Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Industrial !

nerooo

Aion ottaa lähiaikoina industrialin korvaan, joten te joilla on kokemusta, vastatkaa mun kysymyksiin:
Paljonko se suunnilleen maksaa?
Sattuuko sen laitto paljon?
Voiko korun ostaa itse että lävistäminen tulee halvemmaksi?
Kauanko sen paraneminen kestää?

26

17822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmh

      Ois_maksanu_80e,_mutta_sain_sen_40e_koska_tilasin_netistä_korun._Kyl_se_Sillee_kivasti_rusahti_mulla_paraneminen_keseti_suunnillee_5kk.
      p.s:sori_teksti,ku_ei_toimoi_näppäimet_oikee:D

    • åug

      Mä kävin ottamassa industrialin kolme viikkoo sitten Helsingissä Pet Skull Body Piercing-nimisessä paikassa. Kävin samalla kerralla ottamassa lävistyksen kieleen, joten sain yhteishinnasta 10e alennusta. Muuten industrial olisi maksanut 40e.

      Lävistäjä sanoi, että industrial sattuu enemmän kuin kielen lävistäminen, mutta mun kohdalla asia oli toisin. Lävistys ei sattunu enempää kuin ammutut korvakorut.

      Lävistyksen parantuminen kestää 3-6kk (Yleensä kuitenkin lähemmäs sen 6kk). Parantuminen riippuu siitä kuinka paljon räpläät sitä, nukutko kys. korvan päällä jne.

    • Norsuhippiäinen

      Mulla maksoi lävistys koru yhteensä 50euroa. Lävistyksen ottaminen sattui kyllä, varsinkin sillä hetkellä kun neulaa työnnettiin korvasta läpi. Verta tuli yllättävän paljon. Paranemisesta en osaa sanoa, nyt on melkein 2kk ollut tuo, tulee välillä verta ja lävistyksen puoleisella poskella on ikävä nukkua... En rupeisi itse lävistystä tekemään, en todellakaan..

    • Niuh

      Omalla korulla indu maksaa useimmissa liikkeissä 25 euroa, itse tosin jouduin maksamaan 45 euroa omalla korulla. Ihan tavallisen kokoinen (eli vajaat 40mm pitkä) koru sopii pienempiinkin korviin. Itselläni on tuhottoman pienikokoiset korvat eikä korun laittamisessa ollut estettä. Se toimii myös esteettisesti, ei tule yli korvasta tai muuta vastaavaa. Koruja voi ostaa netistä, ainakin lavistyskorut.net omaa hyvän ja huippuhalvan valikoiman industrialkoruja. Huuto.net on myös hyvä paikka etsiä koruja huokeaan hintaan.

      Useimpia lävistyksiä omaavana sanoisin, että kipu indussa on 5 luokkaa 10 asteikolla. Se kuitenkin kestää vain pienen hetken, joten sitä ei tarvitse pelätä. Jos lävistyksiä ei ole ennestään yhtään ja ajattelee, että se varmaan tuntuu samalla kuin rokotus tai verikokeen otto, niin sanoisin, ettei se pidä paikkaansa. Iso neula on huomattavasti kivuttomampi kuin pieni neula. Itse vihaan verikokeita ja rokotuksia sen kivun takia, mutta lävistyksissä kipu on ihan toisenlaista. Enemmänkin jomotusta kuin nipistämistä, jonka sietää kipuherkkänäkin paremmin. Jos kauheasti koskee lävistyksen jälkeen, voi kipuun ottaa särkylääkettä. Indussa pahin jomotus lakkaa vuorokauden sisään, ainakin minulla. Viikon päästä koru oli lähes kivuton.
      Kipua ei tule verrata ampumalla tehtyihin korviksiin, koska ampuminen on aina kivuliasta, hidasta parantua ja muutenkin ikävää verrattuna lävistykseen, joka on kehollekin ja lävistyskohdalle aina se paras vaihtoehto.

      Oma industrial ei vuotanut verta yhtään, vaikka normaalisti indu on lävistyksistä se verisin. Paranemisaika voi venyä vuoteenkin, riippuu osaksi myös omista elintavoista ja siitä, miten huolehtii kehostaan ja hyvinvoinnistaan. Stressissä ei mikään haava parane nopeasti! Kannattaa ajoittaa korun otto niin, ettei hattu tai korvalappuset ole painamassa lävistystä ensimmäiseen kuukauteen. Kovilla pakkasilla paljaspäin kulkien on vaarana, että lävistys ärtyy uutuuttaan. Itse ajoitin oman korun oton elokuun puoleen väliin.

      Lävistyksen päällä ei tule tosiaankaan nukkua, vaikka kroppa miten yrittäisi kääntyä lävistyksen puoleiselle kyljelle! Kuivunutta haavanestettä (joka on ihan normaalia) voi puhdistella korusta puhtain sormin. Pesu aamuin illoin kuumalla juoksevalla vedellä. Toiset lävistäjät suosittelevat suolaliuoksen käyttöä, mutta olen itse pärjännyt omilla lävistyksillä ihan lämpimällä vedellä. Desifiointiaineita ei saa käyttää, se ärsyttää lävistystä ja koru voi kasvaa ulos tai jäädä roikkumaan vaan vähän nahkaan kiinni.

      Ennen kaikkea suosittelen indua! Se on hintava, jos korua ei osta itse tai jos lävistysliike perii kalliin maksun omasta koruta huolimatta, mutta hyvin hoidettuna se on loppuelämän ilo. Lisäksi, kuten sanottiinkin, lävistyksistä pääsee eroon helposti. Pieni arpi niistä jää, mutta se ei ole vakavaa.

      • .

        Niuh kiitos infosta ! tosi hyvää tekstiä & helpotti kummasti kannustus kun aijjoin nimittäin itsekkin hankkia indun(:


      • cityboy(:
        . kirjoitti:

        Niuh kiitos infosta ! tosi hyvää tekstiä & helpotti kummasti kannustus kun aijjoin nimittäin itsekkin hankkia indun(:

        Kannattaa hankkia! (: ps, mulla industrial maksoi 30€ :D


    • tykkäänpaljon

      ite maksoin industa 30e ja siihe sisälty koru mukaan, otin ton nyt n. 2 - 3 kk sitte ja alareikä parantunu täydellisesti mut yläreikä on vieläki arka ja erittää nestettä, muutama ärräpää pääs suusta ku otin ton mut sehä riippuu iha kipukynnyksestä. kannattaa hankkia ! (: saa kivoja koruja mut pitää sit vaa varoo hiuslakkojen kaa ettei mee korvaa sitä ja suihkustaku tulee ni kannattaa varmistaa ettei oo jääny saippuaa reikiin.

    • iiizi

      Itse otin n.2.5 kuukautta sitten ja kyllähän se vähän kirpaisi.. Maksoin koruineenpäivineen 50e,ja suosittelen että ei osta omaa korua,kun ei koskaan tiedä mitä materiaalia on.. Itellähän se on nyt kirurginterästä.. Hyvin on parantunut,mutta alhaalta korvan sisäpuolelta on aika paljon nesettä tullut ja kyllähän se turvonnut on ja taitaa jo kasvaa ulos..Lävistäjällä menossa parin päivän päästä käymään

    • industriallover

      Tiedoksi vain rustosta ei mikään läväri voi kasvaa ulos.. itselläni on myös industrial ollut jo sellaset 3kk vielä on välillä kipeä, ja tulee nestettä tai verta mutta ajallaan tämäkin paranee :) Hintaa oli sen 50e-60e en muista tarkalleen siihen kuului varausaika ja koru lävisys. Ei sattunut paljon yhtään, ihan kun joku ois vaan nipistäny sua korvasta..:D ja missään tietämässäni lävistys liikkeessä ei oteta mitään läväreitä omalla korulla !

      • kapteeni kaihi

        Tiedoksi vaan, että se on kyllä ihan mahdollista, että rustostakin kasvaa koru ulos. Jos keho alkaa hylkimään, niin silloin lähtee kyllä. Tuskinpa kuitenkaan, jos on ihan keskellä korvan rustoa, mutta on tapauksi, joissa esim. helix on kasvanut ulos.


    • helpp!

      Oon ihaillu tota indua jo vaikka kuinka kauan, ja mopoilukauden päätyttä ajattelin sen hommata. Kiinnostais tietää että onko kellään kokemusta että kerkeiskö parantua sen verran n.4kk:ssa että vois kypärää käyttää?

      • ThaBigBoss

        Voi käyttää jo aijemminkin mutta toki pitää varoa ettei kolhase koska muuten paraneminen venyy, jälkeenpäin saattaa koru irrota tai tehdä pientä haavaa.


      • reikäkorva

        No, mulla ainakin oli siinä vaiheessa vielä aika arka. Mutta kyl mä kypäränkin siinä vaiheessa jo päähäni tungin, olin vaa tosi varovainen, ettei se koru jääny kypärään.


    • lnb njkl

      Joo elikkä ite otin tossa 3viikkoa sitten industrialin, ja se sattui aivan saatanasti :D mulla on napakoru, smiley, madonna, kielikoru, 2alahuulessa ja ihan peruskorviksia, mikään ei oo sattunut lähellekkään noin paljon :D olin yllättynyt siitä kivun määrästä koska muissa lävistyksissä en kipua juuri ollenkaan ole tuntenut. Vielä on kipeä, ei voi kypärää pitää eikä nukkua sillä puolella. Ylempi reikä on paljon kipeämpi kuin alempi

      • Iso pomo

        Ettei vaan olisi toista reikää tehty vähän vinoon?


    • ite tehnyt

      tein just industrialin ite itelleni, sattu aika kivasti, varsinki toi alempi reikä kun siinä mulla paksumpi rusto. ja kun itse tekee apteekist ostetuil neuloilla eikä oo mitää apuvälineitä kuten liikkeissä lävistäjillä, nii meinas siinä hermot mennä:D mutta lastenleikkiä christina läväriin verrattuna, se sattu! teen siis kaikki korut aina itse, yläpäästä alapäähän.

    • skukki

      ilmaseks tuli, koska kaveri on lävistäjä ammatiltaan :) Nyt vaan odottamaan paranemista :P

    • HELP ME

      Ite otin industrialin marraskuun alussa, itse ottaminen ei sattunut yhtään.. Lävistys ei vaan vieläkään osoita mitään merkkejä paranemisesta. Tiedän, että rustolävistyksien paranemiseen voi mennä jopa vuosi ja on toki yksilöllistä, mutta kauanko muilla on mennyt lävärin parantumiseen? Lisäksi kumpaankin reikään korvan sisäpuolelle on tullut rustopatit, joita yritin jo teepuuöljyllä saada pois. Sillä ei ollut mitään vaikutusta onko muita vinkkejä vai poistatanko ne kirurgisesti?? niin ja ettei tarvitse kysyä, tällä hetkellä en käytä puhdistamiseen muuta kuin vettä. Pare kertaa päivässä huuhtelen, enkä muuten koske koruun ollenkaan..

    • Sananas

      Mulle laitettiin indu tossa viime perjantaina eli on ollu nyt 3 päivää. Välillä tooooodella kipeä ja arka, en ole nukkunut kyseisellä puolella ja maksoun tästä 40e pelottaa hieman että tulehtuu kun punottaa ja on siis kipeä. toivotaan että ei! lävistäminen sattui ihan hirveästi!

    • reikäkorva

      Paljonko se suunnilleen maksaa?

      Kävin ottamassa Tampereen Putkassa ja siellä maksoi 55euroa

      Sattuuko sen laitto paljon?

      Sattui se ihan kohtalaisen mukavasti :D mutta se oli kaiken sen arvoista, tää on ihan älyttömän hieno ja se kipu muutenkin oli nopeesti ohi. Se tais kestää pari minuuttia kun sattu eniten, mutta sitten ku se sai sen paikalleen se iso kipu loppu kun seinään ja se muuttu pikku hiljaa pieneks poltteluks. Eli ei paha.

      Voiko korun ostaa itse että lävistäminen tulee halvemmaksi?

      Suosittelen lämpimästi vaan meneen lävistäjälle, oikeesti.

      Kauanko sen paraneminen kestää?

      No, mulla lävistyksien paraneminen aina kestää kauan, mutta 3kk-6kk suurinpiirtein, mulla meni 8kk mutta se ei ollut lopussa enään kipeä, vaan semmoset turvonneet patit oli niiden reikien kohalla.

    • hihmoi

      onko ratsastus haitannut indun paranemista ?tai lähinnä tuota kypärää mietin ku tekis niin hirmusesti mieli tuo lävistys ottaa :3

      • Anonyymi

        Kävitkö ottamassa? Onko haitannut? Itsekin haluaisin mutta määki harrastan ratsastusta ja mietin miten sen kypärän kanssa🤔 heh, tälleen viis vuotta myöhässä kirjottelen


    • Jeesiu

      Miulla on ollu industrial kohta 6kk, tein tän ite eli ei paljoo maksanu. Miulla parani kahessa viikossa tää vaikka arvelin että ois parameminen kestänyt pitempään etenkin kun ite tein. Ekalla viikolla ei oikein kunnolla voinu nukkuakkaan tän lävärin puoleisella kyljellä mutta sen viikon jälkeen ei sekään sattunu ollenkaan. Nykyäänkään ei ole sattunut kun vaan sillon jos koru tarttuu esim. Hiuksiin kiinni ja repäsee kovasti. Ite oon kumminki tykänny tästä tosi paljon, koska itellä ollu ainakin niin helppo hoitaa jne. Suosittelen kyllä ottamaan :)

    • sararasa

      HEI APUAAA OON MENOS OTTAA INDUSTRIALIN MYÖS ÄKKIÄ VINKKEJÄ !!!

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta muuten vaan tiedon etsijöille: kukaan vastuullinen lävistäjä ei tee lävistystä asiakkaan omalla korulla. Tämä on valtava hygieniariski ja lisäksi ikinä ei voi olla täyttä varmuutta esim korun materiaalin turvallisuudesta.

      Jos siis aiot ottaa lävistyksen, etsi asiantunteva liike ja maksa mukisematta vaikka hinta olisi korkeahko. Korkeampi hinta monesti kertoo paremmasta laadusta. Jos etsit keinoja halventaa hintaa, silloin sinun ei luultavasti kannata ottaa lävistystä, koska pihistelisit todennäköisesti myös hoitamisesta.

      Esimerkiksi LÄVISTYSLIIKE Helsingissä Mechelininkadulla saa industrialin 50€ ja hintaan itsessään sisältyy titaaninen aloituskoru. Palvelu on hyvää ja hoito-ohjeet saa kirjallisena; löytyvät myös liikkeen nettisivuilta. Itse matkustin pitkänkin matkan (siis satoja kilometrejä) sopivan liikkeen vuoksi. En kadu.

    • Anonyymi

      Lävistysten oton kivusta sen verran että itse jännitin napakorun ottoa ihan älyttömästi koska googlailin sattuuko se ja katsoin esim youtubesta videon missä tää tyttö sano et se sattui ihan helvetisti eikä kipua pystynyt sietämään. Sit kun oli mun lävistys päivä kävelin ees taas liikkeen edessä ja mietin uskallanko mennä ollenkaan mut keräsin itteni ja se ei tuntunu missään jouduin kysymään menikö se neula jo muka läpi :D. tässä näki kuinka kaikilla oikeesti tuntuu ihan erilaiselta nää lävistysten kivut. Oon kaiken lisäks tosi piikkikammonen ollu aina ja kaikki mis tuntee kipuu vähänki on pelottanu mut tommosista peloista huolimatta mee ottaa se lävistys! Kokemuksella sanon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe