konekudonta

hfrfnf

Tietääkö joku miten kutomakoneella tehdään sukkaputkea? ja millä koneella? Minulla on itsellä ikivanha kaksitasoinen Passap, mutta en voi kutoa sukkia putkena. Aina pitää yksi sivusauma ommella kiinni. Kantapään ja kärjen voin tehdä koneella. Haluaisin ostaa uudemman koneella, jolla se onnistuu. Onko jollain kone myytävänä?

9

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Taidat puhua neulekoneesta?!? Passap on ainakin tuttu merkki siltä puolelta.

      Tarvitset kaksitasokoneen. Ei ole uusi keksintö.

      • hfrfnf

        Minulla on kaksitasokone, mutta niin ikivanha, ettei sillä voi kutoa putkea. Teen sukkavarren 1 oikein, 1 nurin kaksitasolla ja sitten sukan kantapäästä lähtien yksitasolla aina oikein neuletta. Lopuksi minun pitää silmukoita jäljitellen neuloa varpaiden päällisosa yhteen jalkapöydän kanssa ja sitten yksi sivusauma yhteen ylös asti. Mutta haluaisin tämän sivusauman ompelun pois. Miten voin tehdä putken??? Ohjekirjoissa ei sitä ole. Sanoin muuten koneeni olevan PASSAP. Vanhus hourii ;) ;) ;). Se on KNITTAX.


    • taiska

      Oletko aivan varma ettei koneellasi saa pyöröneuletta?Minulla oli eva merkkinen kaks'taso kone ja sillä sai putkea.Resorivarsi ja kärki piti ommella.Laitetaan ylä ja alatasolle noin 16 silmää ja koneessa nappulat niin että toisella kerroksella neuloo ylätaso ja toisella alataso.Ylätasolla tehdään kanta ja kärki silloin alataso ei neulo siellä nappulat niin että ne huilaa.Passappi ei tuttu kone.

      • hfrfnf

        Olen kokeillut, ei onnistu.


      • taiska
        hfrfnf kirjoitti:

        Olen kokeillut, ei onnistu.

        joo en tunne kyseistä konetta.Eva ja Brother ovat ainakin noin päältäpäin katsottuna samanlaisia.Evalla saa putkea ja uu:ta.


      • hfrfnf
        taiska kirjoitti:

        joo en tunne kyseistä konetta.Eva ja Brother ovat ainakin noin päältäpäin katsottuna samanlaisia.Evalla saa putkea ja uu:ta.

        Siskoni osti eilen käytetyn EVA 323. voiko sillä tehdä putkea? Onko kokemuksia ylipäätänsä tästä koneesta?


      • taiska
        hfrfnf kirjoitti:

        Siskoni osti eilen käytetyn EVA 323. voiko sillä tehdä putkea? Onko kokemuksia ylipäätänsä tästä koneesta?

        kokemusta tuosta,kun en muista mikä numero oli koneessani.Kuvatkin hävitin kun koneeni myin.Numero oli kyllä suurempi.Onko 323 kaksitaso ja alakelkassa nappuloita jossa kirjaimia PR muistaakseni.Tuliko koneen mukana ohjekirja.


      • hfrfnf
        taiska kirjoitti:

        kokemusta tuosta,kun en muista mikä numero oli koneessani.Kuvatkin hävitin kun koneeni myin.Numero oli kyllä suurempi.Onko 323 kaksitaso ja alakelkassa nappuloita jossa kirjaimia PR muistaakseni.Tuliko koneen mukana ohjekirja.

        Sisareni kertoi siinä olevan ylä- ja alatason, ohjekirjan ym. Eiköhän sillä jotain saa aikaiseksi.


    • passap

      pyöreänä, ilman saumoja erittäin helposti.
      Katso video www.youtube.com haulla passap
      knitting socks. Meillä lisäksi ohjeita
      suomeksi. Sekä koneita. Kyseleppä
      [email protected] tai 0400-131288

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe