Octavia Combi 4x4 tdi 1,9

Jooze

Millaisia kokemuksia autosta? Tarve olisi nelivedolle, mutta onko tuosta mitään hyötyä etuvetoiseen nähden jos joutuu joskus ajelemaan hieman lumisemmilla metsäteillä. Kannattaako muuten nelivedolla ajaa lumessa (tiellä 10-20cm uutta lunta)luistonesto päällä vai pois päältä? Ja en tarvitse maasturia, mutta joskus hieman neliveto-ominaisuuksia ja muutaman sentin normaalia korkeampaa maavaraa.

11

3161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llIIllIIlIl

Olin just työreissussa tuollaisella. Maantiellä mukava, kaupungissa välttävä. Ajotietokone näytti kulutusta maantiellä n. 5.4 (joka on noin puoli litraa enemmän kuin etuvetoisella Skeidalla).

• palle ramstetti

Käy koeajamassa.Olet selvästi vasta nelivetopolun alkupäässä. Olen aina sanonut alla olevasta omasta autostani että se on paska...syy on siinä että mistä minä tiedän mitkä motiivit/tarpeet TOISELLA on päällimmäiset auton ostoon. Olen myös sanonut että ei nelivetoa tarvitse juuri koskaan mutta kun on juuttumassa kiinni, tai on erityisen liukasta, niin se on hyvänä apuna. Kokeilla olen antanut
      Kokemuksia on kahdeksasta neliveivarista .Junttinelivedosta haldexiin.

• Jooze

Koeajettu on ja hyvältä tuntui. Nyt kiinnostaisikin tekeekö tuolla Haldexilla mitään? Kerroppa omia kokemuksia Haldexista. Pääasiassa tulee ajeltua hyviä teitä, joten mitään oikeaa maasturia en tarvitse enkä halua, mutta harrastusten parissa tulee joskus ajeltua huonompiakin teitä ja huonommilla keleillä.

• palle ramstetti
        Jooze kirjoitti:

Koeajettu on ja hyvältä tuntui. Nyt kiinnostaisikin tekeekö tuolla Haldexilla mitään? Kerroppa omia kokemuksia Haldexista. Pääasiassa tulee ajeltua hyviä teitä, joten mitään oikeaa maasturia en tarvitse enkä halua, mutta harrastusten parissa tulee joskus ajeltua huonompiakin teitä ja huonommilla keleillä.

Mulla on siis ehkäpä tuollainen peli nyt kun itse ajelit. Nelivetokysymykset ovat enemmän filosofisella tasolla ,kuin perustuvat käytännön tarpeisiin. Tiedäthän nämä yhteen tyyppiin vannovat. Käytännössä Haldex on heikoimmillaan jatkuvassa vaativassa maastokäytössä. Vaarana on että Haldexkytkin lämpiää liikaa. Nykyinen sähköohjattu Haldex on erittäin nopea kytkeytymään. Siis nopeampi kuin vaikkapa kyteytyvä neliveto (honda crv/hrv.) Lumessa kahlaamisen kyvyn ratkaisee lähinnä maavara. Siihen auttaa vähän jos otat Skodasi korotettulla alustalla ja kiviä vastaan pohjapanssarilla. Minulla ei ole Haldex liikaa lämmennyt veneenvetohommissa eikä lumisella mökkitiellä. Kiinni olen kyllä ollut maastoautollakin ,ja pyörinyt horisontaalisesti pikkutietä alas (kitkarenkaista johtuen) Jos hauluat kisaa nelivetojen paremmuudesta, heitä kysymys Subabarupalstalle. Siellä on innokasta näkemystä asiasta.

• killökl
        Jooze kirjoitti:

Mulla on ollut kohta 3 vuotta kyseinen peli ja hyvin on toiminut. Teen metsuritöitä ammatikseni enkä kehdannut ostaa maasturia joten neliveto octavia oli hyvä vaihtoehto. Korotetulla maavaralla ja pohjapanssarilla on päässyt kesät talvet niin pitkälle kuin on ollut tarvista. Ja kulutus on pientä. Viimeisen 50000 km keskikulutus on ollut noin 6 litraa(todellinen kulutus). Tietokone näyttää tällä hetkellä 5.7 litraa. Puhtaasti matka-ajossa pääsee lähelle viittä litraa kesällä.

• Tyytyväinen kuski

Itsellä on vastaava neliveto 2.0 TDI-koneella. Olen erittäin tyytyväinen.
      Kulutus on 6.0-6.5 l/100 km.
      Skoda on osoittautunut vahvaksi ja luotettavaksi autoksi. Suosittelen.

• Jooze

kiitos kommenteista

• jamppa5

Itsellä etuvetoinen Ocu 1,9 tdi huonontien varustuksella= korotettu maavara (sama kuin nelivedossa), jäykempi alusta ja pohjamuovien sijaan moottoritilan alla pelti.

Työssäni liikun metsäautoteillä aika paljonkin. Ocu on osoittautunut ihan ok menopeliksi. Lumikelillä tietty olis nelikosta apua paljonkin, mutta hintaero etuvetoiseen oli kuiten niin iso, että päädyin etuvetoiseen.

• Jooze

Onkohan tuo 4x4 combin korotettu maavara sama kuin Scoutissa vai on Scoutissa vielä korkeampi maavara?

• hjhgkhjl

Scoutissa korkeampi maavara, sentin tai kaksi.

• ytuyti

Octavia combin korotettu maavara 16,3cm
        Scout 18cm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      40
      1903
    2. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      404
      1623
    3. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      49
      1573
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      110
      1281
    5. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      6
      1171
    6. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      56
      891
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      224
      875
    8. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      60
      832
    9. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      32
      797
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      648
    Aihe