Kun kaksi kattilaa on jumittunut tiiviisti sisäkkäin ja niiden väliin on tullut "ilmalukko", niin mikä ois keino jolla ne sais irti toisistaan? Kaikkea oon jo yrittänyt mut kiinni on ja pysyy.
kattilaongelma
6
1298
Vastaukset
- juttu..
Päällimmäistä kattilaa lämmitä vedellä, tai sisimmäistä jäähdytä, tai vaikka teet molempia.
- aloittaja
olen yrittänyt tuota kikkaa, mut ei auta :( ovat kyllä niin tiukasti yhdessä, kun sais edes jotenkin vähän ilmaa väliin...
- Toivoa vielä on
Koetapa laittaa ruokaöljyä liittymäsaumaan, jos vaikka sitä hieman niiden väliin valuisi. Mulla oli melkein 10 v. juhlakuppien kahvilautanen junttaantunut yhden lasikannen sisään ja yritin kaikenmaailman konstit, kylmällä ja kuumalla vedelle jne.
Sitten viimeksi kokeilin öljykonstia, vaikken uskonut siihen kun kapistukset olivat niin tiiviisti sisäkkäin. Mitään ei tälläkään konstilla heti tapahtunut, mutta kerran kun parin vuoden päästä törmäsin kapistuskombinaatioon, ne olivat eriytyneet kaikessa hiljaisuudessaan...- kokeilin
mutta taisin antaa vaikuttaa liian vähän aikaa, jospa kokeilen vielä uudestaan... tällä kertaa pidemmän vaikutusajan kanssa,kiitti sulle :)
- aloittaja
Laitoin kattilat pakastimeen, ja koska alimpaan kattilaan oli jäänyt vettä niin se jäätyi siellä pakastimessa. Kun sitten otin kattilat pakastimesta, liotin alimmaisen kattilan pohjaa kuumalla vedellä, ja johan irtos...jes :)
- kaheliini
Ainakin toisiinsa juuttuneet lasit saa irti kun laittaa uloimman kuumaan veteen ja sisimpään kylmää vettä tai jäävettä. Eli sisin menee kasaan ja uloin laajenee. Samalla keinolla luulisi irtoavan kattiloidenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli349188"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn273666Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi432214Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1042041Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on171870Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait121465Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.241298- 711187
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen168876- 67815