itsemurhan miettiminen

juha82

mietin sitä mutta en enää enempää kun sain lääkityksen ja tein diilin.

Kerran olin miettimässä tosissaan jo itsemurhaa.
Mutta jotenkin tajusin heti että en voi, se on liian kova paikka isälleni, äidilleni ja pikkuveljelleni.
En voi mitenkään!!
Ihmisen pitää olla jo melko pahassa kunnossa jos tekee sen(humala auttaa).
eroja on myös ihmisessä.
Toinen on vain kylmäverisempi ja tekee sen.
Toinen voi miettiä mutta niinkään ei saisi tehdä koska kuluttaa henkisiä voimavaroja mm.

Oon kuullut että ne jotka miettivät itsaria eivät teekään sitä, pitääkö paikkansa?

Nytkin lääkityksen vaikutuksen alaisena silloin tällöin tukalassa tilanteessa on meinannut lipsua ajatus itsarin puolella mutta tein sellaisen DIILIN psykologib kanssa, jonka muistan.
Kädenpuristus ja se on siinä, ei itsaria tai ajatusta siitä lupaatko(:
se jäi mieleeni hyvin, todellakin.

7

1594

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsemurha on pelkurin teko.
      Ja niinkuin kirjoitit, väärin aiheuttaa läheisille tuskaa ja murhetta.

Rohkea rokan syö ja haluaa elää.

Tietysti voidaan ajatella, että jos on parantumaton ja hirvittävää fyysistä tuskaa aiheuttava sairaus, niin ehkä jokainen siinä tilanteessa toivoo tuskan jollain konstilla loppuvan.

• Ylhäältä laskeutunut

"Tietysti voidaan ajatella, että jos on parantumaton ja hirvittävää fyysistä tuskaa aiheuttava sairaus, niin ehkä jokainen siinä tilanteessa toivoo tuskan jollain konstilla loppuvan."

Onko tässä mitään ehkää? Osaatko asettua sellaisen ihmisen asemaan? Kammoksuttaa tuo, kun pidät itsemurhaajia pelkureina, vaikka monia riivaa vaikeat mielenterveysongelmat, jotka ovat verrannollisia fyysisiin tuskiin. Kärsitkö skitsofreniasta kuten minä? Tiedätkö, millaisia tuskia skitsofreenikko voi tuntea?

• Ylhäältä laskeutunut kirjoitti:

"Tietysti voidaan ajatella, että jos on parantumaton ja hirvittävää fyysistä tuskaa aiheuttava sairaus, niin ehkä jokainen siinä tilanteessa toivoo tuskan jollain konstilla loppuvan."

Onko tässä mitään ehkää? Osaatko asettua sellaisen ihmisen asemaan? Kammoksuttaa tuo, kun pidät itsemurhaajia pelkureina, vaikka monia riivaa vaikeat mielenterveysongelmat, jotka ovat verrannollisia fyysisiin tuskiin. Kärsitkö skitsofreniasta kuten minä? Tiedätkö, millaisia tuskia skitsofreenikko voi tuntea?

Kun kirjoitin viestini, niin itseasiassa mielessäni kävi juuri tuo henkinen tuska, johon todellakaan en osaa sanoa paljoa mitään koska ei ole kokemusta.
        Velipoikani kyllä on skitsofreenikko ollut jo 18 vuotiaasta lähtien ja on nyt 60 vuotias, hän on saanut (asuu Ruotsissa) hyvää lääkitystä koko ajan. ja tulee toimeen yksinään. Huoltohenkilö käy kerran viikossa katsomassa.
        Muuta kokemusta ei ole.

Aivan mielenkiinnon vuoksi kysyn, oletko sinä saanut lääkitystä ja onko auttanut ?

• Sanna K.
        Huutavanääni kirjoitti:

Kun kirjoitin viestini, niin itseasiassa mielessäni kävi juuri tuo henkinen tuska, johon todellakaan en osaa sanoa paljoa mitään koska ei ole kokemusta.
        Velipoikani kyllä on skitsofreenikko ollut jo 18 vuotiaasta lähtien ja on nyt 60 vuotias, hän on saanut (asuu Ruotsissa) hyvää lääkitystä koko ajan. ja tulee toimeen yksinään. Huoltohenkilö käy kerran viikossa katsomassa.
        Muuta kokemusta ei ole.

Aivan mielenkiinnon vuoksi kysyn, oletko sinä saanut lääkitystä ja onko auttanut ?

Vastaan, vaikket nyt ihan minulta sitä kysynytkään. Minä en ole saanut riittävää lääkitystä, monia on kokeiltu, mutta mikään ei auta. Olen suunnitellut itsemurhaa. Käyn myös terapiassa ja mielenterveystoimistossa säännöllisesti. Mikään ei auta. Paisi se viimeinen ratkaisu...

• Sanna K. kirjoitti:

Vastaan, vaikket nyt ihan minulta sitä kysynytkään. Minä en ole saanut riittävää lääkitystä, monia on kokeiltu, mutta mikään ei auta. Olen suunnitellut itsemurhaa. Käyn myös terapiassa ja mielenterveystoimistossa säännöllisesti. Mikään ei auta. Paisi se viimeinen ratkaisu...

Kiitos kun vastasit.
        Velipoikani tosiaan on saanut avun, ainakin sen verran, ettei itsetuhoiset ajatukset ole saaneet valtaa, mutta niinkuin sanoin, Hän on Ruotsissa ja onko siellä sitten paremmat lääkkeet vai onko skitsofreniaa sitten niin moneen eri junaan, että onko kaikkiin muunnelmiin sitten lääkkeitä lainkaan?

Koska en ole psykiatri enkä lääkäri, niin en osaa sen parempaa neuvoa antaa, kuin sen että se "viimeinen ratkaisu" on kaikkein huonoin, jo siitäkin syystä, että enää ei voisi sanoa, " että niin kauan kun on elämää, niin kauan on toivoa".

Uskon että olet kaikkea yrittänyt, mutta muista kuitenkin kuinka itse elämä on arvokasta ja ainutlaatuista ja sinä siis olet unikki ja ainoalaatuinen ihminen.
        Jos jokin asia on arvokas, niin sitä ei kannata hävittää, vaan tallettaa ja huolehtia siitä.
        Oletko yrittänyt etsiä neuvoa meidän yhteisestä "käyttöohjekirjasta"
        Tällainen kirja on olemassa. Samalla tavalla kun joku suunnittelee ja tekee jonkun laitteen, niin hän antaa ohjekirjasen mukaan ja sen mukaan toimimalla laite pelaa.

Kaikkein suurin "Insinööri" on suunnitellut ihmisen kaikkine hienouksineen, Hän antoi ohjekirjansa meille, sen vain tiedän, että moni on saanut avun sieltä, siis raamatusta.
        Itse en ole "uskovainen" siinä mielessä kun se ymmärretään, mutta uskon Luojaan ja Hänen ophjekirjansa viisauteen.

• Ylhäältä laskeutunut
        Huutavanääni kirjoitti:

Muuta kokemusta ei ole.

"Aivan mielenkiinnon vuoksi kysyn, oletko sinä saanut lääkitystä ja onko auttanut ?"

Olen kokeillut kahta eri "lääkettä", Seroquelia ja Risperdalia, joista molemmista tuli niin hirvittävät sivuoireet, että lääkitys täytyi lopettaa. Lopetin sen tosin omatoimisesti. Järkyttävää, kun lääkäri ei meinannut täysin uskoa siihen, mitä kerroin niistä sivuvaikutuksista. On minunkin elämässäni sentään iloa, jonka vuoksi jatkaa. Itsemurha on joskus mielessä suuren ahdistuksen aikana, mutta olen aina selvinnyt niistä tiloista ja tulen selviämään.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

• ,,,,

lääkärin kanssa, että laittomien piristeiden käyttö loppuu, kun löytyy jokin laillinen aine, joka auttaa vakavaan masennukseen. Kyllä mut lopulta saatiin kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1405
    2. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      95
      1315
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1279
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      244
      1189
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1056
    6. 68
      991
    7. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      15
      942
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      901
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      42
      720
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      714
    11. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      42
      630
    12. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      618
    13. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      588
    14. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      101
      577
    15. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      34
      575
    16. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      549
    17. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      518
    18. Suolahden ostokeskus

Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.
      Äänekoski
      42
      513
    19. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      505
    20. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      92
      495
    Aihe