Jos hammaslääkäri määrää hammaslääkärikauhuun rauhoittavaa lääkettä, niin miten se homma käytänössä toimii?
Voiko tehdä niin, että soittaa sinne ja se määrää puhelimessa sen lääkkeen ja sitten marssii apteekkiin vai pitääkö tavata lääkäri henkilökohtaisesti? Vai saako sen lääkkeen vasta itse paikanpäällä hammaslääkärissä?
Vai miten?
Ja entä kuinka paljon se maksaa? Ja jos hakee sen lääkkeensä sitten apteekista, niin onko siinä purkissa tms. vain se yksi lääke?
Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia? Ja auttaako lääke todella pahaan kauhuun? Voiko saada rauhoittavan lääkkeen lisäksi myös ilokaasua?
Rauhoittava lääke
4
983
Vastaukset
- iip
Luulisin, että se lääkäri on tavattava henkilökohtaisesti. Sen lääkkeen voi saada myös siellä hammaslääkärin vastaanotolla (yl. esim. diapamia).
Lääkkeissa on aina vain yhtä lääkettä purkissa :)
Rauhoittavan lääkkeen lisäksi voi saada myös ilokaasua, jos tähän on vastaanotolla mahdollisuus. Ja kyllä se lääke tehoaa, ja jos ei tehoa, niin löytyy jotain muuta lääkettä. Saat itse päättää hammaslääkärissä mitä siellä tehdään. Pakko ei ole suostua mihinkään, päätät itse miten nopeasti haluat edetä.
Toivottavasti saat apua kauhuusi. - Nice &
Rauhoittavan lääkkeen voit saada esimerkiksi siten, että tulet 15- 20 min. ennen vastaanottoaikaas hammaslääkärin vo:lle, nautit lääkeen ja jäät odottamaan vaikutusta.
Sillä välin saattaa olla jonkun potilaan paikkausaika tms. ja sitten sinun vuorosi.
Sovi lääkkeen annostelusta ja ottohetkestä hammaslääkärisi kanssa.
Ilokaasuhoitoa voit saada niissä hoitoyksikössä, jossa jollakin hammaslääkärillä on ns. ilokaasuoikeudet. Tavallisen hammaslääkärin on käytävä jonkin verran lisäopintoja saadakseen ko.oikeudet, jonka jälkeen potilaita voi hoitaa mukavasti ilokaasun avulla. Kysy hoitoaikaa varatessasi, onko hoitopaikassa mahdollisuus ilokaasun käytöön.- f77
Moi,
sain viisaudenhampaiden leikkausta ennen ilokaasua mut eipä tepsinyt ollenkaan. Vitutti vaan kahta kauheammin kun olin luullut että homma sujuisi kivasti mutta kun ei sujunut...
En tietenkään voi sanoa et kellään ei ilokaasu toimi. Itse pyytäisin - kokemusta viisaampana - esim. diapamia.
- Äitikkä
Tyttärelläni on kova hammaslääkäripelko eikä hän anna tehdä hampailleen mitään. Nyt pitäisi korjata katkennut hammas joten hammaslääkäri määräsi ottamaan tuntia ennen rauhoittavan lääkkeen jonka haen hammaslääkäristä ilmaiseksi. Nähtäväksi jää lääkkeen vaikutus koska operaatio on vielä edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202242Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762185Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744