Korkalovaaran koulu ja lähialue

Vanhemmille

Kävipäs tässä niin että pojan polkupyörä jäi koulun pihalle ja sen ehti joku hajottaa, rengas vaan löytyi.Pyörä on toukokuussa ostettu Carrera-merkkinen maastopyörä, väriltään puna-valkoinen.Tuskin pyörän loppuja enää löytyy, mutta tekijän voi vielä kiinni saada. Asiasta on tehty rikosilmoitus.
Nyt vanhemmat ja naapurusto: Oletteko käyneet korkalovaaran koulun pihapiirissä iltaisin tai viikonloppuisin katsomassa mitä teinit siellä tekee? Nuoret/lapsoset hajoittaneet mm. vanhan koulun sisätilat, ryyppäävät ja tupakoivat siellä salaa. Näitä pyörän hajottamisia ja varastamisia on myös sattunut kuulema melko usein viime aikoina jos pyörä jää hetkeksikään yksin. Ja tarkistelkaa mistä poijat hankkii uusia osasia pyöriin, kun niitä tuunailevat. Koulualueellahen ei ole oikeastaan mitään asiaa kouluajan ulkopuolella, joten vastuuntuntoiset aikuiset ajakaa ne mukulat pois koulun pihalta notkumasta, Nyt varsinkin kun koulua remontoidaan. Tästä lähin soitan poliisit joka kerta kun näen siellä ylimääräistä jengiä.
Ja sulle joka hajotit sen pyörän niin alahan säästään mulle 400 euroa kun sen tulen tässä hakemaan.

22

5611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelliseen

Pyörän merkki on Carraro dynamic, 21 vaihdetta ja etuiskarit. Runko valkoinen.

• vahinko ...............

Ei kannata viedä koulujen pihaan noin kalliita
        pyöriä.
        AIna on niitä sosiaalisoijia jotka haluavat jakaa kaiken. Eiko se kommunismi juuri toimi näin, että kellään ei saa olla mitään enempäää kuin kurjimmilla. Se otetaan pois, jos on.

Meidän lapset käy koulua vanhalla maalatuilla naisten Tunturi merkkisillä pyörillä. Ei ole varastettu,vaikka on auki kaiket aikaa.

Paremmat pyörät on sitten päivät kotona ja illalla vain käytössä. Ei siis koulujen pihoilla sosialisoitavina.

• vanhat vaatteet
        vahinko ............... kirjoitti:

Ei kannata viedä koulujen pihaan noin kalliita
        pyöriä.
        AIna on niitä sosiaalisoijia jotka haluavat jakaa kaiken. Eiko se kommunismi juuri toimi näin, että kellään ei saa olla mitään enempäää kuin kurjimmilla. Se otetaan pois, jos on.

Meidän lapset käy koulua vanhalla maalatuilla naisten Tunturi merkkisillä pyörillä. Ei ole varastettu,vaikka on auki kaiket aikaa.

Paremmat pyörät on sitten päivät kotona ja illalla vain käytössä. Ei siis koulujen pihoilla sosialisoitavina.

Kouluun ei kannata edes laittaa päälleen uusia vaatteita.
        Vanhoilla kuteilla kouluun, ja uudemmat sitten vapaa-aikana.
        Muutama talvitakki vaihdettu naulakosta aikanaan.
        Eli vahingosta viisastuneena...

• mutta.....
        vanhat vaatteet kirjoitti:

Kouluun ei kannata edes laittaa päälleen uusia vaatteita.
        Vanhoilla kuteilla kouluun, ja uudemmat sitten vapaa-aikana.
        Muutama talvitakki vaihdettu naulakosta aikanaan.
        Eli vahingosta viisastuneena...

... pitääkös sitä alistua siihen että joku pikkunilkki ja pari apuria vandalisoi nurkissa. Ei mun mielestä. Kyse ei siis ole ainoastaan meidän pyörästä vaan koko hemmetin alueen viihtyvyydestä ja turvallisuudesta. Jos niien antaa tehä mitä vaan niin seuraavaksi ne vie mopon, ja auton... ja polttaa pari roskista ja koulun ja me maksetaan vaan. Ehkä pieni pysäys antais niille/hälle miettimistä ettei meän tartte maksaa vielä kymmeniä vuosia. Eihän tuommoseen sosialisoimiseen tartte olla ku yks toope ja pari pikkutoopea seuraa perässä. Tehhään nyt jottain...

• Miirukas
        mutta..... kirjoitti:

... pitääkös sitä alistua siihen että joku pikkunilkki ja pari apuria vandalisoi nurkissa. Ei mun mielestä. Kyse ei siis ole ainoastaan meidän pyörästä vaan koko hemmetin alueen viihtyvyydestä ja turvallisuudesta. Jos niien antaa tehä mitä vaan niin seuraavaksi ne vie mopon, ja auton... ja polttaa pari roskista ja koulun ja me maksetaan vaan. Ehkä pieni pysäys antais niille/hälle miettimistä ettei meän tartte maksaa vielä kymmeniä vuosia. Eihän tuommoseen sosialisoimiseen tartte olla ku yks toope ja pari pikkutoopea seuraa perässä. Tehhään nyt jottain...

Tässäpä vanhemmille taas peiliin katsomisen paikka. Kuinka moni vanhempi tietää missä jälkikasvu iltaisin aikaansa viettää ja mitä siellä tekee? Ja kuinka monta edes kiinnostaa tietää?

• ...
        mutta..... kirjoitti:

Ei pidä vaan kun tämä nilkki apurit saadaan kiinni niin kunnon sakinhivutus on paikallaan.

• Muutan Rovaniemelle

Tämäkin on varmasti tärkeä keskusteluketju.

Olen itse muuttamassa Rovaniemelle. Lapseni menee juuri tuohon Korkalovaaran kouluun, joka siis sijaitsee Miehentiellä.

Miksi muuten koulun nimi on Korkalovaaran koulu - eikös Korkalovaara ole aika kaukana?

Haluaisin tietää, millaista on ollut meno koulussa viime aikoina? Varastetaanko edelleen oppilaiden takkeja naulakosta ja voiko kouluun pyöräillä tavallisella pyörällä, jolla saattaa olla jonkinlaista rahallista arvoakin. (Pyörillä kun usein on.)

Jos näitä sosiaalisia ongelmia esiintyy, niin mistä ne johtuvat?

Ja sitten vähän toiseen asiaan. Ketkä kuuluvat koulun moniammatilliseen oppilashuoltoryhmään - vai mikä se lienee nimeltään? Ovatko he osaavia ihmisiä vai pönöttäjiä? Onko teillä kokemusta oppilashuollon toiminnasta? Onko se toiminut oikein ja kohtuullisesti? Vai onko perheille ja koululaisille aiheutettu vain lisää ongelmia?

• herr4

korkalovaaran koulussa on ainakin paremmat opettajat kuin missään muussa koulussa

• Muutan Rovaniemelle
        herr4 kirjoitti:

korkalovaaran koulussa on ainakin paremmat opettajat kuin missään muussa koulussa

Kiitos tiedosta herr4!

Mukavaa, jos koulun opettajat vaikuttavat ammattilaisilta.

Koettanen patistaa lastani venäjän kielen opintoihin. Sitäkin kouluissa näyttää Rovaniemellä olevan tarjolla.

• h3h3
        Muutan Rovaniemelle kirjoitti:

Kiitos tiedosta herr4!

Mukavaa, jos koulun opettajat vaikuttavat ammattilaisilta.

Koettanen patistaa lastani venäjän kielen opintoihin. Sitäkin kouluissa näyttää Rovaniemellä olevan tarjolla.

Itsehän opiskelen Korkalovaaran koulussa, ja tänä vuonna on esiintynyt muutamia puhelinvarkauksia kun oppilaat jättävät takkinsa ruokalan ulkopuolelle naulakkoon. Aina kun on tekijä löytynyt niin syyllisenä on ollut maahanmuuttaja. Takkeja tms. "isompaa" ei kyllä ole varasteltu juurikaan että ihan turvallisin mielin ne voi naulakkoon jättää kunhan taskuissa ei mitään arvokasta ole. Pyörät kannattaa laittaa lukkoon, ei niitä kukaan varasta jos ne lukossa on. Ja opettajat on tosiaan parhaita

• Mukavalta näyttää
        h3h3 kirjoitti:

Itsehän opiskelen Korkalovaaran koulussa, ja tänä vuonna on esiintynyt muutamia puhelinvarkauksia kun oppilaat jättävät takkinsa ruokalan ulkopuolelle naulakkoon. Aina kun on tekijä löytynyt niin syyllisenä on ollut maahanmuuttaja. Takkeja tms. "isompaa" ei kyllä ole varasteltu juurikaan että ihan turvallisin mielin ne voi naulakkoon jättää kunhan taskuissa ei mitään arvokasta ole. Pyörät kannattaa laittaa lukkoon, ei niitä kukaan varasta jos ne lukossa on. Ja opettajat on tosiaan parhaita

Ai maahanmuuttajatko muka varastelevat? Onko tuo ihan varmaa tietoa?

Toivon, että lapseni löytää mahdollisimman monta mamukaveria. :) Mukavaa, jos heitä on Korkalovaaran koulussa!

Kävimme viime viikonloppuna katselemassa koulun aluetta ja keskeneräistä remonttia. Koulu näytti suurelta ja hienoltakin. Peruskorjauksen jälkeen siitä taitaa tulla aika upea? Ainakin siltä näytti.

Millainen liikuntaahalli kouluun tulee? Suuret olivat ikkunat, jotain pleksilevyä, ettei vain rikottaisi.

Mikä muuten on se kummituslinna saman kadun varrella, jossa on ikkunat säpäleinä ja seinillä graffiteja? Olen tietämätön, koska olemme vasta muuttamassa kevään aikana Rovaniemelle. Luulin ensin tuota rakennusta Korkalovaaran kouluksi... Piti seuraavana päivänä palata samalle kadulle uudestaan, sillä ajattelin että nyt oli sattunut joku erehdys... Niinpä Korkalovaaran koulu näyttikin tuo lepakkoluolan jälkeen aika kivalta.

Onko koululla harrastuksia? Bänditoimintaa? Urheilujoukkueita? Iltapäiväkerhoja?

• Anonyymi

Kuhan vaan kommentoin siltä varalta, että joku uusi tähän ketjuun päätyvä saa tietoa.

Korkkikselta valmistuin viime vuonna, ihan mukava kouluhan se oli, vähän vaan vanhanaikainen rakenteiltaan, mutta ei haitannut.

Opettajat olivat suurimmaksi osin huipputyyppejä paitsi erityisestä eräs nimeltä mainitsematon kielten opettaja. Sain ala-asteella traumat, kun olin vessassa yläasteen puolella (luokkamme oli viereisellä käytävällä joten se oli lähin vessa) ja kyseinen opettaja tuli hakkaamaan ovea täysillä ja huusi, että pitää tulla ulos. Pienenä lapsena jäin tottakai sinne panikoimaan ja odottamaan, että lähtisi pois, mutta seisoikin koko välitunnin siinä. Päätin sitten tulla pois eikä kyseinen opettaja edes kehdannut pyytää anteeksi, lähti vaan lätkimään. Korkkiksella on siis päivän aikana 2 pakollista ulkovälituntia koko koululle jolloin vessoja vahditaan talvella, koska oppilailla tapana kasaantua vessajonoon tai vessaan piiloon.

Opetus oli suurin osin kattavaa, mutta joiltakin opettajilta puuttui selvästi sivistys nykyajasta, seksistinen ja rasisti liikunnan sijainen ja 70 luvulle pinttynyt äikänopettaja, joka jauhoi tunnit siitä kuinka nykyään nuoriso ei osaa mitään eikä itse sitten opettanut meille mitään, koska kaikki aika meni saarnaukseen.

