni psykiatria ei toimi hyvin ja siitä kannattaa pysyä erossa mikäli mahdollista. Esimerkiksi kehitysmaissa saadaan parempia hoitotuloksissa kuin kehittyneissä länsimaissa eli hoidot eivät ole järkeviä ja ainoa idea on syöttää lisää ja lisää lääkkeitä joista tulee sivuvaikutuksia ja aiheuttaa myös sairauden oireita. Ryhdy psykiatrian sijasta poliitikoksi jos haluat parantaa hoitoja ja niiden tasoa.

      https://open.spotify.com/user/rpls/playlist/464mTfBNubbiXamQWx7Rjx

    • Ikinäenää

      Ole viisaampi kuin minä: pysy kaukana Hämeenlinnan psykiatrian polilta.

      Lukuisat lääkärit hoitavat sinua; tosin vain harvaa pääset tapaamaan ja samaa et useampaa kertaa.

      Sanomaasi vääristellään ja muutetaan. Sinua ei uskota, sinä et tiedä edes oman elämäsi asioita; olethan sairas. Sillä ettet ole psykoottinen tms ei ole mitään vaikutusta, sillä olet sairas.

      Ahvenistolla potilaan ei tarvitse hoitoneuvottelussa tietää miksi häntä hoidetaan. Tietenkään potilaalle ei tarvitse kertoa diagnooseja tai mitä hänestä kirjoitetaan vaikka kysyisi; sillä olethan sairas. Vaikka todellisuudentajusi olisi normaali, niin nämä asiat eivät kuulu sinulle.

      Mitään muita sairauksia sinulla ei voi olla; olet sairas ja kerjäät vain huomiota. 38 asteen kuume ja ripulointi on vain huomion hakua, lääkärien mielestä olet varmasti aiheuttanut sen itse. Varsinkin jos olet kertonut joskus käyttäneesi kannabista; lääkärin mielestä oireet voivat johtua piikittämisestä. Onko tämä kuuluisa kannabispiikki ihan lähtöisin hämeestä vai löytyykö niitä muualtakin..?

      Psykiatri kertoi että itsemurha on vaihtoehto ja apua täältä on turha odottaa; kiitos, huomasin itsekin.

      Jos jostakin syystä kuvittelet että Ahveniston sairaalalta saa apua niin ota hyvä ihminen nauhuri mukaan, sillä on turha jälkikäteen itkeä ilman todisteita miten siellä ihmistä kohdellaan

      • huumeittenvaikutus

        Kuumeen ja ripuloinnin takia ei psykiatrian polille pääse. Huumepiikitysten jälkeenkö nuppi sekos ja sen huomas lääkärikin mikä oli tulosi syy?


      • Eeropetteri

        En mä ainakaan lue tuosta että tyyppi olisi ollut polilla kuumeen ja ripuloinnin takia? Voi sitä varmaan kipeäksi tulla vaikka olisi myös psykiatrian asiakas.


    • Lääkärifobia

      Päivä sairaala ideani 😂kunnon heavya mitään Katri Helenoita. Huone missä voisi purkaa turhautumista ja heitellä tavaroita. Piirrellä rumia kuvia. Huone missä esitetään elävää kuollutta rantavalasta 😂 Terapiaa jossa kuunnellaan eikä diagnooseihin heitellä asioita potilasta kuulematta. Lääkärit osaavat olla kamalia nauravat päin naamaa sairaalassa. Hoitajat kuiskuttelevat sinusta kuin olisit kuollut esine 😠Mieluummin kuolen kuin joudun mihinkään neurolle enää ikinä. Kamala kokemus. Terapiassa huone missä jousiammuntaa ja inhottavimpien hoitajien, lääkärien lärvit. Jos saa mt diagnoosin takuuvarmasti et saa hoitoa mihinkään sairauteesi.kohtelu muuttuu törkeäksi sairaalassa 😠 potuttaa olla siinä kunnossa missä olen.. Mutta ennemmin eristäydyn oireineni kotiin kun joudun mihinkään. Pahentaa vaan kaikkea. Samoin lässytys ja puhutaan kuin ulkopuolisesta vaikka olet paikalla.

      • pelkkääterapiaako

        Eikös siellä juurikin hoidella näitä mt-diagnoosin saavia. Mitä sä siellä luulit hoidettavan?


      • 78901

        Sitä miten kohtelu muuttuu: et usko ennen kuin itse koet. Randomilla tapaat jonkun lääkärin vartin ajan ja se kirjoittaa kristallipallosta sinua vaivaavat sairaudet.


      • eiterveille
        78901 kirjoitti:

        Sitä miten kohtelu muuttuu: et usko ennen kuin itse koet. Randomilla tapaat jonkun lääkärin vartin ajan ja se kirjoittaa kristallipallosta sinua vaivaavat sairaudet.

        Varmaankin jonkun diagnoosin jokainen saa psykiatrian polilla saa, jos sinne on tarve mennä.


    • Anonyymi

      Auts.olen ollut kyseisellä päiväyksikkö tripillä.onko kukaan kanssa kulkija huomannut siellä naista/miestä joka hakeutuu seuraan vastaavalla tarinalla
      nyyh nyyh ja lypsää tietoja sinun tarinastasi on niin sanottuja 007 agentteja
      keräävät tietoa kentällä ja jakavat ne lääkärille ,luulen että niitä tietoja käytetään
      siihen oletko oikeasti pipi vai leikitkö sairasta päästäksesi eläkkeelle.Haluasin kuulla
      kokemuksia asian tiimoilta???

      • Anonyymi

        Joo-o. Just pääsin pois suljetun porteilta kun en halua oikeasti tehdä itselleni mitääm kun olen itsekkin kerta huolissani ja apua hakenut (lääkärin mielipide).. mulle tuli myös mieleen että ne käytävällä pulinoivat jotka tulevat heti haastelemaan ovat jotain lääkärien lähettejä ja samalla tarkkaillaan miten itse käyttäytyy. En nyt terveen papereita saanut mutta olipa kiva päästä kotiin näiden ahdistavien tunteiden kanssa ja pelkään koska saan taas kohtauksen enkä hallitse itseäni ja tapan itseni ihan oikeasti. Lääkärille riitti kotiin päästöksi vastaukset: ei ole tarkkoja suunnitelmia tappaa itseni sekä se että olen itse huolissani 😐 noh, pääseehän sinne sitten kun on siinä kunnossa ettei itse enää tajua mitään


      • Anonyymi

        moi. järjestelmä on sairas olin lohjan päihdeklinikan asiakas sen jälkeen olin päässyt irti alkoholista ja tramalista kauhea työ koska tiesin että minua oli kusettu jo munesti psykiatrien puolesta minulla on adhd ja kaikki psyk.polin lääkärit väittää muuta .päihdeklinikka on sitten erikoinen systeemi jos päihdeklinikka vaikka sanotaan loppuu silloin se vasta alkaa sinua voidaan seurata ,häiriköidä vaikka millä tavalla ihan kamalaa ja laitonta paitsi jos siitä ei jää kiinni..minä KARI PATAMAA sain selville sen mitä ei kerrota laitonta tohua ilmoitin nimeni uskallan ottaa vastuun..fuck the system!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Ei tarvitse jännittää, kävin n10 vuotta sitten työkyvyttömyys eläkettä varten kyseisessä paikassa tutkimuksissa. henkilökunta oli erittäin hyvä ja ammattitaitoinen kohtelu erittäin hienoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe