Vuokratulon verotuksen kierto

Jejpep

Onko kenelläkään tietoa mitenkä saisin tämän vuoden kolme viimeistä vuokratuloa laitettua vasta ensi vuoden verotukseen? Voinko käskeä maksaa vuokran eri henkilön tilille josta nostan vuokran itselleni, tai jotenkin muuten saada tumpattua nämä 3kk ensi vuoden verotukseen?

10

1799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putte

Pyydä vuokralaista maksamaan vuokrat vasta ensi vuonna. Kassaperiaatteen mukaan ne verotetaan tilitysvuonna.
      Älä sekoita siihen asiaan muita ihmisiä.

• olemassa mitään laillista

Verolakeja noudatten et niin voi tehdä.

Jos sumplit vuokralaisten kanssa jotain lainvastaista, käy siinä lopulta todella huonosti. Jos tee veropetoksen, saattavat vuokralaiset jättää vuokransa kokonaan maksamatta, koska et kuitenkaan vie asiaa oikeuteen.

• Jepjep123

Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki ja tuskin ne vuokralaisellekkaan soittaa koska oot maksanu.

Jos vaan jätän ilmottamatta loppuvuoden ja vasta ensvuoden alusta alan maksaa veroja? Kyseessä on meinaa kämppä johon on vasta tulossa ensimmäinen vuokralainen.

• juuso 3

ettei jokunen verottaja lue näitä viestejä? sitä paitsi, sulta kysellään, missä käytössä asuntosi on ollut, jos asut itse eri osotteessa.

• Sinulta kysymättä!

Verottaja katsoo ensin ja kysyy vasta sitten. Ei sinulla tässä maassa mitään pankkisalaisuutta ole, ainakaan verottajan suhteen.

• Jepjep123
        juuso 3 kirjoitti:

ettei jokunen verottaja lue näitä viestejä? sitä paitsi, sulta kysellään, missä käytössä asuntosi on ollut, jos asut itse eri osotteessa.

Mitä sitten, ajattelitko että he päivät pitkät postittelee näitä viestejä kollegoilleen jos joku yksittäinen virkamies näitä kattelee? Saati kaivelee ihmisiä kirjotusten takana? Hyvänä vitsinähän tänne voi kirjotella lähes mitä vaan.

• H-uoma

Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki
        ----------------------------------

voitko tosiaan noin tyhmä olla,
        jos verottaja hiemankin epäilee hän saa heti aina yhden-nimetyn henkilön, henkilöiden tiedot.

usein niistä lyötyyn jotain epäselvyyksiä ja joudut itse tuomaan mahdollisesti 5, yli v vuoden takaiset tilitiedot kaikista tileistäsi.

Neuvo;
        kerran epäiltynä olet aina epäilty, lähes rehelliset 95 % pääsevät aina sillä kun itse kaavakkeensa täyttävät, heiltä ei kysellä mitään.

JA NEUVO aloittajalle,
        SAITKIN sen jo,
        pyydä vuokralaisen maksamaan vasta ensivuonna,
        muuta vaihtoehtoa ei ole ja kun on niin pienistä kuitenkin kyse,
        ei kannata riskeerata paljoa.

MUTTA jos sinulla on opintotikkijuttuja, se on "takautuvaa vuokraa" eikä silloin ole maksuajankohta tärkeä, (arvelen) vaan koska on saaminen syntynyt.
        Joten jos on kela, maksa oikeaan aikaan.
        ei kannata muutaman satasen vuoksi mahdollisesti kärytä.

• H-uomaa

Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki
        ----------------------------------

voitko tosiaan noin tyhmä olla,
        jos verottaja hiemankin epäilee hän saa heti aina yhden-nimetyn henkilön, henkilöiden tiedot.

usein niistä lyötyyn jotain epäselvyyksiä ja joudut itse tuomaan mahdollisesti 5, yli v vuoden takaiset tilitiedot kaikista tileistäsi.

Neuvo;
        kerran epäiltynä olet aina epäilty, lähes rehelliset 95 % pääsevät aina sillä kun itse kaavakkeensa täyttävät, heiltä ei kysellä mitään.

JA NEUVO aloittajalle,
        SAITKIN sen jo,
        pyydä vuokralaisen maksamaan vasta ensivuonna,
        muuta vaihtoehtoa ei ole ja kun on niin pienistä kuitenkin kyse,
        ei kannata riskeerata paljoa.

MUTTA jos sinulla on opintotikkijuttuja, se on "takautuvaa vuokraa" eikä silloin ole maksuajankohta tärkeä, (arvelen) vaan koska on saaminen syntynyt.
        Joten jos on kela, maksa oikeaan aikaan.
        ei kannata muutaman satasen vuoksi mahdollisesti kärytä.

LUIN LISÄÄ
        eli sinä ajattelet että ei menoja josta vähentää, vuokran summan.

En endi, muta verotoimiston sivulal on ohjeet jossa voi kysyä ja mieti kysymystä hieman ja kysy.

ON JOSSAIN PALAUTE sivu tms, se on oikein tarkoitettu kysymyksilel ja kaikkiin vastataan, asiallisesti.
        Löytyi heti Googel, vero palaute

http://www.vero.fi/nc/mainframes.asp?path=feedback/feedback.asp&domain=VERO_MAIN&language=FIN

http://www.vero.fi/nc/mainframes.asp?path=feedback/feedback.asp&domain=VERO_MAIN&language=FIN

• Sitten

saisit tämän vuoden menot vähennykseen, kun ei ole niitä vuokratulojakaan.

• vaikeeta!?

Pyydät vuokran käteisenä, etkä anna vuokralaiselle kuittia! Asia on sillä sipuli, paitsi jos vuokralainen saa asumistukea ja tarttee tositteen vuokranmaksusta - sillon se ei ala sun metkujas.

Ootko laskenut, paljonko tulis veroja maksuun, jos toimit rehellisesti? Jos kyseessä on yhtiömuotoinen asunto, jää sinulle ketkuilemalla verotuksessa vähentämättä kaikki asunnon kulut ko. ajalta.

Suosittelen kokeilemaan verolaskuria vero.fi-osoitteessa, saat laskettua tulo- ja pääomaverosi yhteen ja näät kuin lopulta käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe