C4 on susi

never again

Erehdyin ostamaan c4 citikan kerran. Autoon ilmestyi mystinen sähkövika, jonka seurauksena auto kadotti virrat aina välillä. Huollossa ei löytynyt vikamuistista mitään vikaan viittaavaa. Puoli vuotta taistelin auton kanssa, sinä aikana virrat saattoivat kadota autosta monesti päivässä, välillä tuli kausia, jolloin vika ei ilmeentynyt moneen viikkoon. Tänä aikana citikkaan vaidettiin joka helvetin ohjainyksikkö ja sähkövempain, mutta temppuilu vain jatkui. Positiivista tässä tapauksessa oli se, että vaikka citikan huololla ei ollut mitään hajua mistä vika johtuu, he tulivat tosi hyvin vastaan kustannuksissa, eli en maksanut niistä toimenpiteistä mitkä eivät johtaneet vian korjaantumiseen...eli täytyy todeta, että veho-konsernin palvelu on hyvää. No lopulta vika löytyi ja se saatiin korjattua, mutta tässä vaiheessa olin jo päättänyt, että nyt citikka lähtee eikä uutta tule enään ikinä tilalle. Tällä hetkellä minulla on Saksalainen auto ja voin sanoa, että ei ole vastaavia vikoja tässä vekottimessa. Muutenkin tämä nykyinen autoni on aivan eri laatuluokkaa kuin citikat!... tämä on oikea auto, eikä mikään hajuvesilelu....anteeksi vaan kaikki te citikan uskolliset kannatajat =)

66

12127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistusmaata

      Tiesitkö muuten, että Sitikan sähkölaitteiden toimittaja on saksalainen Bosch. Kuten monen muunkin eurooppalaisen merkin. Samoja vikoja voi löytyä merkistä kuin merkistä.

      Itse vanhan kansan miehenä olisin kyllä hakenut vikaa eri paikasta. Nimittäin akun liittimistä, sen maadoituksesta ja virtalukosta. Varsinkin, kun vian sattuessa ei muistiin jää jälkiä. Viallinen johtosarja on sitten jo hankalampi tutkia.

      • Bosch on hyvä vain Saksassa

        En koskaan osta enää autoa,jossa on Boschin sähkölaitteet,hyvä kun ilmoitit asiasta!


      • Robert Bosch AG
        Bosch on hyvä vain Saksassa kirjoitti:

        En koskaan osta enää autoa,jossa on Boschin sähkölaitteet,hyvä kun ilmoitit asiasta!

        Robert Bosch AG toimittaa kaikkiin saksalaisiin autoihin sähkölaitteet. Kun ulkomaat vaativat korkeaa laatua tuotteistamme, niin toimitamme heille korkeinta priima laatua, sitten tuo sekunda ja kaatopaikka laatu jää meille toimitettavaksi kotimaan autoihin, eli kaikki saksalaiset autot on varustettu Bosch laitteillamme. Tuo sekunda laatu on sellaista joka ei täytä vientiluokan vaatimuksia mutta on sinne voinut livahtaa jokunen vientilaatuinenkin mukaan johtuen epätarkkuuksista laadunvalvonnassa
        Tuota kaatopaikkalaatua ei enään oteta vastaan teollisuudesta, johtuen muuttuneista ympäristö määräyksistä. Saksalaisvalmisteiden autojen käyttäjät voivat kuitenkin laittaa tuottaitamme kotitalous jätteisiin koko EU-aluella.


      • noin?

        Jarrut ovat Boschilta, mutta miksi monessa muussa "sähköosassa" lukeekin Valeo?

        Toisaalta Valeokaan ei voi olla ihan paska, koska esim. Avensiksessakin on Valeon sähköt ja siinä ne toimivat.


      • d4d

        Itse avasin kerran C4:sen moottoritilassa olevan sulakeboksin ja siellähän luki isoin kirjaimin Siemens-Vdo, eli kyllä saksalaisia saa syyttää ihan suoraan jos Citikassa on sähköongelmia. Vähän aikaa sitten C4:sessä oli esp -yksikön vaihdosta takaisinkutsu ja mikäpä muukaan oli valmistajana kuin Bosch, saksasta sekin.


      • aito ranskis
        noin? kirjoitti:

        Jarrut ovat Boschilta, mutta miksi monessa muussa "sähköosassa" lukeekin Valeo?

        Toisaalta Valeokaan ei voi olla ihan paska, koska esim. Avensiksessakin on Valeon sähköt ja siinä ne toimivat.

        Onhan Valeo vanha tunnettu ranskalainen valmistaja. Toisaalta, onhan Avensiskin suunniteltukin Ranskassa, vaikka valmistetaankin Briteissä.


    • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

      Sinähän se se erehdyt alvariinsa.

    • Suomi24/tiedoitus

      On perustettu uusi keskustelupalsta juuri sinua "never again" varten. Toivotamme Sinut sydämmellisesti tervetulleeksi tälle palstalle
      sinne on aivan helppo tulla sinne ovat monet aivan heikkolahjaiset tumpelolotkin osanneet.
      Tuon palstan nimenä on USEIN EREHTYVÄISET

    • oli vialla?

      Kerro nyt mikä se viallinen osa / yksikkö sitten lopulta oli?

      Omaa C4:sta on korjattu maaliskuusta lähtien erään toisenlaisen vian vuoksi. Huollolla / maahantuojalla ei ole tällä hetkellä aavistustakaan miten edetään. Odottelemme tehtaalta neuvoja. En ole yksin tuon autoni vian kanssa, sillä saamieni tietojen mukaan kahdessa muussa samanlaisella koneella (110 HDI) varustetussa Citroenissa on saman vian korjaus käynnissä.

      Vaikka pitkä korjausaika harmittaa, en ainakaan vielä ole merkkiä vaihtamassa.

      Vikoja on muissakin merkeissä, jopa niissä saksalaisissa. Edellisessä duunipaikassa taistelimme erään saksalaismerkkisen auton kanssa vaikka kuinka. Se oli korjaamolla yhtäjaksoisesti kolme kuukautta, ennen kuin vika saatiin korjattua. Sitä ennen autoa käytettiin saman vian takia korjattavana useampia kertoja.

      Tuli tuota hajuvesilelusta mieleen, että tarttis varmaan vaihtaa se tuoksupatruuna uuteen...

      • Felimon II

        Älä nyt tätä "newer againía" syytä hänhän on myöntänyt olevansa erehtyväinen. Ei korjaamot eikä hän itsekään ole tietoisia vian laadusta ja paikasta. Paistaisi päivä edes joskus risukasaan.


      • viestiketju osoittaa
        Felimon II kirjoitti:

        Älä nyt tätä "newer againía" syytä hänhän on myöntänyt olevansa erehtyväinen. Ei korjaamot eikä hän itsekään ole tietoisia vian laadusta ja paikasta. Paistaisi päivä edes joskus risukasaan.

        valitettavasti jälleen sen tosiasian, että suomalainen osaaminen autokorjaamoilla on pahasti hakusessa tietoteknisten ja sähköisten vikojen ja ongelmien osalta. Lähes automerkin kuin automerkin osalta kuulee samaa tarinaa aina silloin tällöin näistä samanlaisista murheista. Ja lopulta jos ei osata korjata saatetaan väittää, että asia on ko. automallin ominaisuus. Osaamattomuutta ja kokemattomuutta!


      • Pitää paikkansa
        viestiketju osoittaa kirjoitti:

        valitettavasti jälleen sen tosiasian, että suomalainen osaaminen autokorjaamoilla on pahasti hakusessa tietoteknisten ja sähköisten vikojen ja ongelmien osalta. Lähes automerkin kuin automerkin osalta kuulee samaa tarinaa aina silloin tällöin näistä samanlaisista murheista. Ja lopulta jos ei osata korjata saatetaan väittää, että asia on ko. automallin ominaisuus. Osaamattomuutta ja kokemattomuutta!

        Olet lähes ainoa järkimies tässä kirjoittavien porukassa.


      • never again

        Vika löytyi lopulta moottorinohjausyksiköstä. Siellä oli ilmeisesti jossakin huono liitos tai hapettunut liitos. Sain auton lopulta vika päällä. eli virrat kadottaneena Veholle, ja silloin huolto löysi vikamuistista tiedon, että vika on moottorinohjausyksikössä. Olivat puhdistaneet ja varmistaneet kaikki liitokset ohjainyksiköstä ja vika oli ollut siellä.


      • puupäävika
        never again kirjoitti:

        Vika löytyi lopulta moottorinohjausyksiköstä. Siellä oli ilmeisesti jossakin huono liitos tai hapettunut liitos. Sain auton lopulta vika päällä. eli virrat kadottaneena Veholle, ja silloin huolto löysi vikamuistista tiedon, että vika on moottorinohjausyksikössä. Olivat puhdistaneet ja varmistaneet kaikki liitokset ohjainyksiköstä ja vika oli ollut siellä.

        Jotakin pahasti vialla noissa jutuissasi. Osallistu valehtijoiden klubin tarinoihin. Opettele kuitenkin kirjoittaa paremmin, et sielläkään menesty muutoin.


      • never again
        puupäävika kirjoitti:

        Jotakin pahasti vialla noissa jutuissasi. Osallistu valehtijoiden klubin tarinoihin. Opettele kuitenkin kirjoittaa paremmin, et sielläkään menesty muutoin.

        Kyllä olet oikeassa vikaa oli...nimittäin citikka. Citikan omistaminen vei myös oikeinkirjoitustaitoni hetkellisesti, mutta olen pikkuhiljaa toipumassa....kiitos huolehtimisesta =)


      • se järkimies
        Pitää paikkansa kirjoitti:

        Olet lähes ainoa järkimies tässä kirjoittavien porukassa.

        mutta eniten risoo se, etteivät saa autoani korjattua merkkihuollossa.


      • vikana
        se järkimies kirjoitti:

        mutta eniten risoo se, etteivät saa autoani korjattua merkkihuollossa.

        Mikä autossasi on vikana? Oma Citroen on myös ollut maaliskuusta saakka "työn alla" merkkiliikkeessä. Saisi jo tulla se päivä, että vika saadaan pois ja muuten niin mukava auto toimisi kuten sen pitääkin.


      • never again
        vikana kirjoitti:

        Mikä autossasi on vikana? Oma Citroen on myös ollut maaliskuusta saakka "työn alla" merkkiliikkeessä. Saisi jo tulla se päivä, että vika saadaan pois ja muuten niin mukava auto toimisi kuten sen pitääkin.

        Kirjoitin vian jo aiemmin tuonne alemmas, mutta et varmaankaan huomannut sitä. Eli :Vika löytyi lopulta moottorinohjausyksiköstä. Siellä oli ilmeisesti jossakin huono liitos tai hapettunut liitos. Sain auton lopulta vika päällä. eli virrat kadottaneena Veholle, ja silloin huolto löysi vikamuistista tiedon, että vika on moottorinohjausyksikössä. Olivat puhdistaneet ja varmistaneet kaikki liitokset ohjainyksiköstä ja vika oli ollut siellä.    

        Miten se sinun citikka sitten oireilee?


      • siinä sinun autossasi

        on? Miten se ilmenee?


      • ceevitonen

        Jos autoa korjataan 3 kuukautta ei se kyllä totisesti auton vika. Eihän kokonaan uuden tekemiseenkään mene kuin muutama minuutti.
        Taitaa olla huoltajissa ja kirjottajassakin jotakin valmistusvirhettä.


      • kupsis
        never again kirjoitti:

        Kirjoitin vian jo aiemmin tuonne alemmas, mutta et varmaankaan huomannut sitä. Eli :Vika löytyi lopulta moottorinohjausyksiköstä. Siellä oli ilmeisesti jossakin huono liitos tai hapettunut liitos. Sain auton lopulta vika päällä. eli virrat kadottaneena Veholle, ja silloin huolto löysi vikamuistista tiedon, että vika on moottorinohjausyksikössä. Olivat puhdistaneet ja varmistaneet kaikki liitokset ohjainyksiköstä ja vika oli ollut siellä.    

        Miten se sinun citikka sitten oireilee?

        Joo, niihän olitkin jo maininnut. Taisin sotkea, että olet joku toinen kirjoittaja. No, sattuuhan sitä.

        Oma HDi nykii kylmänä ja sitä vikaa merkkihuolto metsästää parhaillaan tai oikeastaan odottelee tehtaalta neuvoja mistä vikaa haettaisiin. Huollosta saamieni tietojen mukaan autoni ei ole ainoa, joka tällä hetkellä kärsii tuosta viasta. Tässä nyt vain odotellaan miten homma etenee...


      • omistaja_
        ceevitonen kirjoitti:

        Jos autoa korjataan 3 kuukautta ei se kyllä totisesti auton vika. Eihän kokonaan uuden tekemiseenkään mene kuin muutama minuutti.
        Taitaa olla huoltajissa ja kirjottajassakin jotakin valmistusvirhettä.

        ---lainaus ceevitonen---
        Taitaa olla huoltajissa ja kirjottajassakin jotakin valmistusvirhettä.
        ---lainaus ceevitonen---

        Tykkäät näemmä mennä henkilökohtaisuuksiin kun autoista keskustellaan. Etkö kykene keskustelemaan esineistä esineinä ja vioista vikoina ilman, että pitää mennä tökkimään kirjoittajia? Vai oletko kenties merkkihuollon henkilökuntaa?

        Autossa on vikaa, niin autossa on vikaa, mutta kenen vika se on? Se on ihan sama kenen vika se vika on, mutta korjaamisen venyminen kertoo jotain huolto-organisaatiosta. Tosin tuohon samaan syyllistyvät myös muiden merkkien huollot, joten ongelma on enemmän yleismaailmallinen kuin merkkikohtainen.

        Tämä nykyinen C4 on kolmas Citroen ja ensimmäinen jota huolto ei meinaa saada kuntoon vaikka mitä yrittäisin. Kun ei ole maassa tietotaitoa, niin sitä ei ole.

        C4 on sinänsä hyvä peli, en sitä ole haukkunut tai moittinut missään yhteydessä.


    • söpö poitsu

      Ennen mulla oli Citroen C4 ja tyttöystävä. Nyt mulla on Audi A4 ja tosi namu poikaystävä.

      • Hugo c 4 jes jes

        Pöööö


    • never again

      Yksi merkki citroenin huonosta laadusta ja merkin huonosta maineesta on nopea auton arvon putoaminen. Citikka taitaa arvon putoamisessa olla ykkös merkki tällä hetkellä, Chrysler saattaa olla hyvä kakkonen. Mistä tämä arvon putoaminen kertoo?... huonosta laadusta ja auton maineesta tietenkin.

      Oma kokemukseni on, että Citroen on hyvä ajettava ja monipuolisesti varusteltu, mutta laadultaan surkea.

      Jo uutena c4 citikka nitisi ja narisi etenkin ovien paneloinneista. Ovien panelien ruuvien kiristäminen auttoi aina hetkellisesti, mutta narina palasi aina hetken päästä takaisin.

      Ilmastoiniin vaihdettiin läppäsarja...on kuulemma yleinen vika...tuulettimeen pääsevä lumi kuulemma hajoitaa läppäsarjan.

      Penkinlämmittimien vastukset palavat monesti c4 citikoissa, kuten myös paloivat minun citikassa.

      Kerran ratin keskiössä olevasta soittimen ohjaimesta oli nappi hieman kohollaa (irronnut), painoin sen paikalleen, jonka jälkeen koko mittaristo pimeni, mittaristo alkoi toimia sen jälkeen, kun sammutin auton ja käynnistin sen uudestaan. Tätäkään eivät osanneet huollossa selittää...ilmeisesti on jokin citikan ominaisuus??!!

      Nämä autojututhan ovat mielipide kysymyksiä, joten en yritäkään käännyttää teitä citikoiden omistajia ostamaan toisen merkkisiä autoja. Kerroin vain omista kokemuksistani citikan omistajana. Sen voin sanoa, että muilla automerkeillä minulla ei ole ollut lähellekään niin paljon ongelmia kuin citikalla. Ehkä autoni oli huono yksilö, tai sitten se oli tyypillinen citroen..... en tiedä kummin oli, enkä aio ottaa asiasta selvää, eli tuo oli ensimmäinen ja viimeinen citikka jonka itselleni hankin. Anyway, Vehon huoltoa tulee ikävä, sillä palvelu oli hyvää ja huoltohenkilökunta ystävällistä ja osaavaa. Eiväthän he voi sille mitään, että he joutuvat citroenia huoltamaan!

      • paranee...

        Mistä ihmeestä teitä aivonäiviöitä sikiää? Nyt on käyty hakemassa jo kaikki fantasiaviatkin avuksi. Lempeä neuvo: vedä ...tu päähän ja nielaise. Autoiluväki kiittää.


      • never again
        paranee... kirjoitti:

        Mistä ihmeestä teitä aivonäiviöitä sikiää? Nyt on käyty hakemassa jo kaikki fantasiaviatkin avuksi. Lempeä neuvo: vedä ...tu päähän ja nielaise. Autoiluväki kiittää.

        Älä nyt hernettä nenään vedä. Kakki nämä asiat ovat todella tapahtuneet minulle, kun omistin c4 citikan. Jos sinä olet tyytyväinen citikkaasi, niin hyvä niin. Joko sinulla ei ole varaa parempaan autoon kuin johonkin käytettyyn citikkaan, tai sinä olet trolli, joka yrittää provoilla.

        Minäpä yritän käydä hakemassa joku päivä Veholta listan toimenpiteistä jotka tehtiin autooni...saa nähdä onnistuuko se, sillä olen ollut "citroenvapaa" jo muutaman kuukauden =), mutta lupaan yrittää. Jos saan listan, skannaan sen ja laitan sen nettiin...ok?!

        Voi kiesus näitä hulluja on näköjään joka palstalla....tai trolleja =/


      • polkuautoko

        meillä paloi toytoa keväällä, en enää koskaan huoli toyotaa koska ne palavat! ja kaverin Fordista puhkesi rengas pari viikkoa sitten. En huoli Fordia koska niissä ei kestä renkaat. Mutta naapurin pojan polkuautossa toimii kaikki vaikka ollut jo viikon käytössä: haluan siis polkuauton, ne kestää ja toimii.


      • mieleen
        never again kirjoitti:

        Älä nyt hernettä nenään vedä. Kakki nämä asiat ovat todella tapahtuneet minulle, kun omistin c4 citikan. Jos sinä olet tyytyväinen citikkaasi, niin hyvä niin. Joko sinulla ei ole varaa parempaan autoon kuin johonkin käytettyyn citikkaan, tai sinä olet trolli, joka yrittää provoilla.

        Minäpä yritän käydä hakemassa joku päivä Veholta listan toimenpiteistä jotka tehtiin autooni...saa nähdä onnistuuko se, sillä olen ollut "citroenvapaa" jo muutaman kuukauden =), mutta lupaan yrittää. Jos saan listan, skannaan sen ja laitan sen nettiin...ok?!

        Voi kiesus näitä hulluja on näköjään joka palstalla....tai trolleja =/

        Etkö saanut autoa huoltoon kuskatessa lappua jonka allekirjoitit ja jossa oli merkintä mitä tehdään?

        Itse olen omaa C4 Citroenia huoltoon viedessä saanut lähes joka kerta dokumentin. Se täytyy myöntää, että samaa vikaa korjatessa joskus lappu on jäänyt saamatta, enkä ole sitä jaksanut udella.

        Et välttämättä saa niitä jälkeenpäin, ellet ole enää auton omistaja.


    • 2fast4u

      Sattuuhan noita mätiä omenia aina silloin tällöin. Itselleni kävi 90-luvun alussa samoin Toyotan kanssa. Vaihdoin idioottivarman Mitsu Lancerin tuoreehkoon merkkihuollettuun Corollaan. Ja siitäkös remppakierros alkoi. Auto hävitteli sähköjä ja sammutteli valoja miten sattuu ja yleensä siellä missä ei pitäisi, eli korvessa. Kaikenlaista vipstaakia valoviiksestä lähtien vaihdettiin, mutta ei apua. Lopulta jouduin kuljettamaan mukana johtosarjaa, eräänlaista ohitusleikkausta, jolla sain keinoteltua jotenkin valoa päälle, kun ne päättivät karata. Öljynkulutus oli karmeaa, kone alkoi jo alle satkun savuttamaan. Sisältä pikkuosia irtoili, ovenkahva jäi eräänä pakkasaamuna käteen. Ja sille pahimmalle, eli onnettomalle ajettavuudelle ei halvalla voinut mitään. Liikkeen kautta yritettiin maahantuojaa saada vaihtamaan vastaava ehjä auto tilalle. Tyly vastaus oli, että ei, yritetään korjata. Yrittämiseksi se jäikin. Onneksi oli takuuta vielä, muuten olis iteltäkin käämit kärähtäneet.
      Vaihdoin Fiatiin, joita lähes huoletta ajoin 5 peräkkäin. Yhdessä niistä ilmeni samanlainen valovaiva kerran, mutta sen sain itse korjattua käyttämällä valoviiksen irti ja puhdistamalla paikat. Uudemmissa vaihdeltiin vain lamppuja. Sitten oli Primera ja vesivaivainen Pösön 307 farkku (vain 3 kk!). Välillä kokeilin pienempää Mitsu Coltia, mutta oli liian pieni. Se vaihtui C5:een ja se taas kilometrien lisäännyttyä C4 HDI:in. Ei ole ollut valittamista. Mutta näinpä yksi epäkelpo yksilö voi viedä auton ja koko merkin maineen käyttäjän kannalta. Ostin Tojon, koska sen piti kestää. Toisin kävi, samalla oli kaksi Tojoa, ensimmäinen ja viimeinen. Vertailupohjaa on sikäli, että omistuksessani on ollut reilut 10 autoa: - merkkeinä Audi, VW, Mitsu, Tojo, Fiat, Pösö, Nissan ja nyt Citikka.

      • Toinen höppänä

        Tuu tänne hullujen huoneelle (vaikka ei sitä enään siksi sanota) mutta ei täällä ole muita kuin hulluja, pliis liitty mukavaan seuraamme.


      • never again
        Toinen höppänä kirjoitti:

        Tuu tänne hullujen huoneelle (vaikka ei sitä enään siksi sanota) mutta ei täällä ole muita kuin hulluja, pliis liitty mukavaan seuraamme.

        Provosointi on taitolaji, sulla ei näytä taitoa olevan =)


      • kirjoitustasi
        never again kirjoitti:

        Provosointi on taitolaji, sulla ei näytä taitoa olevan =)

        pitää tunnustuksena?


      • never again
        kirjoitustasi kirjoitti:

        pitää tunnustuksena?

        Tunnustuksena provoilusta?...ei voida. Kaikki mitä olen kirjoittanut entisestä citikastani tänne on myös oikeasti tapahtunut.


      • C5 2.2 HdiA
        never again kirjoitti:

        Tunnustuksena provoilusta?...ei voida. Kaikki mitä olen kirjoittanut entisestä citikastani tänne on myös oikeasti tapahtunut.

        Nuo juttusi niin ristiraisia ja niissä asioita jotka ei kertakaikkiaan sovi Citroeniin.
        Taitaa olla itsessäsi paha valmistusvirhe ja takuu tietenkin mennyt umpeen.


      • oikein usko
        never again kirjoitti:

        Tunnustuksena provoilusta?...ei voida. Kaikki mitä olen kirjoittanut entisestä citikastani tänne on myös oikeasti tapahtunut.

        Tyylisi on kovin tarkoitushakuinen ja harhaileva. Itsekin toivoit parempaa valehtelutaitoa ja nyt taisi napsahtaa omaan leukaan. Liitän olemuksesi luiskaotsaisten provoilijoiden joukkoon.


      • 2fast4u
        Toinen höppänä kirjoitti:

        Tuu tänne hullujen huoneelle (vaikka ei sitä enään siksi sanota) mutta ei täällä ole muita kuin hulluja, pliis liitty mukavaan seuraamme.

        Mutta jos itse olet siellä, niin toivottavasti et koskaan pääse pois.
        Tosiasioista kun ei voi kiistellä. Kuten mainitsin yksi kehno yksilö hyvässäkin merkissä voi käyttäjän silmissä tuhota mallin ja jopa koko merkin maineen. Kirjoitukseni ei ole mikään provo, vain yksi pieni tarina siitä mitä voi sattua. Sattumoisin tiedän, että seuraava omistajakin oli auton kanssa vaikeuksissa.
        Ajakoon kukin millä haluaa, yhtään viatonta autoa en vielä ole nähnyt. Merkkiuskovainen en ole, mutta turha mollaaminen on jotenkin naurettavaa, usein kommentteja antavat ne, joilla ei mitään kokemusta merkistä tai tietystä mallista ole. Itse perustan ajatukseni vain omiin kokemuksiini, jos ne ovat hyviä, niin ovat, mutta tuon esille myös huonot puolet. Kerron kyllä, jos sitruuna alkaa itkettään. Ajellaanhan turvallisesti ja leppoisasti menemään tässä komiassa kesässä, olipa alla kiesi mikä tahansa!


      • never again
        2fast4u kirjoitti:

        Mutta jos itse olet siellä, niin toivottavasti et koskaan pääse pois.
        Tosiasioista kun ei voi kiistellä. Kuten mainitsin yksi kehno yksilö hyvässäkin merkissä voi käyttäjän silmissä tuhota mallin ja jopa koko merkin maineen. Kirjoitukseni ei ole mikään provo, vain yksi pieni tarina siitä mitä voi sattua. Sattumoisin tiedän, että seuraava omistajakin oli auton kanssa vaikeuksissa.
        Ajakoon kukin millä haluaa, yhtään viatonta autoa en vielä ole nähnyt. Merkkiuskovainen en ole, mutta turha mollaaminen on jotenkin naurettavaa, usein kommentteja antavat ne, joilla ei mitään kokemusta merkistä tai tietystä mallista ole. Itse perustan ajatukseni vain omiin kokemuksiini, jos ne ovat hyviä, niin ovat, mutta tuon esille myös huonot puolet. Kerron kyllä, jos sitruuna alkaa itkettään. Ajellaanhan turvallisesti ja leppoisasti menemään tässä komiassa kesässä, olipa alla kiesi mikä tahansa!

        En syyttänyt sinua provoilijaksi, vaan tuota haistattelijaa, joka ylistää Citroenia hieman liiankin kiihkeästi. Provoilijoita on kahdenlaisia, toiset ylistävät fanaattisesti ja toiset haukkuvat fanaattisesti. Tuo yksi on se toinen ääripää.


      • C5 Exclusive
        never again kirjoitti:

        En syyttänyt sinua provoilijaksi, vaan tuota haistattelijaa, joka ylistää Citroenia hieman liiankin kiihkeästi. Provoilijoita on kahdenlaisia, toiset ylistävät fanaattisesti ja toiset haukkuvat fanaattisesti. Tuo yksi on se toinen ääripää.

        Kyllähän Citroeniä voi täällä Citroenin palstalla vähän kehaista. Vallankin tätä uutta C5 mallia. Tietenkin siinäkin on huomauttamista, jos ei muuta niin ainakin hinta se vaihtelee hyvin varustettuna 40 jopa yli 50 tonnin vaikka ottaa 2.o litran dieselillä. Mutta ihanaa kyytiä sitten tulee ja varusteissa löytyy.


    • 2fast4u

      tuo ketju vaan viittasi suoraan kirjoitukseeni. Otan siten ensimmäisen rivin aiemmasta viestistä takaisin. Jessus, minä en ymmärrä kiihkoilua jonkun peltiläjän takia. Asialliset kommentit kelpaavat olivat ne sitten moitteita tai kehuja. Ja paree vielä jos ne ovat totta ja omia kokemuksia eivätkä mitään kuulopuheita tai ennakkoluuloihin perustuvia.

    • oli C5

      Ruotsissa asuessaan, osti auton uutena.
      Autossa ilmeni heti melkein uutena lukuisia mystisiä sähkövikoja, joiden vuoksi sillä pystyi ajamaan oikeastaan vaan satunnaisesti.
      Huolto teki parhaansa auton korjaamiseksi, mutta ei siitä koskaan kunnollista tullut.
      Lopulta Citroenin maahantuoja otti auton takaisin ja antoi tilalle uuden.
      Ilmeisesti susi-C5 lähetettiin patonkimaahan takaisin.
      Tuttavani otti tietysti uuden auton mielihyvin entisen tilalle, mutta vaihtoi sen sitten melko pian toisen merkkiseen.

    • vaihtui kanssa

      Minulla oli C3 ja vikoja täynnä. Pahinta oli ohjauksen puoltaminen, jota ei saatu korjattua mitenkään. Huolto oli huonoa ja asiatonta. Vaihtoon meni kahden kuukauden jälkeen.

      • Avensis Reppana

        Mulla tuli Avensis täyteen kans vikoja, siirsin ne peräkärryyn ja kävin kippaamassa ne yhden metsäautotien varteen.


      • on sit kai
        Avensis Reppana kirjoitti:

        Mulla tuli Avensis täyteen kans vikoja, siirsin ne peräkärryyn ja kävin kippaamassa ne yhden metsäautotien varteen.

        lainaa todella paljon?? Nykyinen tuloverotus ei suosi ollenkaan lapsiperheitä, jonka molemmat vanhemmat työskentelevät kunnan- tai kaupunginvirassa. Toisaalta, inhottaa tämä ininä polttoaineen hinnasta ja sen vaikutuksesta kuluihin. Jokainenhan on itse valintansa tehnyt. Kukaan ei pakota asumaan korvessa ja ostamaan isoa asuntoa.


