vuokra-asunto kemistä!

miauhau

Kuinka nopeasti Kemistä sais vuokra-asunnon? Mistä kannattais alkaa kyselemään?

22

6355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoitus

      lehteen, esim lounais-lappiin helmeen tai posariin.

    • tietysti

      Riippuu tietty alueesta, mutta jos sillä ei ole väliä, saat varmaan heti huomenna kämpän, vaikka ois viikonloppu...

      Jos tietylle alueelle haluat, saattaa mennä vähän aikaa. Mutta mutu-tuntumalla sanoisin, että nopeasti löydät asunnon, ellei maksuhäiriöitä jne.

      Jos haluat yksityiseltä, laita Pohjolan Sanomiin ilmoitus tai seuraa ilmoittelua. Jos kaupungin vuokra-asuntoon eli ItäTuulen kämppään haluat, käy niiden toimistossa Valtakadun eteläpäässä.

      Vaikka moni on tälläkin palstalla kehottanut aiemmin välttämään ItäTuulen asuntoja, niin meillä ainakin positiiviset kokemukset, vaikkei ihan luksuspaikalla asuttukaan. Aikoinaan kun palattiin etelästä tänne Kemiin, saatiin väliaikaisasunto ItäTuulelta, ihan hyvin asui sen kuukauden siinä ennen kuin ostettiin oma. Täällä kyllä kannattaa myös asunnon ostoa miettiä ennen kuin isoa vuokraa maksaa...

    • miauhau

      keskustasta tai keskustan läheisyydestä haluaisin. Onko Kemissä minkä hintaista asua? Paljonko vuokraa suunnilleen saat maksaa suht. koht hyväkuntosesta yksiöstä tai kaksiosta?

      • tuota

        Pari esimerkkiä sukulaisten maksamista vuokrista (noin, en tarkalleen muista)

        Avaran saunallinen kaksio ja parveke keskellä kaupunkia 485 vesi autopaikka

        yksityisen alle 40 neliön kaksio ilman parveketta Valtakadulla, vesi ja autopaikka sis. tyydyttävä kunto 385

        Mäntylässä Tapaninkadulla Avaran (?) parvekekaksio 435 vesi autopaikka

        Peurasaaressa Itätuulen kaksio n. 450 vesi autopaikka

        Jos muukin kuin keskusta kelpaa, ja Itätuuli ok, suosittelen Peurasaaren asuntoja. Rauhallista aluetta, omaa ja vuokraa sekaisin. Palvelut lähellä, kun tuli kauppakin. Päiväkoti vieressä. Ei Puumäntylään...


    • tyhjillään

      täällä on asuntoja tyhjillään ympäri kemiä. Mene itätuuleen sieltä saat hyvän asunnon nopeasti. sinne on nyt mukava nainen tullut töihin, joka ymmärtää ja auttaa varmasti sinua saamaan asunnon. suosittelen itätuulta vaikka siitä puhuttas mitä. huolto pelaa hyvin, työntekijät mukavia.

    • Mäntylä.

      Kysy puumäntylän asuntoja itätuulesta. Puumäntylä on edullinen ja erittäin rauhallinen asuinpaikka lähellä keskustaa.

    • juuri111

      Itätuulen asunnoista useimmat ok, aika nopeasti vielä voi saada asunnon. Henkilökunta ystävällistä.

      Älä Mäntylän puutaloihin muuta, siellä on aika paljon laitakadun kulkijoita, tosin, mukaan mahtuu aivan "kunnollisiakin" ihmisiä, kuitenkin suurin osa on ongelmatapauksia.

    • työläinen123

      erittäin nopeasti eli vaikka heti, itse sain asunnon 2 pvä sisällä ja ole ihan työssä käyvä

    • Marttalasta löytyy

      Marttalassa on on paljon vapaita. Niitä vuokraa jotkut Maakunta-asunnot, sieltä Avaran toimistosta voi hakea hakemuksia.

      Hyviä kämppiä ja edullisia, nuoria perheitä asuu paljon.

    • Hyi

      Tapaninkadulle ja Särmääjäkadulle ei ainakaan kannata mennä vuokralle, on sen verran levotonta aluetta. Poliisit joka viikolle jossain asunnossa. Asuntoja ei kunnosteta, vuokrat vain kynitään

      • GeeGan

        Pääsitkö vasta linnasta? Neljän- ja puolenvuoden kakku tuli istuttua?
        Aattelin vaan kun näinkin vanhaan juttuun kirjoittelet.


      • oma75

        Eipäs ole kuin kaupungin vuokra-asunnot sellasii ongelmaisten paikkoja..
        Omistus asunnot eri asia..
        Jokainen tsekkaa mielelläään vuokralaisen tiedot..
        Ja yleensä pätee se,et jos luottotiedoissa häikkää,niin käytösessä ja elämäntavoissa myös.. :)


    • juha551

      Kokemuksia Kyllikinraitin asunnoista? Vuokraajana Pihilis tms.?

    • kierouden huippu!

      "Mikäli asumisaika jää alle vuoden pituiseksi, niin vuokralainen menettää vakuuden suuruisen summan".

      Tämä ei liity Kyllikinraittiin vaan lähellä oleviin taloihin. Varokaa tämmöisiä. Taitaa olla laitonta hommaa, elämän tilanne voi muuttua koska vaan...

      • vastaa tekosi

        Elämässä täytyy ottaa riskejä, jos aikoo päästä etenemään.
        Tehdäänvuoden sopimus, mutta sitten ei olekaan miestä vastaamaan sopimuksesta, mitäs se semmoinen on!
        Minä kyllä pidän sopimukset jotka olen tehnyt, ja kärsin makhdolliset vahingot jos jouydun perumaan, en työnnä vahinkojani toisen niskaan joka on syytön vahinkoon.


    • M-95

      Kyltsi on ihan hyväpaikka asua, vaikkakin nuoria opiskelijoita lähinnä tänne muuttanut, minä mukaanlukien ja yksiössä asunut jo 2 vuotta. Myös burmalaisia asuu joilta löytyy lapsia muidenkin riesaksi asti, kovaäänistä porukkaa päivisin. Pihaa remontoidaan. Riippuu vähän naapurista aina nämä asuinmukavuudet. Toiset ovat pipo aivan liian kireällä, jos musiikkia kuuluu vähänkään. Toiset taas ovat rennompia. Kaikinpuolin hyvä paikka asua ja vuokranantaja on joustava aina tarvittaessa.

      • sch1

        Kyllikinraitti on kyllä aivan p***a paikka, tuli asuttua jokunen vuosi siellä. Aivan uskomattoman ylimielistä ja välinpitämätöntä porukkaa sattui ainakin mun naapuriin. Yksikin kaveri pysäköi aina mun ikkunan alle, vaikka parkkipaikkaa ei ole siinä lähimaillakaan. Mukava sitten haistella pakokaasuja ja kuunnella ovien paukuttelua. Isännöitsijääkään ei kiinnostanut pätkääkään. Äänieristys noissa taloissa on aivan surkea, vaikket olisikaan mikään kyttääjä niin ei voi välttyä kuulemasta naapureita. Mun kokemukset on siis 13 ja 15:n taloista. Ei kannata ainakaan sinne muuttaa.


      • diudi1
        sch1 kirjoitti:

        Kyllikinraitti on kyllä aivan p***a paikka, tuli asuttua jokunen vuosi siellä. Aivan uskomattoman ylimielistä ja välinpitämätöntä porukkaa sattui ainakin mun naapuriin. Yksikin kaveri pysäköi aina mun ikkunan alle, vaikka parkkipaikkaa ei ole siinä lähimaillakaan. Mukava sitten haistella pakokaasuja ja kuunnella ovien paukuttelua. Isännöitsijääkään ei kiinnostanut pätkääkään. Äänieristys noissa taloissa on aivan surkea, vaikket olisikaan mikään kyttääjä niin ei voi välttyä kuulemasta naapureita. Mun kokemukset on siis 13 ja 15:n taloista. Ei kannata ainakaan sinne muuttaa.

        Joo itselläni ei ole kokemusta 13 ja 15. Kyltsi 19 on ihan kohtuu rauhallinen, lapset rääkkyy vain pihalla päivät pitkät ja kaivurit jyllää menemään. Totta täälläkin, että äänieristykset ovat huonot ja eristykset muutenkin. Talvella sisällä lämpötila 16-17 astetta, ellei lisäpatteria ole. Ovet valskaa ja ikkunat.


    • omatupa1

      Kemistä saa heti asunnon,tasoltaan laidasta laitaan ja melkein mistäpäin vaan,vuokrat halpoja,tietenkin vuokraajan luottotiedot pitää olla kunnossa.Ruuti, koivuharju,sauvosaari ja peurasaari hyviä alueita.

      • ihmi

        Mutta jos on miu ja hau niin ei saa vuokra-asuntoa, pitää hankkia oma. Eläimille sopivia saa kyllä halvalla.


      • huomaa muut asukk
        ihmi kirjoitti:

        Mutta jos on miu ja hau niin ei saa vuokra-asuntoa, pitää hankkia oma. Eläimille sopivia saa kyllä halvalla.

        Älä vie lemmikkejä hissiin vaan kanna ne sylissäsi raput.


    • ex-Kemiläinen

      Mieti vielä kannattaako muuttaa Kemiin, jollain muulla paikkakunnalla on varmaan paljon rauhallisempi asua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe