Hei!
Mistä johtuu, etten saa näkymään ylen kanavia? Kuulun kaapeliverkkoon, ja kaikki muut kanavat (mtv3, nelonen, sub, voice, jim, urheilukanava, MTV jne.) näkyy, mutta TV1:n TV2:n ja FST5:n kohalla tulee vain "ei signaalia". Kaikenlisäksi alanurkassa on dollarin kuva, joka yleensä ilmoittaa maksullisista kanavista.
YLEn kanavat ei näy
22
11547
Vastaukset
- Mikä verkko?
Mikä kaapelioperaattori? Oletko ottanut yhteyttä operaattoriin? Onko siellä huoltokatkos? Onko ne näkyneet aikaisemmin? Mikä boksi? Paha sanoa taustoja tietämättömänä...
- nimi :???
oletko juuri muuttanut vai? Oletko muistanut tyhjätä digiboxin täydellisesti kaikista kanavista ja hakenut sitten uudestaan?
- myös!
Minulla eikä naapurillani ole näkynyt ylen kanavat tai ne ovat pätkineet helvetisti ainakin kaksi päivää! Mekin ihmettelemme mistä tuo mahtaa johtua...? Satutko muuten asumaan Turun alueella? Jos se olis joku alueellinen juttu?
- Möhkö
Meiltä katosi eilen ylen kanavat näkyviltä. Asutaan Turussa ja ennen ne ovat näkyneet. Taloyhtiössä on kaapeli. Kiinnostaisi tietää mistä kymysys. Olen itse ihan tumpelo tämmöisten juttujen kanssa. Paiskaan kohta koko töllön ikkunasta pihalle.
- Tirppaliina
Möhkö kirjoitti:
Meiltä katosi eilen ylen kanavat näkyviltä. Asutaan Turussa ja ennen ne ovat näkyneet. Taloyhtiössä on kaapeli. Kiinnostaisi tietää mistä kymysys. Olen itse ihan tumpelo tämmöisten juttujen kanssa. Paiskaan kohta koko töllön ikkunasta pihalle.
Mulla ei myös näy ylen kanavat. Asun Kaarinassa, eli siis ihan Turun kupeessa. Eilen huomasin että kanavat katosivat. Minulla lukee että " ei ohjelmakohtaisia tietoja" ja suluissa PSI. Outoa. Eikä ylen sivuiltakaan esimerkiksi löytynyt tietoa.
- ann11
Tirppaliina kirjoitti:
Mulla ei myös näy ylen kanavat. Asun Kaarinassa, eli siis ihan Turun kupeessa. Eilen huomasin että kanavat katosivat. Minulla lukee että " ei ohjelmakohtaisia tietoja" ja suluissa PSI. Outoa. Eikä ylen sivuiltakaan esimerkiksi löytynyt tietoa.
asun myös turussa eikä ole ylen kanavat näkyny tällä viikolla ollenkaan, maanantaina näky hetken illalla..
- pitäis auttaa
Sama meillä.Asutaan myös Turun lähellä.Ihmettelin asiaa töissä ja neuvottiin akemaan kanavat uudestaan ilmeisesti digiboxista.Kavereilla tämä on auttanut.Itsekkin yritin,mutta kone kysy pin koodia.Ei ole siitä tietoa ja ohjekirja oli englannin kielinen.Kokeilin perinteistä 1234,mutta ei ollut oikea.Jos joku tietäis tetaan pin koodin,niin voisitko kertoa.Digiboxi on finnsat merkkinen.
- näkyviin
Asun kanssa ja turussa ja ylen kanavat ei näkynyt. Meillä on kaapeli. Päivitys ei auttanut, mutta boksin resetointi palautti kanavat ja toimii taas moitteettomasti... mulla handanin boksi. Resetointi löytyy "menun" alta..
- Autoi
näkyviin kirjoitti:
Asun kanssa ja turussa ja ylen kanavat ei näkynyt. Meillä on kaapeli. Päivitys ei auttanut, mutta boksin resetointi palautti kanavat ja toimii taas moitteettomasti... mulla handanin boksi. Resetointi löytyy "menun" alta..
Tehdasasetuksien palautus autoi.
- vaikkei niin haittaakaan
Meilläkin Turussa, Kaarinan lähellä on Ylen kanavat olleet hukassa nyt pari viikkoa. Toivottavasti tuo resetointi auttaa.
- vaikkei niin haittaakaan
vaikkei niin haittaakaan kirjoitti:
Meilläkin Turussa, Kaarinan lähellä on Ylen kanavat olleet hukassa nyt pari viikkoa. Toivottavasti tuo resetointi auttaa.
No niin, nyt on kokeiltu. Resetoinnin ja kanavien uudelleenhaun jälkeen toimii kuin rasvattu. Kiitos neuvoistanne!!!
- eli poista kaikki kanavat
Sitten haet automaattihaulla kanavat, tämän operaation jälkeen ainakin meillä alkoi näkyä.
Turun lähialueella ollaan.- mutta ei enää
Ensimmäisellä kerralla kun nämä ylen kanavat eivät näkyneet, palautin tehdasasetukset (eli resetoin) ja tämän jälkeen kanavat näkyivät taas. Nyt kanavat ovat hävinneet jo toistamiseen ja tehdasasetusten palauttamien ei auta yhtään mitään. Olisiko jollain hyviä neuvoja?
Digiaika on kyllä todella hienoa aikaa. Vielä ei ole löytynyt yhtään pluspuolta.
- opiskelija...
Ja tästä on kiva maksaa sitä lupamaksua, eikö?
- Just näin
Onhan noita jänniä hommia. Ite asun lähes Joensuun keskustassa (juuri keskustan ruutukaavan rajalla) ja meillä näyttäis menevän niin että heti kun lämpötila laskee alle 5 asteen yle lopettaa näkymästä (tai pätkii loputtomasti). Kun lämpötila laskee alle -5 asteen niin taas alkaa näkymään. Näin on ollut jo pari talvee. Oon vaihtanu digiboksin, antennin, kytkeny 2 antenninvahvistinta ja myös 2 antennia sarjaan ja käännelly niin kytkentöjä sekä antennejakin.
Aika jännä toi 10 asteen toleranssairaja. - antennispede
Just näin kirjoitti:
Onhan noita jänniä hommia. Ite asun lähes Joensuun keskustassa (juuri keskustan ruutukaavan rajalla) ja meillä näyttäis menevän niin että heti kun lämpötila laskee alle 5 asteen yle lopettaa näkymästä (tai pätkii loputtomasti). Kun lämpötila laskee alle -5 asteen niin taas alkaa näkymään. Näin on ollut jo pari talvee. Oon vaihtanu digiboksin, antennin, kytkeny 2 antenninvahvistinta ja myös 2 antennia sarjaan ja käännelly niin kytkentöjä sekä antennejakin.
Aika jännä toi 10 asteen toleranssairaja.Talvella ionosfäärin molekyylirakenne on erilainen siten, että se heijastaa paremmin radioaaltoja. Näin tapahtuu kesällä myös yöaikaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitä viileämpi ilma, sitä vahvempi vastaanotettavan signaalin jännite on. Ongelma korjaantuu pääasiallisesti kunnollisen linjavahvistimen asennuttamisella, ja tämä kannattaa tehdä ammattilaisella, ettei soppaa tule sotkemaan Bilteman 20€ vahvistin, joka vahvistaa enemmän kohinaa kuin niitä taajuuksia mitä pitäisi.
Kanavien näkyvyysongelman voi päätellä johtuvan antennin heikosta suuntauksesta, mikäli kanavat pätkivät talvisin lumisateella tai kesäisin kovassa sumussa. Tämä troposirontana tunnettu ilmiö tarkoittaa käytännössä sitä, että lumi- ja vesisade ja jopa ilmassa oleva vesihöyry aiheuttaa radioaaltojen siroamisen. Mikäli käytössä on Yagi-antenni, olisi se syytä vaihtaa Log-periodiseksi, jonka suuntakuvio on paljon pyöreämpi ja antaa näin ollen paremmin anteeksi sivusta heijastuvilla aalloille. - "pöntöille"
antennispede kirjoitti:
Talvella ionosfäärin molekyylirakenne on erilainen siten, että se heijastaa paremmin radioaaltoja. Näin tapahtuu kesällä myös yöaikaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitä viileämpi ilma, sitä vahvempi vastaanotettavan signaalin jännite on. Ongelma korjaantuu pääasiallisesti kunnollisen linjavahvistimen asennuttamisella, ja tämä kannattaa tehdä ammattilaisella, ettei soppaa tule sotkemaan Bilteman 20€ vahvistin, joka vahvistaa enemmän kohinaa kuin niitä taajuuksia mitä pitäisi.
Kanavien näkyvyysongelman voi päätellä johtuvan antennin heikosta suuntauksesta, mikäli kanavat pätkivät talvisin lumisateella tai kesäisin kovassa sumussa. Tämä troposirontana tunnettu ilmiö tarkoittaa käytännössä sitä, että lumi- ja vesisade ja jopa ilmassa oleva vesihöyry aiheuttaa radioaaltojen siroamisen. Mikäli käytössä on Yagi-antenni, olisi se syytä vaihtaa Log-periodiseksi, jonka suuntakuvio on paljon pyöreämpi ja antaa näin ollen paremmin anteeksi sivusta heijastuvilla aalloille.Kun jaksatte kaivaa näitä vanhoja keskusteluketjuja esiin. Ketä kiinnostaa parin vuoden takaiset digiboksien sekoilut?
- maksettu on, saatana
"pöntöille" kirjoitti:
Kun jaksatte kaivaa näitä vanhoja keskusteluketjuja esiin. Ketä kiinnostaa parin vuoden takaiset digiboksien sekoilut?
Sellaisia nämä kiinnostavat, jotka etsivät ratkaisuja omiin ongelmiinsa.
Itse seuraavaksi matkalla "buuttaamaan" boxia kun ylen perkeleen kanavat ei nävy. - kismittää
maksettu on, saatana kirjoitti:
Itse seuraavaksi matkalla "buuttaamaan" boxia kun ylen perkeleen kanavat ei nävy.Joo ei näy ylet eikä viasatit, pikkasen ärsyttää!! Eikä auta tehdasasetusten palauttaminen. Mukava maksella tv-lupaa.. Taitaa lähteä puhelu, että töllö meni rikki, pitäkää lupanne...
- tvluvanmaksaja
maksettu on, saatana kirjoitti:
Itse seuraavaksi matkalla "buuttaamaan" boxia kun ylen perkeleen kanavat ei nävy....sillä YLEN kanavat alkoivat sunnuntaina (viestihiihtojen aikaan! :/ ) pätkiä. Ja illalla ei enää pystynyt seuraamaan lainkaan mitään YLEN kanavista.
Eikä auttanut tehdasasetusten palauttaminen... :(
Ensimmäinen kerta, kun tällainen ongelma vastassa. Asustelen Pohjois-Helsingissä.
Mitä nyt kannattaisi kokeilla?!? - 5x5
tvluvanmaksaja kirjoitti:
...sillä YLEN kanavat alkoivat sunnuntaina (viestihiihtojen aikaan! :/ ) pätkiä. Ja illalla ei enää pystynyt seuraamaan lainkaan mitään YLEN kanavista.
Eikä auttanut tehdasasetusten palauttaminen... :(
Ensimmäinen kerta, kun tällainen ongelma vastassa. Asustelen Pohjois-Helsingissä.
Mitä nyt kannattaisi kokeilla?!?Onko sinulla ollut toimimatta sunnuntaista asti?
Kysy naapureiltasi, onko heillä ollut ongelmia. Jos heillä ei ole ollut, niin vikaa on sinun asunnossasi, kuten kaapeleissa, antennipistorasiassa tai laitteissa. - 1234*
5x5 kirjoitti:
Onko sinulla ollut toimimatta sunnuntaista asti?
Kysy naapureiltasi, onko heillä ollut ongelmia. Jos heillä ei ole ollut, niin vikaa on sinun asunnossasi, kuten kaapeleissa, antennipistorasiassa tai laitteissa.ainakin Oulunkylän alueella on ilmennyt paljon häiriöitä antennitalouksilla, koska dna on ilmeisesti rakentanut alueelle maston, joka voi aiheuttaa ongelmia näkyvyyteen.
http://www.dna.fi/DNAOy/media/asiakastiedotteet/Sivut/DNAaloittiHDTVtestilahetykset.aspx
Kiitos dna!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791