      • samoilla linjoilla
        on sit kai kirjoitti:

        lainaa todella paljon?? Nykyinen tuloverotus ei suosi ollenkaan lapsiperheitä, jonka molemmat vanhemmat työskentelevät kunnan- tai kaupunginvirassa. Toisaalta, inhottaa tämä ininä polttoaineen hinnasta ja sen vaikutuksesta kuluihin. Jokainenhan on itse valintansa tehnyt. Kukaan ei pakota asumaan korvessa ja ostamaan isoa asuntoa.

        olen. Mitä ihmettä varten ihmiset muuttaa sinne syrjään, itse valittu homma että bensaa kuluu. Muuttasivat vaan tänne keskustaan, on täälläkin isoja taloja.
        t.Toimitusjohtaja


      • me heitä
        samoilla linjoilla kirjoitti:

        olen. Mitä ihmettä varten ihmiset muuttaa sinne syrjään, itse valittu homma että bensaa kuluu. Muuttasivat vaan tänne keskustaan, on täälläkin isoja taloja.
        t.Toimitusjohtaja

        kaupunkiin halua! Täällä noita maalaisjuntteja on jo muutenkin yli kiintiön.


      • tullutkin
        samoilla linjoilla kirjoitti:

        olen. Mitä ihmettä varten ihmiset muuttaa sinne syrjään, itse valittu homma että bensaa kuluu. Muuttasivat vaan tänne keskustaan, on täälläkin isoja taloja.
        t.Toimitusjohtaja

        Olisinhan minä tullutkin, mutta kun valtio ehti ensin varaamaan sen rantatontin. Rakensivat siihen sitten Ahtisaarelle sen mökin, jossa asukkaat tuntuvat vaihtuvan muutaman vuoden välein.

        Hyvät tontit ovat harvassa siellä keskustassa.


      • Citroen mies
        tullutkin kirjoitti:

        Olisinhan minä tullutkin, mutta kun valtio ehti ensin varaamaan sen rantatontin. Rakensivat siihen sitten Ahtisaarelle sen mökin, jossa asukkaat tuntuvat vaihtuvan muutaman vuoden välein.

        Hyvät tontit ovat harvassa siellä keskustassa.

        Kumpi tää nyt sitten on Citroenin vaiko Ahtisaaren palsta ? Vai onko niillä omat tontit jossain ?


      • sivusta seuraaja
        Avensis Reppana kirjoitti:

        Mulla tuli Avensis täyteen kans vikoja, siirsin ne peräkärryyn ja kävin kippaamassa ne yhden metsäautotien varteen.

        Eihän tojo-mies omaa pesää likaa, siellä jo murheita piisalle. Tulee tänne Citroenin puolelle kakkimaan. Käykää vaikkapa toteamassa toyotan tallissa.


      • Citroen C2
        Avensis Reppana kirjoitti:

        Mulla tuli Avensis täyteen kans vikoja, siirsin ne peräkärryyn ja kävin kippaamassa ne yhden metsäautotien varteen.

        YMPÄRISTÖRIKOS


      • minä vaan
        Avensis Reppana kirjoitti:

        Mulla tuli Avensis täyteen kans vikoja, siirsin ne peräkärryyn ja kävin kippaamassa ne yhden metsäautotien varteen.

        et sitten ole kuullut, että romuautot kuuluvat romuttamoon, eivät luontoon. Jokainen on vastuussa romuistaan ja jätteistään! Tuo on rikollista toimintaa.


    • Se on..

      hieno eläin.

    • otit riskin

      Siihen saksalaiseen kun tulee vika niin sitä ei takuuseen korjatakaan ;)

    • Varma Liukkonen

      Tämän ketjun luettuani päätin ostaa uuden C4:n. Kiitos kaikille osallistuneille (erityisesti never again nimimerkille), muuten olisin varmaan päätynyt johonkin toiseen. Kyllähän se aika paljon kertoo että saksalaiseten autojen myyjätkin tulevat tänne provoilemaan kokiessaan C4:n noin suureksi uhkaksi.

    • sivusta seurannut

      Tämä "never again " on niitä huuhaa Ville-Veikkoja. Esiintyy muillakin nimimerkeillä ja vierailee muiden merkkien palstoilla. On helppo tunnistaa kirjoitustavasta ja tyylistä. Taisi osallistua tuohon "öljyt pellolle" kampanjaankin.

      • never again

        Tehdään yksi asia selväksi. Olen kirjoittanut tänne citroen-palstalle yhden kerran aiemmin ja silloin kyllä eri nimimerkillä... siitä on aikaa muutama kuukausi. Ylen kirjoittanut yhden toisen automerkin keskustelupalstalle yhden kerran. Siinä on minun palstoilla vierailut. Rehellisesti voin sanoa, että en ole eri automerkkien palstoilla vieraillut provoilemassa, ja kaikki mitä olen kirjoittanut pitää paikkansa.


      • Citroen hieno auto
        never again kirjoitti:

        Tehdään yksi asia selväksi. Olen kirjoittanut tänne citroen-palstalle yhden kerran aiemmin ja silloin kyllä eri nimimerkillä... siitä on aikaa muutama kuukausi. Ylen kirjoittanut yhden toisen automerkin keskustelupalstalle yhden kerran. Siinä on minun palstoilla vierailut. Rehellisesti voin sanoa, että en ole eri automerkkien palstoilla vieraillut provoilemassa, ja kaikki mitä olen kirjoittanut pitää paikkansa.

        Joutavaa selittelyä, tässäkin keskustelussa on tämä "never again" alun toistakymmentä kertaa.
        Huh hellettä sanoi jänis pakkasella. Kuulut tuohon aikamoisten idioottien porukkaan.


      • never again
        Citroen hieno auto kirjoitti:

        Joutavaa selittelyä, tässäkin keskustelussa on tämä "never again" alun toistakymmentä kertaa.
        Huh hellettä sanoi jänis pakkasella. Kuulut tuohon aikamoisten idioottien porukkaan.

        Siis vain kerran tämän keskustelun ulkopuolelle. Sää taidat olla se sama trolli joka haistatteli tuolla aiemmin!?


      • Citroen hieno auto
        never again kirjoitti:

        Siis vain kerran tämän keskustelun ulkopuolelle. Sää taidat olla se sama trolli joka haistatteli tuolla aiemmin!?

        Vanha sanonta pitää paikkansa. SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA SATTUU


      • never again
        Citroen hieno auto kirjoitti:

        Vanha sanonta pitää paikkansa. SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA SATTUU

        Vanha sanonta pitää paikkansa. Tyhmyys tiivistyy joukossa. Tässä tapauksessa tässä joukossa.


      • Kehno yritelmä
        never again kirjoitti:

        Vanha sanonta pitää paikkansa. Tyhmyys tiivistyy joukossa. Tässä tapauksessa tässä joukossa.

        Ikävä kyllä provoileva tyhmyytesi oli liian läpinäkyvää. Pysy vaan Ladassa, se sopii tyyliisi åaremmin.


      • never again
        Kehno yritelmä kirjoitti:

        Ikävä kyllä provoileva tyhmyytesi oli liian läpinäkyvää. Pysy vaan Ladassa, se sopii tyyliisi åaremmin.

        No joo, kirjoitus tapasi ja lauseesi ovat tutut, eli olet se sama provo/trolli joka heittelee noita ääliömäisyyksiä tuolla aiemminkin. En vaivaudu enään tämän jälkeen sinulle vastaamaan.


      • tuntuu olevan
        never again kirjoitti:

        No joo, kirjoitus tapasi ja lauseesi ovat tutut, eli olet se sama provo/trolli joka heittelee noita ääliömäisyyksiä tuolla aiemminkin. En vaivaudu enään tämän jälkeen sinulle vastaamaan.

        noita provoja myös muiden merkkien palstoilla pilvin pimein, kun uteliaisuuttani kävin niitä läpi. En kyllä ymmärrä, miten jotkut jaksavat automerkin takia nähdä moista vaivaa, että tunkeutuvat muiden automerkkien palstoille provoilemaan, minä en kyllä viitsisi (jos ei mulle maksettaisi TODELLA hyvin). Onhan elämässä sentään muutakin kuin joku automerkki, vaikka Citroenisti(-nainen) olenkin. Mutta kertokaa mulle, mistä tuo trolli (peikko?) tulee.


      • tietää kaiken
        tuntuu olevan kirjoitti:

        noita provoja myös muiden merkkien palstoilla pilvin pimein, kun uteliaisuuttani kävin niitä läpi. En kyllä ymmärrä, miten jotkut jaksavat automerkin takia nähdä moista vaivaa, että tunkeutuvat muiden automerkkien palstoille provoilemaan, minä en kyllä viitsisi (jos ei mulle maksettaisi TODELLA hyvin). Onhan elämässä sentään muutakin kuin joku automerkki, vaikka Citroenisti(-nainen) olenkin. Mutta kertokaa mulle, mistä tuo trolli (peikko?) tulee.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

        Lainaus:

        "Trollaus (suomennokseksi on ehdotettu peikkoilua ja troolaamista) on trollien kirjoittamista uutisryhmiin, keskustelupalstoille, irkkiin tai wikeihin.
        Vaikka trollaus saattaakin joskus kirvoittaa rakentavaa keskustelua, yleensä sitä pidetään lähinnä ärsyttävänä, joten sitä on parempi välttää.
        Termin alkuperä ei kuitenkaan ole skandinaavisten kielten peikkoa tarkoittava sana, vaan se juontuu vetouistelua merkitsevästä englannin sanasta trolling.
        Trollaava henkilö ikään kuin vetää viehettä saalisparven läpi toivoen että joku tarttuu siihen."


    • Susiturkki

      Eipä uskoisi, että noin tietävä mies menee vipuun.

    • ExCitroenisti4ever

      Tietäähän sen kun malli nimetään räjähteen (C4) mukaan niin mitä muuta siltä voi odottaa? Se yksinkertaisesti hajoaa käsiin. Vitun romut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe