Mokkula+Xbox-Live

Toimiiko?!?

Eli toimiiko Mobiililaajakaista ja xbox live yhdessä? Jos, niin miten? PLIIS KIIRE!

63

15992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oinåpojo¨

      jos se on usb liitännällä niin ei. nettiin tarvitsee mielestäni eithernet (internet) piuhan.

      • Toimiiko ?!?

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.


      • juttu :)
        Toimiiko ?!? kirjoitti:

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.

        :D. Sama nopeus on kuin minun kaapeli-internetisssä: 2mb :D


      • ceppo..
        Toimiiko ?!? kirjoitti:

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.

        MItes sait sen toimimaan?? OOn yrittänny liitää mutta se ei tee mittää?? Se ei löytänny jotain ip juttuja ja semmosta? Kertoisitko kaiken alusta?


      • mokkulabiatc
        ceppo.. kirjoitti:

        MItes sait sen toimimaan?? OOn yrittänny liitää mutta se ei tee mittää?? Se ei löytänny jotain ip juttuja ja semmosta? Kertoisitko kaiken alusta?

        Silloin tällöin näkee pelifoorumeilla kysyttävän, että toimiiko Xbox Live mokkulalla ja ainakin omalla kohdallani toimii, vaikka tietokoneen ja Xbox 360:n nettiasetuksiin voi joutua tutustumaan. Tässä vähän alustavaa tietoa asiasta (Internet-yhteyden tarjoajalta ja mokkulafoorumeilta saa lisätietoja). Mulla Xbox 360 toimii mokkulan avulla esimerkiksi siten, että mun Windows XP -kannettava toimii "reitittimenä" Xbox 360:n ja mokkulayhteyden välillä. Itse käytän Windowsin asetuksista löytyviä kahta "verkkoa" siten, että kytken Ethernet-piuhan Xbox 360:sta tietokoneeseen (en ole kokeillut kannettavan ja Xbox 360:n välistä langatonta yhteyttä, koska mulla ei ole Xbox 360:een langatonta "Wireless Networking Adapteria") ja jaan mokkulayhteyden muiden koneiden kanssa (Control Panel, Network Connections, oikeanaksauta WLAN2 tai muuta mokkulayhteyttä vastaavaa nimeä, valitse Properties, valitse Advanced, valitse "Allow other network users to connect through the computer's Internet connection"). Lisäksi voi joutua Xbox 360:ssa asettamaan DNS-palvelimet manuaalisesti (Xbox 360: System Settings, Network Settings, Configure Network, Basic Settings, DNS Settings) ja katsomaan tietokoneelta DNS-palvelimien IP-osoitteet (Command Prompt, anna komento ipconfig /all).


      • :((((((
        Toimiiko ?!? kirjoitti:

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.

        Antakaa nyt herranjestas tarkat ohjeeet !!!!! kohta hajoo pää, itellä on windows vista ja dna mokkula enkä saa liveä toimimaan millään, että ihan ohjauspaneelin avaamisesta lähtien saa aloittaa, rautalankaakin saa käyttää...


      • Toimiiko?!?
        :(((((( kirjoitti:

        Antakaa nyt herranjestas tarkat ohjeeet !!!!! kohta hajoo pää, itellä on windows vista ja dna mokkula enkä saa liveä toimimaan millään, että ihan ohjauspaneelin avaamisesta lähtien saa aloittaa, rautalankaakin saa käyttää...

        No, jokos pää hajosi, feikki


      • ???
        mokkulabiatc kirjoitti:

        Silloin tällöin näkee pelifoorumeilla kysyttävän, että toimiiko Xbox Live mokkulalla ja ainakin omalla kohdallani toimii, vaikka tietokoneen ja Xbox 360:n nettiasetuksiin voi joutua tutustumaan. Tässä vähän alustavaa tietoa asiasta (Internet-yhteyden tarjoajalta ja mokkulafoorumeilta saa lisätietoja). Mulla Xbox 360 toimii mokkulan avulla esimerkiksi siten, että mun Windows XP -kannettava toimii "reitittimenä" Xbox 360:n ja mokkulayhteyden välillä. Itse käytän Windowsin asetuksista löytyviä kahta "verkkoa" siten, että kytken Ethernet-piuhan Xbox 360:sta tietokoneeseen (en ole kokeillut kannettavan ja Xbox 360:n välistä langatonta yhteyttä, koska mulla ei ole Xbox 360:een langatonta "Wireless Networking Adapteria") ja jaan mokkulayhteyden muiden koneiden kanssa (Control Panel, Network Connections, oikeanaksauta WLAN2 tai muuta mokkulayhteyttä vastaavaa nimeä, valitse Properties, valitse Advanced, valitse "Allow other network users to connect through the computer's Internet connection"). Lisäksi voi joutua Xbox 360:ssa asettamaan DNS-palvelimet manuaalisesti (Xbox 360: System Settings, Network Settings, Configure Network, Basic Settings, DNS Settings) ja katsomaan tietokoneelta DNS-palvelimien IP-osoitteet (Command Prompt, anna komento ipconfig /all).

