Onko kenelläkään kokemuksia IT-alan työskentelystä Ixonos Oyj:llä? Jotain huhuja olen kuullut, että firma toimisia vuokratyöfirmojen tapaan. Eli työn pysyvyydestä ei olisi varmuutta.
Entä minkälaista porukkaa, ilmapiiri, palkkaus, edut, etenemismahdollisuudet jne?
Ixonos - Millainen paikka?
40
12173
Vastaukset
- Vuokrafirma
Eli nimen omaan se on vuokrafirma. Ixonos on entinen Tieto-X. Täysin puhdas vuokrafirma. Olin aikoinaan Tieto-X:n välittämässä duunissa ja ainakin silloin hommat hoidettiin ihan mallikkaasti. Liksa ei nyt ollut mikään kaksinen, mutta ihan normaalia vuokrafirmojen tasoa.
- Tuskinpa.
Eikös tuo ihan itsenäinen it-firma ole. Tietysti noksulle tekee alihankintaa, mutta tuolla perusteellahan kaikki olisivat vuokrafirmoja..
- Se on.
Tuskinpa. kirjoitti:
Eikös tuo ihan itsenäinen it-firma ole. Tietysti noksulle tekee alihankintaa, mutta tuolla perusteellahan kaikki olisivat vuokrafirmoja..
Kyllä se pääsääntöisesti vuokraa osaajia eri yrityksille. Firmalla on kylläkin jonkin verran myös omaa softanvääntämistä, mutta pääasiassa toimii vuokrafirmana. Tiedän tämän 100%:n varmuudella, kun pari kaveria on edelleen heidän kauttaan asiakasyrityksessä hommissa.
- meitsi tässä
Se on. kirjoitti:
Kyllä se pääsääntöisesti vuokraa osaajia eri yrityksille. Firmalla on kylläkin jonkin verran myös omaa softanvääntämistä, mutta pääasiassa toimii vuokrafirmana. Tiedän tämän 100%:n varmuudella, kun pari kaveria on edelleen heidän kauttaan asiakasyrityksessä hommissa.
Kyllähän Ixonos toimittaa projekteja ja tekee ylläpitoa,testausta jne eli ei ole pelkkä "vuokrafirma". Itseasiassa jopa päinvastoin, koska Ixonos etsii erilaiset resurssipoolien kautta osaajia sekä konsultteja.
- vakivaki
meitsi tässä kirjoitti:
Kyllähän Ixonos toimittaa projekteja ja tekee ylläpitoa,testausta jne eli ei ole pelkkä "vuokrafirma". Itseasiassa jopa päinvastoin, koska Ixonos etsii erilaiset resurssipoolien kautta osaajia sekä konsultteja.
vuokrafirma ole juuri sellainen joka vuokraa työvoimaa asiakasyrityksille ja vetää rosentin välistä heleppoo ja riskitöntä kun tuotekehitystä ym. ei tarvita. Lv on vuoden työtunnit x apinoiden määrä :)
- Ent ix
Kuin toisetkin it firmat väkeä on irtisanottu huomattavia määriä nyk it alalla ei enää toitä olekkaan kuin orjapalkalla tekeville teineille heidän yliinnostuksestaan johtuen.
- kysyjä_
Kiitos tiedoista. Kun nuo vuokrafirmat eivät kiinnosta, niin taidan ohitaa tuon firman kokonaan.
- Ent ix
kysyjä_ kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Kun nuo vuokrafirmat eivät kiinnosta, niin taidan ohitaa tuon firman kokonaan.
Nokia ulkoisti Hplle hp, ixsonoxsille ja ixsonoxs sanoi irti,50v jos on täynnä saa ruveta suunnittelemaan eläkepäiviä.
- Selector
Ent ix kirjoitti:
Nokia ulkoisti Hplle hp, ixsonoxsille ja ixsonoxs sanoi irti,50v jos on täynnä saa ruveta suunnittelemaan eläkepäiviä.
Päänahan vuokrausfirma.
Kunnolliset kannustimet puuttuvat, joten massaporukan mesta.
- qwertyu
Vajaat tuhat työntekijää (Suomessa muistaakseni n. 600), joten joukkoon mahtuu erilaista toimenkuvaakin. Olin itse viime kesään asti talossa töissä.
Osa porukasta tekee töitä Ixonosin omissa toimitiloissa, ja osa on vuokrattu työskentelemään asiakkaalle (eli henkilöstövuokrausta).
Tieto-X oli käytännössä eri firma, ja keskittyi enemmän henkilöstövuokraukseen. Nyky-ixonos on muodostunut vanhan Tieto-X:n (henkilöstövuokraus symbian projektit) ostettua seuraavat yritykset: Mermit Business Applications (Java projektit), Cidercone Lifecycle Solutions (sovellusten ylläpito ja palvelut) ja Service4Mobile (projektinhallinnan konsultointi). Kun katsoo noiden ostettujen firmojen osaamisalueita niin saa suht kattavan käsityksen siitä minkälaisia hommia Ixonosilla tehdään.
Ja YT-neuvotteluthan sielläkin on kotisivujen mukaan taas menossa. Ihan ok paikka oli muuten, mutta jatkuvat organisaatiouudistukset firman kasvaessa ja edellisen kevään YT-neuvottelut saivat vaihtamaan pienempään firmaan.
Urakehitysmahdollisuudet tai palkka ei uskoakseni juuri poikkea muista alan firmoista. Osaajat voivat pyytää parempaa liksaa. Tosin urakehityksestä täytyy sanoa, että jos olet asiakkaalle vuokrattuna jatkuvalla sopimuksella niin lienee aika varmaa ettei oma urasi Ixonosilla pahemmin kehity sinä aikana.- Ammattilainen
paljonkos sillä Ixonoksella on toimitilaa ja eikös pääkonttori sijaitse Herttoniemessä ? Ei siis missään pääkaupunkiseudun "piilaaksossa". Neliöt paljastavat missä porukka tekee töitä: vuokralla asiakkaalla vai omissa tiloissa.
Kannattaa muuten olla tarkkana ao. yrityksen kanssa mikäli ehdotetaan vuokra/sopimustyötä. Asiakassopimuksessa voi olla rekrysanktiot, jotka voivat estää siirtymisen vuokralta loppuasiakkaalle töihin. Tällaiset piilovuokraajat eivät välttämättä kerro reilusti kaikkia työsuhdetta sivuavia ehtoja. - qwertyu
Ammattilainen kirjoitti:
paljonkos sillä Ixonoksella on toimitilaa ja eikös pääkonttori sijaitse Herttoniemessä ? Ei siis missään pääkaupunkiseudun "piilaaksossa". Neliöt paljastavat missä porukka tekee töitä: vuokralla asiakkaalla vai omissa tiloissa.
Kannattaa muuten olla tarkkana ao. yrityksen kanssa mikäli ehdotetaan vuokra/sopimustyötä. Asiakassopimuksessa voi olla rekrysanktiot, jotka voivat estää siirtymisen vuokralta loppuasiakkaalle töihin. Tällaiset piilovuokraajat eivät välttämättä kerro reilusti kaikkia työsuhdetta sivuavia ehtoja.Pääkonttori on Herttoniemessä Opus Business Parkissa, josta Ixonosin käytössä on yksi 4 kerroksinen talo. Rakennusyhtiö NCC:n sivujen mukaan koko Opus Business Parkin laajuus on 22000 kerrosneliömetriä, jos sen jakaa karusti kolmeen yhtä suureen osaan (Opus koostuu kolmesta samankokoisesta talosta) niin Ixonosin käytössä olevan ykköstalon kooksi voisi arvioida noin 7000 neliötä. Käytännössä tuossa kokonaislaajuudessa on mukana ruokalat ja aulatilat sekä mahdollisesti myös autotallit, joten todellinen toimistotilan osuus on varmasti pienempi. Mutta ei se nelikerroksinen kerrostalo silti mikään postilokerokonttori ole.
Olet ihan oikeassa siinä, että Ixonosin porukasta iso osa työskentelee asiakkaan tiloissa, mutta itselläni ei kyllä ole mitään hajua miten jako Ixonosin omissa tai asiakkaan tiloissa työskentelevien välillä nykyään menee. Firma muuttui aika paljon jo sinä aikana kun itse olin siellä töissä, ja ilmeisesti muutosvauhti on sen jälkeenkin pysynyt ihan kohtalaisena.
Jos jolla kulla on tuoreempaa tietoa niin olisi kiva kuulla. - jamboree heikonen
qwertyu kirjoitti:
Pääkonttori on Herttoniemessä Opus Business Parkissa, josta Ixonosin käytössä on yksi 4 kerroksinen talo. Rakennusyhtiö NCC:n sivujen mukaan koko Opus Business Parkin laajuus on 22000 kerrosneliömetriä, jos sen jakaa karusti kolmeen yhtä suureen osaan (Opus koostuu kolmesta samankokoisesta talosta) niin Ixonosin käytössä olevan ykköstalon kooksi voisi arvioida noin 7000 neliötä. Käytännössä tuossa kokonaislaajuudessa on mukana ruokalat ja aulatilat sekä mahdollisesti myös autotallit, joten todellinen toimistotilan osuus on varmasti pienempi. Mutta ei se nelikerroksinen kerrostalo silti mikään postilokerokonttori ole.
Olet ihan oikeassa siinä, että Ixonosin porukasta iso osa työskentelee asiakkaan tiloissa, mutta itselläni ei kyllä ole mitään hajua miten jako Ixonosin omissa tai asiakkaan tiloissa työskentelevien välillä nykyään menee. Firma muuttui aika paljon jo sinä aikana kun itse olin siellä töissä, ja ilmeisesti muutosvauhti on sen jälkeenkin pysynyt ihan kohtalaisena.
Jos jolla kulla on tuoreempaa tietoa niin olisi kiva kuulla.Nyt sitten vaihteeksi taas rekrytään. Tänä vuonna(kin) on kuitenkin ollut lomautuksia. Nykyfirma on niin p*ska että tekisi mieli hakea, mutta eipä työttömäksi joutuminen puolen vuoden päästä houkuta...
- ex-ixo
jamboree heikonen kirjoitti:
Nyt sitten vaihteeksi taas rekrytään. Tänä vuonna(kin) on kuitenkin ollut lomautuksia. Nykyfirma on niin p*ska että tekisi mieli hakea, mutta eipä työttömäksi joutuminen puolen vuoden päästä houkuta...
Markkinat käy nyt kuumina, joten ihan normaalia että rekryävät. Toisaalta rekryämiseen voi aina olla muitakin syitä.. Kuten yllä todettu, juuret on puhtaassa henkilövuokrauksessa ja sitä se on edelleenkin hyvin suurelta osin. Varsinkin ylemmän johdon ajatusmaailma tuntuu lukkiutuneen siihen, vaikka väittävätkin olevansa inspiroivia ja innovatiivisia yms.. enemmänkin mainospuhetta. Talossa on nykyään kyllä monenlaista hommaa, mutta kannattaa varautua siihen että sinut heitetään yksin asiakkaan piiskattavaksi ja omalla toimistolla tarvitsee harvemmin vierailla. On tämä silti ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto kuin esim. Siili Solutions, sillä jonkinlaista yritystä ja jopa kehitystäkin parempaan on tapahtunut.
"Massaporukan mesta" on mielestäni myös hyvin osuva kuvaus, eli jos peruskoodaajana haluaa suhteellisen vakaan kasista-neljään -duunin, niin voi suositella. Muussa tapauksessa neuvoisin katselemaan pienempiä ja nuorekkaampia lafkoja joissa osaava työntekijä nähdään muunakin kuin pelkkänä resurssina. Palkka on normitasoa tai vähän alle, edut ihan ok.
- xönöks
Palkka surkea, ei etenemismahdollisuuksia kuin ehkä pk-seudulla. Firmassa "piiri pieni pyörii" ja "paremmat paikat" menevät pomoina työskentelevien kavereille.
Erityisen naisvastainen firma, eli jos olet nainen ei mitään toiveita urakehityksestä saati palkasta ko. firmassa. Paitsi ehkä (todellakin ehkä) pk-seudulla. Ja jos menet ixolle töihin, niin voit olla varma että todellakin olet resurssi, et ihminen.
Etuja on karsittu koko ajan ja joka välissä.- Ixonoslainen
Oudolta kuulostaa. Olen itse ollut Ixonosilla vuodesta 2006 ja en kyllä tunnista paikkaa kuvauksestasi. Naisia on sen verran kuin ohjelmistotaloissa yleensäkin, ja väittäisin että esimies-/manageriasemassa naisia on Ixonosilla vähintään samassa suhteessa kuin mitä naisia on firmassa muutenkin. Projektipäälliköissä naiset ovat selvästi "yliedustettuina" suhteelliseen lukumääräänsä nähden. Eikös naisille ole myös joku erillinen terveydenhuoltoetu että halutessaan saa käydä PAPA-kokeessa työterveyden kautta (tjsp, olen itse mies niin ei ole tullut niin tarkkaan seurattua). Erikoista toimintaa "naisvastaiselta" firmalta!
Palkkataso vastaa markkinoiden yleistä tasoa ja markkinoilla palkat määräytyvät työvoiman kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Mitähän nuo "joka välissä karsitut edut" mahtavat olla? Mielestäni edut ovat perus-ok -tasoa. Normaalia kattavampi terveydenhuolto (silmälääkäri, hammaslääkäri), liikunta- tai kulttuurisetelit, ateriatuki, harrastekerhot jne. Samaa tasoa tai paremmat kuin kilpailijoilla...
Katkeralta kuulostaa tilityksesi. Ei Ixonos mikään paratiisi maanpäällä ole, mutta mielestäni ihan hyvä työpaikka. - serterwteqwrtwert
Tjaa... Mitä tuohon nyt sanoisi. Riippuu aika paljon henkilön omasta kokemuksesta, mutta ei tuo ole täysin vailla mitään perää. Totta on, että asiakasprojekteissa ollaan aika pitkälle pelkkiä resursseja, joten etenemismahdollisuudet riippuvat täysin asiakkaasta.
- diu diu diu diu
Olen ollut töissä jo useamman vuoden kyseisesslä firmassa ja mun mielestä ihan jees mesta...Joten se on varmaan vähän katsojan kulmasta...niin ja olen nainen ja en ole mikään pomo :)
Se onkin varmaan sit lähinnä siitä kyse et mikä itelle riittää ja mistä tykkää, niin ja huomattavasti parempi palkka kuin monessa muussa paikassa....- diu diu diu diu
niin ja lisäys vielä edelliseen, paljon komeita miehiä :P
- 17+12=29
Vuokrafirmoissa ottaa päähän se, että palkka on normi tai vähän alle ja oikeesti firma saa about 10.000 eur per kk yhdestä kaverista. Eli vetää sulta välistä about puolet. Jos tota ei tajuu eikä tiedä niin ihan kiva varmaan tehdä hommia, mutta sit kun toi kirkastuu että sulla tehdään rahaa 5-6.000 eur per kk jotka säkin voisit saada niin sit on kyllä pakko vaihtaa firmaa.
Oon kerran ollu vastaavan tyyppisessä firmassa vuoden ja sit ei enää nuppi kestäny. Toimistolla oli about 5 nörttiä jotka ei laskuttanu ja ite taas paino peräsuolipitkällä et sais maksettuu kans niitten palkat. No sit ku pääsee toimistolle niin kaverit vaan vittuilee. Siihen loppu se homma! :-(- Konsultti abedaba
Ja kannattaa muistaa että Ixonos ei ole mikään vuokrafirma kuten edeltänyt Tieto-X oli.
Ja jos saat jonkun maksamaan työstäsi 10.000 eur /kk niin toki kannattaa ruveta välittömästi riippumattomansi konsultiksi. Useimmilla vaan jää yritykseksi jos alkaa soittelemaan yrityksiä läpi että "mä tuun teille toiminimellä konsultiksi eur 10.000 per kk, miltäs kuulostaa"... - enatorelktrobittieto
Konsultti abedaba kirjoitti:
Ja kannattaa muistaa että Ixonos ei ole mikään vuokrafirma kuten edeltänyt Tieto-X oli.
Ja jos saat jonkun maksamaan työstäsi 10.000 eur /kk niin toki kannattaa ruveta välittömästi riippumattomansi konsultiksi. Useimmilla vaan jää yritykseksi jos alkaa soittelemaan yrityksiä läpi että "mä tuun teille toiminimellä konsultiksi eur 10.000 per kk, miltäs kuulostaa"...Ihmettelen tätä kovasti miksi Suomessa tämä ei onnistu.
Jos firma laskuttaa sinusta 10 000 €/kk asiakkaalta eikö asiakkaan kannattaisi ottaa tyyppiä suoraan ilman välikättä 8000 €/kk ?. Monessa muussa maassa nimittäin onnistuu tai systeemi on hiukan toisenlainenkin; esim. maksat asiakkaalle 60 €/h ja firma ottaa esim. 15% välistä ja siinä se.
Nyt toki puhutaan kateuden ja kartellien maasta nimeltä Suomi, joten se on ihan eri asia. - Välistäveto
enatorelktrobittieto kirjoitti:
Ihmettelen tätä kovasti miksi Suomessa tämä ei onnistu.
Jos firma laskuttaa sinusta 10 000 €/kk asiakkaalta eikö asiakkaan kannattaisi ottaa tyyppiä suoraan ilman välikättä 8000 €/kk ?. Monessa muussa maassa nimittäin onnistuu tai systeemi on hiukan toisenlainenkin; esim. maksat asiakkaalle 60 €/h ja firma ottaa esim. 15% välistä ja siinä se.
Nyt toki puhutaan kateuden ja kartellien maasta nimeltä Suomi, joten se on ihan eri asia."Jos firma laskuttaa sinusta 10 000 €/kk asiakkaalta eikö asiakkaan kannattaisi ottaa tyyppiä suoraan ilman välikättä 8000 €/kk ?"
Eikös tuossa tapauksessa asiakkaan maksettaviksi tulisi myös tuon tyypin palkkaamisesta aiheutuvat sivukulut? - kartellikokoomus
Välistäveto kirjoitti:
"Jos firma laskuttaa sinusta 10 000 €/kk asiakkaalta eikö asiakkaan kannattaisi ottaa tyyppiä suoraan ilman välikättä 8000 €/kk ?"
Eikös tuossa tapauksessa asiakkaan maksettaviksi tulisi myös tuon tyypin palkkaamisesta aiheutuvat sivukulut?Ei jos se on konsultti tai yrittäjä.
- foobar
Suosittelen välttämään kyseistä firmaa.
- sairasta paskaa
Samoin. Täysin sairas mesta.
- Miksi näin?
sairasta paskaa kirjoitti:
Samoin. Täysin sairas mesta.
Perusteluja olisi kiva saada?
- exsoniaani
Miksi näin? kirjoitti:
Perusteluja olisi kiva saada?
Koska paska työpaikka on paska työpaikka. Ei siinä kyllähän se homma toimii kohtuullisesti niin kauan kun olet asiakkaalla töissä. YT:t on kerran vuodessa ja samalla pyörii lähes jatkuva rekrytointiprosessi. Henkilöstöä ei edes yritetä sitouttaa firmaan vaan ilmeisesti parempi on pitää sopivan kokematonta jengiä töissä ja näin palkkakustannukset varmaan matalempina ainakin teoriassa. Muutenkin nyt kun matkapuhelinsektori ei vedä kuin ennen veikkaa Ixonokselle rapeita aikoja nythän siellä alkoi taas YT:t ja seuraavat on varmasti vielä ennen ensi syksyä tai no siinä on kesälomat niin sanotaan, että viimeistään syksyllä.
- Samuell
Ilmeisesti tarjolla vuokrasettiä vailla turvaa. Mutta on aina hyvälle kyvylle mahdollisuus etabloitua tätä kautta parempaan oksaan.
- Hätäaputoimisto
Tätä kautta vakituisen ja suoran työpaikan saaminen asiakkaalle tapahtuu vain saduissa. Asiakkaat jotka ottavat työntekijän tätä kautta eivät halua suoraan omille palkkalistoilleen. Ja kykenevä työntekijä ymmärtää olla hakematta tätä kautta.
Jos nautit jatkuvista YT-neuvotteluista ja sen mukanaantuomasta YT-ilmapiiristä niin hae tänne.
Henkilöstön vuokrausyritys ja pörssiyhtiö joka toimii täysin pörssiyhtiön periaatteilla. Työtä siirretään kokoajan halvemman kustannustason maihin.
Talossa työskennellessä huomaa että yrityksellä ei ole minkäänlaista omaa tuotetta, innovaatiota tai palvelua jota joku muu ei voisi hoitaa paremmin.
Talon innovaatio on vuokrata työntekijöitä eteenpäin ja konsulttikeikan päätteeksi siivota vähitellen ulos.
Jos haluaa tehdä vuokratyötä ja viihtyy, tämä voi toimia hetken aikaa.
-niin kauan kun laskutus pyörii ja asiakas ei valita kaikki toimii hyvin. Mutta kun keikka loppuu ongelmat alkavat välittömästi.
Silloin voidaan työllistää mm. talon sisäisiin projekteihin jotka ovat saattohoitoa.
Joku mainitsi täällä yrityksen omat projektit mutta niiden varaan ei tosiaan kannata perustaa vaikkapa oman asuntolainan maksua.
En suosittele!- piip piip ja hys hys
Aivan. Näin homma toimii IT-alan päänahanvuokrausyrityksissä. Eri yritysten välillä tuskin on eroja juuri ollenkaan.
- sdfsdf
piip piip ja hys hys kirjoitti:
Aivan. Näin homma toimii IT-alan päänahanvuokrausyrityksissä. Eri yritysten välillä tuskin on eroja juuri ollenkaan.
Ja taas tänään nähtiin, miten 'Pasien' käsketään häipyä kun vielä omin jaloin pääsee.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/ixonos irtisanoo tai lomauttaa enintaan 136 henkiloa/a777639?s=r&wtm=-14022012
- kukkanen
Itse olen IT-alalla töissä, mutta en Ixolla, nainen ja yli 50 v., mutta eipä kukaan ole käskenyt vielä eläköitymistä miettimään. Jotenkin en tunnista it-alan yrityksiä teidän jutuistanne...
Tai sitten olen vain sattunut olemaan hyvissä firmoissa. :)
Nykyinenkin työsuhde kestänyt jo reippaasti yli 10 vuotta.- qwertwertwert
No onneksi olkoon.
- realistiT
Onneksi olkoon, olen iloinen puolestasi. Toivottavasti urasi jatkuu hyvin. Jos nimittäin joudut irtisanotuksi, et tule näillä markkinoilla saamaan alalta uutta työpaikkaa muuten kuin hyvillä suhteilla tuttuihin jotka rekrytoivat juuri taustaistasi ihmistä. Kaikki avoimen haun paikat ovat käytännössä pois suljetut.
- jippiii 63
Onko kellään tietoo.. kuka siellä on työnantaja ja kuka määrää?... sillä olen kuullut huhuja,, että siellä ei neuvota työntekijöitä, muuta kun kerran ja se on mentävä heti perille. kysymykisiä ei saa esittää... jos et haldaa hommaa,, niin on kengän kuva takapuolessa samantien. .... Mitnekähän tuo asia on?
- fuketi
Asia on juuri näin. Olen kuullut monta tapausta, missä vähän hitaampia nenänkaivajia on potkittu pihalle. Mutta ei kait sitä missään firmassa vajakkeja kauan katsella.
- Iksouniaani
fuketi kirjoitti:
Asia on juuri näin. Olen kuullut monta tapausta, missä vähän hitaampia nenänkaivajia on potkittu pihalle. Mutta ei kait sitä missään firmassa vajakkeja kauan katsella.
Kyllä täällä katsellaan, niin kauan kun vaan laskutettavia tunteja syntyy. Itsensä täystyöllistävä vajakki on hyödyllisempi työntekijä kuin sellainen joka suorittaa kaksinkertaisen työmäärän puolessa ajassa ja käyttää loppuajan vaikka itsensä ja menetelmien kehittämiseen. Ainoastaan laskutettavat tunnit merkitsevät, koska liikevaihto syntyy niistä.
Tästä voitkin päätellä mikä on ilmapiiri ja palkitaanko hyvästä suorituksesta riittävästi.
Toisaalta, niin kauan kuin firman johto ei näe tässä mitään ongelmaa, Ixonos on varsinainen downshiftaajan paratiisi jos vaan pää kestää lusmuilun. Kaikille muille: strong avoid.
- slörrrrr
Parempiakin paikkoja löytyy...
- Ex-Ixonos
Ixonos Oyj on ollut aika pitkälti puhdas mobiiliohjelmistoihin keskittynyt yritys, joka on parina viime vuonna kärsinyt todella pahasti mobiilialan myllerryksestä. Yrityksessä on parhaillaan menossa vuotuiset kevättalven YT-neuvottelut. Viime vuonna yrityksessä käytiin läpi ainakin kahdet YT:t. Viime vuoden viimeisellä neljänneksellä tappiota taisi tulla 5,6 miljoonaa euroa, kun vuotta aikasemmin se oli 0,1 miljoonaa euroa. Liikevaihtokin putosi yli 19 miljoonasta eurosta 12 miljoonaan euroon. Kiinan toimipiste on tarkoitus lopettaa kokonaan, Tallinnan toimipiste on tarkoitus siirtää Slovakiaan. Eli ei yrityksellä juuri huonommin voisi mennä. Kannattaa muuten vilkaista yrityksen taloustietoja muutaman viime vuoden ajalta, ettei tule yllätyksiä. Huhut kertovat myös, että Pohjois-Suomen toimipiste on lakkautusuhan alla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383555On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452121Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.211548Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561494- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?49956Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823