kattilaongelma

apua

Kun kaksi kattilaa on jumittunut tiiviisti sisäkkäin ja niiden väliin on tullut "ilmalukko", niin mikä ois keino jolla ne sais irti toisistaan? Kaikkea oon jo yrittänyt mut kiinni on ja pysyy.

6

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu..

Päällimmäistä kattilaa lämmitä vedellä, tai sisimmäistä jäähdytä, tai vaikka teet molempia.

• aloittaja

olen yrittänyt tuota kikkaa, mut ei auta :( ovat kyllä niin tiukasti yhdessä, kun sais edes jotenkin vähän ilmaa väliin...

• Toivoa vielä on

Koetapa laittaa ruokaöljyä liittymäsaumaan, jos vaikka sitä hieman niiden väliin valuisi. Mulla oli melkein 10 v. juhlakuppien kahvilautanen junttaantunut yhden lasikannen sisään ja yritin kaikenmaailman konstit, kylmällä ja kuumalla vedelle jne.

Sitten viimeksi kokeilin öljykonstia, vaikken uskonut siihen kun kapistukset olivat niin tiiviisti sisäkkäin. Mitään ei tälläkään konstilla heti tapahtunut, mutta kerran kun parin vuoden päästä törmäsin kapistuskombinaatioon, ne olivat eriytyneet kaikessa hiljaisuudessaan...

• kokeilin

mutta taisin antaa vaikuttaa liian vähän aikaa, jospa kokeilen vielä uudestaan... tällä kertaa pidemmän vaikutusajan kanssa,kiitti sulle :)

• aloittaja

Laitoin kattilat pakastimeen, ja koska alimpaan kattilaan oli jäänyt vettä niin se jäätyi siellä pakastimessa. Kun sitten otin kattilat pakastimesta, liotin alimmaisen kattilan pohjaa kuumalla vedellä, ja johan irtos...jes :)

• kaheliini

Ainakin toisiinsa juuttuneet lasit saa irti kun laittaa uloimman kuumaan veteen ja sisimpään kylmää vettä tai jäävettä. Eli sisin menee kasaan ja uloin laajenee. Samalla keinolla luulisi irtoavan kattiloidenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      34
      9188
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      27
      3666
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      43
      2214
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      104
      2041
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      17
      1870
    6. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      12
      1465
    7. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      24
      1298
    8. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1187
    9. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168