Mallitoimistoon? Palkka?

tietääkö kukaan

Olen halukas työskentelemään mallina, joten tietääkö kukaan kuinka paljon palkkaa tällainen uusi malli suurinpiirtein saisi? Tietenkään en odota mitään järjetöntä maksua, mutta ainakin oletan että tästä saisi enemmän kun marketin kassalta. Ja millaiset mahdollisuudet on edes päästä malliksi, jos ei ole erityistä kokemusta? Omaan mallin mitat, joten siitä ei pitäisi tulla ongelmia.

Olen ottanut selvää mallitoimistoista Helsingistä, mutta jos joku ystävällinen henkilö voisi antaa joidenkin hyvien mallitoimistojen nimiä olisin hyvin kiitollinen.

Olen opiskelija ja rahaa pitäisi saada ja nopeasti. :( Muuten hukka perii.

Myös, millainen 'työaika' tällä ammatilla suurinpiirtein on? En suunnittele jääväni kunnes olen liian vanha moiseen tai urani huipulla, vain siihen asti että saisin hieman enemmän kolikoita kukkaroon.

Kiitos paljon!

25

21630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietääkö kukaan

      Onko mahdollista myös päästä ulkomaille hoitamaan näitä hommia?

    • tuskin täältä

      Tämä taitaa olla väärä osasto kysellä mallin töitä. Mallin työ ei ole media-alaa.

      Sellainen varoituksen sana sinulle, että hyvin harva tekee mallin töillä tiliä. Järjestetään kalliita mallikursseja ihan tavallisen näköisille tytöille, joiden minäkuva on vähän eri linjassa mallimaailman vaatimusten kanssa. Annetaan niiden ymmärtää, että nämä kurssit antavat eväät elättää itsensä mallina, vaikka oikeasti nämä kurssit antavat elannon lähinnä niitä järjestäville mallimammoille.

      Jotkut niistä käyvät jossain kauneuskisoissa ja näytöksissä, joista järjestäjä hyötyy, mutta tytöt saavat itse ehkä ilmaisen aterian ja t-paidan.

      Jotkut joskus saavat työstään rahaakin. Mutta ehkäpä sinulla kannattaa olla suunnitelma b, että mitä muuta työtä voisit kuvitella hakevasi?

      • juttu, anteeksi

        Kiitos vastauksesta, taidankin sitten etsiä jotain muuta mistä tienaisi ;)


    • onnea sinulle!!!

      Fashion Modell Agency-toimistoon!sijaitsee Helsingin Punavuorenkadulla!Heil on juuri haku paalla uusiin malleihin!Malleille maksetaan keikkaluotoista palkkaa-n.50/150euroa per keikka!
      Tietenkin Paparazzi-mallitoimisto myos toinen vaihtoehto,jos olet potentiaalisesti hyva mallikokelas!!!

      • vastauksestasi

        Kiitos, yritänpäs päästä sinne! Toivottavasti onnistaa :)


      • jotain aloitettava
        vastauksestasi kirjoitti:

        Kiitos, yritänpäs päästä sinne! Toivottavasti onnistaa :)

        toivottavasti paaset molempiin!!!pidan peukkuja


      • ECK

        Näistä viesteistä on jo yli seitsemän vuotta! Kertokaa onnistuitteko? Itse kävin John Casablancasin mallikoulun San Franciscossa. En rikastunut. Kyllä kaupan kassallakin tienaa paremmin kuin useimmat mallit. Tytöillä parhaat vuodet ovat 15-23. Tosin olin New Yorkissa todistamassa kun 20-vuotialle naiselle sanottiin, että hän on liian vanha. Eräässä toimisto sanottiin, että 28-vuotias mies on parhaimmillaan. Ura on aika lyhyt useimmille.


    • tk

      Mie oon malli Englannnissa, joten en tieda Suomen mallin toista, mutta taalla tienaan £20-50/tunti, tyoajat vaihtelee mutta yleensa tienaan n. £200-550/vko. Mallin tyo on miun ainut tyo ja taalla ainakin toita riittaa. Hanki ensin portfolio ja hyvia kuvia. Ite oon freelanceri. Yritin saada toita mallitoimistojen kautta, mutta ei onnistunu, freelancerina on hyva ja voi paattaa kaikesta itse.
      Onnea.
      xxx

      • le.le

        Hei, sinä Englannissa työskentelä malli. Miten olet päätynyt tuommoiseen asemaan? Osaatko antaa neuvoja pojalle, joka harkitsisi mallin ammattia, mutta ei tiedä, miten toimia?

        Olen siis 18 vuotta, pituutta n. 177 cm, painoa 55 kg, ja ulkonäöltäni olen söpö, ja komeaksi on sanottu.

        Minulla on erittäin vahva, hieman luonnonkihara, vaaleanruskea tukka, kasvonpiirteeni ovat symmetriset ja sopusuhtaiset. Minulla kulmakarvat ja ripset ovat tummat, tukka vaaleampi, silmät ovat vihreät.

        Olen aika lapsenkasvoinen vielä. Ihoni on myös suhteellisen hyvä, nuoruusiän akne on vihdoin poistumassa. Olen siis söpö nuorimies, sopusuhtainen, hoikka vartalo. Uskon, että kun hieman salilla käyn, minulla olisi hyvät edellytykset olla malli.

        Olisiko sinulla siis vinkkejä, miten tulisi toimia, että mallina työskentely olisi mahdollista? Asun pääkupunkiseudulla.


      • GigiHadid23
        le.le kirjoitti:

        Hei, sinä Englannissa työskentelä malli. Miten olet päätynyt tuommoiseen asemaan? Osaatko antaa neuvoja pojalle, joka harkitsisi mallin ammattia, mutta ei tiedä, miten toimia?

        Olen siis 18 vuotta, pituutta n. 177 cm, painoa 55 kg, ja ulkonäöltäni olen söpö, ja komeaksi on sanottu.

        Minulla on erittäin vahva, hieman luonnonkihara, vaaleanruskea tukka, kasvonpiirteeni ovat symmetriset ja sopusuhtaiset. Minulla kulmakarvat ja ripset ovat tummat, tukka vaaleampi, silmät ovat vihreät.

        Olen aika lapsenkasvoinen vielä. Ihoni on myös suhteellisen hyvä, nuoruusiän akne on vihdoin poistumassa. Olen siis söpö nuorimies, sopusuhtainen, hoikka vartalo. Uskon, että kun hieman salilla käyn, minulla olisi hyvät edellytykset olla malli.

        Olisiko sinulla siis vinkkejä, miten tulisi toimia, että mallina työskentely olisi mahdollista? Asun pääkupunkiseudulla.

        Anteeksi että saatan olla ilkeä, mutta olen kuullut, että miesmallien täytyy väh olla 180 cm pitkiä :// kuvamalliksi saattaisit hyvinkin päästä, mutta näytösmalliksi todennäköisesti et. Tiedän, että tämä viesti tulee monta vuotta jäljessä ja saatat olla jo malli, tai sitten mallintyöt eivät kiinnostakaan. Mutta onnea silti jos aiot vielä mallintöitä yrittää, tai olet jo malli.


    • 7+9

      Eiköhän jokainen oikea ihminen tiedä, että mallitoimiston ovesta sisään ja näytille. Älkää uskoko noihin freelancer-juttuihin, tuskin ovat totta. Jos omaat potentiaalia, pätkätyö on sinun.

      • ...

        Ööö... eiköhän lähes kaikki mallit freenä tee töitä, ei niille kuukausipalkkaa makseta.

        Toki mallitoimistoon kannattaa mennä näytile, mutta kyllä se portfolio olisi oltava. Ja aina parempi jos se löytyy myös netistä.


    • studioelite92

      Lähetin studio eliteen kuvani ja vastasivat viestillä että pääsisin studion kustantamaan koekuvaukseen ja haastatteluun?? Mitä tämä nyt tarkoittaa?? Kannattaako minun mennä sinne ?? Kokemuksia??

    • asdfgghh

      älä mene elitelle. ne kutsuu kaikki ihmiset sinne kuvauksiin (jotka joudut maksamaan ite ~500e ) ja töitä tuskin löytyy, vaikka pääsisitkin heidän listoilleen. ainakin näin on monille kavereille käyny... joten suosittelen etsimään jonkun toisen toimiston mistä olisi mahdollisuus jopa saada niitä töitä :)

    • klklklklkl

      mistä voisi löytää malli työt onks jotai vikkiä kiitos :)

    • c<cjjkkk

      Suomessa jos pääset kaupungin parin parhaan mallitoimiston listoille, voit huoletta uskoa tienaavasi noin 5000,00 euroa ns. "varuillaolorahaa" kuukaudessa. Keikat esittelymallina 2000-3000 euroa päivä ja kuvauksissa 3000-6000 euroa päivä. Näin ainakin Turussa

      • kiinnostunut

        Mitäs näillä parhailla toimistoilla tarkoitat? Mullakin rahapula ja olen pitkään pyöritellyt päässä tätä mahdollisuutta...


      • Mallimannekiinina

        Höpö höpö, Suomessa EI KUKAAN maksa tuollaisia rahoja malleille.


      • Anonyymi

        Minkä niminen firma ?


      • Anonyymi

        Mitä firmoja nää niinku on osaatko yhtään sanoa


    • 34+23

      "voit huoletta USKOA tienaavasi" ja mehän uskotaan, vaikka ikuiseen elämään.

    • Queen

      Ian Somerhander tai Damon Salvatore

      • MursunVampyyri

        Mitä?? Kaunis mies on.


    • Alanmiesvain

      Alalla parhaiten palkatut mallit taitavat olla Julia Ann ja Lisa Ann, mutta hekin toimivat malleina rapakon takana USA:ssa. Suomessa on näet pienet markkinat.

    • pate121212

      Itse toimin mallina Turussa ja ansiot hipovat 2500-3500 riippuen keikoista. Tosin aloitin urani ulkomailla ja sieltä pääsin takaisin "kotiin". Italiassa palkka yli tuplat mitä täällä saisi.


      Patrick Marleau
      #12

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe