Jos olisit meri...

Ican

Minä ajattelen Sinua
ennen kaikkea
ihmisenä

Seison rantaviivasi tuntumassa
ja odotan
vuorovesien kääntymistä
luoteen itkiessä

Suolaisia pisaroita

Ja sade tippuu kasvoilleni
kyynelteni sekaan
ja se puhuu minulle
vieraita sanoja

Outoa kieltä
lauseita
kaukaisilta rannoilta

Sanoja
kuin kirjaimistapunottuja helmiä
joita ripustat
solisluitteni kannateltaviksi

Rakkaani

Jos olisit meri
edes yksi sen aalloista

Täyttäisit minut

Ja minä
kasvattaisin juureni
syvälle rantasi hiekkaan
ja painaisin pääni
tuuliisi

Hyväiltäväksi

23

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerppunen

Runosi on aivan ihana ja niin elävä. Runon loppu on kokreettisen tunteellinen, siihen voi eläytyä. Parhaat runot tulevat syvältä runoilijan sielusta. Runosi on kaikin puolin hieno, mutta pidän etenkin sen alusta: "Minä ajattelen Sinua ennen kaikkea ihmisenä"

• Ican

Tämän runon inspiraatiosta on kiittäminen äitipartaa ja hänen runoaan "jos olisin meri..." - se oli täällä pari päivää sitten, mutta hän onneton meni ja otti sen pois - ja samalla vatausrunoni siihen *huokaaa* =)
        Pitihän se uudestaan kirjoittaa, vaikka ei tästä samanlaista tullut - ei alkuunkaan :O

Kaikki kunnia siis äitiparralle!

Itse olen sitä mieltä että olen tuota teemaa pyörittänyt jo kyllästymiseen asti - ja kaiketi hautaani asti vielä pyörittelen... Kumma miten joihinkin sanoihin ja tunnelmiin vaan jää koukkuun =)

Hienoa että kiinnitit huomion juuri tuohon alkuun!
        Minä sain jonkilaisen ennennäkemättömän oivalluksen juuri siinä kohtaa...

Sen voi oikeastaan lukea kahdella tavalla - ja molemmat ovat yhtä oikein -->
        Runominä ajattelee itseään ennenkaikkea ihmisenä, vapaana sukupuolirajoitteista ja toivoo että runosinä olisi meri...
        Huomaa tahallinen kirjoitusvirhe; ennen ja kaikkea =)
        Tai sitten niin että ennen kaikkea runominä ajattelee runosinää ihmisenä ja veraa tätä sitten mereen...

Mikä lie päässä naksahti ;D

Sinulle tahdon sanoa paljon kiitoksia sekä toivottaa samalla Sinut tervetulleeksi palstalle!

• kerppunen
        Ican kirjoitti:

Tämän runon inspiraatiosta on kiittäminen äitipartaa ja hänen runoaan "jos olisin meri..." - se oli täällä pari päivää sitten, mutta hän onneton meni ja otti sen pois - ja samalla vatausrunoni siihen *huokaaa* =)
        Pitihän se uudestaan kirjoittaa, vaikka ei tästä samanlaista tullut - ei alkuunkaan :O

Kaikki kunnia siis äitiparralle!

Itse olen sitä mieltä että olen tuota teemaa pyörittänyt jo kyllästymiseen asti - ja kaiketi hautaani asti vielä pyörittelen... Kumma miten joihinkin sanoihin ja tunnelmiin vaan jää koukkuun =)

Hienoa että kiinnitit huomion juuri tuohon alkuun!
        Minä sain jonkilaisen ennennäkemättömän oivalluksen juuri siinä kohtaa...

Sen voi oikeastaan lukea kahdella tavalla - ja molemmat ovat yhtä oikein -->
        Runominä ajattelee itseään ennenkaikkea ihmisenä, vapaana sukupuolirajoitteista ja toivoo että runosinä olisi meri...
        Huomaa tahallinen kirjoitusvirhe; ennen ja kaikkea =)
        Tai sitten niin että ennen kaikkea runominä ajattelee runosinää ihmisenä ja veraa tätä sitten mereen...

Mikä lie päässä naksahti ;D

Sinulle tahdon sanoa paljon kiitoksia sekä toivottaa samalla Sinut tervetulleeksi palstalle!

Kiitos!

Olen omissa runoissanikin pyöritellyt meriteemaa. Meressä on jotain kiehtovaa, ehkä jotain inhimillistäkin niinkuin meissä kaikissa. Varmaan jokaiseen vastaantulijaan olisi suhtauduttava kuin ihmisenä ihmiseen, jota elämä on muovannut.

Älä muuten anna kaikkea kunniaa äitiparralle, äläkä pidä liian matalaa profiilia, sillä olet hyvä runoilija. K.

• Ican
        kerppunen kirjoitti:

Kiitos!

Olen omissa runoissanikin pyöritellyt meriteemaa. Meressä on jotain kiehtovaa, ehkä jotain inhimillistäkin niinkuin meissä kaikissa. Varmaan jokaiseen vastaantulijaan olisi suhtauduttava kuin ihmisenä ihmiseen, jota elämä on muovannut.

Älä muuten anna kaikkea kunniaa äitiparralle, äläkä pidä liian matalaa profiilia, sillä olet hyvä runoilija. K.

Tuntuu kuin olisin väliin liikaakin äänessä - ehket tiennyt mutta tuo Mysteriet ja minä olemme oikeastaan yksi ja sama henkilö - ja herrantähden, hänen runoihinsa näyttää törmäävän jo torillakin *nauraa*

Se siitä matalasta profiilista =)

Kiitos taasen!

• kerppunen
        Ican kirjoitti:

Tuntuu kuin olisin väliin liikaakin äänessä - ehket tiennyt mutta tuo Mysteriet ja minä olemme oikeastaan yksi ja sama henkilö - ja herrantähden, hänen runoihinsa näyttää törmäävän jo torillakin *nauraa*

Se siitä matalasta profiilista =)

Kiitos taasen!

On ihan kiinnostavaa tutustua monikasvoisiin runoilijapersooniin. Enpä olis vaan millään osannut yhdistää sivupersooniasi toisiinsa. Tää koko palsta vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Se tuo piristävää vaihtelua tänne tenttikirjapinojen keskelle..

• Mysteriet
        kerppunen kirjoitti:

On ihan kiinnostavaa tutustua monikasvoisiin runoilijapersooniin. Enpä olis vaan millään osannut yhdistää sivupersooniasi toisiinsa. Tää koko palsta vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Se tuo piristävää vaihtelua tänne tenttikirjapinojen keskelle..

Niin kuin muuten tuo rakkausrunojenkin puoli.

Sokaistun välillä aivan totaalisesti kirjoittajien osaamisesta ja tekstien kauneudesta - minusta on tullut näiden palstojen suurkuluttaja =)

Luinkin sivultasi että opiskelet...
        Varmasti näistä sivuista löydätkin kaipaamaasi henkireikää sille arjelle, aikuisopiskelu on aika rankka harrastus jos sitä ihan työkseen tekee =)

• moll

mulle tulee tästä runostasi väkisinkin mieleen
      ensimmäisenä sellainen biisi, jossa lauletaan
      ' minä rakastan Sinua
      niin kuin vierasta maata
      kalliota ja siltaa ' etc. enkä tiedä miksi.

Tämä on Jumalattoman kaunis,
      enkä ymmärrä miks hiivatissa tämän tänne olet
      törkänny, etkä rr:n puolelle. Tulostan tämän ja
      laitan siihen mappiin, jonka tiedät. Jossa on
      jokaiselle lempirunoilijalleni oma lokero.

Kiitos !

• Ican

Juuri kirjoitin perin harvinaisen paasauksen, kiitoksena kerppusen kommenttiin - taidan olla sanoista jo tyhjä...

No en oo =)

Jäin jotenkin tuota samaa vanhaa temaa pyörittelemään - muistanet vanhoja runojani joissa se sama toistuu ja toistuu ja ... ;D

No tämä oli tavallaan vastausrunoääpeelle, jonka eräs poistettu runo tähän innoitti =)

Kiitos miljoonittain sanoistasi - olet kommentteinesi vähintään jaetulla ykköstilalla *nauraa*

Sie ihana!

• Hyvää viikonloppua, Mys.

-parta

• Mysteriet

...ja hyvää viikonloppua Sinullekin!

Mys

• Kukunor

tätä runoa. Ihmettelee ja lukee vielä lisää. Palaa alkuun ja lukee uudelleen. Ja ihmettelee. Runon luettuaan sulkee silmänsä ja vielä vaan ihmettelyä riittää. Avaa silmänsä ja lukee uudelleen. Ja ihmettelee. Jne. Siis ihmeellinen runo! 8-) Kukunor

• Ican

Ihmeellisen runon kirjoittaja on ihmeissään =)

Ja kauneimmin kiittää!

• verditti

Kunpa jokainen runo tuottaisi yhtä suurta mielihyvää, kuin tämä minulle!
      Nautin!

• Ican

Sinäkin siinä - senkin ihana ihminen =)

Minä kiitän!!!

• tämän

Se seitsemäs aalto?

Joka kahdennessadastuhannes aalto on tappajaja, se on nelinkertainen keskikorkeuteen verrattuna.

• Mysteriet

Kiitos Sinulle - vanhojen muistelija =)

• tee.

Hieno! Pidin.

• Mysteriet

(en jaksa nyt vaihtaa nimimerkkiä...)

Tän oli joku tahtonut nostaa muistojen kätköistä...
        No mikäs - saahan niitä vanhoja toki joskus muistella =)

Kiitos tykkäämisestä!

• Kaiho.Mieli

Voih, miten tällainen runo on voinutkin jäädä aiemmin lukematta.
      Hyvä kun nyt huomasin. Aivan tajuttoman hienosti kirjoitettu. Huh.

Värisyttävät Kiitokset lukuelämyksestä !!

• Mysteriet

Itse olisin suonut että tämä olisi jäänyt sinne historian hämäriin =)

Jollekin tämä oli kuitenkin tärkeä ja esillenoston arvoinen ja siitä voin vain nöyrästi kiittää - niin kuin Sinuakin =)

Kiitos!

• ajanmittaaja

ja silloin kirjoitan jotain tämän kaltaista.
      Kaunis kiitos luku elämyksestä.
      T am

• Mysteriet

Kaunis kiitos Sinulle kauniista kommentistasi !!

Ja levee hymy päälle =)

• Yks mies.

upea runo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      619
      2572
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      416
      2033
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2000
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1576
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      67
      1509
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1488
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      124
      1243
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      1060
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      18
      1022
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      988
    Aihe