        suomeks?


      • thunferking117
        mokkulabiatc kirjoitti:

        Silloin tällöin näkee pelifoorumeilla kysyttävän, että toimiiko Xbox Live mokkulalla ja ainakin omalla kohdallani toimii, vaikka tietokoneen ja Xbox 360:n nettiasetuksiin voi joutua tutustumaan. Tässä vähän alustavaa tietoa asiasta (Internet-yhteyden tarjoajalta ja mokkulafoorumeilta saa lisätietoja). Mulla Xbox 360 toimii mokkulan avulla esimerkiksi siten, että mun Windows XP -kannettava toimii "reitittimenä" Xbox 360:n ja mokkulayhteyden välillä. Itse käytän Windowsin asetuksista löytyviä kahta "verkkoa" siten, että kytken Ethernet-piuhan Xbox 360:sta tietokoneeseen (en ole kokeillut kannettavan ja Xbox 360:n välistä langatonta yhteyttä, koska mulla ei ole Xbox 360:een langatonta "Wireless Networking Adapteria") ja jaan mokkulayhteyden muiden koneiden kanssa (Control Panel, Network Connections, oikeanaksauta WLAN2 tai muuta mokkulayhteyttä vastaavaa nimeä, valitse Properties, valitse Advanced, valitse "Allow other network users to connect through the computer's Internet connection"). Lisäksi voi joutua Xbox 360:ssa asettamaan DNS-palvelimet manuaalisesti (Xbox 360: System Settings, Network Settings, Configure Network, Basic Settings, DNS Settings) ja katsomaan tietokoneelta DNS-palvelimien IP-osoitteet (Command Prompt, anna komento ipconfig /all).

        Sain kaikki toimimaan mutta kun laitoin ipconfig niin se ei ottanut sitä se sanoo ettei se löydä sitä


      • Ruksiboksin käyttäjä
        Toimiiko ?!? kirjoitti:

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.

        kiitos! pitäisi vain televisio xbox 360 kulettaa toimistoon...


    • telakka...

      "Telakka" on laite johon tikku kiinnitetään, TAVALLAAN nettiboxi :P Sitte siitä vedetää piuha xbox helppoa-

      • mokkulaman

        mul toimi toi pari päivää mut ei toimi enää yhtäkkiä asetukset oli palautunu tavallisiksi ku laitoin takas et salli muiden käyttäjien muodostaa yhteys tämän tietokoneen kautta nii ei enää toimi vaik laitan sen sielt dna mokkulan asetuksist!!!


      • sadadas
        mokkulaman kirjoitti:

        mul toimi toi pari päivää mut ei toimi enää yhtäkkiä asetukset oli palautunu tavallisiksi ku laitoin takas et salli muiden käyttäjien muodostaa yhteys tämän tietokoneen kautta nii ei enää toimi vaik laitan sen sielt dna mokkulan asetuksist!!!

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte


      • asdadsads
        sadadas kirjoitti:

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte

        Tein kuten käskit mutta ei onnistunut. Tein sen kyllä ilman mokkulaa joten vaikuttaako se asiaan?


      • ...
        sadadas kirjoitti:

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte

        saunalahti mokkula ei toimi näillä ohjeilla


      • nopeeenopee
        sadadas kirjoitti:

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte

        tuli joskus se jakaminen sinne verkko ja jakmis keskus mut yhtä äkkiä se hävis enää ei lue sitä jakaminen ... mitä teen osaatko sanoa?


      • nopeenopee
        sadadas kirjoitti:

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte

        Nytten tuli se jakaminen mutta se ei anna connectaa tänne liveen ...


      • Helppiii!!!
        sadadas kirjoitti:

        Siis itse olin äärimmäisen kauan ilman nettiä xboxissa, ei löytyny mistään netistä tietoa, mutta sit löyty:D
        Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
        Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
        Toivottavasti ymmärsitte

        Miten saan mun saunalahden 4g mobiililaajakaistan avulla itteni xbox liveen??


      • l3rbba
        ... kirjoitti:

        saunalahti mokkula ei toimi näillä ohjeilla

        Sori ku näin kauan kesti mutta SAUNALAHTI PITÄÄ ASENTAA


    • kkjgsa
    • ?WtF?

      Mulla on Soneran kytkykauppatietokone, jossa on tietokoneen sisäinen modeemi. Se hakee verkon satelliitista, ja tiedän kyllä miten saan Xbox yhdistettyä. Tässä vaiheessa on vain yksi asia epäselvä: onko yhteyteni tarpeeksi nopea LIVEssä pelaamista varten? En aio Tässä on yhteyteni tiedot kahdelta tekijältä Speedtest.net: http://www.speedtest.net/result/790820812.png
      Soneran nopeustesti: http://www.sonera.fi/laajakaista/laajakaista kotiin/nopeustesti?intcmp=BB-Nopeustesti-Laajakaista-ala6
      ********************************************************************************************************************************************************
      Arvostaisin vastauksia, ja arvostaisin vielä enemmän, jos ne auttavat. Kiitoksia etukäteen!

    • Ev0!

      Eli ku mulla on tää Windows 7 läppäri ja täs joku soneran mobiili laajakaista sim kortti joka piti laittaaa akun alle Nii en tajua miks se ei yhistä Xboxiin jos pistän sen johon koneeseen ja siitä xboxiin siis sen netti johon ja painan Connect to Xbox live mut se niiku sanoo et ei oo mitään yhteyttä ja sit on niit Test connection ja nää ja neki sanoo et ei löydy yhteyttä ja sama homma ku Yritin ladata Messengeriä niin se sano et Varmista että koneessa on internet yhteys eli osaako kukaa neuvvoo miten ne sais toimii ku on XBOX Live mut ei toimi ja potuttaaa ??????? )=====

      • sambaas

        tota kun mul toimii sim kortti nettinä koneen akun alla että onko tällä systeemillä mahdollista päästä xboxlivee?


      • gfsdghdf
        sambaas kirjoitti:

        tota kun mul toimii sim kortti nettinä koneen akun alla että onko tällä systeemillä mahdollista päästä xboxlivee?

        Miksi nostatte vanhoja aiheita?


      • miesjokaeiteeevirhei

        mulla on oli sama juttu se sim kortti akun alla ja se on täyttä kusta kannattaa hankkii vaikka sonera mokkula itekki hankin ja toimii xbox live!


    • 1+2=?

      Toimiiko Xbox 360 live jos meillä on nettiyhteys mokkulan kautta, eli ei kaapelimahdollisuutta??
      Jos joku on keksinnyt miten toimii voisiko kertoa tavan? Eli miten yhdistetään ja mitä lisäosia tarvitaan??
      Kiitos etukäteen....

      • dsfada

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.



        kopsasin ton lukisit aiemmat viestit...


      • mie :D
        dsfada kirjoitti:

        Joo eli siis tökkäsin mokkulan tietokoneeseen ja yhdistin koneen ja XO:n ethernet piuhalla ja jaoin yhteyden lähiverkkoon. Nyt siis toimii ja 2 megan nopeudella toimii moitteettomasti. Ei esiinny lagittamista tai yhteysnopeuden vaihtelua.



        kopsasin ton lukisit aiemmat viestit...

        nii elikkäs mulla on soneran koneen sisäinen mokkula ja käyttöjärjestelmä on Vista ja yritän tässä saada liveä toimimaan, mutta tuloksia ei tule.:( ja kone näyttää sitä XO:n luomaa yhteyttä "paikallinen yhteys" ja tuntematon verkko.tartteisin nopeeta apua tän homman kanssa, koska olen yrittänyt vääntää tätä kyseistä asiaa jo jonkun aikaa ...:D


      • mie:D
        mie :D kirjoitti:

        nii elikkäs mulla on soneran koneen sisäinen mokkula ja käyttöjärjestelmä on Vista ja yritän tässä saada liveä toimimaan, mutta tuloksia ei tule.:( ja kone näyttää sitä XO:n luomaa yhteyttä "paikallinen yhteys" ja tuntematon verkko.tartteisin nopeeta apua tän homman kanssa, koska olen yrittänyt vääntää tätä kyseistä asiaa jo jonkun aikaa ...:D

        nii vielä että kone ilmottaa vianmäärityksessä IP-osoite virheestä...-.-"


      • tylsistynyt...
        mie:D kirjoitti:

        nii vielä että kone ilmottaa vianmäärityksessä IP-osoite virheestä...-.-"

        nii sitä apua kaivattais....


      • mie:D
        tylsistynyt... kirjoitti:

        nii sitä apua kaivattais....

        ei sitte..ei väkisin...


      • xMOKKULAbox
        mie:D kirjoitti:

        ei sitte..ei väkisin...

        Ostaa mokkula reititin. Maksaa muutaman kympin, mutta ei tarvi olla kone päällä kun pelaa. Ei muuta ku töpseli seinään. Hetken odottelee että mokkula käynnistyy, sitten Xbox tulille ja toimii ilman säätöä. Itsellä on A-link Wnap 3G Mobile Router. Oli tosi helppo asentaa ja on toiminut hyvin tähänasti. Plussana saa tietokoneille langattoman yhteyden, eikä tarvi roikottaa sitä mokkulaa koneessa ja pitää mokkulan ohjelmia päällä.


    • hyvin

      Ostin 3G reitittimen, merkkiä A-Link (testivoittaja) siihen saunalahden nopea nettitikku kylkeen. Se muuttaa wlan verkoksi. xboxiin paikoilleen xboxin antenni. Homma toimii ilman piuhoja langattomasti. Siis samasta tikusta saa useammalle tietsikalle ja pelikoneelle jaettua. Itsellä toimii tosi hyvin. Muista suojata jakaminen salasanalla, ettei ulkopuoliset pääse hyödyntämään. Laitteet esim. xbox kysyy ekakerralla salasanaa. Jatkossa ei kysy vaan yhdistää automaattisesti.

      • xbox 360

        nii mut eikös siihen tartte modeemin?:D


      • moiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • koilpi
        xbox 360 kirjoitti:

        nii mut eikös siihen tartte modeemin?:D

        Ei siihen mitään modeemia tarvitse. 3G reitittimeen tikku kylkeen ja toiminta aiemmin kerrotulla tavalla. Tikun hita 13,95 € / kk


      • jarppi97
        koilpi kirjoitti:

        Ei siihen mitään modeemia tarvitse. 3G reitittimeen tikku kylkeen ja toiminta aiemmin kerrotulla tavalla. Tikun hita 13,95 € / kk

        voiks joku laittaa youtubee videoi ku teette sen et tajuun paremmi. Ja mulla ku meen: ohjauspaneeli>>>verkkoyhteydet, sit siel mul on lähiverkko yhteys, langaton verkkoyhteys, DNA finland MMS, DNA internet ja pelkkä DNA. Nii ni mul on käytös aina se DNA sit painan sielt oikeel klikkinapil sit ominaisuuksis>> lisä asetukset, ni kaikki sanoo et siel pitäis olla joku Salli muiden verkon käyttäjien muodostaa yhteys Internetiin tämän tietokoneen kautta. Mulla siel on vaa joku "windowsin palomuuri:
        suojaa tätä tietokonetta ja verkkoa rajoittamalla tai estämällä tietokoneen käyttäminen internetin välityksellä" ni mitä pitäis tehä. Ja mikä se toine tapa sit on, ku jotku sanoo jotain et voi jakaa sen yhteyden jotenki oudost ni toimii.


    • Jelpatkaa

      Mä saisin mun boxin liveen kun se ei anna mennä sinne kun teen sen "Test Xbox LIVE Connection", sittenkun teen sen niin se antaa semmosen punasen äksän siihen boxin ja network kuvan väliin

      • pleeeaaazzee

        Nyt on reititin ostettu (dlink) eli mites saisin sen ja ZTE mokkulan pelaamaa yhessä ja boxi nettii... boxilta pystyn nyt koneen musiikkia ja kuvia kattomaan, mutta Test Xbox Live Connentionissa jää Networkin ja Internet juttujen väliin ja ilmoittaa DNS ongelmasta, vaikka on manuaalisesti laitettu, katottu koneesta (ipconfig /all) mutta EI TOIMI SILTI! AUTTAKAA!!1!


      • lolololololol
        pleeeaaazzee kirjoitti:

        Nyt on reititin ostettu (dlink) eli mites saisin sen ja ZTE mokkulan pelaamaa yhessä ja boxi nettii... boxilta pystyn nyt koneen musiikkia ja kuvia kattomaan, mutta Test Xbox Live Connentionissa jää Networkin ja Internet juttujen väliin ja ilmoittaa DNS ongelmasta, vaikka on manuaalisesti laitettu, katottu koneesta (ipconfig /all) mutta EI TOIMI SILTI! AUTTAKAA!!1!

        http://support.xbox.com/fi-fi/pages/xbox-live/get-started/connecting/connect.aspx


      • Pr0N4m3!?!lA

    • gallemaan

      joo itellä on kans sama homma että kävin ostaaa ton network cablen ja laitoin kiinni sen mun xboxiini ja tietokoneeseen,mul on soneran netti-tikku kiinni tietokoneessa ja sitten tossa xboxissa näkyy että se on hyväksyny sen netin mutta netti ei tahdo toimia en pääse siis sinne nettiin tossa yhessa teidän blogeissa luki et ite pitää laittaa ne asetukset että onko näin? olisi hyvä saada tämä toimimaan jooo..
      -kiitos :)

    • Some1 Player

      Itse sijoitin vähän laadukkaampaan reitittimeen mihin laitetaan mokkula kiinni. Käyttöönotto oli suurinpiirtein tällainen: mokkula kiinni reitittimeen, töpseli seinään ja verkkopiuha xboxiin kiinni, ps3:lla piti laittaa langattoman verkon salasana. Langaton boksi oli valmiiksi konfiguroitu, eli mitään ei tarvitse tai edes pysty tekemään, homma vain pelaa!

      Lisänä langaton boksi "parantaa" yhteyden laatua, eli pakottaa yhteyden aina maksiminopeuteen sekä webbisivujen selaus on hieman nopeampaa tietokoneella. Nopeudet on olleet DNA:n mokkulalla 4-9mb eikä nykimisiä ole esiintynyt pc:llä, ps3:lla eikä xboxilla pelatessa.

      Käsittääkseni vastaavaa reititintä myydään muuallakin, mutta itse ostin täältä
      www.xanet.fi ja valitset valikosta mobiili wlan. Hintaa reitittimellä 150e mutta voin suositella ehdottomasti! Toimii!

    • batman 42342342142

      mittä sillä mokkulalla oikein tekkee ?

    • Voi ei

      Mulla on soneran prepaid nettitikku, ja olen jakanut yhteyden lähiverkkoon, mutta network yhteys ei vieläkään toimi . Boksi valittaa dhcp:stä ja mac:sta. Ja kun kattoin mobiililaajakaistan tiedoista niin siellä näky, että dhcp ei ainakaan ole käytössä. Mut nyt on vaan sellanen ongelma etten osaa pistää dhcp:tä käyttöön. Vastaus olis kiva kuulla jos joku osaa kertoa mitä tehdä.

      • reititin69

        ehkä se ei toimi sen takia,koska tarvitsee reitittimen?
        ostan huomenna ja testaan..


    • mölleeni

      Eli boxin mukana tulee se ethernet kaapeli, tökkää se tietokoneeseen ja boxiin, tietokoneen kohdalle pitäisi syttyä keltainen valo. Sit painat palkeissa siis kellon vieressä olevaa yhteys hommelia(:D), sit siihen tulee 2 vaihtoehtoa, niin paina "verkko ja jakamiskeskus".Ja sen jälkeen syntyy ikkuna, itselläni lukee siinä jossain "sonera internet(yksityinen verkko)", vaihtelee liittymän perusteella, niin sieltä paina näytä tila.
      Sieltä ominaisuudet, ja sit jakaminen. Rustita se ylimmäinen ja voit pelata liveä.
      Toivottavasti ymmärsitte

      TÄMÄ TOIMII!!!!!

    • joku1234

      mulla on hpeen läppäri windows 7:seiskalla ja saunalahden nettitikku.
      voisko joku neivoo miten saisin xbox liven toimimaan?

    • Peluri1977

      Mulla on tällä hetkellä Soneran nettitikku ja laajakaista. En sitten jaksanut nettitikkua alkaa vääntämään joten tosiaan avasin laajakaistan, hommasin nettipiuhan ja liitin sen modeemista Xboxiin. Boksi löysi netin automaattisesti ja live toimii. Pitäisi vaan ostaa livepeliaikaa, niin vois pelailla. Vieläköhän Halo 3:sta pelataan livessä?

      Anyways helpointa hommata kunnon laajakaista ja ADSL -modeemi ja sitten samanlainen nettipiuha joka menee modeemista tietokoneeseen, hommata modeemista Xboxiin. Näin se menee.

    • JA RAUTALANGASTA :

      Nettipiuha xboxi ja läppäri välii -> oikeest alakulmast napsauta tota nettihomma painiket -> avaa verkko ja jakamiskeskus->muuta sovittimen asetuksia-> mobiililaajakaista oikee klikkaus ja "ominaisuudet"->
      jakaminen välilehti-> Rastita "SAlli muiden verkon käyttäjien muodostaa yhteys internettiin tämän tietokoneen kautta,
      ja sit siit alapuolelt valitset "lähiverkkoyhteys" ja sit rastita kans salli muiden verkonkäyttäjien hallita jne.... Toimii, siinä vielä rautalangasta joillekkin. ottakaa palomuuri pelaamisen ajaksi pois päältä. kertokaa auttoivatko ohjeet.

    • :)

      ^ KIITOS PALJON NY TOIMII , THX DUDE!!

    • LiVe HULLU

      toimiiko xbox live saunalahti mokkulalla ja langattomalla yhteydellä

    • lolled124

      joo itelläki saunalahden mokkula niin kertoisko joku viel et mite saan sen liven toimimaaja sanokaa mitkä tarvikkeet tarvitsen :) ows7 käyttiksenä siis

    • ..

      onko siinä pakko olla tietokone välissä jos on dna mokkula?

      • anabana

        mulla on boxi minkä netti toimii langattomasti kysyisin toimiiko live kun on läppärissä nettitikku toimiiko se langattomasti


      • Wlanittaja

        Ei, oma mokkula on wlan mallia ja toimii hyvin läppärit, konsolit, kännykät, ipädit ym.


    • T0pzi

      DNA mokkula taitaa blokata hotspotit? Ainakaan ite en oo onnistunu vaikka ad-hocilla ja maryfilläkin yrittänyt.

      • auuuuttaakaaaa

        itsellä ei ole modeemia tai nettitikkua ,koska tietokonetta ei ole . Mutta olisiko mahdollista saada xbox360 liveen kännykän netillä?


      • nhl11
        auuuuttaakaaaa kirjoitti:

        itsellä ei ole modeemia tai nettitikkua ,koska tietokonetta ei ole . Mutta olisiko mahdollista saada xbox360 liveen kännykän netillä?

        Kyllä jos puhelimesta pystyy jakamaan netin ja xboxsissa on antenni


    • nipexx

      vojoo itellä on semmonen ongelma ku yritän tolla nettipiuhalla liittää xboxin ja tietokoneen jakamalla nettiä sieltä verkkoyhteyden asetuksista nii sanoo, että "Virhe otettaessa internet-yhteyden jakamista. Lähiverkkoyhteys on jo määritetty käyttämään IP-osoitetta, jota tarvitaan automaattisessa IP-osoitetoiminnassa" En kyllä paljoa ymmärrä näitten koneitten päälle. Tuo on tuo uus xboxi360, pc pyörii XP:llä ja nettinä on DNA:n mf60 morkula. Pitääkö tehä jotaki toimintoja, että saa pelittämää tuon boxin ja mokkulanetin tietokoneen kautta? Tiiän, että on mahollista vaa entiiä edes mitä käytännössä tuolla virhe ilmotuksella tarkotetaan.

    • eqsm

      lähettäkää mulle kaveripyyntö -> gamertag: eqsm

    • Ex-mokkula

      Helpoite homma toimii ku ostatte kiinteen netin ni ei tarvi noitte mokkuloitten kans ruveta tappeleen.Ei muuta ku piuha kiinni ja pelaan.ei tarvi säätää mitään ja toimii paremmi ku junan vessa!Mokkulat roskii suosiolla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe