Voiko nainen olla uskossa ja samalla olla nyfomaani, eli haluaa aina vaan seksiä. Toisaaltahan se yhdistelmä on hyvä.
Uskova nyfomaani
3
896
Vastaukset
- ainakin
suorastaan edellyttävät tuollaista vaimoltaan. Lestadiolaisnaiset puolestaan ehkä toivovat rauhallisempaa elämää, ainakin kun siinä vaiheessa kun arki tulee vastaan ja lasten lukumäärä alkaa riittää.
Toisaalta tuo käyttämäsi sana "nymfomania" on aika outo ja aikansa elänyt. Sehän viittaa vuosisatoja vanhaan vaiheeseen psykiatrian historiassa. Siihen aikaan naisen seksuaalisuus oli tabu ja käsitys ihmismielestä ylipäänsä ontui kun naiset eivät itse tehneet tiedettä, vaan olivat vain tiedemiesten avuton tutkimuskohde. Tuolloin ymmärtämätön psykiatria ja psykoanalyysi tuottivat mm. käsitteen "nymfomania", jonka mukaan jotkut naiset olisivat seksimaanikoita eli mielisairaita. Sairaus taas vaatii hoitoa, joten jos tuolla vuosisatoja vanhalla logiikalla ajatellaan, niin silloin uskovainen nainen toki voi sairastua "nymfomaniaan", mutta uskovainen mies ei saisi käyttää naisen sairautta hyväkseen koska se olisi synti.
Nykyisin kai puhutaan seksiriippuvaisuudesta, ja samoin kai siinäkin on, eli kristitty ihminen ei voi tukea toisen riippuvaisuuksia sortumatta itse samalla syntiin. Toisaalta Raamatussa opastetaan, että seksuaalisuutta kannattaa toteuttaa avioliitossa, ettei muuten palaisi... - Ylivaltioneuvos
Kukaan ei ole synnitön ja silti voi olla uskossa. Mikään ei kuitenkaan oikeuta ketään uskovaa tekemään syntiä, mutta uskova saa syntejä anteeksi.
- tosiaan!
HAH. Se on hormooneista kiinni EI jumala sille mitään voi ja turha hänen sitä on kieltää! Kakilla miehillä on ihan sama asia....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427