Hei!
Nyt on ollut paljon juttua lehdissä siitä transseksuaalisesta kirkkoherrasta. Itse en ole juttuja lukenut sen kummemmin kuin silmäillyt suurpiirteisesti. Mieleen tuli, että jos tämä kirkkoherra saa jatkaa kirkossa työskentelyään sukupuolenvaihdoksen jälkeenkin niin eikös silloin lesbojen ja homojen myös pitäisi saada kaikkien kansalaisten oikeudet kirkon puolesta, kuten kirkkohäät? Elikkä NAIMISIIN rekisteröinnin sijasta? Sillä eikös tämän kirkkoherran avioliitto ole homoseksuaalinen jos hän itsensä kokee naiseksi?
kirkkoherran sukupuolenvaihdos
13
1261
Vastaukset
- mitä lie tapahtuu
Ällöttävältä mun mielestä kuullostaa. Jos joku on Jumalan pilkkaa niin toi nyt ainakin! Leikellä itsensä naiseksi! Hyi vittu!
- kaikki parantaminen
Juu, ällöttävää kaikki sairaanhoito ylipäätään. Ja Jumalan pilkkaa ilman muuta. Aspiriinikin on Jumalan pilkkaa. Yäks.
Ja ajatelkaa, joku lääkäri muka leikkaa pois umpisuolen. Kauheeta, ällöttävää. - ...
kaikki parantaminen kirjoitti:
Juu, ällöttävää kaikki sairaanhoito ylipäätään. Ja Jumalan pilkkaa ilman muuta. Aspiriinikin on Jumalan pilkkaa. Yäks.
Ja ajatelkaa, joku lääkäri muka leikkaa pois umpisuolen. Kauheeta, ällöttävää.eikö jokaisella ole oikeus olla sitä mitä on? itse en koe kirkkoherran sukupuolenvaihtoa negatiivisesti. minusta on hienoa, että tuollaisen asian uskaltaa kertoa suomelle avoimesti. ja jos kaikki parantaminen on ällöttävää, niin tulisiko potilaiden ja sairaiden ihmisten antaa kuolla , esim. syöpään tms..??
- Eläköön elämä,ensin.
Nähtävästi pitää olla ensin pappi.
Sen jälkeen voi olla mitä vain. Kirkkohan ei voi myöntää olevansa väärässä. Se on hyväksynyt miehen (kuten myös naisen) palvelemaan jumalaa seurakunnan edessä. Kirkon on hyväksyttävä se,että olemme jokainen "epätäydellisiä" ja "syntisiä" jumalan edessä.
Miten kummassa niin transseksuaalisuus/bi/homoseksuaalisuus olisi kammoksuttavaa seurakuntalaisen osalta, mutta hyväksyttävää, kun itse kirkkoherra kertoo tuntemuksistaan? Missä piilee ero?
Ei ole mitään syytä hyväksyä yhtä, mutta kieltää toinen.
Loogista olisi siis,että kirkkoherran sukupuolenvaihdos jumalaa ja seurakuntaa palvelevaksi ... - kirkkorouvaksi, mahdollistaisi myöskin homoseksuaalisten avioliittojen sormimisen ja kirkon hyväksymisen.
.. sillä muuten koko homma on, sanonko mistä!
Kirkon toiminta on jo jonkin aikaa ollut naurettavaa ihan maailmanlaajuisesti. Se, mitä yleensä halveksutaan; pedofiilit transseksuaalit homot näyttävät kuitenkin olevan entistä enemmän (jos ei sitten kautta aikain) kirkon hiljaisia tukipilareita.
Säännöthän ovat sitä varten,että niitä rikotaan. Kirkko on siinä oivallinen esimerkki.- ja valitettavasti totta.
Toivottavasti sen lukevat myös kirkon johtajat ja ymmärtäisivät mihin suuntaan sallivat kirkon olevan menossa. 10 vuoden päästä voidaan kikron vessassa ilmeisesti kirjaimellisesti pyyhkiä perse?
- se kirkon vessapaperi:
ja valitettavasti totta. kirjoitti:
Toivottavasti sen lukevat myös kirkon johtajat ja ymmärtäisivät mihin suuntaan sallivat kirkon olevan menossa. 10 vuoden päästä voidaan kikron vessassa ilmeisesti kirjaimellisesti pyyhkiä perse?
Raamattu.
(HUOM! Itse en todellakaan toivo, että näin käy, mutta pelkään...)
- Oman tien kulkija
puhuu "miehimyksistä", eli homoista, jotka vaativat erästä(en muista kuka) miestä tuomaan vieraansa ulos maatakseen heidät. Enkelit pelastivat. Kovin tarkkaan en tunne raamattua, mutten muista tekstiä "naisimuksista", eli lesboista, joita varmaankin jo tuolloinkin oli. Raamattumme ja käsitykseni mukaan toinen yhtä vaikuttava teos Koraani taitavat olla meidän miesten kirjoja.
Ei varmaan ole helppoa elää tuntiessaan olevansa henkisesti ruumiinsa vastakohta. Ei varmaan sekään, että on erehtynyt ammatin valinnassaan.
Kirkko on tärkeä yhteys ihmiselle Jumalaan. Toivottavasti tulevaisuudessa kirkko kertoo tarkemmin kriteerinsä niille jotka sen palvelukseen halajavat.
Kun raamattu ja kirkko ovat pitkään ovat olleet yhtä, tulisi niiden muutokset tehdä hyvin harkiten, jolloin vältyttäisiin äkillisten tilanteiden tuomilta kuohunnoilta. Tasavertaisuuden nimissä pitäisi seksuaalisille vähemmistöille luoda valtion tuella omat seurakunnat. Aikanaan kaikki arvot tasoittuisivat, eikä typeriä väittelyitä enää tarvittaisi. Vähemmistöllä, kuten enemmistölläkin olisi oma henkinen turvapaikkansa. Silloin ei kenenkään tarvitsisi kuohuta seksuaalisesta suuntautumisesta.
Kahden tyyppisessa kirkossa olisi myös jatkuva valinnanvapaus. Jos tulisikin jossain vaiheessa elämäänsä tietoiseksi piilossa olleessa suuntautuneisuudestaan, voisi vaihtaa seurakuntaa ja löytää vaikka uuden elämän kumppanin. Sama pätisi toisinkin päin.
Silloin harvoin kun kirkossa käyn, nautin eniten aidon rempseästä miespapista. Yhtä hyvin nauttisin samoilla avuilla varustetusta naispapista. Olen kohdannut vain ensiksi mainitun, mutta elän toivossa nähdä viimeksi mainitunkin. Yhteistä näille molemmille on äitinsä kohdusta isänsä siittämänä syntyminen, ilman että isällä olisi isommat rinnat kuin äidillä, tai äidillä pitempi parta kuin isällä.- mikä kaavun alla killuu
Olin poika nimeltä Päivi
- vaan muuttamaan
mikä kaavun alla killuu kirjoitti:
Olin poika nimeltä Päivi
itseänsä,mutta ei verohoilla.jokainen maksakoon sukupuolen korjausleikkauksen itse.
- P1313
vaan muuttamaan kirjoitti:
itseänsä,mutta ei verohoilla.jokainen maksakoon sukupuolen korjausleikkauksen itse.
on sikäli vähän niin ja näin, koska kirkkoherrahan valitaan niin, että on 2-3 ehdokasta, jotka pitävät eri sunnuntaina jumalanpalveluksen eli esittäytyvät seurakuntalaisille, ehdokashan voi olla toisesta seurakunnasta ja siten vieras heille. Aikanaan seurakuntalaiset äänestävät näistä ehdokkaista ja eniten saanut on, yllätysyllätys, seuraava kirkkoherra. Nythän ehdokkaana ei ole aikanaan ollut naiskirkkoherra vaan mieskirkkoherra eli seurakuntalaiset eivät ole valinneet nyt naiseksi muuttunutta kirkkoherraa ja olisi aikamoinen ihme hehheh, että olisivat niin suvaitsevaisia olleet. Naiskirkkoherrojakin nykyään kyllä on... Loogisinta olisi avata kirkkoherran virka ja automaattisesti ottaa nykyinen kirkkoherra yhdeksi ehdokkaaksi ja kaksi muuta ja sen jälkeen seurakuntalaiset päättävät... eli kirkkoherraa ei valitse mikään kirkon virkamieskollegio vaan seurakuntalaiset ja ihan ok-juttuhan tuo on, hehän hänen kanssaan ovat eniten tekemisissä.
- ketään
hään ei hylkää. kaikkien pitäisi siis päästä hänen tykönsä, PAITSI...hahahahahaaa. voisko varkaille laittaa oman kirkon kanssa ja mä perustan huorintekijöille oman ja sit sä voisit perustaa urpoille yhen jossa ei kuohuta yhtään ei sitte mistään
- asiassa nehän ei
ollu homoja ollenkaan jos se kerran homo on se joka antaa ei se joka ottaa. nehän oli vaan tavallisia raiskareita ja eihän sitä miestä voi raiskata vaan se on pahoinpitely (ja tyyppi oli loot joka sitte otti ja pani molempia tyttäriään ja sehän ei o synti eikä mikkään)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760