Olen tekemässä vuokrasopimusta löytämääni asuntoon. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, mutta vuokranantaja yrittää kiristää minut olemaan asunnossa vähintään vuoden tai takavarikoi takuuvuokran, 650e. Laitonta ? vaiko eikö ?
Sekä vuokrasopimus lähetettiin minulle 3.8 ja myös vuokrasuhteen alkaminen oli laitettu samalle päivälle. Eikös suhde ala vasta kun olen itse allekirjoittanut paperit.
TAKUUVUOKRA/KIRISTYS
6
1177
Vastaukset
- kerro enemmän
"Eikös suhde ala vasta kun olen itse allekirjoittanut paperit"
eikös, ala siitä kun alat hallitsemaan asuntoa ja maksat vuokraa,
eli siitä kun on sovittu ja paperissa lukee,
ei kai kirjoitus päivät mitään merkitse.- näinhän se menee
"eli siitä kun on sovittu ja paperissa lukee,
ei kai kirjoitus päivät mitään merkitse."
Näinpä juuri. Mistä ihmeestä jälkeenpäin tietää, milloin ne paperit olisi allekirjoitettu? Paperissa lukee että vuokrasuhde alkaa päivänä x ja sillä selvä ja kyllä se voidaan kirjoittaa ihan hyvin jälkikäteenkin.
- asdgadgasdg
Ei ole laitonta, mutta toimii hieman epäeettisesti tai sitten et kerro kaikkea. Mikäli teette määräaikaisen 1v sopimuksen, jonka jälkeen toistaiseksi voimassaoleva niin olet velvoitettu maksamaan korvausta jos muutat alle määräaikaisen ajan täyttymistä.
Vuokrasuhde alkaa siitä päivästä mitä merkattu sopimukseen! - oikein tekee
Yhden vuoden määräaikainen sopimus on ihan pätevä ja yleisesti käytetty. Jonka jälkeen vuokrasuhde jatkuu toistaiseksi.
Ja kyllä, hän on oikeutettu vaikka saamaan takuuvuokran sopimusrikkomuksesta. Asunnosta voi muuttaa määräaikana ilman sopimusrikkomusta tietyistä syistä, kuten uusi työpaikka vieraalla paikkakunnalla, tai vaimon työpaikka vieraalla paikkakunnalla.- peelo
määräaikaista ja sen jälkeen toistaiseksi jatkuvaa vuokrasopimusta ei ole olemassakaan.
on kahden laisia vuokrasopimuksia:
1) määräaikainen, joka loppuu kun määräaika tulee umpeen, ei irtisanottavissa kesken määräajan.
2) toistaiseksi voimassa oleva, jonka voidaan kummankin osapuolen toimesta irtisanoa huonevuokralain merkeissä.
sitten on lievä kusetus, jota suuri määrä vuokrafirmoista käyttää:
sinulle tehdään toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus, jonka ensimäinen mahdollinen irtisanomisaika on vuoden kuluttua.
tämä ei ole välttämättä huonevuokralain hengen mukainen, mutta tarjoaa siis vuoden pakkokakun allekirjoittajalle laillisesti.
sitten se vuokratakuu:
max on 3 kuukauden vuokrat.
lisätietoja esim asukasliitosta. - mistä roikkuu
peelo kirjoitti:
määräaikaista ja sen jälkeen toistaiseksi jatkuvaa vuokrasopimusta ei ole olemassakaan.
on kahden laisia vuokrasopimuksia:
1) määräaikainen, joka loppuu kun määräaika tulee umpeen, ei irtisanottavissa kesken määräajan.
2) toistaiseksi voimassa oleva, jonka voidaan kummankin osapuolen toimesta irtisanoa huonevuokralain merkeissä.
sitten on lievä kusetus, jota suuri määrä vuokrafirmoista käyttää:
sinulle tehdään toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus, jonka ensimäinen mahdollinen irtisanomisaika on vuoden kuluttua.
tämä ei ole välttämättä huonevuokralain hengen mukainen, mutta tarjoaa siis vuoden pakkokakun allekirjoittajalle laillisesti.
sitten se vuokratakuu:
max on 3 kuukauden vuokrat.
lisätietoja esim asukasliitosta.1 v. määräaikainen vuokrasopimus, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana on aivan normaali käytäntö!!! Vai väitätkö, että se olisi laiton??? Huh huh. Kyllä kai vähän saa järkeäkin käyttää näissä hommissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202242Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762195Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412069Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma521438- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744