Onko homous normaalia?

TulejaKeskustele

Tervehdys!!

Itse olen sitä mieltä että on täysin! Homous on luonnolista ja osa ihmiskuntaa ja minulla ei ole mitään vastaan homoja. Olen ateisti eli en usko niin mihinkään jumalaan tai jumaliin. :)

Tällä hetkellä ateistien keskustelujen sivuilla ateistit tuomitsevat kristityt siitä, että HE tuomitsevat homouden olevan paha asia ja täysin luonnotonta. Ateistit yrittävät puolustaa homojen kantaa, mutta minä haluaisin kuulla ihan tämänkin palstan lukijoilta mitä mieltä ovat itse omasta seksuaallisuudestaan ja siitä mitä muut ajattelevat heistä

LINKKI KESKUSTELUUN:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000012&posting=220000000 37160397

Kiitos :)

Terveisin, heteromies

13

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homous

on täysin normaalia. Ja kiitos muuten kerrankin järkevästä keskustelun aloituksesta.

Minusta homous on osa ihmisyyttä ihan siinä missä muutkin erilaisuudet. Millä sitten perustelen tätä. No, katsoin tuossa n. vko sitten Ajankohtaisen kakkosen, jossa esiteltiin tutkimus siitä miten hetero-miesten ja lesbo-naisten aivojen rakenne muistuttaa toisiaan samoin kuin homo-miesten ja hetero-naisten. Erot olivat tutkijoiden mukaan selvät.

Tällä logiikalla voisi kysyä, onko vammaisuus normaalia? Yritetäänkö sitä parantaa kaikin mahdollisin keinoin? Johan siitä nousisi mieletön kohu, jos joku sellaista menisi yrittämään. Jos homoseksuaalisuus todella johtuu aivojen rakenteesta, pitäisikö siis homoille vaihtaa aivot... Ei taida nykylääketiede ihan siihen pystyä. (Uskon itse tähän aivorakenne-teoriaan.)

Olen onnellinen ihmiskunnan monimuotoisuudesta ja toivon, että joskus tulee vielä se päivä, että ihmiset osaisivat suhtautua siihen iloisena asiana eikä niin kielteisesti.

• ateisti lesbo

Pari vuotta olen tiennyt olevani homoseksuaali ja koko sen ajan olen häpeillyt sitä. Alussa en voinut sietää itseäni asian takia, nyt jo paremmin sujut itsensä kanssa. Haluaisin seurustella naisen kanssa, mutta jotenkin se tuntuu epänormaalilta ja oudolta. Kaikki kaverini ovat heteroja ja hyvin sulaudun joukkoon. Tunnen oloni vaivautuneeksi muiden lesbojen (rekkalesbojen) seurassa. Odotan sitä päivää, kun löytäisin jonkun "normaalin" naisen ilman niittejä naamassa tai, että alkaisin tuntea taas vetoa miehiin. Mieluiten jälkimmäinen vaihtoehto.

• str8_8hiest

Ihmettelenpä kyllä miten itsellesi perustelet tuota itseinhoasi, uskovaisen vielä ymmärtää mutta että ateisti. Homoseksuaalisuutta ei vielä täysin ymmärretä, mutta tästä tiedemiehet ovat yhtä mieltä; kyseessä ei ole sairaus eikä virhe. Varovaistenkin arvioden mukaan viitisen prosenttia ihmisistä on homo- tai biseksuaalisia. Joidenkin tutkimusten mukaan jopa 15 prosentilla ihmisistä on homoseksuaalisia haluja ja/tai kokemuksia. Naisilla luvut ovat yleensä muutaman prosenttiyksikön korkeampia kuin miehillä. Varovaisimmatkin luvut homoseksuaalisuuden yleisyydestä ovat aivan liian korkeita, jotta kyseessä voisi olla "vika". Ei mitään synnynnäistä sairautta mitata kokonaisissa prosenttiyksiköissä. Homoseksuaalisuus on evoluution myötä kehittynyt tarkoituksenmukainen ominaisuus ja sinänsä täysin luonnollista. Ja onko sillä edes väliä missä homoseksuaalisuuden juuret ovat. Miksemme voi pitää ihmisistä sellaisina kuin he ovat ja iloita erilaisuudesta. Olisihan se tylsää jos kaikki olisivat samasta puusta veistettyjä. Jos et pidä itsestäsi ei sinun tulisi ainakaan homoseksuaalisuuttasi käyttää siihen tekosyynä. Kävele vain pää pystyssä, iske naisia vasemmalta ja oikealta ja näytä keskaria kaikille jotka katsovat kieroon.

• nhp

Minusta on kurjaa, jos kristityt on leimattu homovastaiseksi, sillä eiköhän uskovaisista löydy niin homouden puolustajia kuin vastustajia siinä missä muistakin "ihmisryhmistä". Niin kuin ateisteistakin siis, kuten voimme tässä samaan syssyyn todeta, heh.

Jumala ei minun mielestäni ole missään kohtaa ilmoittanut, että samasta sukupuolesta tykkääminen olisi jotenkin väärin. Ja Jumala on se, jota minä tässä asiassa kuuntelen.

• nhp

Tuolla kristittyjen leimaamisjutulla viittasin siis sinne ateistien keskusteluun. Ehkä tajusittekin.

• oikeakätisten maailma

Onko vasenkätisyys normaalia???
        Sanokaa mielipiteitä!

• ja kaikkia muitaki

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa." Kolmas Mooseksen kirja 20:13

Enpä tunne yhtään ateistia joka esim. vastustaisi homoavioliittoja. Onhan niitä tietenkin ateisteja homofoobikkojakin, mutta kyse on mittasuhteista. Uskovaisia tiedän vaikka kuinka, jotka haluaisivat hirttää homot korkeimpaan puuhun.

T. str8_8hiest

• vasenkätinen

Onko vasenkätisyys opittu tapa vai synnynnäinen omionaisuus????Homoksi synnytään ,niinkuin vasenkätiseksikin,mustaihoiseksi ym....
      Sanoo vasenkätinen.

• kysymyksiä !!!

Jos et usko Jumalaan et voi myöskään perustella miksi jokin olisi ehdottomasti väärin. Silloin kaikki on vain ihmisten tai enemmistön mielipiteitä. JOTEN: luonnossa eläimen syö poikasiaan, parittelee monen kanssa, raiskaa ja tappaa... ne ovat luonnollisia asoita koska tapahtuvat luonnossa. Ei ole mitään krireeriä sanoa että ne olisi oikein/väärin. Älä siis lainaa kristinuskon moraalia tässä ateistina koska ilman Jumalaa kr.uskon moraalilla ei ole mitään merkitystä: se on vain yksi mielipide muiden joukossa.

• raiskaa.

Paitsi ihmiset.

En ole kuullutkaan moisesta, vaikka eläimet kyllä tappaa esim. toisten eläinten poikasia, mutta silläkin on syynsä (reviiri/selviytymistaistelua).

Ihan vaan näin välihuomautus :)

• eläimetkin
        raiskaa. kirjoitti:

Paitsi ihmiset.

En ole kuullutkaan moisesta, vaikka eläimet kyllä tappaa esim. toisten eläinten poikasia, mutta silläkin on syynsä (reviiri/selviytymistaistelua).

Ihan vaan näin välihuomautus :)

voivat raiskata. Inhottavin tapaus, jonka minä näin yhdessä luontodokumentissa, oli dromedaariuroston tekemä joukkoraiskaus naaraalle, joka ei ollut kiimassa ja yritti paeta. Joidenkin lajien urokset saattavat kiimaisina raiskata myös poikasen, koska tämä ei välttämättä pääse karkuun toisin kuin aikuinen naaras. Näin saattaa tapahtua esimerkiksi kissoilla. Pieni poikanen ei vain kestä uroksen painoa, vaan sen kallo murtuu ja se kuolee.

• homous ja

evoluutioteoria sopivat yhteen? Kyseinen
        käyttäytymismalli on vastoin teorian esittämää
        lajin säilymistä ja lisääntymistä. Häiriö vai
        jokin geneettinen virhe?

• ptw .a
        homous ja kirjoitti:

evoluutioteoria sopivat yhteen? Kyseinen
        käyttäytymismalli on vastoin teorian esittämää
        lajin säilymistä ja lisääntymistä. Häiriö vai
        jokin geneettinen virhe?

Ehkä evoluutiokin tajuaa, että tila, ravinto jne. ovat rajallisia

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe