Kuinka paljon suolaa tulisi syödä maran aikana? tai kuinka paljon itse syötte esim. suolaatabletteja ja missä vaihessa?
Kuinka paljon suolaa
8
1258
Vastaukset
- Keneniza
Ihan uusi juttu. Ei ole ollut tarvetta mihinkään suolan syöntiin. Vettä kannattaa toki juoda, jos haluaa päästä hengissä maaliin saakka.
- hölskyy
Jos juotava ei ala imeytyä, vaan alkaa hölskymään mahassa, niin hieman suolaa suuhun ja taas alkaa neste imeytyä.
- NaMgKa
ei kannata jäädä odottamaan että alkaa hälskymään, vaan joka 10 km merisuolaa hyppysellinen suuhun ja vettä reilusti päälle.
Ja huomaa että karkeata merisuolaa jossa on muutkin mineraalit, mangesiumit, kaliumit jäljellä. Luulisin että jos otta 4 kertaa niin tulee yhteensä pari grammaa. Siis muutama kide kerralla vaan.
- Juoksija 30v n
Hei,
Kävin tänään juoksemassa 2h tunnin lenkin ja kotia päästyäni huomasin, että naamassa ja käsissä oli valkoisia suola läiskiä eli suolat oli puskenut ihon pinnalle.
Tiedättekö ja osaatteko sanoa, mistä tämä johtuu? - sdfasdfdf
Eikös tuo nyt ole ihan normaalia hikoilua. Suolaa poistuu hien mukana ja siihen perustuu että sitä tulee saada lisää.
- 21
Ei ymmärrä tuota suolajuttua !! Olen juossut kymmenisen maratonia, hiihtänyt kymmeniä pitkän matkan hiihtoja, pyöräillyt pisimmillään 540 km putkeen ja muita 300-400 km ajoja, enkä ole kaivannut "suolaa" koskaan. Mihin sitä tarvitaan !!!???
- maisterismies
Ei sun tarvii ottaa ylimääräistä natriumia suolassa jos juot asiaankuuluvia urhelijuomia joissa on sitä natriumia oikeassa suhteessa. Liika suolahan on jopa hengenvaarallista. Syöt tankkausvaiheessa ruokaa johon olet lisännyt tarpeeksi esim. intiaani eli ruususuolaa. siinä on hirveen monipuolisesti eri mineraaleja oikeassa suhteessa. Kun tankkausvaiheessa syö suolaa niin ei sitä enää juoksun aikana erikseen tartte ottaa.
- 21
En ymmärrä tuota suolan tankkaustakaan ! En käytännössä ole koskaan lisännyt suolaa ruokaan, puhumattakaan tankkauksesta. Hyvin olen tullut toimeen jopa 17-18 tuntia putkeen kestävillä lenkeillä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591