Nykyinen rehtori huomattavati parempi, mitä ennen se Ervasti, mutta turhan tiukka. Tuli meän luokassa kerran käymään ja yks oppilas istui sivuttain tuolilla, koska nojasi seinään. Sai siitä jälki-istuntoa.

Koulussa on huomattavasti sisäilmaongelmia kellarikerroksessa missä kuvaamataidon, musiikin ja liikunnan tunnit pidetään. Itsellä tuli aina kans päänsärky kyseisissä luokissa ollessani ja opettajat olivat itsekkin avoimia asiasta ja kertoivat, että heilläkin tulee oireita.

Ainiin ja opettajista kans se, että vähän kyseenalaista porukkaahan siellä oli. Yks huiteli kännissä ja tunki nuuskaa huuleen tv ohjelmassa, yhdestä joka vuotisia valituksia seksuaalisesta häirinnästä ja ollut talossa töissä yli 10 vuotta (rehtorin vastaus asiaan oli, että asialle ei voi tehdä mitään), aikoinaanhan se opettajien kolmiodraamakin tapahtui meän koulussa.

Jos haluatta lapdenne sinne lähettää niin mikä ettei, mutta itse laitan lapseni sitten jonnekkin muualle, kun aika tulee.

• Ervast ei tiennyt

Mitä poliisikonstaapelit hengailivat Korkalovaaran koulun pihalla ensimmäisenä koulupäivänä, keskiviikkona 11.8.2010?

Koulutaipaleensa aloittavalle ekaluokkalaiselle näky oli todella hämmentävä, kun ensimmäinen asia, johon hän peruskoulun alueella törmäsi, oli poliisi ja poliisin mustamaija.

Hirveää touhua.

Poliisit patsastelivat ja toimittivat tyhjää koko päivän, aina siihen saakka kun koulupäivä oli päätöksessä. Kädettöminä, avuttomina. Taitaa olla työnjohdossakin jotain vialla Lapin poliisilaitoksessa.

Soitin heti samana päivänä rehtori Heikki Ervastille.

http://www.peda.net/veraja/rovaniemi/korkalovaara

Eipä tuntunut tietävän, mitä hänen johtamansa julkisen laitoksen pihamaalla tapahtuu. Mutta minun yhteydenottoni sai hänet lopulta itse soittamaan poliisille ja tiedustelemaan asiaa.

On tämä toimintaa! Huh, huh! Aikuiset sedät ne jaksaa heilua ihan tyhjää.

• Rovitsumän

Poliisit olivat koulun pihassa valvomassa liikennettä. Koulussa on yli 600 oppilasta "ykkösestä" "ysiin", joten liikenteenvalvonta on tarpeen varsinkin ensimmäisenä koulupäivänä, kun kaikilla on remontin jälkeen vähän "pallo hukassa" uuteen kouluun tultaessa.

Toinen juttu, mistä on jauhettu paskaa oli mamuisä lapsineen, joita poliisi ei suinkaan retuuttanut vaan kuljetti Vaaranlammelle, koska nämä olivat vahingossa tulleet väärän koulun pihalle.
        Hienoa, että poliisi näkyy ihmisten auttajana.

Ervastille soittajana en ylpeilisi yhtään. Mikäli olen oikein ymmärtänyt juuri tämä soittaja horisi omia kuvitelmiaan. Itse olen ainakin tyytyväinen, että lapsistani huolehditaan jo ensimmäisenä koulupäivinä. Poliisi oli kerrankin oikeassa paikassa ja näytti maahanmuuttajillekin, että Suomen poliisi toimii aivan toisin kuin jossakin poliisivaltiossa.

• Hysteriaa!
        Rovitsumän kirjoitti:

Poliisit olivat koulun pihassa valvomassa liikennettä. Koulussa on yli 600 oppilasta "ykkösestä" "ysiin", joten liikenteenvalvonta on tarpeen varsinkin ensimmäisenä koulupäivänä, kun kaikilla on remontin jälkeen vähän "pallo hukassa" uuteen kouluun tultaessa.

Toinen juttu, mistä on jauhettu paskaa oli mamuisä lapsineen, joita poliisi ei suinkaan retuuttanut vaan kuljetti Vaaranlammelle, koska nämä olivat vahingossa tulleet väärän koulun pihalle.
        Hienoa, että poliisi näkyy ihmisten auttajana.

Ervastille soittajana en ylpeilisi yhtään. Mikäli olen oikein ymmärtänyt juuri tämä soittaja horisi omia kuvitelmiaan. Itse olen ainakin tyytyväinen, että lapsistani huolehditaan jo ensimmäisenä koulupäivinä. Poliisi oli kerrankin oikeassa paikassa ja näytti maahanmuuttajillekin, että Suomen poliisi toimii aivan toisin kuin jossakin poliisivaltiossa.

Rovitsumän, luulet tietäväsi paljon, mutta kukaan ei liene koskaan väittänyt, että poliisi olisi retuuttanut maahanmuuttajaisää. Kovastipa ylireagoit ja hysterisoidut poliisien puolesta. Mielenkiintoista... Hm....

• Oppii se poliisikin
        Hysteriaa! kirjoitti:

Rovitsumän, luulet tietäväsi paljon, mutta kukaan ei liene koskaan väittänyt, että poliisi olisi retuuttanut maahanmuuttajaisää. Kovastipa ylireagoit ja hysterisoidut poliisien puolesta. Mielenkiintoista... Hm....

Kiva, että teissä poliiseissakin on kirjoitustaitoisia.

• As

Ei taida olla omatunto kunnossa jos poliisia pelkää. Miksi ekaluokkalainen pelkäisi poliisia? Hehän luovat turvallista tunnetta pelkällä läsnäolollaan.
        Lisäksi koulun piha on julkista aluetta. Ei poliisien tarvi etukäteen ilmoitella ja selitellä, että miksi tulevat tai kysellä, että saavatko tulla.

• Äly hoi!!!!!!!

Aikuiset sedät ne jaksaa heilua ihan tyhjää.
        Myös sinun mohkurasi turvallisuudesta he jaksoivat heilua.

• Anti-autoilija

Onko totta, että Korkalovaaran koulussa ainakin ekaluokkalaisilta kielletään polkupyöräily koulumatkoilla?

Olen kuullut tuollaista juttua omalta ekaluokkalaiseltani, joka kulkee enimmäkseen pyöräilemällä kouluun. Hän on myös muutamana päivänä kävellyt luokkakaverinsa kanssa koulumatkoja.

Jos kielto on asetettu, minä hämmästelen miksi siitä TIEDOTTAMINEN hoidetaan näin huonosti. Tieto tulee ainoastaan pieneltä seitsenvuotiaalta, joka kykenee vain parilla sanalla kertomaan asiasta. Ei näin. Kotiin olisi ihan perusteltua laittaa kirjallinen tiedote asiasta. Muuten touhu vaikuttaa ihan hämärältä.

Pyöräilyyn tuntuu olevan aikuisilla hysteerinen suhtautumistapa. AUTOILEVILLA aikuisilla. Mielestäni liikenneongelmaa eivät aiheuta polkupyöräilevät lapset, vaan henkilöautoillaan tarpeettomia työmatkojaankin ajelevat aikuiset, kuten Korkalovaaran koulun opettajat. Opettajat! Liikkukaa omin jaloin, se on parasta kasvatus- ja opetustyötä myös meidän lapsillemme.

Opettajat, ette näköjään tiedä sitä, että henkilöautoilu kielletään vielä ihan varmasti, kun taas samaan aikaan polkupyöräilyyn suorastaan kehotetaan.

Lapset! Varokaa autoilevia opettajia. He ovat vaarallisia liikenteessä. Auto tappaa.

• Anonyymi

Ok en ollut minä

• Anonyymi

Ymmärrän että v1tuttaa. Ole kuitenkin varovainen, poliisi on rikollisten puolella. :(

• Anonyymi

Hei! Voisit olla yhteydessä koulun rehtoriin. Koulualueella on valvontakamerat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2356
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      828
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe