vatsalihas liikkeet

onneton 83

voiko vatsalihas liikkeitä tehdä pehmeällä alustalla? itse kun teen liikkeitä lattialla tai ohuella alustalla niin häntäluu kipeytyy niin etten pysty tekemään mitään. vai teenkä jotain väärin...apua kaivataan...

5

1314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdsadasd

Pistäppä pehmeä ja iso tyyny alle niin ei pitäis enää niin paljoa tuntua.

• tehokkuus

onko liikkeet kummiskin yhtä tehokkaita jos sinne laittaa tyynyn ym pehmusteeksi

• masumies
        tehokkuus kirjoitti:

onko liikkeet kummiskin yhtä tehokkaita jos sinne laittaa tyynyn ym pehmusteeksi

Kokeilemallahan se selviää. Voit vaikeuttaa vatsojen tekemistä myös jalkojen ja käsien asentoja vaihtamalla. Laitapa kantapäät lähemmäs pakaroita ja yritä nousta istumaan. Mitä taaempana niskassa pidät käsiä, sitä rankempi on vastus. Esimerkiksi kepin pitäminen niskan takana laittaa vatsalihakset töihin. Muistathan, ettet innostu tekemään liikaa vatsoja, koska se lihasjumitus tulee usein salakavalasti vasta seuraavana päivänä ja sitten voikin jo pelkkä sängystä nouseminen tuottaa tuskaa. On hyvä muistaa tehdä erilaisia vatsalihasliikkeitä eri toistomäärillä. Monipuolisuus on valttia ja näin pysyy motivaatiokin parempana!

• Manti

Ilmeisesti teet normaaleja istumaannousuja vatsalihasliikkeina? Suosittelisin jättämään ne sikseen, sillä vatsalihaksia pystyt treenaamaan myös paljon tehokkaammin, lisäksi liikkeillä, jotka eivät koske häntäluuhun:).

Kokeile esimerkiksi nostaa jalat seinää vasten (polvissa 90 asteen kulma). Näin teet vatsalihakset vain vatsalihaksilla, etkä lonkan koukistajilla. Ja vaikka pitäisitkin jalkapohjat maassa, tehokkaita liikkeitä varten ei tarvitse nostaa kuin yläselkä alustasta.

Muita vaihtoehtoja on tehdä vatsalihaksia jalkoja nostamalla (esim. suorana 45 asteen kulmaan, muista huolehtia, ettei alaselkä mene notkolle!), tai treenata jumppapallon päällä.

• lyllertäjä

Tyhmä kysymys mutta voiko vatsa lihaksia tehdä "ei niin pehmeällä" sängyllä itse olen huuomannut että hieman kyllä tuntuu noissa vatsalihaksiaa se = )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe