Hei! Onnistuin vuokraamaan Leviltä erittäin hyvästä paikasta (Spiritin vierestä) tontin, jolla on rakennusoikeutta 180 m2. Minulla ei ole kuitenkaan itsellä nyt mahdollisuutta hyödyntää tonttiani.
Suomessahan on henkilöitä, jotka ovat tekemisissä esim. venäläisten miljonäärien kanssa ja hankkivat näille mökkejä ym. Suomesta. Olisikohan joku tällainen henkilö valmis lunastamaan vuokraoikeuteni maksua vastaan? Ja mitä hintaluokkaa tuo maksu voisi olla? Tontillahan pystyy helposti tienaamaan siten, että rakentaa sille esim. 500 000 egellä mökin ja myy sen sitten eteenpäin vaikka 900 000 egellä. Tekisin sen itse jos olisi hiukankin "ylimääräistä" :(
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta tästä?
Vuokraoikeudella tienaaminen
3
1692
Vastaukset
- Niljardi
Juuri lama-aikana 900 000 euron tunturimökit menisivät kuin kuumille kiville. Raha olisi todella helppoa.
- rwtgrrrrr
Varsinkin kun hiihtolomaviikon saa koko mökin hallintaansa tonnilla parilla siitä hullun poron läheltä (näin teimme viime vuonna) ja muina aikoina kysyntää ei ole lainkaan joten 900 000 hiihtolomaviikosta on paska idea. Sorry.
- mikkisvain
Jos ei Lapista löydy omaa tonttia, niin ihme juttu on.
Sitäpaitsi ei talon rakentaminen 500.000 euroa maksa jos kerran on vain 180m2 rakennusoikeutta. 400m2 talo olisi eri juttu. Eiköhän ihan hyvä hirsitalon pistä kasaan 250.000 eurolla. Mutta mutta... vuokratontilla ei siitä kukaan maksa mitään ihmeellisiä summia.
Pikkutilin voisi yrittää tehdä. Sanotaan 300.000 euroa myyntihinnaksi, eli 50.000 euron voitto, josta pois verot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63882Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744