http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/08/13918&ext=rss
Kysely paljasti, että kaksi kolmasosaa eroaisi, jos lotosta tulisi reilumpi satsi fyrkkaa. Toisiko raha sittenkään onnea? Eroaisitko itse?
Lottovoitosta avioero
53
24092
Vastaukset
- juuso.
Ainakin siipi veikkojen tulo perheeseen on suuri riski. Kannattaa olla rahan käytön kanssa varovainen ei liikaa elämöintiä. Liiallnen rikastuminen näytetään asunnot ja autot. Sillä saa helposti ongelmia itselleen ja perheelleen. Näistäkin on tietoa eli ikäviä tapauksia.
- horiset
Juuso. Mitähän ongelmia minulle on tiedossa, on asunto ja auto. Enkä ole lottovoittaja.
- glögöfö
horiset kirjoitti:
Juuso. Mitähän ongelmia minulle on tiedossa, on asunto ja auto. Enkä ole lottovoittaja.
mutta et ole lottovoittaja. Eiköhän se sen lottovoiton jälkeen selviä jos sorrut asunnon- ja auton vaihtoon ja muuten vaan teet ihmisille selväksi että sinä olet jättipotin voittaja.
- Rivi viikossa
"...Liiallnen rikastuminen näytetään asunnot ja autot..."
Ainakin Veikkaus huolehtii meistä hyvin. Sen peleissä ei voi rikastua!
http://www.fdjeux.com/jeux/euromillions/
- ninni-nen
Eihän se lottovoitto itsessään parisuhdetta riko. Pikemminkin se helpottaa eroamista jos suhde ei toimi, koska silloin on ainakin taloudellinen tilanne turvattu.
Uuden kumppanin etsiminen "varakkaana" ei kyllä suoraan sanoen houkuttaisi. Sen verran kyyniseksi sitä on tullut, että en varmaan kovin pian näyttäisi tilin saldoa potentiaalisille kumppaneille.- Lottovoittoa odotellessa
Kirjoitit vähän, mutta asiaa! Itselläni juuri tuo tilanne.. Pankin talosta on vähän huono noin vaan lähteä. Myynnissäkin oli, tuloksetta. Parisuhde umpikujassa jne.
- Nimetön
selkeästi sanottu tuo edellinen :)
- Shotzzz
No todellakin eroaisin jos jättipotin lotossa voittaisin. Pakkaisin laukut ja paras kaveri kainaloon ja Ibizalle juhlimaan ja siitä matka jatkuisi jonnekkin Hawajille. Luultavasti koskaan tulis enää kotia päi, ellei rahat loppuis.
- valoholisti
Ei rakkaus rahaa katso. Miksi sitä olla yhdessä tai avioliitossa jos kerta olisi valmis jättämään toisen heti kun rahaa tulee. ei se mitään rakkautta ole..ja matkustaa voisi sitten yhdessäkin.
- Nimetön
valoholisti kirjoitti:
Ei rakkaus rahaa katso. Miksi sitä olla yhdessä tai avioliitossa jos kerta olisi valmis jättämään toisen heti kun rahaa tulee. ei se mitään rakkautta ole..ja matkustaa voisi sitten yhdessäkin.
Rakkaudesta ja rahasta tai rakkautta rahan edestä? Eiköhän sitä rakkautta rahan edestä saa Pattayalta??? Sinne ne suomailaiset miehet matkustaa, maksaa siellä omaisuuden että saisi sitä, mitä rakastaa.
- Aina Pattayalla
Nimetön kirjoitti:
Rakkaudesta ja rahasta tai rakkautta rahan edestä? Eiköhän sitä rakkautta rahan edestä saa Pattayalta??? Sinne ne suomailaiset miehet matkustaa, maksaa siellä omaisuuden että saisi sitä, mitä rakastaa.
Niitä rakastavia vaimoja ,mäkin voitin ja nyt onkin ollut jo 5 vuotta ihana Pattayja vaimo..köyhät märisee ja me rikkaat kylvetään onnessa ja rahassa:)
- YhYY VOI itku !!!!
Akka lähti menee kun mulla oli lotossa 4 ja varanumero oikein, se sano että kun raha on sulle noin tärkeää niin hän lähtee !!!!!!!!!!!!!
- :-)
Onneks mul oli parempi tuuri,mut mul ei ollutkaan kuin neljä oikein :-))
- päre
Me ei ainakaan erottaisi.suunnitelmat on valmiina,mikääli pari milliä tilille tipahtaa:)Itseämme hoidettaisiin,matkusteltaisiin,kiva koti laitettaisiin ja nautittaisiin elämästä.Työntekoakin jatkettaisiin mutta ehkä eri tavalla kuin nyt.Rakkaus pitää ihmiset yhdessä oli rahaa tai ei.
- nainen*
Et ole tosissaan!!
Että jotkut on tiukkapipoisia!!
Onkai minunkin mies voittanut, viimeksi eilen voitti 200e.
Täällä vielä asutaan saman katon alla.
Saa sitä pelata.
Ukkoni pelaa joka päivä.
Harrastushan se vain on.
Tietty se raha on tärkeää. =D - EL Reino
oikein lotossa. Potti 4 milliä, sanoi vaimolle, että pakkaa matkalaukut, nyt tuli lotossa rahaa.
Ihanaa, riemuitsi vaimo, mihin me lähdetään?
MINÄ en lähde mihinkään, vastasi mies... - toinen tulee
joten lottovoitto ei takaa ONNEA
- e.mäntä
jos tulis lottovoitto en kertos isännälle siitä mitään. Pikkuhiljaa vaan automatisoisin navetan että saisin aamulla nukkua pitkään ja laittasin sellasen robotin, joka lypsäs ettei mun tarvis mennä kyykkyyn ylös. Traktorin ostasin uuden ja puimurin, autonkin vaihtaisin uuteen käytettyyn. Koirakin sais parempaa ruokaa ja kotiin tilaisin valmista kotiruokaa. Parisuhde muuttuisi siitä vaan paremmaksi kun seksille jäis aikaa ja voimia...tarvis ehkä ensin lotota.
- samaa mieltä
en kertoisi ukolleni,et olen voittanut lotossa.
- eroaisin
Yksin sitä vasta olis tylsää tuhlata.
Jokainen avioliitto toivois leviämpää leipää ja jos onni sen verran potkis niin ei sitä nyt eromaan aleta. - miksi ihmeessä
Me ainakin maksettaisiin mieheni kanssa talonvelka pois, rakennettaisiin uusi ihana omakotitalo hyvälle paikalle, ostettaisiin toinen auto ja ostettaisiin koira :) Ei missään nimessä erottaisi, luultavasti kyseisen kokoinen rahasumma vain lähentäisi meitä, kun ei olisi stressiä töitten ja ainaisten laskujen maksamisten kanssa, kun kaiken saisi helposti maksettua. Raha ei tee onnelliseksi, mutta kyllä se helpottaa elämistä nykymaailmassa kummasti :P
- Vaan typerät ihmiset
Ihmissielu on niin tyhmä, että rupee ajattelemaan vaan ihtensä. Raha ei oo syypää. Se on pelkkä paperi.
- takuumies
Hän ei saa mitään kokoon ilman pankkilainaa.Hmm,oletko sinäkin sellainen?
- suski830++++
en mä ainakaan eroais miehestäni vaikka voittaisin "20 miljoonaa".lähettäs yhes matkustelee ja tekee kaikkee kivaa
- kuponkia täyttelen
Tietysti heittäisin ensinmäiseksi akan pihalle,jos tulis päävoitto.Rikas ei akkaa tarvi,niitä saa sit rahallakin.Kauniimpiakin vielä.
Menisin Jamaicalle.Ryyppäisin ja vetelisin tötsää posket lommolla.Loppu raha menis huoriin.Sit vois vaikka delaakin.Olis ainakin eletty.. - aatoksia,jos
voitetaan joskus!Matkalle ensin,lapset mukana johonkin kivaan paikkaan ja sitten häämatkalle kaksistaan mistä kumpikin on aina haaveillut.Meillä haaveet osuu aika yksiin matkojenkin suhteen,molemmat haluaa samaa kokea.Lapset ovat tärkeimmät tietenkin heti,heille jaetaan omaisuutta,hankitaan omaisuutta tulevaisuutta varten,sit asunto,auto ei niin hirveen tärkeä,voi olla vaikka lada,kunhan kaupassa pääsee käymään.Lapset aina etusijalle,he ovat tulevaisuuden lapsia ja tuovat uutta elämää jatkossa.Me vanhemmat pärjätään koroilla.Ei kuitenkaan liikaa lapsillekaan liian nuorena,mutta pesämuna on aina mukava antaa että pärjää.=)
- 0112
kuponkia täyttelen kirjoitti:
Tietysti heittäisin ensinmäiseksi akan pihalle,jos tulis päävoitto.Rikas ei akkaa tarvi,niitä saa sit rahallakin.Kauniimpiakin vielä.
Menisin Jamaicalle.Ryyppäisin ja vetelisin tötsää posket lommolla.Loppu raha menis huoriin.Sit vois vaikka delaakin.Olis ainakin eletty..16 v.oltu yhes ja se aika ollaan enemmä tai vähemmä taisteltu siitä riittääkö raha vai ei,mut voisin kuitenki sanoa et jos me voitettais lotos ni kyl me silti jatkettais yhdes koska elämän kurjuus ollaan yhes koettu ni miksei myös autuus ja helppous siitä ettei tarvi joka senttiä ajatella.
- akka
kuponkia täyttelen kirjoitti:
Menisin Jamaicalle.Ryyppäisin ja vetelisin tötsää posket lommolla.Loppu raha menis huoriin.Sit vois vaikka delaakin.Olis ainakin eletty..minä heitän heti ukkoni pihalle.
- Puutetta karkuun..
akka kirjoitti:
minä heitän heti ukkoni pihalle.
Heti lähtisin, ja sit mehiläisenä kukasta kukkaan.. Jos ei lohkeis tarppeeksi. Rahalla saa ja hevosella pääsee!! Loppuis käsityöt..
- ukkoni pihalle!
akka kirjoitti:
minä heitän heti ukkoni pihalle.
Mutta jos voittaisin lotossa, ottaisin takaisin sisään. Sit olis varaa toppuutella sen oikkuja.
- Enpä
Enpä usko ainakaan meille käyvän noin jos vaikka mieheni voittas lotossa, tai mistä sitä tietää,
kauniit ja seksikkäät naiset kiinnostus miehestäni.
Naisethan on tunnetusti rahan perässä juoksioita.
Minulle ei kyllä raha merkitse mitään, pääasia että leivässä pysyy.
kääk!!! =/- tietää
kyl akat on rahan perän ,varo vaan .
- Nainen*
tietää kirjoitti:
kyl akat on rahan perän ,varo vaan .
No jos mieheni lähtee jonku huoran matkaan,
hän ei ole minun rakkautta ansainnut.
Aina löytyy uusia miehiä.
Eikä lapsiamme voi korvata mikään.
- Nato kärkkäänä
Nato siis miehen sisko aika kärkäs joka hoitaisi asiat kuntoon.
Mutta taitaa olla niin että avioliiton aikaan saatu lottovoitto erotessa pitäis jakaa ellei avioehtoa. Niin käsittääkseni avioliittolaki sanoo! Avioliiton aikana hankittu on yhteistä
ellei avioehtoa. Oli sitten hankittu miehen tai naisen nimiin. Eihän se mitään oikeeta rakkautta sitten ole jos rahan takia jättää. :o
- EIKÖ?
onpa maailma julma
- jen-nir
Ihmeellistä tuokin, että joka kymmenes mies salaisi lottovoiton puolisoltaan. Ei kuulosta mielestäni yhtään hauskalta - siis kummankaan kannalta - jos vain toinen pääsee makean elämän makuun ja toinen elää sitä samaa arkea mitä ennenkin. Eihän siitä rahasta voisi enää nauttiakaan kun koko elämä menisi vain salailuksi ja kulisseissa elämiseksi. Parempi mielestäni erota kuin elää valheessa.
- Avioliitto +
Niin ja raha jakoon koska avioliiton aikaan saatu lottovoitto yhteistä jos ei avioehtoa.
Että silleen.
- pankkiirin kaveri
Ei ainakaan rahan takia kannata erota.
Mikäli ei avioehtoa, rahat menee kuitenkin puoliksi- KaikkiMulle
Kannattaa lotota irtokupongeilla. Kun saat tiedon päävoitosta niin heitä heti akka pihalle ja tee omaisuuden ositus. Odota hiukka yli puoli vuotta ja nosta voitto vasta sitten, puhtaana käteen.
- eroaisi
Jos nyt tullaan toimeen kun kaikkea uupuu niin tuskin se meitä erottaisi jos ei tarvisi niin paljon asioita murehtia.
Sitä paitsi ilman kultia en taho elää ja parempaa kultia en maailmas ole. - asiaa miettinyt
Kukapa ei haaveilisi lottovoitosta, vaikka ei edes usein lottoaisi.
Ihan loogista, että lottovoitto johtaisi avioeroon. Ihminenhän on kyltymätön. Ja mitä enempi on, sitä enempi haluaisi. Sitä helposti luulee, että tulee onnellisemmaksi, kun saa itse enemmän, kun ei tarvitsisi jakaa. Mutta ihan oikeasti, miettikääs nyt hetki, milloin olette olleet tosi onnellisia.
Minä voin luetella omat onnelliset hetkeni miettimisen avuksi. Tietenkin vauva, pieni lapsi, hetket sen kanssa. Sitten myöhemmin opiskelujen päätyttyä ensimmäisen tilin tullen sain ostaa lapselleni uudet kengät, edellisen kesäiset oli pienet eikä ollut kuin kumisaappaat keväällä sopivat.
Seuraavaksi tulee mieleen sohva, jota aina ohi kulkiessa etsittiin. Sitten se mieleinen löytyi, mutta oli niin mielettömän kallis. Eihän sitä pystynyt ostamaan. Ei ostettu mitään sillä kerralla. Meni pari vuotta ennen kuin rahat riitti siihen mieleiseen sohvaan.
Mitä yhteistä yllä olevilla. Piti nähdä vaivaa, tehdä uhrauksia ja jaksaa säästää. Siinä se tärkein. Omistaminen ei ole tärkeintä, vaan saavuttaminen. Saavuttaminen kattaa myös sen matkan tavoitteeseen.
Lottovoiton sattuessa kohdalle, oma työ ja uhraukset on mitättömiä. Samoin on siitä saatavan ilon laita, kovin jää laihaksi. Sillä ei ole sitä arvoa, jonka voi omaisuuteen liittää vain tavotteleminen ja saavuttaminen.
En tiedä, osasinko yhtään sanoa niin, että muutkin ymmärtäisivät, mitä tarkoitin. Ihmisen pitää voida kokea onnistuneensa tehtävässään, se tuo iloa. Omistamisen ollessa kyseessä, onnistuminen on sitä, että rahat on saatu kasaan ja lopulta, nimenomaan lopulta, tavara voidaan hankkia. - yhdisti
Tositapaus.
Avioliitto oli eron partaalla, mies oli ottanut hatkat. Vaimo sai lottovoiton, mies tuli nöyrästi takaisin ja vaimo rakasti miestään niin paljon, että yhteiselämä jatkui.- =rakastunut heti
Vaikka olis vähän läski ämmä mut jos sillon paljo rahaa niin kyl siinä antaa paljo anteekskin: soodan är livet
terv mäkikotka - ---------->
=rakastunut heti kirjoitti:
Vaikka olis vähän läski ämmä mut jos sillon paljo rahaa niin kyl siinä antaa paljo anteekskin: soodan är livet
terv mäkikotkaMulla on ainakin ihan v*tusti rahaa. Kyllä niitä naisia sillä saa. Sitoutuun ei kerkiä
- eiennen?
Pistää vaan miettimään että miksi pitää juuri saada iso kasa rahaa ennenkuin eroaa?
Kyllä minä erosin heti kun siltä alkoi tuntumaan, ei siihen lottovoittoa tarvittu!
Tää suomi alkaa tuntumaan aika ihme maalta pikkuhiljaa...- .Kampela2
Saatetaan olla naimisissa myös pankin kanssa. Lottovoitolla voi sen kämpän maksaa pois ja edullista asumismuotoa varten suoritettu avioliitto menettää merkityksensä, jos on varaa ostaa molemmille omat. Naimisiin voi mennä ihan edullisen asumisen ja tukien saamisen vuoksi. Samasta syystä voi niitä lapsiakin tehdä. Raha vapauttaisi tekemään mitä haluaa ja mahdollistaisi jopa osalle hieman onnellisuuden lisääntymistäkin.
- ....sfsd
Jos mies sais lottovoiton eroaisin.. Jos itse voittaisin antaisin puolet hyväntekeväisyyteen ja loput sukulaisille ja ystäville.. Itse pidän jonkun 50 tonnia.
En tietenkään ihan ehdottomasti eroaisi.. mutta jos mies alkaa ostella typeriä asioita koko rahan edestä (taloja, autoja ym ylellisyyttä mikä ei ole tarpeellista tai pakollista) eikä laita rahaa muuta kun itseensä tai perheeseensä niin on kyllä aika itserakas ja kylmä. - .............
voi vittulan väki, nää on taas näitä jos voittaisit niin.....voi voi.....sen tiedän että JOS saisin lotosta 7 oikein niin olisin vitun rikas
- näitä ihmisiä
Minkähän takia tällaiset ihmiset seurustelevat jos eroaisivat lottovoiton saadeessaan?! ei voi rakkautta olla suhteessa jos sen jatko on rahasta kiinni...itse en kyllä eroaisi omasta ukostani, vaikka renttu onkin olisi mulla sit rahaa tai ei...RAKKAUS RATKAISEE!
- on selvä
se.
Ekana hki vantaa.. en kertois tulis mukaan jos tulis.. sit miettiin lämpöön jatkoo.
- asdfhgjhkjl
gyjhjkkl-öl.m,knmbhnvg
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k683751On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.321675Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761487
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909